[VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 13:11

brokjes schreef:
hmm, ik lees echt het verhaal van mijn vorige merrie := kon ook geen bit 'verdragen'. volgens mij gewoon niet accepteren. zelfde paniek gedrag en als er iets in de omgeving gebeurde, geen land meer mee te bezeilen. ik heb het een tijdje geprobeerd maar ze kon zich alleen gedragen bij een strenge no-nonsense boer die al heeel veel paarden heeft gezien. daar was ze dus echt super braaf bij. ik heb haar verkocht, was niet makkelijk maar wat een opluchting :=


:= volgens mij is dit gewoon een merrie ding haha. Ik wilde ook helemaal geen merrie, maar ach, soms overkomt het je gewoon :roll: Begrijpelijk dat je er voor hebt gekozen om te verkopen. Ik kan me ook voorstellen dat het voor mij ook een hele opluchting zou zijn als ik Zara zou verkopen, maar ik kan/wil haar gewoon ergens diep van binnen nog niet loslaten.

manubres schreef:
Wat jammer dat er zoveel stress kwam kijken bij het zadel passen. Ik denk zelf dat een beter zadel wel een heel verschil kan gaan maken (hoop het teminste). Het is volgens mij een hele lieve pony maar wel sensibel en een verkeerd zadel kan dan veel doen. Op het filmpje lijkt het ook alsof de ruiter te ver achter op het zadel steeds neer komt, dus veel klappen in de rug.

Als ze niet tegen een bit kan, zou ik het eens bitloos proberen. Heb er zelf super goede ervaring mee. Had een jonge ruin die vreselijk vervelend was met bit en totaal niet op mij lette. Ik vond het eerst eng een jong paard zonder bit. Maar jee, hij liep zoveel beter en braver op een bitloos hoofdstel.


Ik verwacht ook wel dat we met een passend zadel verschil gaan merken! Een te klein zadel op je rug is natuurlijk ook echt gewoon waardeloos, dus ik hoop dat wanneer ze eenmaal aan dit zadel gewend is ze er wat meer onder kan ontspannen. Het zadel wat er op lag tikte ook na doordat het de krap was (en daarbij was het een beetje aan de kleine kant voor de ruiter).

Bitloos krijgt inderdaad mijn voorkeur en dat is sowieso iets wat ik in de toekomst graag zou doen met Zaar. Ik heb vorig jaar toen ze braaf was twee keer bitloos gereden, omdat ze toen ook wonden had in haar mond van een ander bit. Ze was toen best braaf, maar ook al wel een paar maanden weer goed doorgereden dus dat scheelde denk ik ook wel. Ik heb gevraagd of de vriendin die er nu op rijdt bitloos aandurft, maar die voelt zich daar niet prettig bij, dus toch maar mijn zoektocht voortzetten naar een bit. Ik heb nu wel een hoofdstel bestelt waar ik later bitloos mee zou kunnen rijden, dus ben benieuwd.

Isabel_k schreef:
Wat vervelend dat jullie zo veel stress hadden bij het passen. Het was ook wel een beetje een samenloop van omstandigheden. :(

Ik vind het dapper hoe je doorzet met Zara!


Dankje, lief! :D

---

Ik heb zojuist een nieuw hoofdstel besteld voor Zara (als we dan toch duur bezig zijn met een nieuw zadel, dan ook maar gelijk een hoofdstel erbij). :$ Haar huidige hoofdstel van Hööks is nodig aan vervanging toe, het leer is uitgelubberd en hij is gewoon niet mooi meer. Ik wilde heel graag een anatomisch gevormd hoofdstel voor Zara, aangezien het toch al zo'n gevoelig type is lijkt het me fijn voor haar als ze zo min mogelijk druk op de verkeerde plekken op haar hoofd heeft. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Rambo Micklem Multi Bridle. Deze kun je zowel met bit als bitloos gebruiken (op 3 manieren: side pull, kinband en crosslink) dus dit leek mij ideaal voor als we toch besluiten de overstap te maken naar bitloos. In het bruin want het zadel dat aangeschaft gaat worden zal ook bruin zijn. :D

Afbeelding
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... klem%20mu&

Pff nu nog een goed bit en dan zijn we hopelijk compleet. :=

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:12

Heel fijn hoofdstel. Ik ben er ook heel blij mee voor mijn gevoelige paardje. <3

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:47

Voor mij uiteraard ook een enorm herkenbaar verhaal, mijn Zara heb ik nog steeds in bezit alleen doe ik niks meer met haar. Zij mag lekker buiten paard zijn en dat bevalt haar zeer goed :D Ze draait zich om en loopt weg als ik met de barebackpad aankom, dus ik heb besloten (of eigenlijk zij zelf) dat dit leven zonder te werken wel prima is zo. Ze is enorm vrolijk (en dik), vrijwel nooit meer stress of spanning en dat doet mij goed :) Verkopen zou ik ook echt niet kunnen hoor!

In plaats daarvan heb ik er gewoon een ongecompliceerde pony bij gekocht _O-

Mooi hoofdstel trouwens! Ik heb/had voor mijn Zara de Competition in het bruin, gebruik hem nu nog steeds maar dan voor mijn andere pony :j

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:24

Tja, zo werkt dat met een paard, met ups en downs. Het is tenslotte geen fiets met haar. Voeg daarbij dat de meeste paarden spiegelen, en de een nog wat meer dan de ander. Zara vertelt je precies waar je zelf nog aan mag werken. Dat is niet altijd leuk maar wel verhelderend.

Mooi hoofdstel heb je gekocht. Ik heb deze ook voor mijn arabierig typje. Ligt fijn stil om het hoofd. Ik gebruik ook de bitclips met rijden. Dat bit gaat ergens naar toe in het bekkie.

Ik hoop dat je met je nieuwe harnachement weer wat stappen kunt gaan maken in het rijden.

Qua grondwerk of training kan ik je Krista Sterrenburg nog aanraden. Zij heeft haar paarden op stal Brand in Lekkerkerk. Da's volgens mij best bij jou in de buurt. Ze komt ook op locatie en kijkt zowel naar het paard als de eigenaar.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:23

Het is echt geen merrie ding hoor, ik zit met mijn ruin ook al 2 jaar te klooien :+ ben benieuwd of ik er ooit nog op kan. :D

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:35

Ik ben zo blij dat ik niet de enige met dit probleem. Alles wat ik lees is precies ook mijn merrie en ook ik kan haar niet verkopen. Als ik diep in mijn hart kijk wil ik gewoon onbezorgd zo op kunnen stappen en niet hoeven denken hoe is ze vandaag weer. Maar stel ik verkoop haar, waar komt ze terecht. Ik ben nu bezig met een gedrag therapeute en voorlopig er niet op en alles eerst aan de hand oplossen. Ik moet zeggen dat ze echt zo relaxt is geworden. We zijn der nog lang niet maar zie duidelijk verschil met toen. Ook ik ben verhuisd omdat mijn oude stal ging stoppen. Zag mijn geest al dwalen. Maar sinds dag 1 heel relaxt. Moest alleen erg wennen aan de nieuwe groep maar heeft 2 daagjes geduurd. Ik ben ook over gegaan op bitloos. Nu eerst aan de hand en straks met rijden ook meteen. Ik heb wel al eens bitloos gereden met haar en reageerde daar super op. Ik eb ook de multi britle. Ga straks met mijn lesgeefster kijken welke methode het beste bij haar past en zij gaat mij begeleiden.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 15:13

Wat goed om te lezen dat jullie zulke goede ervaringen hebben met het hoofdstel! Ik vind het soms erg lastig om nieuw tuig aan te schaffen voor Zara, omdat ze overal zo heftig op reageert als het haar net even niet aanstaat. Ben dus benieuwd wat haar reactie op dit hoofdstel gaat worden. Helaas heb ik de bezorger vandaag gemist dus ik kan morgen pas het hoofdstel ophalen en uitproberen :(

Ghostattack schreef:
Voor mij uiteraard ook een enorm herkenbaar verhaal, mijn Zara heb ik nog steeds in bezit alleen doe ik niks meer met haar. Zij mag lekker buiten paard zijn en dat bevalt haar zeer goed :D Ze draait zich om en loopt weg als ik met de barebackpad aankom, dus ik heb besloten (of eigenlijk zij zelf) dat dit leven zonder te werken wel prima is zo. Ze is enorm vrolijk (en dik), vrijwel nooit meer stress of spanning en dat doet mij goed :) Verkopen zou ik ook echt niet kunnen hoor!

In plaats daarvan heb ik er gewoon een ongecompliceerde pony bij gekocht _O-

Mooi hoofdstel trouwens! Ik heb/had voor mijn Zara de Competition in het bruin, gebruik hem nu nog steeds maar dan voor mijn andere pony :j


Ik moet zeggen dat ik er stiekem ook van droom om er een brave, ongecompliceerde pony bij te kopen := Alleen is dat financieel helaas voorlopig niet haalbaar, hier in de omgeving tik je met twee paarden al gauw de 500 euro per maand aan enkel stalling aan. Ik zou dan mijn Zara gewoon als grondwerk paard houden, ze is nog te fit en te jong om stil te staan. Misschien over een paar jaar dat ik er werkelijkheid van kan maken :D

Maflinger_S schreef:
Tja, zo werkt dat met een paard, met ups en downs. Het is tenslotte geen fiets met haar. Voeg daarbij dat de meeste paarden spiegelen, en de een nog wat meer dan de ander. Zara vertelt je precies waar je zelf nog aan mag werken. Dat is niet altijd leuk maar wel verhelderend.

Mooi hoofdstel heb je gekocht. Ik heb deze ook voor mijn arabierig typje. Ligt fijn stil om het hoofd. Ik gebruik ook de bitclips met rijden. Dat bit gaat ergens naar toe in het bekkie.

Ik hoop dat je met je nieuwe harnachement weer wat stappen kunt gaan maken in het rijden.

Qua grondwerk of training kan ik je Krista Sterrenburg nog aanraden. Zij heeft haar paarden op stal Brand in Lekkerkerk. Da's volgens mij best bij jou in de buurt. Ze komt ook op locatie en kijkt zowel naar het paard als de eigenaar.


Helemaal gelijk heb je hoor! :D Ups en downs horen erbij. Krista Sterrenburg kende ik nog niet! Lekkerkerk is inderdaad in de omgeving. Ik ga eens googelen naar haar, misschien dat ze onder het zadel iets voor mij zou kunnen betekenen. Qua grondwerk heb ik op het moment niks meer om te verbeteren met Zara (blijft mij nog steeds verbazen dat ik dit kan zeggen := ).

Veriye schreef:
Het is echt geen merrie ding hoor, ik zit met mijn ruin ook al 2 jaar te klooien :+ ben benieuwd of ik er ooit nog op kan. :D


Ach jeetje! Waardeloos dat jij het ook meemaakt. Wat is het probleem bij jouw paardje?

denisewinter schreef:
Ik ben zo blij dat ik niet de enige met dit probleem. Alles wat ik lees is precies ook mijn merrie en ook ik kan haar niet verkopen. Als ik diep in mijn hart kijk wil ik gewoon onbezorgd zo op kunnen stappen en niet hoeven denken hoe is ze vandaag weer. Maar stel ik verkoop haar, waar komt ze terecht. Ik ben nu bezig met een gedrag therapeute en voorlopig er niet op en alles eerst aan de hand oplossen. Ik moet zeggen dat ze echt zo relaxt is geworden. We zijn der nog lang niet maar zie duidelijk verschil met toen. Ook ik ben verhuisd omdat mijn oude stal ging stoppen. Zag mijn geest al dwalen. Maar sinds dag 1 heel relaxt. Moest alleen erg wennen aan de nieuwe groep maar heeft 2 daagjes geduurd. Ik ben ook over gegaan op bitloos. Nu eerst aan de hand en straks met rijden ook meteen. Ik heb wel al eens bitloos gereden met haar en reageerde daar super op. Ik eb ook de multi britle. Ga straks met mijn lesgeefster kijken welke methode het beste bij haar past en zij gaat mij begeleiden.


Ik vind het ook altijd super fijn om te weten dat ik niet alleen ben! Altijd super interessant om te lezen en te zien hoe een ander het aanpakt en daar inspiratie uit halen. Ik heb bij Zara ook een gedragstherapeute gehad en dat was voor mij inderdaad ook erg verhelderend :j Ik kon eigenlijk door haar al snel zelf verder met Zara en ben in een halfjaar qua grondwerk enorm ver gekomen. Ook mijn laatste verhuizing heeft daar aan bij gedragen :j Bijzonder he hoe soms een verhuizing zo'n positieve (maar ook negatieve) impact kan hebben op een paard. Ik ben benieuwd hoe het bitloos rijden dalijk bij jou gaat!

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:30

Ik zag in mijn post dat ik ergens een essentiële "n" was kwijtgeraakt: het bit gaat met de bitclips aan het Rambo hoofdstel nergens meer naar toe.
Je kunt dat hoofdstel ook mooi op maat maken zodat het hoofd goed omsloten wordt dus er beweegt niets als je rijdt.

Krista is, zowel voor training op de grond als in het zadel, een echte aanrader. Haar bedrijf heet Star*K Westernriding. Verkijk je niet op het western rijden, ze geeft ook gewoon goed les aan niet-westernruiters waarbij ze goed kijkt naar paard, ruiter, en de combinatie.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:11

Veriye schreef:
Het is echt geen merrie ding hoor, ik zit met mijn ruin ook al 2 jaar te klooien :+ ben benieuwd of ik er ooit nog op kan. :D

Echt wel merrie ding, die trut van mij is net zo :')

zelf rustig blijven en niet accepteren wat je normaal ook niet accepteert werkt hier redelijk goed :)

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 09:14

Maflinger_S schreef:
Ik zag in mijn post dat ik ergens een essentiële "n" was kwijtgeraakt: het bit gaat met de bitclips aan het Rambo hoofdstel nergens meer naar toe.
Je kunt dat hoofdstel ook mooi op maat maken zodat het hoofd goed omsloten wordt dus er beweegt niets als je rijdt.

Krista is, zowel voor training op de grond als in het zadel, een echte aanrader. Haar bedrijf heet Star*K Westernriding. Verkijk je niet op het western rijden, ze geeft ook gewoon goed les aan niet-westernruiters waarbij ze goed kijkt naar paard, ruiter, en de combinatie.


Hahaha ik begreep hem hoor :j

Ik heb gisteren het hoofdstel gepast bij Zara, ik moet nog even knutselen hoe ik het bit er goed aan krijg en hem helemaal op maat maken. Ik vind het nog best wel een gedoe haha :=

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 09:37

Bitloos is the way to go met Zara :j

Daar zijn we gisteren achter gekomen. Mijn vriendinnetje is gister weer op Zara komen rijden en toen we samen zaten te klooien met het bit aan het hoofdstel te krijgen hadden we eigenlijk zoiets: f*ck dit, waarom niet gewoon gelijk bitloos? :)) In eerste instantie zag mijn vriendin er een beetje tegenop, maar gister besloot ze dat ze het toch wilde proberen. Dus nieuwe zadel erop, Micklem hoofdstel met kinband (medium inwerking) geïnstalleerd en opstappen! Ik heb er eerst een paar rondjes met de longeerlijn naast gelopen, want we wisten niet hoe Zara zou reageren. Toen dat goed ging ben ik steeds meer afstand gaan nemen met de longeerlijn en uiteindelijk kon Zara gewoon los, want het ging hartstikke braaf!

Mijn vriendin heeft veel figuren gereden, om te kijken of er een stuur op zat. Vanaf mijn oogpunt stuurde ze hartstikke makkelijk en mijn vriendin gaf aan dat ze zonder bit nog makkelijker te sturen was dan met. Ook de rem zat erop. Zara was af en toe weer een beetje schijnbewegingen aan het maken, maar dat was dit keer echte schrik (enge ganzen die ineens gaan vliegen, weerspiegeling in de auto’s wat ze eng vindt, een paard in de paddock naast de bak die ineens begint te rennen). Op die momenten was ze ook gewoon makkelijk te corrigeren bitloos, dus dat gaf een heel fijn gevoel!

Wat ik zelf nog het meest fijne vond was dat Zara geen “lijd” hoofd meer trok. Met bit in zag je het wit van haar ogen, haar mond stond strak en haar oogleden waren gespannen. Nu liep ze met een hanglip vrolijk en ontspannen de bak door. Wat een opgelucht gevoel geeft dat (ook voor haar)! Zara heeft met bit ook altijd de neiging om ontzettend achter de loodlijn te gaan lopen uit zichzelf. Gister had ze lekker haar nek lang en kwam ze uit zichzelf op sommige momenten “aan de teugel.” Gaf een heel fijn beeld voor mij :j



Hierbij een filmpje. Alvast even commentaar dat ik zelf geef zodat iemand anders het niet meer hoeft te doen: Ik heb het idee dat het zadel een beetje aan de krappe kant is voor de billen van de ruiter, maar dat is dus even tijdelijk. Mijn billen zijn wat kleiner, dus ik zit er weer anders op. Verder is galop moeilijk voor Zara. :j Toen we een jaar terug begonnen met serieus rijden kon ze haar achterbenen niet onafhankelijk van elkaar bewegen (dus wat ze deed was bunny hoppen). Het was volgens de osteopaat geen blokkade, dus vooral een kwestie van sterker maken. We zijn al een heel end gekomen vind ik zelf! Verder is de ruiter geen dressuur ruiter, maar een recreatie(bos) ruiter, dus ze heeft geen perfecte houding. Vind ik niet erg, het gaat mij erom dat er iemand op zit die schijt heeft aan Zara’s fratsen. :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:42

Super, hopelijk kun je de stijgende lijn vasthouden :)

Die ruiter Is niets mis mee, ze zit met een goed stil been zonder poespas.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:06

Wat gaaf!

Zara lijkt inderdaad lekker te lopen, goed voorwaarts. De ruiter rijdt netjes.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:50

Wauw wat goed zeg en wat is ze braaf. Ook ik heb niets aan te merken hoor. Ga zo lekker veder meid . Je bent top bezig

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:28

Fijn zeg, wat een fijne ontwikkeling! Ze rijdt haar netjes hoor, knap bezig allemaal :j

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 20:19

Bedankt voor jullie positieve reacties! Ik ben zelf ook enorm blij met de ruiter :D Ze is onwijs lief voor Zara en heeft veel geduld, maar is wel enorm consequent in het corrigeren. En ze is niet bang, ook heel belangrijk :))

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 09:01

Dit komt misschien heel onverwacht, maar ik denk dat ik Zara toch wil verkopen, hoe lastig en pijnlijk de beslissing ook is. Ik heb er goed over nagedacht, maar ik zie mezelf nooit meer met vertrouwen op Zara rijden en er de rest van haar leven naast staan vind ik zonde van de enorme kosten die het hebben van een paard met zich meebrengt. Daarnaast gun ik haar gewoon de juiste eigenaar en ik gun mezelf het juiste paard. Ik heb geen tijd en energie meer om het gevecht met Zara aan te gaan. Ik weet nog niet of ik actief wil adverteren op Marktplaats, ik hoop eigenlijk via via een hele lieve nieuwe eigenaar voor Zara te vinden. Dus mochten jullie iemand kennen die opzoek is naar een jonge E-pony, stevig in zijn schoenen staat en zich niet laat afschrikken door een sensibel karakter, let me know.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:50

Ik denk dat het een hele goede beslissing is. Een hele lastige beslissing, het is toch je vriendinnentje, maar hier worden jullie allebei niet blij van en dat is het aller-allerbelangrijkste.

Heel dapper. Ik hoop dat een lieve nieuwe eigenaar voor haar vind. Er is altijd wel iemand die precies op zoek is naar een Zara. Lief, vriendelijk, mooi, maar wel een beetje raar. <3

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:33

Ik hoop ook echt de juiste persoon voor Zara te kunnen vinden. Ik denk dat dit wel een van de lastigste beslissingen is die ik heb gemaakt in mijn "paardenleven." Ik voel me er ook nu al goed ziek van, maar goed, het is denk ik wel de meest eerlijke keuze naar ons beide toe. Ik zat er nog over na te denken om Zara met pensioen te doen ergens in het oosten van het land, zodat ze wel van mij blijft, maar ik niks met haar doe verder. Maar ze is 5 jaar... dat lijkt me gewoon geen goede oplossing.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:39

Ik denk niet dat je haar gelukkig maakt met een pensionplekje. Daar is ze nog niet klaar voor.

Lastig he. Ik zit met mijn paard nu ook een beetje in zo'n periode. Hij is nu kreupel door een botfragment, maar ik weet niet of dat ooit nog over gaat. In dat geval moet hij ook op pension (als hij niet geopereerd kan worden), maar hij is ook pas 10 jaar.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:39

Wat een moeilijke beslissing! Maar ik snap je echt helemaal, de frustraties en het vertrouwen. Je gaat vast aan goed huisje voor haar vinden! 5 jaar is inderdaad wel erg jong voor pensioen, mijn Zara was 12 toen ik dat besloot en zelfs dat vond ik al erg pittig. Heel veel succes met deze moeilijke keuze <3

App maar als je hier eens langs wil komen :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:04

Stoer! Dat je deze beslissing hebt genomen. Of het de juiste is weet ik niet en dat vind ik ook niet spannend. Het is zo belangrijk dat jij en je paard elkaar vertrouwen en samen lol hebben. Dat gun ik jou en je paard. Als dat niet met elkaar is maar elk met iemand anders, dan is dat helaas maar zo.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:57

Dapper hoor.
Er zijn heus meer mensen zoals je vriendin die niet snel onder de indruk zijn van een draakje :)
Zonder adverteren is gewoon uitstellen, normaal komt zich niemand spontaan melden. Gewoon een eerlijke advertentie zonder verhaal van een A4tje. Bedenk ook dat problemen die jij hebt voor een ander misschien geen probleem zijn, dus houdt het objectief.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:34

Wauw wat knap zeg van je. Ik snap dat je het hier heel moeilijk mee hebt. Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Als ik diep in mijn hart kijk zou ik ook graag een ander paardje willen waar ik niet alleen aan de hand een klik mee heb maar ook rijtechnisch. Ik heb ook toen een advertentie hier neer gezet en veel reacties gehad maar kon het echt niet dus er maar weer afgehaald. Ik hoop dat je een super baasje vind voor haar maar dat moet zeker lukken met deze knapperd. Gewoon niet over haasten en pas mee geven. waar je een goed gevoel bij hebt

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:05

IK vind het erg knap en dapper. IK zit ook in hetzelfde boot. 2 jaar zijn wij nu aan het knoeien en er is nog geen einde in zicht. Vaak zou ik ook gewoon een makkelijker paard of helemaal geen paard meer willen...gewoon een dag lekker relaxen, niet aan al de moeilijkheden denken, zonder tranen van stal vertrekken...maar ik kan het gewoon niet. ik vind het dus erg dapper dat je de knoop door hebt gehakt. Soms is houden van ook los laten.