[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 20:51

Afbeelding
Afbeelding

Mijn knapperd <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:04

Hij is zo leuk! <3

Babootje

Berichten: 26263
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:11

Heerlijk dat je weer zoveel paardenplezier kan hebben.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 20:49

Jaa heel fijn is dat dankjewel!!

Ik blijf lekker spammen :+ vandaag een dekje voor €10 gescoord 8-)

Afbeelding

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:56

Wat een leuke foto's! En dat dekje staat hem errrug goed :Y)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 08:47

Ik heb een leuke update 8-)

1 keer per week ongeveer ga ik Julie aka prullie bij rijden bij @laurievc hier op bokt. Ik heb er de tijd voor, en Laurie niet met haar drukke schema dus leek mij heel tof! Hoop met haar lekker veel te leren, en het voor haar ook leuk maken om terug beetje te mogen werken. Ze is momenteel ook drachtig dus we doen gewoon rustig aan, gisteren eerste proef ritje gedaan en was leuk!


Afbeelding

Daarna gelijk door naar Lexie, die was echt heeeeeerlijk met rijden. Hadden de dag ervoor in de les hard gewerkt op tempo, en het lijkt alsof het kwartje is gevallen. Veel zin om hier lekker op verder te werken!

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 16:41

Toen ik Lex kocht (oké niet de meest flatterende foto maar wel ff heel zijn lichaam)

Afbeelding

Hier foto van december voor de zadelpasser (hier vind ik het verschil dan weer veel minder :+ )

Afbeelding

En dit was vandaag! Vind echt dat hij spieren heeft gekregen. Nu zag hij er zeker niet slecht uit, maar hij gaat echt goed nu!

Afbeelding


Afbeelding

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:11

Zo leuk verschil zeg. Hij ziet er super uit!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 21:53

Ik ben er nog :+ geen idee of jullie er nog zijn haha!

Ik ben helaas ziek, mijn trainster heeft Lex dus even gereden. Sowieso stapt ze af en toe op, Lex leert daar heel snel van.

Hij vind het lastig om de ‘juiste’ aanleuning te vinden. Hij zweeft vaak tussen net beetje te veel hangen, of dan achter het bit lopen. Daar zijn we nu hard mee bezig. Lekker duwen maar niet hangen / trekken. Hij doet super zijn best! Schouderbinnen pakken we mee en wijken begint ook beter te gaan. Hij ziet er in ieder geval goed uit! (Foto’s even anoniem gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:23

Hij ziet er goed uit!! Wel onwijs balen dat je nu zelf ziek bent. Beterschap!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:32

Heel veel beterschap! Hij ziet er wel heel goed uit! <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 12:46

Dankjewel!! Ik ben ook blij met hoe hij er uit ziet en hoe het gaat. Vandaag me nog eens gewaagd aan springen, ben echt de grootste schijter ooit geworden, maar hij gaat heel goed nu met dressuur dus waarom niet.

Het ging super! Ik was wel kapot omdat ik nog steeds beetje ziek ben, dus ben nogal snel gestopt, maar was wel super blij na deze 3 sprongen zo na elkaar. *\o/*


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 19:12

Afbeelding
Hij is zo knap <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 21:03

Even een update.

Niets speciaal te melden, gelukkig eigenlijk! We zijn best fanatiek aan het trainen. Daardoor lopen we soms wel eens ergens tegen aan, maar ook leuk om dan te merken dat we echt progressie kunnen maken. :-)

Binnenkort komt de osteopaat nog eens voor de jaarlijkse chek up.

Hier een korte video van het wijken gisteren. Dit nemen we nu elke keer mee, sinds kort wordt hij eindelijk echt fanatiek in het werk. Dan kunnen we dus ook het wijken meenemen zonder stil te vallen zeg maar.



Vind het best spannend om te plaatsen, mijn doorzitten is soms nog wiebelig, de kont mag zeker nog meer mee, maar in het begin dacht hij echt ‘linkerbeen????’ Dus ben hier al heel erg blij mee. :)

Verder is het gewoon een heel knap paard!

Afbeelding

We hebben altijd een half uurtje les, nu ga ik morgen zelf al even een kwartier los rijden. Kijken of hij dan al beetje door het luie heen is, dan kunnen we iets gerichter trainen hopelijk. Als we in de les een half uur rijden, zijn we vaak wel even kwijt met hem actief maken. Eens hij daar dan is moet ik echt terug rijden :+ maar dat geeft wel een fijn gevoel! Zooo en verschil met het vooruit geduw van toen ik hem net had.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:06

Leuk. Geen rijtechnische tips, maar leuk om te lezen dat je vooruitgang boekt!
Knap is hij zeker!

Babootje

Berichten: 26263
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:39

Ik zie je filmpje niet... Ligt dat aan mij?? Hij ziet er op de foto wel heel knap uit!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 20:22

Babootje schreef:
Ik zie je filmpje niet... Ligt dat aan mij?? Hij ziet er op de foto wel heel knap uit!


Dat is gek! is gewoon een openbaar instagram profiel.. Ik zie het zelf wel! Naam is equilexington moest je het willen opzoeken via instagram zelf.

Dankjewel allebei!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:35

Vandaag kerst foto’s gemaakt, hij was weer zo flink!

Misschien maar een topic voor aanmaken <3

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26263
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:18

k_m schreef:
Babootje schreef:
Ik zie je filmpje niet... Ligt dat aan mij?? Hij ziet er op de foto wel heel knap uit!


Dat is gek! is gewoon een openbaar instagram profiel.. Ik zie het zelf wel! Naam is equilexington moest je het willen opzoeken via instagram zelf.

Dankjewel allebei!!


Ik heb even op je Insta gekeken. Ziet er al goed uit. Leuk paard ook zo als je hem ziet lopen.
1 Tip; probeer niet in te knikken in je binnenheup als je wijkt maar juist je gewicht te plaatsen op je buiten zitbeen knobbel (wat meer gewicht op je buiten beugel) Dan heb je het nog wat makkelijker om goed te wijken omdat je paard zich onder jouw gewicht zal willen verplaatsen. En goed kijken waar je heengaat.
Ook leuk om te hoe je allebei de kanten (zigzag) op wijkt. Zijn altijd goede oefeningen. Wel even goed rechtzetten voor je de andere kant weer uitgaat dan heb je weer een goede uitgangspositie om te wijken

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 18:26

Dankjewel voor de tips erg lief! Ik ga er zeker op letten. Mijn instructrice roept ook altijd dat ik moet kijken waar ik heen ga :+

Heb een pivo gekocht, daarmee kan ik mezelf filmen! Ga ik ook veel van leren denk ik.

De osteopaat is ook geweest, bleek dat hij toch wel een verkorting had op links waardoor zijn bekken iets scheef gingen. Dit voelde wij heel erg in het rijden, dus ben benieuwd of we verschil gaan merken!

Verder heel rare situatie gehad met de vorige eigenaar. Die stond hier ineens op de oprit.. 1,5 jaar later wou hij ineens een stuk weide bij ons huren. Dat doen ze niet eens bij ons.. Wou dan Lex ook nog eens zien, en zei doodleuk ‘das toch echt een heel moeilijk paard he’ ‘mijn kleindochter kon er echt niet mee rijden op vreemd terrein’. Ik schrok hier echt van. Stal eigenaresse had super lief gezegd dat het bij ons wel erg goed ging en geen problemen. Echt banketstaaf dat mensen je proberen bedonderen, en dan 1,5 jaar later gewoon op je eigen stal dat nog zo komen zeggen ook.... Achja, ik heb geluk dat het niet aan het paard lag, ik ben super blij met hem.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 01:46

De pivo is echt leuk!!
Afbeelding
Afbeelding
Effe stretchen :+ (ik weet dat mijn handen niet oké zijn zo, was met een lang teugeltje aan het rijden, hij ging net iets enthousiaster dan gedacht, moest even beetje terug komen :+ )
Afbeelding

Ook heel random deze foto’s om 1 u snachts. Was terug aan het lezen in het topic en toch weer heel emo geworden over Callie. Nu weer oké en blij met wat ik momenteel heb. Maar toch Callie was echt wel een topper <3 Ze speelt gelukkig minder in mijn gedachten, en vergelijken doe ik ook niet meer. Maar haar missen toch altijd.

Babootje

Berichten: 26263
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:17

Ach dat kan ik me zo voorstellen. Wij hebben ook onze 8-jarige ruin van de zomer moeten laten inslapen. Dat was ook zo'n once-in-a-lifetime paard. Mijn dochter had hem zelf zadelmak gemaakt en opgeleerd, kon ermee lezen en schrijven. Wat een verlies dan. En nu heeft ze dan ook wel 2 andere paarden... die ook allebei hartstikke leuk en lief zijn, ze halen het nog niet bij History. Maar wat nog niet is kan natuurlijk wel komen. Dat kost altijd nog wat tijd. :(:)

Ik vind jouw paard een echt heel leuk type paard. Daar heb je dan ook best wel een gelukje mee gehad.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:57

Ja ik ben heel blij met wat ik nu heb. En uiteindelijk is het met Callie ook altijd allemaal 100% voor haar geweest. Alles gedaan en niet te lang gewacht met de uiteindelijke beslissing. Daar ben ik 'blij' om.

Leuk om te horen van jou dat je Lex leuk vind! Aangezien ik jou toch eerder ken als een zeer kritisch persoon als het op paarden aankomt, haha. Ik denk inderdaad dat ik wel geluk heb gehad ook. Dat mocht ook wel een keer.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:28

Ik lees vooral mee, maar ik vind ook dat je een leuk dier hebt. Je ziet ook echt progressie bij jullie. Lekker zo doorgaan en ach aandachtspuntjes houdt je toch wel.

Ik heb mijn handen ook gauw laag en op mijn bovenbenen. Moet nu van de juf de handen voor mijn gevoel echt hoog houden en vanuit daar de ophouding maken, dus kort omhoog en dan direct weer richting oren. Dat helpt mij goed om ze niet op mijn bovenbenen te leggen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 14:34

Heel leuk dat jullie progressie zien! Ik heb nu ook wel recente rij filmpjes. Misschien kan ik nog wel eens iets plaatsen. Ik merk dat ik daar ook veel van leer, ik zie nu bv dat ik toch regelmatig met mijn knie knijp ipv op mijn voeten te steunen. En ik zou mijn teugels ook korter mogen nemen, en dan de handen naar voor brengen. Nu heb ik ze vaak lang, dan heb ik soms toch echt beetje los vast verbinding ipv mooi rustig contact.