[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:30

Ik volg je al een tijdje ( stille meelezer). Zoveel respect dat je zoveel voor haar over hebt. Ik hoop ook zo dat dit gaat helpen en je lekker en vooral onbezorgd van je paardje kan genieten. Top hoor meid. Ik ga voor je duimen. Het filmpje ziet er heel ontspannen en een tevreden paardje uit.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:03

Zo fijn om mooie foto's te hebben TS! Ik duim ook mee dat deze behandeling helpt!

Rocamor

Berichten: 10940
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:59

Hier ook iemand die meeleest.

Prachtige foto serie. Staan de foto's op volgorde?

Ik hoop voor jou en jouw paard dat de behandeling effect heeft. Het is zo'n lief paard.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 09:51

Dankjewel super lieve reacties!

Stal eigenaresse belde vanmorgen dat ze stond te schudden en ze was zelf tot 14 u niet thuis dus ze durfde ze niet goed buiten te zetten. Ben zelf heel de dag niet thuis maar ze zet ze vanmiddag evt nog even buiten. Is wel lastig zo maar ben blij dat ze goed mee denken echt heel lief. Weersverwachting is ook niet goed voor callie dus liever zo dan. Ga morgen zeker ze heel de dag buiten proberen hebben.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:05

Had de cranio nog iets gezegd over wat ze zelf verwacht na de behandeling?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 11:16

Ja het schudden kon nu tijdelijk erger worden of rustiger dat was moeilijk te voorspellen maar weg kon het zeker nog niet zijn nu..

anjali
Berichten: 15167
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:28

Ik vind jou en je paard heel dapper. Ik hoop van harte dat ze snel opknapt en dat jullie dan samen kunnen gaan rijden en genieten.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 20:44

Rocamor schreef:
Hier ook iemand die meeleest.

Prachtige foto serie. Staan de foto's op volgorde?

Ik hoop voor jou en jouw paard dat de behandeling effect heeft. Het is zo'n lief paard.


Dankjewel! Nee niet in volgorde hier geloof ik. Ze begon met het ritme terug te vertragen eerst? En daarna begon ze vooral op de atlas te werken en dan nog allemaal dingen die ik niet durf herhalen omdat ik de juiste termen niet ken haha. Maar dus op het gehemelte de kaak tandvlees enz.. het blijft gek hoor maar ja ze heeft echt super veel goede recensies dus!

janouk
Blogger

Berichten: 17892
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:32

Het cranio sacraal ritme: dat heeft een ritme van ongeveer 8 – 12 cycli per minuut.
Het mid-tide: een ritme dat zich uitdrukt in ongeveer 2 – 3 cycli per minuut.
Het long-tide: een diep en langzaam ritme waarbij een cyclus ongeveer 100 seconden duurt.

Fab werkt op het 3e ritme, longtide. Dat duurt even voor ze daar in zit, het traagste ritme.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 20:30

Pff wat jammer dat bokt ook heel andere kanten kent. Krijg hier een pb waarvan ik gewoon met tranen van in m'n ogen zit echt waar hoe gemeen mensen kunnen zijn. :(

Bereik er ook niet veel mee om dat nu hier te schrijven, maar wou het toch even kwijt. Gelukkig is er hier niemand die zegt dat ik het maar bij mezelf moet zoeken 'als ik dat durf'... :n

Besje

Berichten: 835
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:43

Trek het je niet aan :) je zoekt tenminste een oplossing voor het welzijn van je paard!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 20:49

Ja dan krijg je te horen dat je ze maar 24/7 buiten moet houden met voldoende ruwvoer. Heb ik dus geprobeerd, mijn paard werd echt dol gelukkig ervan ja om als een gek rond te staan rennen en oncontroleerbaar met haar hoofd te schudden omdat het regent. En dan commentaar krijgen dat ze op stal staat op de cranio foto's, gho misschien voor de behandeling? Man toch zo een mensen zou ik graag een laten komen kijken als callie in de regen staat. Zo absurd dat je zo gemeen kan doen over internet over iets. |o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:51

Vervelend zeg, zeker als je zo je best doet. Maar voor je eigen rust, laat het langs je heen gaan. Negeren werkt in zulke gevallen het beste :-)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 20:52

Ja misschien wel. Ben nu ook al wel rustiger maar dat doet toch even pijn om dat te lezen. Echt te gek hoe mensen durven doen over internet.

senna21

Berichten: 11886
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:55

Hoe moeilijk ook. Laat gaan!
Dat bericht zegt alles over die persoon, niets over jou.

janouk
Blogger

Berichten: 17892
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:00

...............wat een nare mensen heb je toch.

Een erge headshaker de hele dag buiten zetten is niet humaan.

Triggers als regen, wind, muggen en fel zonlicht maken het buiten zijn soms onmogelijk voor een headshaker.
Janouk heeft periodes gehad dat ze alleen overdag binnen wilde stan in het donker, dan had ze geen last. Buiten, zelfs met haar speciale zonnebril op was dan ondraaglijk voor haar. HeT is zo triest als ze zo' n last hebben.

Ik snap je. Pas als je zelf een headshaker heb meegemaakt, weet je hoe het is.

Dikke knuffel, je doet het top.

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:17

Wat heb je toch een verrotte mensen op bokt. En dan niet hier in het topic reageren, maar alleen via pb.

Meid, je doet ontzettend je best voor haar. Ze mag in haar handjes knijpen met zo’n goede baas als dat jij bent.

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:32

Hoe triestig dat mensen zich hier mee bezig houden... heb dan ook het lef om in het topic te reageren...

Je doet alles wat je kan, gewoon wissen en negeren. Je weet zelf beter!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:08

Wat vervelend van die bokker. Ik snap niet waarom mensen achter een scherm zo durven te doen. En dan zelfs ook nog in privé.

Trek het je niks aan TS! Ik ken niemand die zo veel doet voor haar paard als jij. Ik denk dat de meesten het al lang zouden opgeven.

Ga door met wat je denkt dat goed is. En pas stoppen wanneer jij er vrede mee hebt dat alles is geprobeerd (natuurlijk met het welzijn van Callie in gedachten).

Je bent een topper!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:09

Huh wat raar. Jij doet zo je best voor je paard.

anjali
Berichten: 15167
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:55

welmoed__ schreef:
Wat heb je toch een verrotte mensen op bokt. En dan niet hier in het topic reageren, maar alleen via pb.

Meid, je doet ontzettend je best voor haar. Ze mag in haar handjes knijpen met zo’n goede baas als dat jij bent.

Nou hoor. En als iemand iets zeggen meent te hebben dan kunnen ze dat gewoon in het topic doen. Niks van aantrekken dus.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:25

Hoe gaat het inmiddels? Merk je al verschil? :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 18:26

Dankje voor de lieve berichten nogmaals!

Merk weinig verschil zelf momenteel. Heb ontdekt dat ze van sneeuw niet schud. Maar dat was voor de behandeling ook al zo. Vind dr wel altijd heel lief en knuffelig meer dan eerst, maar in regen schud ze nog hetzelfde vind ik. Ben erg benieuwd naar de vorderingen.. Als die al komen natuurlijk. Ben wel weer beetje meer sceptisch maar hoop er gewoon wel op..

Horizonnig
Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:31

k_m schreef:
Zo! Was een heel fijne vrouw en man. Heel rustig en heel veel goede informatie. Helemaal niet zweverig oid. Enkel is het gewoon raar dat ze niet echt iets fysiek lijkt te doen, maar toch merk je effect.

Shaken kan ik nu nog niet veel verandering in zien, maar ze had enorm veel spanning in zowat alles van haar schedel. De schedelfragmenten zeg maar bewogen bijna niet, en ook alles stond heel erg strak. Ze vond ook dat ze rechts scheef liep en overstapte en dat is ook zo want ze trapt constant haar hoefballen aan met dat been. Ook heeft ze op dat been een groot litteken waar ik niks van weet. Ze denkt toch dat ze eerder al eens over de kop is gegaan of vast heeft komen te liggen ,... En dat het halster kapot trekken de grote bom is geweest zeg maar. In ieder geval veel info en ook goed onderbouwd allemaal.

Ze is 3 u bezig geweest en Callie was erg braaf, reageerde wel soms maar goede reacties. Ze komt binnen een paar weken terug. Ik ben erg benieuwd hoe of wat. Heb ook met mijn camera wat foto's gemaakt.
[ [url=m/JiNB9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zivTwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/law0HF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oTPrz6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kH2kFB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P1zKFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3KyYKw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er valt dus nog niet heel veel over te zeggen, verschil in stand van neus en ogen was wel duidelijk zichtbaar, eerst heel scheef nu veel minder. Dus dat allemaal wel, maar geduld hebben en haar haar werk laten doen denk ik. Ik ben totaal niet sceptisch terwijl ik dacht dat wel te zijn dus dat is positief! Ze is ook erg aardig en heel veel uitleg dat is ook heel erg fijn!



Leuk paard heb je!
Zij heeft mijn verzorgpaard ook vaak geholpen! Echt heel erg fijn. Je kon echt verschil zien van before en after de behandeling zegmaar. Ook heb ik rijles van haar gehad, heeft ook veel geholpen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 18:58

@horizonnig oh interessant! Met welke problemen? Dankjewel ze is zeker een leuk paard!