[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:42

Hoe was de uitslag vh bloed trouwens? Heb ik daar overheen gelezen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 15:50

Slmt9 schreef:
Hoe was de uitslag vh bloed trouwens? Heb ik daar overheen gelezen?


Ik heb de dierenarts die dag niet meer kunnen bereiken, en met de stal eigenaresse overlegt om daar nog even mee te wachten. Hij is ook wel rustiger nu al. En aangezien hij met merries in een kudde stond op zijn vorige adres, leek het ons toch wel erg onwaarschijnlijk!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:23

Kan ook wat spierpijn zijn bvb. Ik heb dat zelf met trainen ook. Het is ook goed om regelmatig rust in te plannen, en af en toe een herstelweek met rustige trainingen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 16:25

poes schreef:
Kan ook wat spierpijn zijn bvb. Ik heb dat zelf met trainen ook. Het is ook goed om regelmatig rust in te plannen, en af en toe een herstelweek met rustige trainingen.


Ja ik rijd hem nu om de dag, maar niet elke keer galop enz bijvoorbeeld. Les was een half uurtje en zelf rijd ik 20 min en veel minder intensief. Nu verwacht ik na de tandarts ook wel even rust in te plannen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 17:34

Zo tandarts geweest! Knollie heel braaf, niet verdoofd! :) had wel nogal wat haken binnen en buiten. Heb mogen voelen en ze zijn allemaal weg nu. Normaal geen probleem voor zijn bit, eerder met de neusriem. Dus ben blij dat dat helemaal in orde is nu!

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:27

Klinkt als een stijgende lijn, fijn!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:42

Ik neem alleen tandartsen die wel verdoven, mag er niet aan denken brrrr. Wel goed dat de haken weg zijn :j

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 19:59

poes schreef:
Ik neem alleen tandartsen die wel verdoven, mag er niet aan denken brrrr. Wel goed dat de haken weg zijn :j


Ja ik had eerlijk gezegd nog nooit een tandarts gehad. Callie werd op de kliniek nagekeken.

Maar ik heb zelf mogen voelen en Lex was heel rustig. Ze vijlt ook veel zonder klem en de klem gaat regelmatig dicht, niet een half uur mond wagenwijd open. Dat vind ik zelf belangrijk! Ook de cranio van bij callie hechtte daar veel belang aan dus ben daar echt voorzichtig mee :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:04

Dat is ook waar! Juist voor die hele achterste kunnen ze blijkbaar echt niet anders. Maar blijft zo’n naar ding.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 21:36

Mijn lesgeefster heeft er vandaag zelf even opgezeten, en conclusie is: gas opendraaien :+

Ik laat hem te veel onder tempo lopen waardoor die eigenlijk gewoon beetje doet waar ie zin in heeft. Gaan nu werken op tempo tempo tempo. Ga ook gewoon iets kortere ritjes maken maar dan goed gelijk tempo erin en niet slenteren, zodat hij gewoon leert zijn eigen benen te gebruiken. Hij durft soms naar galop te vallen als hij het moeilijk vind, maar we willen wel dat hij echt meer zelf gaat 'trekken' zeg maar, dat er wat meer looplust in komt.

Was wel leuk om te zien zo met haar! Confronterend, maar heb liever dat het door mij komt dan dat het bij hem zit. Hij oogt wel redelijk groen, maar je ziet wel dat als ze hem echt liet doorwerken dat die ontspanning dan vanzelf kwam!

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:55

Leuk puntje om aan te werken :D . Tis altijd toch maar even afwachten hoe een nieuw paard in elkaar zit.. te sloom is niet heel onoverkomelijk :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 21:48

Jaja gas erop heeft geholpen! Na een kwartiertje begon ie heel fijn te ontspannen en mooi voorwaarts aan het lopen!!

Komt mss door mijn over the top uitrusting vandaag :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:50

Wat een knapperd is het! <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 11:34

Even stil hier! Heb niet zo veel te updaten, was een week heel warm, en dan was ik ziek, dus we hebben niet fanatiek door kunnen trainen. Vanaf vandaag beginnen we weer!

We gaan hem proberen actiever te maken in draf, hij moet echt veel meer voorwaarts gaan denken. Alleen lopen we er tegen aan dat hij steeds aan galoppeert als je hem actiever maakt, omdat hij dat dus moeilijk vind. Nu rijd ik hem dan gewoon terug en moet ie daarna terug actief gaan draven. Ik wou vandaag eens kijken om gewoon enkele passen te doen. Overgang van stap naar draf maar dan gelijk heel voorwaarts. Tis niet dat ie lui is, of slecht aan het been, maar vanaf dat je hem vraagt naar een meer actieve draf gallopeert die aan :+

Verder gaat het gewoon goed! Heb het idee dat hij al goed aan het wennen is, de merries zijn weer allemaal helemaal hengstig nu. Misschien ga ik hem toch wat monnikspeper bij geven, lijkt me voor hem ook fijner dat hij zich niet zo op 'moet' boeien in die aandachts merries :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 19:36

Matchy matchy deze avond met rijden :+

Ben eindelijk zelf weer genezen, donderdag lesje! Moet wel echt zelf conditie kweken, daar loop ik ook echt tegen aan. Ben beetje aan het denken of ik er iets bij moet gaan doen, of dat het vanzelf komt met rijden. Ik heb 1 slechte knie en lopen daarmee is niet zo tof, maar eerlijk ik ben gewoon mega on sportief verder. :+ wil toch wat oefeningen gaan doen wel voor buikspieren, maar echt conditie kweken....

Afbeelding

En ik kwam op stal en ik zag hem gewoon nergens, niet in de weide verderop niet in de stal. Ik echt best wel in paniek, toch naar de weide gegaan, lag hij echt net buiten het zicht te dutten. Wel schattig eerste keer dat ik dit zie!

Afbeelding

Besje

Berichten: 831
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:38

Je kan met mij mee naar de pilates les? ~~}>

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 19:49

Besje schreef:
Je kan met mij mee naar de pilates les? ~~}>


Hahaha mss eerst eens googelen :+ , werkt dat?? Ik overweeg echt om mezelf te kwellen met iets van sport, zodat ik het mij en lex makkelijker kan maken!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:37

Je kan vragen of je de weide iedere dag mag uitmesten :D werkt bij mij ook prima, goede work-out :D

en leuke foto's hoor <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:03

Mer1980 schreef:
Je kan vragen of je de weide iedere dag mag uitmesten :D werkt bij mij ook prima, goede work-out :D

en leuke foto's hoor <3


Haha true story!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:43

Wat een leuk verhaal en fijn dat het beter gaat. Wij zaten volgens mij in hetzelfde topic wie er mogelijk in 2018? een paard zouden gaan kopen haha. Bi mij is het 2019 geworden en ik herken mij ook heel erg in het gedrag van jou paard. Mijne deed precies hetzelfde. Eerste maand was hij super braaf reageerde op niemand en zeker geen andere paarden tot een maand later hij op alles ging reageren. Zodra hij een paard op de plaats hoorde was ik hem kwijt. Hij ging er dan niet vandoor maar ik was hem wel kwijt. Ook aan de hand werd hij vervelend. Toen werd mij ook gezegd dat dit een fase was. Deels was dit ook zeker zo! Wat ik jou wellicht nog kan aanraden is om hem te laten masseren. Ik heb er een osteopaat bij gehad (dit omdat hij daarvoor met een slof en slecht zadel gereden was bij de vorige eigenaar) alleen dat deed niks met zijn gespannenheid. Toen kwam ik puur toeval op happy athletes en heb daar afgelopen maand 2 x laten behandelen. En heb een totaal ander paard. Hij bleek (ik dacht dat het getrainde spieren hadden) heel gespannen te zitten in de spieren. Nu de spieren weer lekker los zijn is hij zo veel relaxter geworden! Natuurlijk heeft het ook te maken met combi worden maar voor die van mij heeft een massage heel erg geholpen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 15:35

Haha, of lex kan gewoon doorlopen, gisteren gemerkt tijdens de les dat dat veel minder vermoeiend is :+

Gisteren dus les gehad! Ging zo veel beter dan vorige keer al, hij loopt al veel meer voorwaarts. En laatste 10 minuten kwam hij ook tot ontspanning, echt heel fijn. Komt wel goed zo. Maar idd @horsetimexl ik wil binnenkort wel eens de osteo hem even laten losmaken, voor de zekerheid!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 20:07

Afbeelding

Braaaave lexie <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 21:00

We beginnen vriendjes te worden! Hij durft al eens genieten van een kriebel. En hij begint steeds meer voorwaarts te lopen! Binnenkort eens kijken of iemand een keer rij foto’s kan maken :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:34

Wat leuk dat jullie nu echt vriendjes aan het worden zijn! Het blijft een knapperd met een ontzettende lieve uitstraling.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 13:55

Morgen komt de osteo! Nu hij begint na te geven voel je ook direct dat hij toch heel scheef is, je ziet het ook wel in zijn achterhand. Hopelijk kan ze het wat los krijgen. ga me ook goed verdiepen in recht richten nu.

Afbeelding

Dit was nog gisteren!