Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:35

Balen is dat, je ziet als jury toch ook hoe die bodem er bij ligt zou je zeggen.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:01

Nou ja, nu eerst thuis weer wat dingen bevestigen en dan weer op pad. (ergens anders :') )

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:33

mirjamalvaro schreef:
Ja, echt slecht. Hele schuine kanten, zware bodem. Ze had dus best moeite met balans om zo schuin te lopen. En dat kwam dan ook tig keer terug op protocol met slechte cijfers :=
Maar ze deed super haar best

Balen.. Wel slecht dat een wedstrijdbaan er zo slecht bij ligt

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 17:04

Mirjam wat balen zeg dat ze de hekjes zo spannend vind. En een zware bodem is echt zo ruk.

Gaaf Sanne en wat is het toch een knappe verschijning die Nova <3

Leuk Melissa dat je wedstrijd debuut in aantocht is. Komt vast en zeker goed!

Nouklime, Super knap van Jack, soms verbazen die beesten me toch zo he..

Hieronder wat foto`s van de clinic.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afgelopen zondag zijn wij voor de 2e keer gestart. Ik had me ingeschreven voor een meetmoment, maar dit was omgezet naar een normale wedstrijd.
Met losrijden ging ze echt heel fijn. In mn proeven wat minder, ze kakte een beetje in dus moest er flink aan rijden voor mn gevoel. Blijkbaar zag het beeld er sympathiek en goed uit :')
Was 2x eerste met 194.5 en 202.5 punten :wow:

Weer super trots natuurlijk. Volgende wedstrijd maar L2 starten denk ik.


Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:15

Dat zijn de betere punten.

Odenxia, hekjes waren juist niet spannend, ze probeerde er steeds overheen te gaan. :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:18

Odenxia wat een mooie foto's!
Super punten, gefeliciteerd! :D

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:06

Knappe punten ondenxia! En mooie fotos :)
Balen van zo een baan Mirjam...

Vandaag crosslesje met Harvey gedaan. Hij was zowaar braaf! Crossen gaat hem (ons) simpeler af dan normaal springen :+ Vooral erg blij dat ie niet moeilijk doet met water. Dat scheelt zoveel.

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:12

Hoi allemaal, ik kom hier even weer om de hoek kijken. Ik lees steeds alles wel mee hoor! Wat zijn jullie allemaal lekker bezig met clinics, meetmomenten en wedstrijden! Leuk om te zien dat iedereen vanuit de basis zijn of haar eigen richting uit gaat met het jonge paard.

Ik beleef op dat gebied niet zo heel veel momenteel. We lessen flink verder, maar ik ben al een tijd niet van het terrein af geweest met haar.

Veronia is alweer 75 dagen drachtig. Ik denk zelfs al een heel klein beginnend buikje te zien :oo . De online proefjes heb ik eigenlijk wel gezien nu. Steeds hetzelfde proefje gaat vervelen en aangezien mijn bak wat kleiner is dan 20x40 mis ik wat ruimte om de oefeningen echt goed te laten zien. Binnenkort misschien toch maar weer eens op pad met haar.
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:55

Mooie foto's odenxia! En mega mooie punten heb je gereden! Wanneer wil je je L2 debuut maken? Ik heb zondag wedstrijd en hoop daarna ook naar het L2 over te kunnen stappen zit alleen nog totaal geen achterwaarts knopje op haha!

@Paljas bijzonder paard dat crossen minder eng is dan gewoon springen! En heel fijn dat hij niks aan zijn duik in het water heeft overgehouden!

Leuk Muronia! Hoop op een gezond veulentje voor jullie volgend jaar! En gefeliciteerd met je huis!

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:06

Dank je wel, ik ben heel blij dat het hoofdstuk nu eindelijk echt is afgesloten.

Wauw L2 al, gaat goed zeg!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:56

laura super dat Harvey het crossen zo leuk oppakt! En vooral heel fijn dat hij braaf is op moment! :)

muronia Veroon ziet er goed uit! Kan me voorstellen dat je de online proeven wel een keer gezien hebt inderdaad. Heb je al wedstrijden op de planning staan?

Nouklime succes zondag! Richting L2 aan het denken, super!

Ik heb inmiddels ons L1 debuut opgegeven. Over 2 weken nog een keer B en dan half augustus L1 :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:52

Moet nog veel gedaan worden hoor voor het L2! Kunnen nog geen stap achterwaarts haha!

Klein stukje film van afgelopen woensdag:


Onwijs blij al met de vooruitgang onder dit zadel! Heb zelf alleen iets teveel genoten van de maanden thuis....

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:04

Zijn aanleuning wordt steeds fijner Nouk! En je zadel ziet er fijn uit!

Odenxia wat een mooie foto's! Fijn hoor!

Zo leuk dat crossen Laura! <3 hoop dat wij ook zo leuk gaan aanpakken straks.

Muronia; lekker weer alles op de rits. Goed man. Nu lekker genieten met je paarden & je dochter!


Ik was een paar dagrn op vakantie. Vriendin had voor Nova gezorgt maar niet gereden, maar ik kon vandaag zonder problemen opstappen *D
Echt superfijn! Ik word er zoveel meer vertrouwd mee <3

In augustus komt de zadelmaker, dressuurzadel checken & hopelijk een springzadel aanmeten! <3

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:04

Jack gaat lekker zeg!
Wat fijn Sanne, blijft al jullie harde werk dus wel goed hangen in Nova haar hoofdje.
Mooie foto Muronia! Zo leuk volgend jaar weer een veulentje :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:17

Nouklime dat ziet er fijn uit! Jack begint echt stoer te worden :D

Sanne superfijn dat je zo weer kon opstappen en wegrijden, heerlijk!

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:47

Harvey heeft vandaag zijn echte cross debuut gehad 8-) . Heb twee rondjes gereden in de BB. Eerste rondje 2 stops. Eentje omdat ie niet aan het opletten was en vervolgens half op de hindernis lag. En de tweede moest ie even inspecteren van dichtbij. Tweede ronde keurig foutloos (en doodmoe hahaha) !
Afbeelding

Andere paard Mickey was ook gezellig mee voor 1 rondje oefen B :D
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:02

Ha je was in de buurt Laura :D
Mooi terrein he? En superstoere foto's! Gaaf dat hij het zo goed deed!

Ik ga morgen weer lessen, dinsdag waarschijnlijk ons buitenrit-debuut met een stalgenootje en het weekend ga ik weer naar de stal waar we op trainingkamp geweest zijn.

Daar ga ik 2 weken kamp begeleiden, crosskamp & trektocht. En Nova gaat mee, zodat we lekker kunnen doortrainen in mijn vrije uurtjes daar *D

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:06

Heerlijk terrein. Kom daar best regelmatig dus vind het ook fijn dat ze veel organiseren.

Wat leuk begeleiden! Kan je zelf ook wat cross hindernissen springen 8-)

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:11

Ja m'n stalgenootjes waren ook vandaag, die vonden het ook een fijne cross! En ze hadden er laatst ook crossles, toen was ik mee. Leuk terrein voor alle niveaus!


Ja precies, overdag lesgeven en 's avonds zelf een rondje *D lekker 2 weken spelen in de crosswei en even oefenen met die waterbak _O-

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:47

Melissa, spannend weer zo'n debuut. Maar dat gaat vast goedkomen met jullie! Ik heb nog niks gepland qua wedstrijd. Ik moet mezelf even weer een trap over die drempel heen geven denk ik.

Nouklime mooi, jullie gaan erg lekker. Fijn dat het zadel zoveel verschil maakt.

Sanne ja dat doe ik ook hoor! Mooi dat je steeds meer vertrouwen erin krijgt en kunt vasthouden. En dat je er zo weer op kon stappen.

Paljaslaura gave foto's! Kijk, daar kom je voor, om te leren en te oefenen en dan is het super dat de tweede ronde zo goed gaat. Progressie ten opzichte van de eerste ronde.

Super vooruitzicht Sanne. Veel plezier met het buitenrit-debuut en het begeleiden!

Ik had vanavond even een mindere ervaring met Veronia. Ze houdt ontzettend van springen en wordt er erg enthousiast van. Dat is op zich prima en dat maakt ook dat ik er ook lol in heb met haar. Maar vanavond was mijn lol er wel even af. Het was een poos geleden dat we hadden gesprongen en ik had daar eens weer zin in. Dus een paar balken en lage sprongetjes uitgezet in de bak en rijden maar. Dat ging goed tot aan het springen zelf. Ik weet niet wat er gebeurde maar ze maakte zich er zo sterk bij en zette het op een rennen naar elke sprong en ook na elke sprong. Ik kon haar er niet bij houden, maar ook de hele controle en het stuur was weg. Ik heb echt geluk gehad dat ik erop ben blijven zitten maar we zijn meerdere keren vol gas richting bakrand gegaan, compleet stuurloos en remloos. Behoorlijk creepy. Springen wou ze wel maar veel te hard, daardoor niet goed uitkomen ervoor. Niet terug te nemen en ook niet mogelijk om haar op een volte te krijgen. Ik vond dit echt niet leuk, dit hebben we nog niet eerder gehad. Herkent iemand dit? Ik zou graag tips willen. Zou het met de hormonen van de dracht te maken kunnen hebben?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:20

He wat vervelend muronia. Harvey heeft dit een hele tijd ook gehad. Begon ook redelijk uit het niets. Wat bij hem geholpen heeft is hem toch echt op de rem sleuren na iedere hindernis. En in het begin sta je dan pas 20m verder stil maar dit zou dan steeds sneller moeten gaan als ze doorhebben wat je wilt.
Als dat echt goed gaat dat je 2/3m na de hindernis tot stilstand kan komen kan je weer proberen om door te draven/galopperen en te controleren of ze het nog weet door een halve ophouding te maken en terug op het achterbeen te plaatsen.

Key is dan ook om rustig en klein mogelijk in proberen te komen. Al snap ik dat dat zo nog niet gaat maar daar moet je dan weer naartoe..

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:25

Dank je voor je advies, ik ga ermee bezig. Eerst maar eens met 1 of 2 balkjes en een klein sprongetje, weer controle krijgen. Wat is het naar als je dat helemaal kwijt bent zeg, die zag ik even helemaal niet aankomen. Ik dacht echt dat we dwars door de omheining zouden gaan.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:49

@muronia, ik had deze week ook een springles met mijn paard. Uit draf heel fijn, uit galop ook weinig rem en stuur. Ik ben gisteren gaan oefenen met een kleine sprong, toch in galop aanrijden en daarna ff terug stil zetten. Maar ik herken het wel, ik was ook bang om de omheining door te gaan. Mijne deed kin op de borst en ja dan kan je dus niks meer.. Misschien eens een spring lesje mee pikken?

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:49

Oh heel lastig is dat Muronia. Ik zie dat ook wel eens bij (jonge) paarden. Veel dressuurwerk tussen de hindernissen meepakken, achtjes slingeren, af en toe een balkje meepakken en meteen volte indraaien. Als ze dan rustig blijft ook een hindernisje meenemen.

Maar lekker voelt het niet als je er op zit, snap ik!

Hier vandaag les gehad en ze was zo fijn! <3
Lief fijn los, was mooi voorwaards. En dan moet ik zelf niet vergeten dat ik nog wel moet blijven rijden :+

En een mijlpaal; helemaal alleen over de weg naar de les toe gereden. Deed ze superbraaf! Dus morgen het bos in *D

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:14

En mooi dat ze het vond *D
Afbeelding
Afbeelding