[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:01

Ik begrijp goed wat je bedoelt, dat je het mist enzo... Had ik ook toen ik mijn vorig paard had weg gedaan... Maar het juiste paard komt wel op je pad! En dit paard zou ik laten staan... Maar mijn aanbod blijft geldig! :)

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:03

k_m schreef:
Nee ga het niet doen inderdaad. Moet me daar maar weer overzetten. Is gewoon klote als je dat goede gevoel hebt gehad, was gisteren echt weer happy en dat gevoel zoek ik gewoon helemaal terug. Maar ja ik zoek niet weer terug die zorgen en medische struggles..

Ik heb met deze contact gehad, de vraagprijs is eigenlijk €6000 ze willen er minimaal €5000 voor. Deze spreekt me al even aan maar staat een stuk verder weg dus ben daarom nog niet gaan kijken.. Misschien toch maar eens de rit doen..

https://www.2dehands.be/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618

Misschien ga ik teveel paarden kijken, maar ja als je niet gaat kijken weet je al helemaal niet of het iets voor jou is..


Dit klinkt al een heel stuk beter. Geen paard met een "verleden". Mooie leeftijd. Misschien toch de moeite waard om te kijken.

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:14

Hier heb ik wel een goed gevoel over. Daar zou ik zeker eens gaan kijken. Ook fijn als mensen paard al vanaf veulen hebben, dus vragen waarom deze weg moet zou ik wel doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 17:44

Ze wilt graag jonge paarden gaan opleiden. Filmpje ziet er wel niet zo top uit vind ik zelf. Onrustige aanleuning en nogal plankerig gereden..

Ik vind het ook zo moeilijk op wat ik kan reageren, ik vind mezelf echt een beginner terwijl dat misschien helemaal niet zo is :+ als er dan staat, niet voor een onzekere ruiter denk ik al van oh no niets voor mij. Terwijl dat wel meevalt hangt gewoon van het paard af..

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:02

Ik ben zelf ook echt paarden gaan kijken die voor een beginner konden dienen, heb zo een paard gevonden waar ik binnen het jaar PSG mee reed. En nee dat was geen leerpaard, wel ouder (12) en alles nog zelf aangeleerd. Daarmee bedoel ik dat dat heus geen tam paard is. Maar wat de meeste als voor beginners geschikt vinden, komt niet overeen met mijn beeld daarvan.. Dus als je zelf ontspannen wilt rijden is dat misschien inderdaad niet slecht om een 'beginnerspaard' te zoeken... Hangt natuurlijk allemaal af van de verkoper.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:16

Ik ga toch ook even een reactie plaatsen.

Ik vind dat je super goed bezig bent met zoveel paarden te bekijken!!
Zo weet je zeker wat je nou precies wilt.
Maar ik denk dat menig paard ook wel eens een blessure gehad heeft die te koop staan hoor! Alleen zullen de meeste verkopers er dat niet bij zetten. Paard loopt nu immers goed en op de foto's is niks te zien. Dus waarom zouden ze dat dan melden?
Niet netjes natuurlijk maar zo gaat het wel vaak!

Als ik jou was en je er zo een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon die echo op eigen kosten laten maken!
Vocht in de peesschede vind ik heel wat anders dan een "echte" peesblessure waarbij je beschadigde dingen ziet.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:30

TamaraFloor schreef:
Ik ga toch ook even een reactie plaatsen.

Ik vind dat je super goed bezig bent met zoveel paarden te bekijken!!
Zo weet je zeker wat je nou precies wilt.
Maar ik denk dat menig paard ook wel eens een blessure gehad heeft die te koop staan hoor! Alleen zullen de meeste verkopers er dat niet bij zetten. Paard loopt nu immers goed en op de foto's is niks te zien. Dus waarom zouden ze dat dan melden?
Niet netjes natuurlijk maar zo gaat het wel vaak!

Als ik jou was en je er zo een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon die echo op eigen kosten laten maken!
Vocht in de peesschede vind ik heel wat anders dan een "echte" peesblessure waarbij je beschadigde dingen ziet.

Jij verwoordt wat ik denk!

anjali
Berichten: 15092
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:43

TamaraFloor schreef:
Ik ga toch ook even een reactie plaatsen.

Ik vind dat je super goed bezig bent met zoveel paarden te bekijken!!
Zo weet je zeker wat je nou precies wilt.
Maar ik denk dat menig paard ook wel eens een blessure gehad heeft die te koop staan hoor! Alleen zullen de meeste verkopers er dat niet bij zetten. Paard loopt nu immers goed en op de foto's is niks te zien. Dus waarom zouden ze dat dan melden?
Niet netjes natuurlijk maar zo gaat het wel vaak!

Als ik jou was en je er zo een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon die echo op eigen kosten laten maken!
Vocht in de peesschede vind ik heel wat anders dan een "echte" peesblessure waarbij je beschadigde dingen ziet.

Inderdaad,het is heel bijzonder als een verkoper een blessure meldt.De meesten zeggen gewoon niets erover.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 18:56

Nu weet ik het helemaal niet meer :+

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:00

k_m schreef:
Nu weet ik het helemaal niet meer :+

Doe wat je gevoel je ingeeft. Voor hetzelfde geld koop je een kerngezond paard, verstapt ie zich bij het uitladen en breekt ie z'n been, dan ben je hem ook kwijt. Goed DA advies inwinnen en daar goed naar luisteren en je hart volgen.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:01

Vetrouw op je gevoel en de dierenarts. Als het goed voelt en de dierenarts keurt hem goed voor het doel waar jij hem voor wil kopen waarom dan niet? En die 80 euro voor de echo zijn mijns inziens ook wel overkomelijk.

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:02

k_m schreef:
Nu weet ik het helemaal niet meer :+


Ja dat weet je wel. Ga maar eens kijken bij het paard waar je linkje van hebt geplaatst.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:06

Die zijn filmpje is veel dramatischer dan het filmpje van de ruin die ik ben gaan kijken.. En blijkt nu met wat doorvragen dat die voernijd heeft. Is een lief paard maar beter niet in de buurt komen tijdens het eten want dan legt ze haar oren plat en durft ze te happen.. Dat staat niet in die advertentie natuurlijk..

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:12

Jeetje, goed door gevraagd dus. Pfffffffff

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:15

Joh ga gewoon die andere op de echo zetten en als dat oké is laten keuren.

anjali
Berichten: 15092
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:17

k_m schreef:
Die zijn filmpje is veel dramatischer dan het filmpje van de ruin die ik ben gaan kijken.. En blijkt nu met wat doorvragen dat die voernijd heeft. Is een lief paard maar beter niet in de buurt komen tijdens het eten want dan legt ze haar oren plat en durft ze te happen.. Dat staat niet in die advertentie natuurlijk..

Ongezellig zoiets. Soms trappen ze je dan ook nog weg.Ik persoonlijk vind een lief karakter heeeel erg belangrijk.

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:23

Ja, hier is criteria dat de kleinkinderen stout moeten kunnen zijn en dus bij de paarden terecht moeten kunnen komen (zwaar verbod en ze talen er ook niet aan) op elk moment vd dag zonder dat ze iets over komt.
Dus helaas, dit paard voldoet daar niet aan, dus dan zou ik ook niet gaan kijken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:31

Ik heb nu al een paar keer paarden aangeklikt die bij stal van den hout staan in Middelbeers. Weet niet goed wat ik daar van moet denken. Reacties zijn heel wisselend, maar wel inruil garantie. Misschien kan ik daar eens gaan kijken, als het karakter dan niks is dan kan je gewoon naar de volgende kijken eigenlijk. Lijkt me best wel handig.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:49

Ga denk ik toch op eigen kosten echo laten maken. Het is de grote kost niet en denk dat ik het mezelf niet vergeef als die naar een ander wordt verkocht ineens..

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:52

Snap ik want dan blijf je altijd in het ongewisse

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:54

Als dat zo sterk voelt moet je dat gewoon doen! Soms is het goed om tegen de stroom in te gaan als het gaat om je dromen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:11

k_m schreef:
Ga denk ik toch op eigen kosten echo laten maken. Het is de grote kost niet en denk dat ik het mezelf niet vergeef als die naar een ander wordt verkocht ineens..

Duidelijk keuze en ik denk dan zo te lezen een verstandige keuze
Jij bent de enige die hem in het echt heeft gezien

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 20:24

Ik ga alsnog morgen ook wel eens bij die stal die ik hierboven noemde langs. Hij had verschillende staan. Klonk eigenlijk wel positief. Maar ga er goed kritisch naartoe. Ben benieuwd wat dat geeft!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:37

Gewoon laten keuren en extra naar de plek laten kijken. Goed is goed :).

Ik duim voor je! Spannend

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 20:44

Ja even rustig over nagedacht en ga die handelsstal ook uitstellen. Kan ik altijd heen die heeft altijd paarden.

Meisje dat hem mee verkoopt wil rijden met het paard naar mijn eigen dierenarts, nu eens horen wanneer dat past bij hun. Dan kunnen we de echo laten doen daar op de praktijk. Weten we ineens veel, als die dan goed is kan ik een klinische keuring laten doen. Als dat oké is kan hij dan evt gelijk naar mij komen. Maar eerst die pees eens bekijken..