Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 22:15

Dankjewel allen! Het kostte veel moeite en doorzettingskracht maar het is echt een heel stuk beter nu! Nu is de juiste bespiering ons volgende doel!

@heleennn wauw, prachtig hoe ze uiteindelijk geworden is. Zoveel mooier en beter!

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:18

Afbeelding
Zo is die van mij nu. We kunnen inmiddels een gaatje extra aan singelen *\%/* Op stal vroegen ze al of hij was afgevallen. Het valt dus op :D

@Buffelduke: hij is flink veranderd zeg +:)+

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 22:05

ziet er echt al een stuk beter uit! De nek is ook een stuk dunner geworden vind ik, daar kan je het ook gauw aan zien.

Door extra bewegen of ook voeding etc veranderd? Ben erg benieuwd!

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:25

Hij is nu een maand van de Sport muesli af. Kreeg er alleen maar jeuk van. Nu staat hij momenteel op gekookt lijnzaad (hier geen last van de jeuk) en we houden het trainingsschema goed aan.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 22:54

Wauw echt super zeg! Wat training al wel niet kan doen. Hou ons op de hoogte!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 19:10

Hoe gaat het bij iedereen?

Bij duke gaat het super! Helemaal trots op hem, gezien het rijden ook steeds beter gaat en nu echt mijn hand opzoekt.

Hij krijgt nog een klein beetje bietenpulp om zijn supplementen te mengen en verder pavo vital. En natuurlijk hooi. Hij kan de hele dag met dit weer lekker in zijn eigen paddock staan dus kan die ook buiten lekker ravotten mocht hij dat willen.

Ik rij/longeer hem bijna elke dag. Vaak heeft hij 1 of 2 dagen vrij in de week. Dat ritme bevalt me erg goed!

Hierbij een foto:
Er komen al echt meer spieren ook, heel blij mee.
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:14

+:)+ +:)+ +:)+ *\%/* *\%/*

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:28

Goed bezig +:)+ De rustdagen doe je goed. Dan kunnen de spieren herstellen en dan zie je bijna de spieren groeien. Zal van de weer een foto van die van mij maken. Vorige week is de zadelmaakster en osteopaat geweest. Ik kreeg complimenten hoe hij er uitzag en voor het eerst hoefde het zadel niet aangepast te worden *\%/*

Heb hem vandaag wel gedeeltelijk geschoren. Als ik die van mij mag geloven krijgen we een horrorwinter :')

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:30

Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
Afbeelding

September 2019
Afbeelding

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:19

Wow wat een verschil zeg :wow:

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:25

Leuk ik volg. Wat een vooruitgang al.
Mijn jongste moet ook flink wat kwijt. Zondag naar de nieuwe stal dan met 't voer aan de slag ipv aller beweging.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 08:04

Black_Moon schreef:
Goed bezig +:)+ De rustdagen doe je goed. Dan kunnen de spieren herstellen en dan zie je bijna de spieren groeien. Zal van de weer een foto van die van mij maken. Vorige week is de zadelmaakster en osteopaat geweest. Ik kreeg complimenten hoe hij er uitzag en voor het eerst hoefde het zadel niet aangepast te worden *\%/*

Heb hem vandaag wel gedeeltelijk geschoren. Als ik die van mij mag geloven krijgen we een horrorwinter :')


Ooh ben heel benieuwd naar een foto nu! Ook fijn dat het zadel niet aangepast hoeft te worden, daardoor weet je dat je goed bezig bent.

Haha duke begint ook al flink een vacht te maken rond zijn nek. Verder nog niet omdat hij met een deken op staat. Ik scheer liever niet haha.


MissYvette4u schreef:
Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2019
[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een verschil zeg! Krijgt ze verder ook beweging of is het puur van minder hooi?

horsii schreef:
Leuk ik volg. Wat een vooruitgang al.
Mijn jongste moet ook flink wat kwijt. Zondag naar de nieuwe stal dan met 't voer aan de slag ipv aller beweging.


Welkom! Ben benieuwd, neem je ons mee in jullie proces?

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:59

Afbeelding

Al een weken geleden dat mijn maatje niet voor de wagen heeft gelopen, maar vandaag met dit mooie weer heb ik mijn maat ingespannen. Dit na de rit van 14,3 km. Ben wel blij dat ik hem gedeelte heb uitgeschoten, anders was het vandaag niet te doen.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:29

Ik zal vd week een foto van mijn bolle maken. Ze staan nu sinds zondag op de nieuwe stal.

Oudste mag voorlopig zes weken alleen stappen ivm peesblessure dus zal ook wel wat aankomen. Zal haar ook bijhouden

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:21

Nog niet een erg duidelijke foto, maar in vijf dagen toch al wat afgevallen.
Zondag :
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag :

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Niet de duidelijkste foto's, maar voor 't eerst naar 't strand op de nieuwe stal en zonder ander paard is best spannend vond kyr haha.normaal gaat haar moeder ook altijd mee maar ivm peesblessure mag zij alleen op verharde ondergrond stappen helaas.

Op de vorige stal waren de poortjes van de voer stations kapot waardoor ze continue voordroog at. Nu krijgt ze nog steeds genoeg maar in een slowfeeder net, dus ik gok dat ze 40 procent minder eet door iets minder beschikbaar te stellen en er langer mee te doen door de slowfeeder.
Verder krijgt ze 250gr cavalor fiberforce omdat ze haar magnesium moet hebben.
En ze heeft een mineralen blok van paard natuurlijk.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:36

Leuke haflinger ;) . Wat krijg ze qua beweging?

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:24

Black_Moon schreef:
Leuke haflinger ;) . Wat krijg ze qua beweging?


Qua beweging wordt ze minimaal vier x pw gereden of gelongeerd, meestal vijf x.
Longe is aan de dubbele longe.
Tijd wisselt tussen 30 a 90 min per keer. Verder loopt ze de hele dag buiten, de nachten op stal.
Vandaag denk ik ongeveer zes km op bekoorlijk tempo gewandeld naar en over het strand.
Eerste keer helemaal alleen dus voor de zekerheid maar niet erop.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:58

horsii schreef:
Black_Moon schreef:
Leuke haflinger ;) . Wat krijg ze qua beweging?


Qua beweging wordt ze minimaal vier x pw gereden of gelongeerd, meestal vijf x.
Longe is aan de dubbele longe.
Tijd wisselt tussen 30 a 90 min per keer. Verder loopt ze de hele dag buiten, de nachten op stal.
Vandaag denk ik ongeveer zes km op bekoorlijk tempo gewandeld naar en over het strand.
Eerste keer helemaal alleen dus voor de zekerheid maar niet erop.


Het rijden is alleen in de bak of ga je ook op buitenrit? Dat scheelt ook veel ;)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:25

Twee x per week meestal naar buiten, dan nog 1 a 2x in de bak en meestal een x dubbele longe.
Wisselt wel eens per week hoor. Soms iets vaker in de bak en soms twee weken niet in de bak maar alleen buiten.
Voorheen was ze met deze beweging perfect op gewicht, mooi slank.
Denk dat het echt in het non stop voordroog eten zat.
We gaan het zien.
Strand is op een kleine twee km van stal dus waar willen we ook wekelijks heen.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:30

Oke, dus qua beweging ben je mooi op weg. Misschien wel leuke idde om een mooie stand foto te maken hoe ze nu is dan over 1 of 2 maanden dan weer een foto om het verschil te zien.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:32

Black_Moon schreef:
Oke, dus qua beweging ben je mooi op weg. Misschien wel leuke idde om een mooie stand foto te maken hoe ze nu is dan over 1 of 2 maanden dan weer een foto om het verschil te zien.


Stand foto zit in de planning. Was vandaag alleen en mw bleef slecht stil staan haha. Zondag samen met mijn zus dan maak ik een stand foto.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:08

Buffelduke schreef:
MissYvette4u schreef:
Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2019
[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een verschil zeg! Krijgt ze verder ook beweging of is het puur van minder hooi?


Vooral van minder hooi :P longeer haar niet meer, werd ze niet gelukkig van :') mijn paard houdt haar dagelijks in beweging en als ik hem losgooi doet ze fanatiek mee (zelfs met losspringen :j !)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:00

Hierbij stand foto's van m'n jongste haf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:35

Wij hebben een enorme down gehad. Lou was echt in topconditie maar ze heeft van de zomer een soort astma aanval gehad nadat stalgenoten een grote schoonmaak hadden gedaan en mijn paard nog in de schuilstal stond. (Ze wisten niet van haar stofallergie). Ze heeft hierna weken gehoest en we hebben dus heel lang niks kunnen doen en ja midden in de zomer met lekker 24/7 grasjes is een dikke pony :(


Gaat nu gelukkig een stuk beter, conditie word weer opgebouwd en we komen er wel weer <3 p.s ja ze is een beetje vies nu :')
Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:17

O wat naar, stof allergie is erg vervelend.
Gelukkig nu weer aardig opgeknapt. Wel een leukerd zeg. Laatste kilootjes zullen er wel vlug af gaan nu zonder gras en weer met beweging.