[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:01

Goed dat je op je eigen gevoel vertrouwd! 'Net gewassen'is wel een verkooptruc.

Er komt vanzelf wat op je pad!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:17

Jammer dat ze dat niet tegen je stal eigenaresse hebben verteld.
Maar goed je eigen gevoel volgen. Ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 15:20

Raamzicht schreef:
Jammer dat ze dat niet tegen je stal eigenaresse hebben verteld.
Maar goed je eigen gevoel volgen. Ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen!


Ik ook haha! Ik ga nog eentje kijken normaal in het kort als dat niks is ga ik minder actief zoeken. Enkel echt advertenties van particulieren die echt met goede reden verkopen denk ik!

anjali
Berichten: 15171
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:36

k_m schreef:
Raamzicht schreef:
Jammer dat ze dat niet tegen je stal eigenaresse hebben verteld.
Maar goed je eigen gevoel volgen. Ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen!


Ik ook haha! Ik ga nog eentje kijken normaal in het kort als dat niks is ga ik minder actief zoeken. Enkel echt advertenties van particulieren die echt met goede reden verkopen denk ik!

Ook advertenties van particulieren zijn niet te vertrouwen.Paard wordt altijd mooier voorgespiegeld.Negatieve kanten worden niet vermeld. Logisch ook want dan komt ere niemand kijken.Ergens waar je proeftijd of omruilgarantie krijgt is iets zekerder,maar dat is zelden en bij particulieren helemaal. Ik snap dat je nu na je vorige slechte ervaring voorzichtig geworden bent.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 16:16

Ik mag hopen dat er toch wel advertenties te vertrouwen zijn :+ Ik ben er heel voorzichtig mee, maar je moet natuurlijk wel ergens beetje vertrouwen hebben. Ik vind proeftijd wel een fijn idee inderdaad.

Ik bedoel vooral dat ik ook een verkoper zoek waar ik vaker mag komen kijken, en die zelf ook niet verkoopt puur omdat ik gewoon het geld wil geven, maar ook omdat ze er zelf achter staan. :) Mijn zus heeft zo haar fjord gekocht, en wij kwamen daar aan en wisten gelijk van ja, dit gaat hem worden! Dus het kan zeker, alleen gaat het me misschien wat tijd kosten, maar dat geeft niet! Vind het alleen eng om terug in het najaar te kopen ivm het schudden.

anjali
Berichten: 15171
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:04

k_m schreef:
Ik mag hopen dat er toch wel advertenties te vertrouwen zijn :+ Ik ben er heel voorzichtig mee, maar je moet natuurlijk wel ergens beetje vertrouwen hebben. Ik vind proeftijd wel een fijn idee inderdaad.

Ik bedoel vooral dat ik ook een verkoper zoek waar ik vaker mag komen kijken, en die zelf ook niet verkoopt puur omdat ik gewoon het geld wil geven, maar ook omdat ze er zelf achter staan. :) Mijn zus heeft zo haar fjord gekocht, en wij kwamen daar aan en wisten gelijk van ja, dit gaat hem worden! Dus het kan zeker, alleen gaat het me misschien wat tijd kosten, maar dat geeft niet! Vind het alleen eng om terug in het najaar te kopen ivm het schudden.

Als je perse wil dan kun je binnen 3 weken weer een paard hebben staan.Er zijn er meer dan genoeg te koop. Maak dan een lijstje van eisen waar hij perse aan moet voldoen en ga advertentiesites doorspitten.Best leuk en spannend.Laat je niet verleiden door een leuk uiterlijk van een verder voor jouw doel niet geschikt paard.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 17:05

Dat ben ik nu aan het doen! Ik ben er ook al naar 2 gaan kijken. Maar ik wil echt zeker zijn, het hoeft ook helemaal niet snel. Komt wel weer goed!

Slmt9

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:07

Groot gelijk dat je je tijd neemt. Paard kopen is lastig, je moet we achterdochtig zijn, want zo is dat wereldje eenmaal.
Je moet er een beetje geluk mee hebben en er zitten ook echt betrouwbare mensen bij. Je moet ze alleen vinden :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 17:47

Ga morgen naar een paard kijken waar ik een goed gevoel bij heb! Zaterdag ook naar eentje kijken die op papier exact is wat ik zoek. Ben benieuwd naar beiden! 2 keer een 10 jarige ruin!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:17

Heel benieuwd Kelly! Ook fijn om te lezen dat je er zo rationeel en duidelijk in staat :j

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:26

ik ben ook erg benieuwd. :)

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:07

Spannennd!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:04

Spannend!

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:12

Dat zijn leuke vooruitzichten!

Fijn dat je ons ook meeneemt in je nieuwe verhaal! Leuk om te volgen.

Veel succes!

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 01:19

Jammer dat de andere niks geworden zijn, maar heel goed dat je niet de eerste en de beste koopt. Mijn duimen draaien voor je.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 07:28

Ben gisteren naar eentje gaan kijken die ik wel leuk vond! Alleen zat er best veel bloed achter. Hij is altijd alleen gereden door 1 meisje en bij haar liep hij echt heel mooi actief en ontspannen. Alleen soms wel iets zenuwachtig (bv in stap echt snel stappen en af en toe beetje trippelen). Heb zelf ook gereden en ik moest echt wennen aan hoe vooruit hij was, waardoor ik zelf uit het tempo ging lichtzijden soms, op zich was het paard daar ook braaf in, en de stukken dat we op 1 lijn zaten voelden echt heel fijn. Nu zit ik te denken of ik zelf te onzeker ben voor zo een voorwaarts paard, of dat het een kwestie is van aan elkaar wennen. Hij was dit jaar max 10 keer gereden zei de eigenaresse (wat allemaal wel heel betrouwbaar was gelukkig.) dus ja als je meer rijd gaat dat er natuurlijk wel weer af.

Ze hebben hem sinds veulen en altijd in de hand geweest, denk wel eentje met potentieel voor grondwerk enzo want hij is erg mens gericht, alleen heeft ze dat zelf nooit met hem gedaan. Alleen vond ik hem gewoon wat zenuwachtig ogen, braaf maar zenuwachtig. Wanneer je dan een ophouding geeft met je handen kwam ie gelijk omhoog met zn hoofd (bij mij, bij haar niet). Je moest er echt bijna niet aankomen en dat is wennen na callie en ook dat voorwaartse tempo. Bij callie was ik dood na een rondje draf, bij deze ging het vanzelf maar ik had wel moeite met mijn eigen tempo rijden. Zat 1 stuk tussen dat we echt op 1 lijn zaten en toen dacht ik echt wow dit is em. Maar het voorwaartse dat er in zit doet me twijfelen.

Ik ga deze voormiddag nog naar een paard kijken, daarna ga ik ze iets laten weten. Moest ik dan nog serieus twijfelen vraag ik een optie en kom ik met mijn instructice of instructeur en keer kijken. Willen beiden mee dus even zien wie wanneer kan.

Maar Jezus wat ben ik flauw geworden, vroeger kroop ik overal op vond alles leuk, nu ben ik zo onzeker! Ik ben ook wel bewuster geworden van mijn houding en die is gewoon echt nog niet top, voor die van gisteren denk ik echt dat ik niet genoeg kan rijden, terwijl het misschien gewoon gewenning is... Moest iemand een mening willen geven via whatsapp kan ik wel een filmpje sturen. Stuur me maar een pb dan :)

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:40

Is het geen optie om hem een paar keer te gaan rijden? Ik weer niet hoe ver weg hij staat... vriendin van me heeft zo eerst kennis gemaakt met haar (niet zo makkelijke) paard op voor hem bekend terrein voor ze hem definitief gekocht heeft
Het is waarschijnlijk vooral een kwestie van wennen en een band opbouwen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 07:43

Nu sms ik die mensen voor deze voormiddag ter bevestiging, heeft er iemand een optie tot maandag. Ook leuk dat ze je dat even laten weten. Gelukkig heb ik nog gestuurd want dat was meer dan een uur rijden voor mij. Wel irritant want wou deze vergelijken met die van gisteren.

De verkopers van gisteren hebben veel interesse in het paard en willen wel graag een vlotte verkoop. Nog eens komen kijken met mijn instructeur was geen probleem maar nu ook geen 5 keer ( paard staat ook op een uur en 20 min rijde ). Maar ik ga denk ik dat voorstellen.

Deze namiddag ging ik ook naar eentje kijken hier vlakbij, ga vragen of dat in de voormiddag kan nu.. kan ik nog een beetje vergelijken.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:58

Die van gisteren lijkt me geen goede match. Voorwaarts is er in meerdere gradaties ik denk dat dit voor jou nu nog een stapje terug ver is. Je moet je voorstellen dat hij nu nog op een voor hem vertrouwde plaats staat met voor hem vertrouwde mensen. Als je zo'n dier dan verplaatst dan zijn ze toch even een tijdje van stuk en reageren ze toch net wat sneller en anders dan normaal. En als normaal nu al toch een beetje spannend voor je is dan kun je waarschijnlijk wel bedenken hoe het dan gaat worden als je hem bij jou op stal hebt staan. Ik zou verder kijken als ik jou was. Naar een nuchter paard wat gewoon goed aan de hulpen is.

Van veel rijden worden dit soort paarden vaak niet minder voorwaarts overigens, dat zit er gewoon in.
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 11-05-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 09:00

@kymalin, misschien wel ja. Het is een super tof paard maar begin ook meer te denken misschien niet voor mij. Ik ga dadelijk naar eentje hier uit de buurt. Dan voel ik het verschil! Als ik dan nog echt twijfel ga ik vragen of ik volgende week zondag met lesgever kan langsgaan.

Als ze daar niet op willen wachten snap ik dat ook, maar dan laat ik het ook gewoon voorbij gaan!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:02

Er komt er vanzelf eentje voorbij waarbij je denkt wauw dit is het! Succes vanmiddag en leuk dat je ons op de hoogte houdt.

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:52

Ik denk aan je verhaal te horen dat dit niet het juiste paard voor je is.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:57

Meelezer onder de steen vandaan hier: bij twijfel niet doen. Een gigantisch irritant maar waar zinnetje heb ik destijds gemerkt. Je moet je vertrouwd en fijn voelen en niet redeneren met: oh met training krijg ik dit of dat er wel uit. Eigenlijk is het net als een vriend of vriendin uitzoeken: je bent eerst halsoverkop verliefd en daarna zie je pas de gebreken omdat het zo goed voelde. Wel je eisenlijst aanhouden uiteraard, maar als je de eerste keer al twijfelt is het niks. Er zijn zat paarden!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:12

Goeie tips die hier voorbij komen en waar ik me alleen maar kan bij aansluiten! Vind het ook leuk dat je ons op de hoogte houdt en moet oprecht vaak aan je denken als ik weet dat je naar een paard gaat kijken, zo van; hoe zou het geweest zijn??
Veel succes en plezier nog bij komende bezichtigingen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 12:31

Heb die van gisteren af gezegd, die van vandaag heb ik zooo een goed gevoel bij! Ga nog eens rijden deze week. Hoop dat hij helemaal gezond is. Ruin die in juni 16 wordt.. iets ouder maar wel echt wat ik zoek van karakter!