Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 01:02


Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:40

Wat erg :oo

Je bent welkom in de mand. :J Fijn dat ze ook zo rustig bleef. Het ziet eruit als een nare plaats #)

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:57

Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest! Wat een idioten bestaan er toch

Hopelijk geneest het snel en mooi

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:35

Echt die man is gestoord, het had wel einde paard kunnen betekenen. _-:(
Dikke kus voor je arme paardje. :(:)

Malik staat telkens vroeg op de wei met het hete weer en ik haal hem er smiddags weer af.
Thuis kan hij in de schaduw eten en hij mag toch niet heel lang op de wei dus dan is het wel prima.
Hij heeft wel veel last van de warmte voor een woestijnpaard, de ponnies minder.
Maar hij mocht lekker douchen. :))

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:48

Dat hoofdje van Malik. Het is echt een droppie.

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:35

Oh wauw fransje dat ziet er akelig uit. Wil niet weten hoe dat er uit zag toen het gebeurde, krijg nu al kippenvel.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 11:07

Ow bah Fransje wat een nachtmerrie! :n :(:)

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:13

Oooo wat verschrikkelijk. Ik ben altijd al een beetje bang voor honden(eigenaren) die hun hond niet onder controleren lijken te hebben, maar dit is echt heftig. Super braaf paard he!

Gisteravond Lily voor de vijfde keer onder het zadel. Ze is zo rustig en ontspannen.

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:28

Isabel_k schreef:
Dat hoofdje van Malik. Het is echt een droppie.

Jaah scheetje is het! <3

Goed van Lily!!

Lees een beetje mee in het topic van fransje maar de helft kan niet lezen. :')
Zelf reed ik een keer met mijn vorige paard toen een hond aankwam van een enge soort die onder mijn paard aan zijn koker ging snuffelen.. op zo'n moment kun je niks doen, paard bleef rustig en de onnozele eigenaar kwam daarna en ging weer verder maar was wel ff spannend, het kan zomaar hap zijn.
Deze hond was veel te brutaal maar als een eigenaar zo'n beest expres op je afstuurt kun je niks.

Nu ik weer veel met Malik buiten loop maak ik ook ontzettend veel gevaarlijke situaties mee, fietsers die onverwacht vlak achter langs schieten als je paard net schrikt en zelfs kleine kinderen en baby's in kinderwagens die gewoon vlak langs lopen zonder enig idee terwijl je paard op het punt staat opzij te springen.. :x

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:15

Wauw wat knap van Lily!!

Dat koppie van Malik <3 die zou toch als geen ander goed tegen de warmte moeten kunnen... :=

Fransje, je paard is zo super braaf geweest! Blij dat je de schuld wel echt bij de eigenaar zoekt. Een ongeluk kan altijd gebeuren met levende dieren. Een hond en een paard kunnen helaas niet goed communiceren.... maar zo met moedwil en aanvallen.... vreselijk!!!
Ook zo zonde van die hondenrassen.... Die honden werken zo graag voor hun baas... helaas kunnen eigenaren daar dus ook veel kwaad mee.... :(
Mijn hond (van het “gevaarlijke soort”) is eens midden in een gevecht terecht gekomen, waren een stuk of 5 honden die met elkaar aan het vechten waren. ik sloeg doodsangsten uit want tja als er een hond gebeten zou worden zou mijn hond daarop aangekeken worden... Ze wist zich echt geen raad en gelukkig kwam ze keurig naar me terug <3 Zo zonde van die lieve, spontane (oke en tikkeltje lompe) honden dat ze vaak in verkeerde handen terecht komen ;(

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:27

Het is gewoon jammer dat zulke stereotype foute mensen dit soort rassen verpest hebben.
Hij had die hond ook gewoon vast kunnen houden.
Pas toen ik de hond sloeg drong het tot de eigenaar door dat zijn hond ook gewond zou kunnen raken..

Ergste is nog dat er ook kleine kinderen aan het zwemmen waren.
Die zagen het gebeuren..

Ik ben wel trots op mijn coole kikker paard. Stoere dame is het!

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:23

En koele kikker vrouwtje! :))
Gaat wel oké hè met haar wond, hopelijk geen gedoe en is het snel genezen.

Malik heeft gister gedraaft naast de fiets, dat wilde hij eerst niet, maar nu hebben we tweede versnelling! :):)

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:06

Iedereen gestopt met beleren? :D

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:28

Pff beetje te warm geweest de laatste tijd, maar gisteren heb ik er weer op gezeten.
Hij laat alles prima toe, ik mis alleen een vooruit. Met been gaat hij achteruit ipv vooruit.
Was alleen dus heb toch nog iemand op de grond nodig die de vooruit even aanzet ;-)

Met die hond, jeetje dat is toch echt je worst nightmare.
Ik ben nooit zo bang voor loslopende honden omdat mijn paarden het gewend zijn, maar nu ik dit lees.
Sterkte ermee!
Hoe gaat het nu met de wond/het paard?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:26

Isabel_k: Wat balen van Joep zeg! Jullie gingen zo goed vooruit en dan krijg je dit nieuws te horen... -O-

Remark: Wat fijn zeg dat ze zich zo stoer gedroeg! :D Ik denk niet dat veel paarden het de jouwe zouden nadoen. Zoveel nieuwe dingen in 1 keer... :wow:
De mijne is ook begonnen met schuren sinds de warmte, en niet zo'n beetje ook. := Of ze dekens op heeft of niet, dat maakt allemaal geen verschil uit. :(
Met dit warme weer gaat Aliaa 's nachts buiten en overdag op stal. Maar met de warmste dagen staat ze zelfs op stal te zweten. :(:)

fransje23: Oh nee, wat klote van die eigenaar zeg! Arme Joya... |( Gelukkig bleef ze relatief kalm gezien de situatie. Veel beterschap! :(:)

MirandaFuego: Haha Malik zijn snoetje! <3 Hij heeft echt zo'n puppy hoofdje he. :))
Fijn dat het fietsen zo goed gaat en jullie de tweede versnelling gevonden hebben! :D
Die gevaarlijke situaties herken ik ook wel hoor. Vroeger gebeurde dat ook wel (met mijn vorige paard), maar die was best braaf dus uiteindelijk sta je er minder bij stil. Nu met Aliaa die nog veel moet leren en nog altijd vrij bang is van verkeer, kom je toch wel een hele hoop gevaarlijke situaties tegen omdat mensen er niet bij stil staan dat het paard kan schrikken als ze zo dichtbij passeren. Zowel met auto's, fietsers als mensen te voet... := En inderdaad ook nog vaak op gevaarlijke momenten. Zijn de mensen nu zo dom/lomp geworden of kan het hun gewoon allemaal niet meer schelen?

Lily_Fee: Goed zeg van Lily! +:)+

Ik hoop binnenkort echt aan de slag te gaan om de hulpen onder het zadel aan te leren bij Aliaa. Ik heb de afgelopen maanden stilgelegen (druk met afstuderen), waardoor werken met Aliaa er niet van kwam. Nu met deze warmte gebeurt er ook niet zoveel. Aliaa heeft wondjes op haar huid door ontstoken (tranende) ogen, dus ik probeer zoveel mogelijk een halster/hoofdstel te vermijden. Ze heeft toch zo'n gevoelig huidje. :(:) Ook de regio waar de singel zit, heeft ze allemaal bultjes (stomme muggen _-:( ) en die zijn heel erg gevoelig. Dus voorlopig doen wij niet zoveel. Laatst ben ik even opgestapt, het was alweer weken geleden, maar het is dus gewoon opstappen en 'wegrijden' bij Aliaa. :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:32

Miranda, whaha :') het viel inderdaad behoorlijk stil...
Raika heeft ook wat dagen vrij gehad ivm de temperatuur. Gister weer (voor de tweede keer ofzo) met bijzetje gelongeerd en vanavond gaan we weer lessen :):) ben benieuwd hoe dat gaat na zo’n “vakantie-weekje” :o

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:08

Sas, haha, kun je niet gewoon achteruit dingen oefenen, volte achterwaarts enzo..weer eens wat anders. :D

Retjet, irri van die gevoelige huid, zelf doe ik dan bont om het halster, dat helpt wel goed.
Wat fijn dat ze zo makkelijk is als je een tijdje niks gedaan hebt.
Malik is eigenlijk ook heel braaf maarja soms schrikt hij toch van onverwachte dingen en dat kan toch altijd wel gebeuren met paarden.
Maar vooral de fietsers hebben vaak geen idee.
Wel zijn er heel veel automobilisten die rustiger voorbij gaan, de meeste vrachtwagens ook en de motorrijders allemaal, dat is echt top!

Raika mag dus ook weer wat werk verrichten!

Hetvis hier maar één dag echt heel warm geweest.
Malik heb ik af en toe even los gelongeerd en vandaag weer met singel.
Af en toe moet ik hem wel even laten lopen want anders begint hij iets te jolig te worden tijdens het wandelen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:39

Het halster op zich is het probleem niet hoor, tenzij ze het dag en nacht aanheeft, maar dat is niet het geval. :P
Hier gaan sommige auto's rustig voorbij, vroeger meer dan nu. Nu beginnen de rijkere stinkerds naar het dorp te verhuizen (lees: veel BMW's en Audi's) en die kijken nergens naar. :+ Als ze niet vertragen wanneer ik teken doe, ga ik tegenwoordig midden op de baan lopen. Dan moeten ze wel trager rijden. :')

Haha, Malik toch! :D Maar dat jolig beginnen te doen, herken ik ook wel bij Aliaa hoor. }> Dan moet ze even kunnen lopen en is het over. :P

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:09

Aliaa heeft een gevoelig huidje, heeft Malik ook, eventjes iets schurends en het is kaal.
Jaah Malik gaat altijd zo fijn met zijn hoofd zwaaien maar ik heb hem nu wel zo ver dat hij niet meer mijn kant uitzwaaid want die kopstoten bevielen niet zo. :+
Hij bedenkt ook niet in zijn vrije tijd dat hij zichzelf beweging moet geven, hij is af en toe zo'n dooie...maar als we dan wat gaan doen is ie opeens helemaal wakker. :=

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:30

Ik kom ook mee praten hier! Mijn tinkertje is bijna 3 dus mag straks langzamerhand ook aan de bak :)

Zijn begonnen met longeren, eerst eens wat conditie kweken :+

Laatst bitje gepast maar dit vind hij nog geen succes. Kauwkauwkauw

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:20

Jodym, ik dacht al, ben ik zo vergeetachtig dat ik niet meer weet dat je in het topic zit, maar je bent nieuw hier. :D
Foto van tinkertje!!
En zijn naam is ook handig. :D

Met Malik ben ik een andere route gaan fietsen, ging heel goed!
Hij schrok zich alleen het leplazerus van iemand op skeelers maar dat had ik al verwacht dus had mijn fiets al weggezet.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:33

Ooo wat balen voor Alia en de vliegen. Lily haat het echt. Spray haar regelmatig in met das pferdenparfum. Stink spul maar werkt wel goed. Ook heeft ze buiten altijd een vliegenmasker op. Ben anders bang voor ontstoken ogen.

Vandaag heeft Lily voor het eerst in de buitenbak gestapt. Ervoor lekker in de de longeerbak nog gewerkt omdat de buitenbak niet helemaal is afgesloten.

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:01

MirandaFuego: Volbloedjes zeker... :')

Jodym: Welkom! :D Je hebt toevallig geen foto? Ik ben benieuwd naar je knapperd. :D

Lily_Fee: Alle paarden hier zijn zo lastig van de vliegen, zelfs degenen die het gewoon zijn. Het lijkt dit jaar zo extreem... := De vliegenkap gaat er vanaf nu ook gewoon 's nachts op hoor.
Ging het goed in de buitenbak? :D

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:08

Joep vind skeelers ook nog steeds eng :')

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 00:32

Regjet, oei lastig zo’n gevoelig huidje...

Jodym, welkom. Bitje kauwen is heel normaal, het is natuurlijk ook gek zoiets ineens in je mond te hebben...

Miranda, gelukkig je fiets weg gezet. Skeelers zie ik hier eigenlijk nooit... denk dat Raika die ook niet leuk zou vinden :n

Lily, ging het goed in de buitenbak?

Ik zei nog; benieuwd wat er gebeurd na zo’n vakantieweekje.....
en na mijn les zei ik: als ik ooit op wedstrijd ga, plan ik ook een vakantieweekje in...
WAUW wat ging ze goed vandaag, en wat een mega verbetering ten opzichte van vorige week _/-\o_ Toen nog veel hoofdschudden, struikelen, gewoon een hoop onbalans. En vandaag al hele stukken super fijn in balans, tussen twee handen en twee benen <3

Afbeelding