Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dominique03
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:22

Oehh leuk topic, op de manege waar ik rijd zijn we op het moment een draver aan het beleren onder het zadel, ik heb er voor het eerst op gezeten (trots was ik!) en na een week verder trainen ook een rondje durven draven! Linksom gaat alles super alleen rechtsom is moeilijk, maar dat is van de baan natuurlijk, hij loopt heel erg uit balans. Iemand tips of is het simpel gezegd gewoon kilometers maken op de rechterhand?

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:43

Dominique03 schreef:
Oehh leuk topic, op de manege waar ik rijd zijn we op het moment een draver aan het beleren onder het zadel, ik heb er voor het eerst op gezeten (trots was ik!) en na een week verder trainen ook een rondje durven draven! Linksom gaat alles super alleen rechtsom is moeilijk, maar dat is van de baan natuurlijk, hij loopt heel erg uit balans. Iemand tips of is het simpel gezegd gewoon kilometers maken op de rechterhand?


Dravers worden niet op 1 kant getraind normaal gesproken. 1 van de misconcepties

Veel paarden hebben een voorkeurkant maar dat is niet alleen bij dravers

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:39

linda2008 schreef:
Duplo, wat fijn dat Eureka een nieuw vriendje heeft :D

Pff hier gaat het duidelijk met ups en downs :o
Al mag ik niet klagen want we rijden nog en ik heb er nog niet naast gelegen ;)
Zondag ging de les niet door vanwege de hitte, we zouden het allebei toch niet hebben volgehouden... dus vandaag zelf weer proberen nadat mijn instructrice vrijdag heel duidelijk was geweest; been = reactie naar voren!
Maar zo “traag” als ze daar was vrijdag, zo heet was ze dan vandaag weer... alleen maar rennerig, keihard draven, ik kon er met geen been in de buurt komen :n
Iemand vroeg me ook of het door de zweep komt? Ja dat denk ik wel... maar in stap heeft ze “staak-stukjes” (word ze moe, vind ze moeilijk om door te stappen) dus ik kan niet zonder die zweep rijden :n ene keer hebben we geen gas, andere keer hebben we te veel gas... ik vind het allemaal maar moeilijk := :o

Kun je je zweep niet weg leggen tijdens het rijden?
Of misschien een spoortje dragen zodat je d'r in stap net wat scherper aan kan pikken en in draf dan juist je been er afhouden?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 05:58

Welkok Dominique, lijkt mij ook vreemd dat ze maar 1 kant op getraind zouden worden... hoe lang zou die op de baan gelopen moeten hebben? Ik denk dat het vooral onbalans is, ieder paard die nog niet goed gewend is aan een ruiter op zijn rug, raakt uit balans... en zoals Duplo ook zegt heeft ieder paard een makkelijke en moeilijke kant (vergelijk het met jezelf; je bent rechts, of linkshandig...)

Nicky, ik ga er liever niet met spoor aan zitten nu, ik denk ook niet dat ik daar de gewenste reactie op krijg want als ik haar soms in stap eens een “schopje” geef, krijg ik ook geen reactie. Terwijl ik in draf mijn been maar iets in de buurt hoef te houden en ze is weg.... Zweep weg leggen heb ik ook aan gedacht, maar dan heb ik hem niet op tijd er bij als ze zich bedenkt ;)
Ze zal maar aan zweepje moeten wennen :o als ze niet ongevraagd stil gaat staan, heeft ze er ook geen last van ;) Maar ik vind het maar spannend en moeilijk allemaal met die jonkies... ben ik de enige die daar last van heeft? :o

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:08

Ik vind het ook best lastig hoor! Niet eng of iets in die geest, maar wel ingewikkeld

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:25

Dominique03 schreef:
Oehh leuk topic, op de manege waar ik rijd zijn we op het moment een draver aan het beleren onder het zadel, ik heb er voor het eerst op gezeten (trots was ik!) en na een week verder trainen ook een rondje durven draven! Linksom gaat alles super alleen rechtsom is moeilijk, maar dat is van de baan natuurlijk, hij loopt heel erg uit balans. Iemand tips of is het simpel gezegd gewoon kilometers maken op de rechterhand?


Leuk een draver! Wat is zijn naam?
Dravers moeten echt leren om gewicht te dragen en in de kleine afmetingen van een bak te lopen. Er is dus veel onbalans.
In de topics van Ruitje zijn veel tips over het omscholen te vinden.

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:49

Jullie gaan hard :D
Hier ook een hectische tijd achter de rug waardoor reageren er bij in schoot, wel meegelezen al die tijd!

MF: mooie foto van Malik!! <3 haha en wat een lol met dat speeltje!! Moet voor Flynn eigenlijk ook weer eens iets meenemen, die kan zich ook zo goed vermaken _/-\o_

CL: wat een mooi veulen heb je! :9 <3

GJ: hahaha wat ziet Joy er sexy uit met haar tandjes zo! :')
En meuk hè die doppen! Ik heb van flynn ook behoorlijk wat

Robijtjah: leuk dat jij mee blijft posten! Gewoon doen hoor :o en gefeliciteerd met jullie huis! Super gaaf! Voor mij ook nog een droom om ooit uit te gaan voeren :D

Dominique: welkom!

Duplo: eureka een nieuw maatje, leuk! Lijkt een beetje op die van mij zoals die daar staat haha!

Linda: leuke foto’s, ziet er goed uit! Ze loopt lekker :)

Marieke: welkom!

Fransje: beterschap voor je moeder!
Joya die weer wat stout is... gelukkig wel snel weer braaf.

Isabel: leuke foto’s van Joep! Hij ziet er goed uit.

•••••••••••••••••••

Afgelopen weekend was het onze dag <3 <3


Afbeelding


Hij was zoooooo braaf!!! En ik ben zooooo trots!! Manmanman... <3 <3 <3

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:56

Wat fijn en leuk!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:00

Paint-girl, yeah wat goed *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:26

Paintgirl, gefeliciteerd met je eerste keer erop! :D
Super dat hij braaf was!

Linda, jonge paarden reageren vaak wel heel goed op een spoortje, maar ik heb het zelf nooit nodig gehad.
Ik doe ook altijd alles op gevoel en waarschijnlijk zou ik draven dan bij korte stukjes laten, dat wordt vanzelf beter.
Ze stoppen niet omdat ze lui zijn denk ik dan maar, waarschijnlijk vinden ze het dan nog te moeilijk om langer door te gaan.

Dominique, als het paardje stijf is op één kant kan dat behoorlijk vast zitten en kost het voor het paard echt veel moeite.
Dan is het belangrijk om dat te trainen en los te maken maar dat kost wel tijd, want het kan pijn doen als je teveel vraagt en dan willen ze natuurlijk helemaal niet meer.

Eureka een opa vriend, wat leuk!

Joya aan het luieren geweest, dat beviel haar wel!
Iets te goed... :') maar nu weet je wel weer hoe je het beste kan trainen met haar.
Sterkte met je moeder.

Hoi Marieke!
Leuk paard!
Is absoluut onervarenheid, gewoon proberen elke keer een ontspannen houding op te zoeken zonder er te veel aan te zitten.
Wordt vanzelf beter. :j

Gimmejoy, hengstigheid, fijn, blij met mijn mannen paarden. :D

Malik geniet van zijn luie leventje. :')

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:28

Ja, hengstigheid mis ik ook niet. _O-

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:40

Paint_Girl schreef:
•••••••••••••••••••

Afgelopen weekend was het onze dag <3 <3


[ [url=m/XHe2uL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij was zoooooo braaf!!! En ik ben zooooo trots!! Manmanman... <3 <3 <3


*\o/* *\o/* *\o/*

Gaaf!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:56

linda2008: Lastig inderdaad. Ze zal de zweep toch gewoon moeten worden. :=
Hier eentje die tot nu toe netjes naar mijn stemhulpen luistert wanneer ik vraag om te stappen. Meer doen we nog niet.

Dominique03: Leuk zeg! :D Ik denk ook eerder dat rechts zijn moeilijke kant is en dat hij vooral nog balans moet krijgen.

Paint_Girl: Jaaaaaa! *\o/* Was het de eerste keer op Flynn? :D
Je straalt helemaal op de foto. :))

MirandaFuego: Volgens mij zie ik daar niet 1 luiaard, maar 2? >;)

Vandaag is Aliaa 4 jaar geworden! *\o/* Dit vond ze er zelf van. :')
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:35

Gefeliciteerd met Aliaa! *\o/* Y)(^)
Die tongpose zie ik elke dag, dat is één van de kunstjes van mijn shet.. :')
Die ligt daar idd ook te luieren, maar meestal is hij de bewaker en liggen de andere twee, gister lagen ze lepeltje lepeltje.. :=

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:17

Dank jullie wel allemaal!!! :D

Retjethorse: ja de aller eerste keer :D
Haha en die lach is nog steeds niet van mijn gezicht. Nooit geweten hoe trots een mens kon zijn, tot afgelopen zondag. Jemig! Ik spatte uit elkaar hahaha :')
Gefeliciteerd met je knappert!

Miranda: haha heerlijk zo’n lui paard!

Hier overigens ook super blij met een mannen paard, moet er niet aan denken die hengstigheid haha!

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:09

Retjethorse schreef:
linda2008: Lastig inderdaad. Ze zal de zweep toch gewoon moeten worden. :


Ze was vorige keer natuurlijk wel aangepakt dus het kan zijn dat ze daarom nu zo reageert.
Mijn shet is precies zo, hij heeft een sterk karakter en doet niet zomaar wat je wil, maar als je hem teveel aanpakt wordt hij daarna toch wat schrikkerig bij alles, alsof hij het niet helemaal begrijpt waarom.
Dus ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.

Paintgirl zit nog steeds op de roze wolk! :D
En Malik ligt nu alweer precies hetzelfde.. :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 11:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3 <3 <3

De rest van de foto's volgen nog *\o/*

Gister weer gereden, dit keer los in de bak. Draven en stap ging prima. Galop wilde ze toch uitbreken. Een heel rondje geprobeerd, maar best spannemd toen trainster uit het midden was. Dus maar niet gedaan. Heel positief afgesloten en het vertrouwen is er nog. Vrijdag verder!

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:40

Wat fijn dat het zo goed gaat! En mooie foto's. Ze ziet er echt al volwassen uit. <3

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:57

GJ wauw wat een mooie plaatjes!! <3

Miranda, ze is niet echt hard met zweep aangepakt hoor ;)
Gelukkig ging het gister al veel beter!! :D waardoor ik overmoedig veel vertrouwen in haar kreeg en even aan het halster wilde uitstappen buiten... dat moet ik dus gewoon niet doen := ze vind veel dingen prima, ook blaffende honden of spelende geitjes. Maar dieren horen met 4 poten op de grond vind ze. Toen we langs een geit op een houtblok kwamen schrok ze zich het lazerus := hihi oeps!! Ik kon haar nog nét houden... volgende keer toch maar met hoofdstel in wandelen :j

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:07

Joep is zich ook een keer helemaal wild geschrokken van een geit. En dat terwijl hij eigenlijk op wandeling super, super braaf is. _O-

En mijn 23jarige fjord is trouwens als de dood voor schapen. Ik hoef met haar echt niet proberen langs een weiland met schapen te stappen. Dat moet minimaal in draf en god verbid - als dat beest ook maar een piep laat horen is ze weg. :') (Dit paard heeft meegereden in een showteam waarbij ze door vuurhoepels et cetera sprong) _/-\o_

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:24

Zo stom eigenlijk!! Want er lopen hier tientallen geiten in de omgeving en die kent ze inmiddels wel. Van de week ook met de honden, die kent ze ook en vind ze prima, zelfs toen er eens 1 achter haar aan rende... maar toen er van de week 1 op de mesthoop stond........ :=
Kortom; dieren horen met 4 poten op de grond :+

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:19

Gimmejoy super!
En mooie foto's!

Linda, dat bedoel ik natuurlijk ook niet..maar ze kan wel de pas erin hebben omdat ze denkt dat dat moet, beetje overdreven reactie zeg maar.
Gelukkig dat het beter ging.
Wij hebben zelf geiten en die springen overal op, inclusief op hem zelf als hij ligt dus daar schrikken ze hier niet van. :D
Malik vindt grote honden wel super interessant maar hij wil er juist altijd naar toe. :=

Oooh Isabel, vuurhoepels, dat is dierenmishandeling... :P :+

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:08

Mooie foto's van Joy, ben benieuwd naar de rest.

Schapen vinden mijn paarden niet eng, geiten heeft mijn jonkie nog nooit gezien. Mijn oude heeft altijd langs geiten gestaan, en die kwamen wel eens gezellig bij mijn paard staan.

Vandaag sinds 1 week weer op mijn jonkie gereden en ook even gefilmd.
https://youtu.be/f-ChZW38RB8

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:29

Jeetje Nicky dat ziet er relaxt uit, alsof die al een jaar onder het zadel is... zo gaat dat bij ons echt nog niet hoor haha :=

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:53

Ik ben er ook iedere keer versteld van Linda, en ik rij hem echt niet heel vaak of lang. Vaak in de bak 20 min als ik dan haal. Maar meestal neem ik hem mee op buitenrit want dan vind ik zelf leuk. dan zit ik er wel wat langer op maar dan stapt hij heel veel, en rij ik niet zo serieus.