Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:52

Het is dat zijn vader via DNA is bevestigd want anders geloofde ik er geen snars van :') Bijna een shire straks qua maat.


Afbeelding

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:22

Wauw! Wat een tank!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:35

DeMolenhoek schreef:
Het is dat zijn vader via DNA is bevestigd want anders geloofde ik er geen snars van :') Bijna een shire straks qua maat.


[ [url=m/gyQnUO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja qua buik moet ie niet onderdoen voor die van mij _O-
Wat een buffel zeg! Vind hem nog steeds zo knap

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:55

Kom dit topic nu pas tegen. Wat groeit Pippin mooi uit zeg. Knappe vent is het.


Op welke leeftijd hebben jullie hem laten ruinen? Zou dat een oorzaak kunnen zijn van zijn maat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:13

Hij is geruind rond zijn eerste jaar (nadat hij door de hormonen mij in mijn gezicht had gemept ~~}> ) Ze worden wel vaker dan geruind zonder enorme hoogteverschillen. Ze zeggen wel dat ze iets groter worden, maar nu al 15 centimeter verschil tegen wat hij ongeveer had moeten zijn is wel flink. Moeder fokt sowieso groter door, maar ik denk dat de vader dat dus ook doet :) Met dit als uitkomst. Hij krijgt enkel hooi en beperkt gras.

Momo en Granoek: Dank je wel! Hij is inderdaad echt gigantisch. Als je zijn nek ziet ook. Je zou denken dat hij nog hengst is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:09

Ik wou even laten weten hier dat Pippin met heel veel pijn, verdriet en nog zo veel meer te koop/ter adoptie staat. Sinds zijn operatie zijn wij door verschillende externe situaties in financiële problemen geraakt. De laatste en huidige situatie is dat onze aankoopakte van ons huis is vervalst en nog geen klein beetje ook. Hier zijn wij pas achter gekomen bij de start van onze verbouwingen. Om afbraak van onze stallen en dergelijke te voorkomen moeten wij dik 20.000 ophoesten om te beginnen. Momenteel zijn er hier verschillende instanties mee bezig maar dit is helaas allemaal niet gratis. Verhuizen is ook geen optie want het huis is door de hele situatie flink minder waard geworden wat ons een flinke restschuld oplevert. Momenteel zijn wij sinds deze week in een situatie geraakt dat wij moeten kiezen tussen eten voor onszelf of eten voor de paarden. Een hartverscheurende keuze die niemand kan maken en er is geen beterschap op komst.

Moest iemand hem hier de ideale thuis kunnen bieden, laat zeker wat weten, alsjeblief. Wij zijn er gebroken van. Voelen zoveel woede en verdriet. Wij zijn zo bedrogen door de notaris en de verkoopster maar kunnen er helaas niets tegen beginnen.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:51

Oh wat een naar nieuws, heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop en vindt Pippin een 5 sterren huisje

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:01

Oh deMolenhoek wat een verhaal. Moet voor jullie ook heel zwaar doorwegen . Ongelooflijk hoe ze jullie opgelicht hebben.

Ik kan weinig voor Pippin doen maar wens jou, je man en kindje alle moed toe. Sterkte in deze situatie. Xxx

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:06

Jeetje wat vreselijk :( heel veel sterkte komende tijd!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:18

Heftig Molenhoek, veel sterkte met alles.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:27

Och, ook dat nog on-top-of de andere tegenslagen die jullie dit jaar hadden.
Ik hoop dat voor jullie straks de 7 goede jaren starten.
Jullie geduld en doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig.
Heel veel sterkte :(:)

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:07

Zou het helpen als jullie financiele steun krijgen?
Zou hij dan kunnen blijven?
Of lost dit de problemen op langere termijn niet op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:22

Iedereen bedankt alvast voor de lieve woorden!

Jolliegirl: Het probleem is dat die €20.000 een startprijs is. Wij weten niet waar het eindigt en of wij het uberhaupt gaan winnen. Om wat meer info te geven is door de notaris beweerd en op papier gezet dat wij niet zonevreemd zitten. Dit blijken wij wel te zijn. Verder staat in de akte dat alles vergund is. De gebouwen zijn in de beginsel inderdaad vergund. Maar de vorige eigenaars hebben verbouwingen en aanpassingen gedaan die niet zijn vergund geweest. Dit is nu allemaal naar boven gekomen tijdens onze verbouwingen. Voorlopig zitten wij zonder dak op onze allergrootste stal. Er ligt nu een tijdelijk zeil op maar dit moet er ten laatste april weer af. Dan gaan wij terug naar een stal zonder dak waar het gewoon binnen regent. De €20.000 is dus een startprijs om enkel dat deeltje in orde te brengen. Wij hebben 20% kans om te ‘winnen’. Winnen wij niet zijn wij die €20.000 kwijt, moet de volledige stal tegen de grond. Mijn zaak zit ook in die stal net zoals mijn vriend zijn schrijnwerkerij. Het is dan einde zaak, vriend moet een bedrijfspand gaan huren of wij moeten verkopen met een flinke restschuld door waardeverlies.

Winnen wij het toch, dan moeten wij nog eens minstens €30.000 tellen om de andere gebouwen in orde te maken. Het laten zoals het nu is, is ook geen optie omdat dus eind april het zeil er terug af moet. Doen wij er dan niet snel genoeg iets aan met vergunning (waar wij dus maar 20% kans op hebben) wordt het verkrot verklaard en is het sowieso afbreken. Of nou ja, niet alles, maar wel wat de vorige eigenaars onvergund hebben gedaan en dat is inclusief de muur vooraan. Dus dan heb je geen dak meer en nog maar 1 muur. Geen stal betekend ook geen ruimte voor de paarden. Wel een stam betekend geen geld voor de paarden. Nu verkopen is een restschuld van €25.000 en geen geld meer om opnieuw iets te kopen, sowieso het stopzetten van beide zaken etc.

Het is gewoon zo uitzichtloos. Moest ik weten: Het duurt een jaar en het stopt bij die €20.000, dan sprongen mijn schoonouders zo bij. Maar dat weten wij dus niet. Wij weten niet waar het stopt. Wij kunnen niets verhalen op de notaris want die heeft een clausule voor eventuele fouten in de akte staan en de vorige eigenaar is helaas overleden. Wij hebben alles zo lang mogelijk proberen redden maar nu zijn wij op een punt dat wij de hoefsmid niet meer kunnen laten komen of onze dieren medische zorg zouden moeten ontzeggen. De personen die er mee bezig zijn rekenen €100 per uur en zelfs een telefoontje van 5 minuten wordt doorgerekend.

Het is zo surrealistisch waar wij in zitten. Deze trein is vertrokken begin augustus en welk spoor wij ook kiezen, alles lijkt te eindigen in een ravijn.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:40

Sterkte DMH!... lijkt me een ware nachtmerrie!

Binck8
Berichten: 428
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:06

Goh wat een verhaal zeg.... Onbegrijpelijk.
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat er een bokker is of iemand kent die jullie in ieder geval op het gebied van de paarden zou kunnen helpen.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:12

Meer dan küt. Maar hoe erg ben je gebonden aan Belgie? Is er met opbrengst verkoop huis in een ander EU land wel weer een (her)start te maken?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:29

Wat klote, hoe je het wend of keert.

Ik hoop dat hij bij een Bokker terecht kan. En misschien in de toekomst...

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:30

Wat een verschrikkelijke situatie zeg! En wat absurd dat die noraris hiermee weg kan komen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:31

Nee helaas omdat wij met een restschuld achter blijven. Wij hadden geen enkel eigen inleg. Notaris etc is wel volledig zelf bekostigd. Maar daardoor hebben wij dus enkel de waarde die wij de voorbije 2 jaar hebben opgebouwd. Nu verkopen is met een verlies van €40.000 tegenover de originele aankoopprijs dus wij verliezen flink. + bijna als ons spaargeld is op door deze soep.

Er komt zondag al een bokker kijken voor 1 van mijn andere paarden te adopteren. Hopen op een goede klik!

Neon: Ja hé... Iemand die ik ken die in Luxemburg woont zegt dat ze daar voor zoiets verantwoordelijk zijn en de schade moeten betalen. Maar hier in België zijn ze zo bizar beschermd...

Alja

Berichten: 25615
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:35

Jeetje demolenhoek!!
Geen woorden voor, wat misselijk en wat naar voor jullie.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:37

Ik kan de juiste woorden niet vinden, hoe erg dat jullie in deze situatie terecht zijn gekomen. En dat je de gevolgen er zelf bij moet nemen ondanks niets schuld... |(

Hopelijk klikt het zondag en is er ook iemand voor Pippin. Heel hard voor jou. Veel sterkte!

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:53

Wat een vreselijk nieuws zeg! :knuffel: Heel veel sterkte, welke weg het ook gaat worden. Wat naar en oneerlijk.

Merlen

Berichten: 1597
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:09

DMH,dus als ik het goed begrijp is op een gegeven moment het gewestplan waar jullie wonen veranderd waardoor het huis nu wel zonevreemd is maar wel vergund.
Dat gebeurde al voor jullie het kochten.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:21

Wat verschrikkelijk:( heel veel sterkte

Mer1980

Berichten: 18864
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:08

Jeetje wat een vreselijk nieuws ik hoop enorm dat jullie hieruit gaan komen. Bizar dat mensen dit kunnen doen.... Ik kan je helaas echt niet helpen met de paarden.