Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:55

Lissie; als je de insta-link tussen [video*] [/video*] zet zonder de sterretjes dan krijg je hem hier zichtbaar!

Ja het fietsen / de weg op vind ze mooi *D
Stapte op en kon meteen wegdraven, geen probleem haha.

Opstappen blijft een werkpunt voor d'r. Maar ben er op alle mogelijke manieren mee bezig :)) ooit wordt ze zen *D

Miesje; voor BB heb je nog geen startkaart nodig toch? Dan hoef je alleen KNHS lid te zijn.

Lotte; balen van de eczeem zeg! Ik heb een vliegendeken voor Nova gekocht die vandaag binnen gekomen is. Zij heeft gewoon echt dikke bulten van de vliegensteken. Het zijn er zo veel, echt sneu. Gevoelig huidje dus...

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:16

Jeetje ik heb weer veel gemist.... Wordt weer veel bijlezen!

Patty toch weer mooi een puntje gereden! Hoeveel hebben jullie er nu al? Je gaat best vaak op wedstrijd de laatste tijd heb je bepaalde doelen voor dit jaar? Crossen vind ik toch onwijs gaaf vinden! De hoge vaste hindernissen vind ik niks maar zo'n baby parcours ziet er altijd zo leuk uit! Misschien dat Jack wat minder dramatische is dan mijn andere paard want dan zou ik best is een training mee willen rijden, ooit. ooit!

Haha ach Murosch ik ben daar ook echt een kluns in wat wel en niet mag. En ik ben ook een beetje oldskool ik vind dat hele rijjasje zonder plastron maar niks ik hou van het jasje en die mooie plastron. Ze heeft het goed gedaan met die hitte! EN die eerste proef vergeten we maar even. Je kan niet altijd knallen.

Hoe was Marco Melissa? Ik zag op insta wat filmpjes voorbij komen ik gok dat, dat bij jou was in je story haha. Ben meer team Guus Meeuwis maar het zag er wel onwijs gaaf uit! En leuke gast artiesten zag ik.

Miesje super gaaf van Kane! Op vreemd terrein en over vreemde balkjes lopen! Echt zwemmen met de paarden staat ook op mijn bucketlist, gaaf! Als je HC start moet je dan ook ergens lid zijn? Anders is dat een optie.

Fijn dat hij ontspannen stukken liet zien Mirjam!

Jullie komen er wel Sanne! En ook weer geleerd hoe ik iets via insta hier kan plaatsen van je haha!

Ik voel je Lotte! Ik ben ook met die hitte voor geen goud op mijn paard te krijgen haha! Loop ook al leeg voordat ik uberhaubt erop zit.

Jack heeft vorige week een sportmassage gehad hij vond het helemaal geweldig! Je zag hem helemaal genieten en ontspannen. Hij was er zeer content mee en het was voor herhaling vatbaar. As zaterdag gaan we lekker een weekje op vakantie. We als in ik en mijn 2 paarden haha. En mijn moeder en zusje en hond gaan ook mee.

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:47

Zo leuk ik krijg deze herinnering. 5de keer dat ik erop zat maar 2de keer dat hij echt liep met een mens op zijn rug en de eerst keer los van de longeerlijn.

En hier plaatste ik het filmpje wat er op fb was maar dat kan dus niet op bokt.... jammer!

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:30

Leuk is dat he nouklime.
Ik krijg ze alleen ook natuurlijk van Kyara. :=

Zo Kenzo deed het weer top vandaag. Ook weer lekker los rond gereden. Keurig naar beneden, komt helemaal niet meer tegen de hand. Alleen duikt hij nog wel, jonge paarden ding. :))

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:10

Ah super leuk om te zien Nouklime, jammer dat je het filmpje niet kon plaatsen.

Dat is idd wel dubbel ja Mirjam, maar aan de ene kant heb je natuurlijke ook mooie herinneringen aan haar. Super dat het weer zo goed gaat met Kenzo :) Ik daarentegen ben voor m'n gevoel weer een beetje terug bij af. Afgelopen keer met rijden dacht ik wel los te kunnen als het zo door bleef gaan (godzijdank niet gedaan), tot dat ik rechts ging galopperen... toen ging ik er weer vandoor. Gelukkig zat ik aan de longeerlijn, anders had ik sowieso weer zand gehapt. Het vervelende is dat ik echt geen idee heb wrm ze soms ineens zo idioot doet. De keer daarvoor deed ze met aanspringen ook een klein beetje gek, maar wist haar op tijd te corrigeren en toen kon ik rustig verder door galopperen. Snap er niks van maar goed, het is wel heel vervelend. Toen ze er dus de afgelopen keer vandoor was gegaan heb ik nog wel verder gedraafd enzo, wat best oke ging. Eigenlijk zou ik dan weer moeten galopperen, maar de kans is dan erg groot dat ze het weer doet en de kans is groot dat ik er dan misschien wel weer naast lig. Misschien dat ik er iemand bij wil halen die het wel lukt er ff doorheen te rijden, wanneer ze dit doet in de galop. Met longeren kon ze soms ook zo achterlijk doen soms, maar wanneer je gwn doorgaat stopt ze hier later wel mee en is het klaar. Ik denk dat de kans groot is dat als iemand er doorheen rijdt in de galop het ook wel klaar is, maar mij lukt dit gwn weg niet. Maarja dan moet ik wel eerst iemand vinden die dat wel aandurft. Ik ben ook bang dat als ik eraf val of iemand anders dat ze de eerste 2 weken weer abnormaal reageert en ik weer hélemáál terug bij af ben. Ik zit er ook aan te denken om misschien een pop oid op haar te zetten, maarja dat kan goed uitpakken of juist helemaal verkeerd...

Oja en ze is vandaag trouwens drachtig gescand dus dat ik fijn :D Misschien wordt ze vanzelf wel wat rustiger naarmate ze dikker wordt := Ik heb nog wel het "geluk" dat ze het echt alleen bij het aangalopperen op rechts doet en niet op een willekeurig moment :')

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:03

Gefeliciteerd.

Galop heb ik ook nog even aan de longe gedaan.
Het is wel de vluchtgang van paarden en merk met de jonkies dat ze de galop best spannend vinden. Als ze gespannen zijn galoppeer ik sowieso niet en tussen de galopjes echt volledige ontspanning terug voordat ze weer mogen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:21

Miesjex schreef:
melissa_93 schreef:
[Miesje wat super dat Kane zo braaf was op vreemd terrein! Fotos zien er goed uit :D

Ooh heerlijk lekker zwemmen, daar was het weer ook wel naar!

Patty lekker gecrosst, top! Balen dat je er af bent gevallen.
Wel super dat Baby nu veel ontspannender was als de vorige keer

Mirjam super dat Kenzo ook weer braaf ging.
Tandars voor Iden was dus even goed nodig

Sanne super dat het zo naast de fiets zo braaf ging! Idd volgende keer erop naar buiten!
Is ze met rijden/opstappen alweer wat relaxter?

Miesje kun je ook nergens BB wedstrijden vinden? Hier worden die bijna elk gewoon concours ook uitgeschreven. Ik vond dat zelf heel prettig beginnen

Lotte balen van het schuren.. Idd misschien vliegen/exceem deken?
Mijn vorige paard waste ik 1x per week met teershampo en 2x in de week sweet itch in de manen
Je zou ook nog eens naar het voer kunnen kijken, toen ik mijn paard naar ander voer heb gezet wat het schuren ook over

Ken gisteren gereden en even wat balkjes gedaan, ging fijn :)
De ander mocht vandaag mee op concours, die ging niet bepaald fijn :P Wisselen in de galop hoeft nog niet in de L2 :') 1e proef toch nog 187,5 andere 176,5. Drafgedeelte ging ook best wel fijn maar galop was knudde vandaag :')
Ken mag zaterdag weer mee :)

Patty grappig zag dat je in Delden bent vandaag, kunnen haast een bak koffie doen haha. Is hier 15 minuten vandaan :')


Dat zou opzich kunnen, maar dan kan ik ook gewoon B starten.. de galop is zijn sterkste kant haha..

Zou gewoon graag even 1 keer onderling willen starten om te kijken of het überhaupt wat voor ons is voordat ik lid worden moet van vereniging en startkaart aan moet vragen


Maar om een keer te proberen is BB toch juist handig? heb je geen startpas voor nodig, alleen een knhs lidmaatschap

Nouklime marco was echt heel erg leuk! Super leuke sfeer en idd ook wat hele leuke gastartiesten :D
Guus vind ik ook leuk, Groots staat nog wel op mijn lijstje :P

HC starten heb je volgens mij ook een startpas voor nodig
Haha jack vond het wel fijn dus! Ken mag komende zaterdag :)
Heel veel plezier op vakantie, heerlijk!!

Ja leuk he die herinneringen, zo kreeg ik laatste de herinnering van 1e keer op een krukje er naast staan en de 1e keer hangen :P

Lotte vervelend dat ze weer zo af ging. Verstandig denk ik om iemand erbij te halen die veel ervaring met jonge paarden /zadelmak maken. Wellicht dat degene je daarna ook vanaf de grond wel kan helpen

Hier blijf de galop ook nog het moeilijkste. Al wordt dat wel steeds beter.
Als ik linksom maar de tijd neem en consequent ben dan gaat dat ook prima

Ken ging gisteren best heel fijn met rijden :D Vandaag even gelongeerd en morgen vrij.
Zaterdag mag ze weer mee op concours :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:10

Fijn dat Kenzo weer goed ging Mirjam! Idenn was dus aan een goede tandenbeurt toe.. zal vast een stuk prettiger voor hem voelen nu.

Dankje Sanne! Wat superleuk zo langs de fiets! Ze loopt er heerlijk relaxt bij.
Slim om zo veel ‘gekke’ onverwachte dingen met haar te doen. Das de beste manier van wennen.

Ja is zeker fijn Miesje. Alleen dan wil je er meer rijden dan dat kan :').
Tegenwoordig kan je ook een dagpas aanvragen, weet niet of je dan ook persee lid moet zijn van een vereniging ofzo?
Ik ben hier papieren lid bij een vereniging, kost iig een stuk minder als bij een club waarbij je ook lessen hebt enz.
Nog te duur voor maar 1 x te starten, dat dan weer wel.

Thx Lottekuhh! Ja haha, niet verwacht dat dat nu zo snel ineens zou lukken. Nu nog vaker :P.
Das wel echt balen als je paard zomerexceem zou hebben. Had eerder een verzorgpony die zijn manenkam tot bloedens aan toe schuurde, was echt heel zielig. Hopelijk helpen de kruiden en het spulletje voor in haar manen!
Ik deed ook aker wassen met Tea Tree shampoo, dat verlichte bij de pony wel.
Wat doet je paard precies met aangalopperen? Zet ze hem gewoon op een rennen of begint ze te springen en te bokken o.d.? Vervelend dat ze dat doet iig. Iemand die er meer ervaren is even een paar keer er bij halen is nooit dom.
Gefeliciteerd dat ze drachtig is! Van welke hengst?

Top dat Ken weer lekker over de balkjes ging Melissa. Oh haha dat was dus een momentje van leuk dat je het kan maar nu nog even niet :+. Succes morgen met Ken!
Volgende keer stuur ik je een berichtje haha! Ik zag de bordjes Haaksbergen en toen zat ik me al af te vragen of jij daar nu ergens in de buurt woonde.

We hebben er nu 5 bij elkaar gesprokkeld in de L1 Nouklime.
Ik zou het leuk vinden als we op de regio kampioenschappen mogen rijden. Daar zijn 6 selectiewedstrijden voor bij ons. Heb er nu 3 gereden, 1tje is dit weekend daar kan ik niet heen. En dan volgende week en de week er op nog.
En dan hopen dat we erbij zitten Niet dat we kans maken op de kampioenschappen maar vind het wel leuk om mee te rijden. En dan in het winterseizoen L2 starten. En hopelijk groeien we dit jaar nog naar een fatsoenlijk B springen rondje toe, maar is geen must. Vind het leuk om wat crossdingen te doen en wat oefenparcourtjes te rijden en dan komt die B op een fatsoenlijke manier vanzelf een keer.
Haha ja herkenbaar van die lage hindernissen! Dan vind ik het nog wel prima en durf ik het nog wel. Maar die hogere en hele smalle dingen… nee hoeft niet. Gewoon ooit een keer een training mee gaan rijden. Niks hoeft, alles kan toch? :)
Oh wat lekker voor Jack!! Genieten geblazen!
Heel veel plezier met jullie paardenvakantie!

Baby deze week 1 x gelongeerd, rest heeft ze vrij gehad. Ga haar dinsdag weer oppakken. Heeft ze een goede week vakantie gehad.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:23

Bijleespost van mijn kant haha

Pattypaard: Wauw wat een mooie punten op een selectiewedstrijd ook nog eens! Gefeliciteerd :D
Strenge jury’s zijn lastig.. Wel knap dat je nog een mooie punt hebt gereden.
Crossen is zo leuk! Welk terrein was je heen?

Lissie: Fijn dat het paard zo braaf was de eerste keer buiten :)

Murosch: Wat knap van Veronia (en van jou!) En gave foto’s weer :D

Miesje: Wat een knapperd is Kane ook, ziet er fijn uit over de cavalettie heen.

Mirjam: Heerlijk dat Kenzo het zo fijn oppakt allemaal. En tandjes van Idenn goed zal voor hem ook wel heel lekker zijn.

Sanne: Leuk fietsen met paard! Gezellig met zijn allen op stap dus haha.

Melissa: Balkjes zijn zo goed voor ze. Balen dat de ander wat onstuimig was op wedstrijd.
Succes morgen op wedstrijd!

Nouklime: hahaha heerlijke foto. Gezellig weekendje weg!

Lottekuh: gefeliciteetrd met de dracht!

Ik heb vorig weekend met mijn oudere paard een fijn eerste rondje van dit seizoen (officieel) B gereden in de cross en wil deze foto toch ook even hier delen haha
Afbeelding

Afgelopen woensdag hebben we ergens anders de bak gehuurd en daar goed lol met je knol beleefd. Lekker km maken op vreemd terrein en een paar huppeltjes gemaakt. Ook is het begin van Harvey die een eventer moet worden gemaakt in de waterbak. Durfde hij niet in zn uppie in dus ging vriendin voorop met snoepjes hahaha

Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:20

Lotte, wat balen van het exceem zeg!!
Wel leuk dat je drachtig gescand is *\o/*
Vervelend dat ze nog steeds zo is met rijden, misschien toch niet een heel slecht idee om er iemand bij te halen die ermee helpen kan.

Nouklime, heerlijk zo'n sportmassage.
En wat een leuk vooruitzicht om lekker met je paardjes op vakantie te gaan! *\o/*

Mirjam, fijn dat het weer goed ging met kenzo :+:

Paljaslaura, beide paarden lekker mee gesprongen zo te zien +:)+


Hier gister de tandarts geweest, zag er allemaal heel goed uit bij beide paarden op een heeeeel iets scherp kiesje na. Is allemaal weer mooi gevijlt en kunnen weer een jaartje verder.
Vanavond kane even rijden, en zondag proberen om met hem naar het bos te gaan. Ben heel benieuwd.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:36

Wow Pattypaard dat ziet er heel cool uit! Ik vind het ook erg dapper, want zoiets durf ik denk ik echt niet. Veel te bang dat ik eraf donder haha.

Nou Sanne, dat vind ik anders ook dapper, naast de fiets!

Lottekuh wat balen van dat exceem! Ik heb hier ook eentje die gevoelig is voor wat jeuk. Vorig jaar heeft ze behoorlijk geschuurd maar dit jaar tot nu toe eigenlijk nog helemaal niet. Ik geloof ook niet helemaal dat het exceem is, meer dat ze last heeft van vervelende vliegen. Ik hoop voor je dat de middeltjes die je geeft gaan werken. Tis wel heel sneu als ze jeuk hebben.

Melissa volgende keer beter! En alvast succes met Ken morgen!

Miesje er zijn toch wel onderlinge wedstrijden in de regio? Toevallig is er 23 juni een in stadskanaal weet ik (mn dochter doet eraan mee). Is ook voor mensen van buiten af.

haha Sanne, nou de moed er inderdaad inhouden en de doorzetter wint

Thnx Nouklime, ben het helemaal met je eens. Ah dat ziet er echt heerlijk uit, wat een koppie <3 echt genieten. Veel plezier op jullie vakantie!!

Goedzo Mirjam, gaat gelukkig ook weer goed met Kenzo.

Oh Lottekuh dat is echt sjit, vreemd dat het zomaar opeens komt en je geen reden ervoor weet. Wel gefeliciteerd met de dracht! Nou, dat worden al 4 veulens in dit topic volgend jaar geloof ik? Gezellig :)

Jullie gaan best hard Pattypaard met de winstpunten! Mooie doelen, ik hoop dat het gaat lukken.

Bij ons blijft de middendraf onze zwakste schakel, dat zit er gewoon nog niet in, mist ze kracht en balans voor. Maar.. komt vanzelf, wij zijn ook doorzetters :D. Hier nu 8 winstpunten in de B, ik heb wel zin om die laatste 2 te halen. Niet dat we dan meteen over gaan, maar het idee dat het mag lijkt me wel erg lekker :Y)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:03

murosch, waar in stadskanaal dan?? Ik heb hier alle stallen die ik ken bericht, maar vele die hebben pas september oktober weer onderlinge.. Ben er in deze regio nog niet echt in thuis.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:04

bij de manege.. Vita Nostra.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:12

Dankjewel!! ik ga gelijk even kijken

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:49

Wat een leuke foto Nouk! Heerlijk als ze zo genieten! Ik heb ook een afspraak gemaakt met iemand die zowel fysio, chiropraktor als osteopaat is. Gewoon weer eens een check. Die komt eind juni!

Mirjam fijn dat het met Kenzo weer goed gaat! Topper!

Lotte wat balen van die galop! Maar komt vast weer goed! Door iemand laten doorrijden heb ik ook wel eens overna gedacht, maar zou niet weten wie ik daar voor benader. Vind het ook niet percee een fijn idee om een onbekende er bij te halen haha.

Leuk he Patty, langs de fiets! Deed ik met m'n vorige pony ook regelmatig. Lekker even een stukje lopen. Of als we naar de manege gingen om parcours te springen oid, was een kwartiertje fietsen, dan kon ik goed verlicht over de weg en hoefde we niet helemaal met de trailer.
Mooie plannen heb jij voor dit jaar! Goed bezig! Mijn ervaring met crossen is dat je zelf ook steeds dapperder wordt, ik heb echt dingen gesprongen waarvan ik eerst zei; nee nooit niet _O-

Paljas, je witje is ook stoer! Zwak voor schimmels :+:
En stoere harvey!

Ah Mirjam, middendraf is toch ook vaak een stukje kracht. Ken veel paarden die dat een lastig stuk vinden hoor!

Hier hadden m'n stalgenoten gister ruzie met mevrouw want ze wilde niet naar binnen. Mij gebelt en toen ik d'r was kwam ze binnen een minuut met hangende pootjes aanlopen. Kreng }:)
Vandaag liet ze zich weer vangen :+

Verder is m'n vriend in opleiding tot groom :') hij kan d'r al zelf pakken, vliegendeken er afhalen, poetsen & hoevenkrabben. Kaptoom omdoen en hij heeft zelf een stukje gelongeerd haha.

Afbeelding
Dan is het toch een schat van een pony die eigenlijk heel veel gepruts toelaat van een beginner haha :+:

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:00

Patty ja Haaksbergen is hier idd om de hoek :P Woon in Neede en werk in Haaksbergen.
Zit je vaker aan deze kant van het land met werk?
Best veel 6 selectiewedstrijden! Is er al bekend hoeveel er door mogen?

Wauw Laura wat een onwijs gave foto!
Harvey ook weer lekker veel gezien en geleerd, top! Hahah die foto is wel geniaal :')
Toch wel fijn dat ze gauw op mensen vertrouwen he

Miesje de paarden weer gecheckt door de tandarts, top!
Spannend naar het bos, maar gaat vast goedkomen!

Murosch Ken vind de middendraf ook nog wel lastig, idd een stuk balans ook wat ze nog mist.

Sanne ook even een check, nooit verkeerd idd!

Met mijn vorige dressuurpaard ook wat crosslessen gereden, waar ik voor een oxer van 60/70 7 kleuren scheet heb ik de gektste en breedste dingen gedaan met de crosslessen :') Zo stom, daar totaal geen angst en oxers springen vond ik maar niks :P

Sanne wat leuk dat je vriend er zich ook ze mee kan redden!
Wat een boef dat ie zich niet liet vangen :+

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:01

haha Sanne, stiekem ergens ook wel leuk dat ze naar jou wel goed luistert natuurlijk :D. En je bent je vriend goed aan het "africhten" :P

Ik heb ons opgegeven voor een proefgerichte clinic in juli. We gaan daar een L1 proef rijden en na afloop krijgen we dan training mbt de werkpunten. Lijkt me erg leerzaam!

Gisteren eindelijk na 2 weken weer op Flo gezeten. Ik ben een week ziek geweest en met mijn nieuwe baan begonnen waardoor ik een klein beetje tijd tekort kwam. Nu toch weer begonnen, maar we kwamen helaas niet veel verder dan stappen ohz. Flo had ontzettend veel last van ik vermoed pollenallergie. Sinds mei heeft hij daar last van, de ene dag erger dan de andere, maar als hij last heeft dan slaat hij constant zijn hoofd op en neer, met name in draf, briest hij ontzettend veel en je merkt echt dat hij last heeft van jeuk/prikkels in zijn neus. Ontzettend balen en ik weet nog niet zo goed wat ik eraan kan doen. Het lijkt ook echt weersafhankelijk. Bij minder warm weer, bewolkt weer, regenachtig weer heeft hij er duidelijk minder last van. Voor mij en onze relatie, is het wel goed om toch regelmatig even iets samen te doen zodat mn vertrouwen erin blijft met hem, maar dit seizoen is niet prettig voor hem zo.

Afbeelding

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:27

Oei @ murosh dat is helemaal niet fijn! Ik weet niet of je je Callista nog herinnerd, maar die had hier ook last van. Ik wil even benadrukken dat een paard dat shaket echt wel last heeft..

Misschien zou je eens een pollen netje kunnen proberen? Maar over het algemeen is het probleem een overprikkelde zenuw waardoor ze heftig reageren op pollen, en niet perce de pollen zelf. Ik hoop dat een netje kan helpen! Je zou ook ceterizine kunnen proberen, dat zijn allergie pilletjes.. maar als het alleen met rijden is zou ik hem lekker laten staan in deze periode..

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:41

Ja dat hij last heeft daar twijfel ik totaal niet aan. Zodra ik merk dat het een slechte dag is, dan stop ik ook meteen, ik wil hem niet plagen ermee. Maar zoals ik zei, het verschilt per dag en heeft volgens mij ook met het weer te maken. Hem nu de hele zomer laten staan zou echt heel zonde zijn voor onze band, omdat die al zo teer is en ik zo blij ben met wat we nu hebben opgebouwd. Een lange pauze gaat voor mij weer een enorme drempel opleveren vrees ik.

Ik heb een pollennetje, ik ga kijken wat dat uithaalt. Als ik iets anders kan doen om hem te helpen dan doe ik dat ook graag. Of dat nu medicijnen zijn of behandeling van die zenuw?

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:41

Je hebt ook druppels van Puur. Die helpen bij de paarden van een vriendin van mij icm een netje. Dan hebben ze er nagenoeg geen last van.

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:50


Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:06

Bedankt voor de tips, ik ga eens even kijken. Het gekke is dat ik me niet herinner dat hij hier eerder ook last van had, dit is echt het eerste jaar dat ik het duidelijk merk. Nu is hij natuurlijk jaren niet bereden geweest, maar op een slechte dag (veel pollen) zie ik het nu ook echt wel als hij gewoon op de wei loopt.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:10

Hoe oud is hij? Komt vaak met een jaar of 7-8 pas door..

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:12

15..

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:42

Ik heb er zelf ook pas sinds een jaar of twee last van :’)