Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:11

Wauw wat een mooi debuut Nouklime! Ook fijn kunnen rijden?

Hier helaas geen clubkampioenschap, de gemeente heeft gisteren aangegeven extra controles uit te voeren op het naleven van de coronaregels en aantal durfden het niet aan om het door te laten gaan. Ik zelf vind het stom maargoed, eigenlijk is er niks veranderd en t is zo kleinschalig dat het mij niet een probleem leek maargoed.
Vanmorgen maar fijn even in de bak geoefend :D Volgend weekend gaan we weer op pad :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:33

Ik was mega zenuwachtig want was slecht voorbereid.... had 0x mijn proeven thuis gereden en zitten best pittige stukjes tussen. Eerste proef is gefilmd 2de was mijn geheugen vol haha! Maar ben heel tevreden over Jack!


xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:18

Wauw wat een mooie punten Nouk! En je jasje is moooooi <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:08

Nouk dat ziet er netjes uit! En wat een gave kleur groen is je jasje!

Vanmorgen gereden met zwemvliezen :+ Wat een water is er gisteravond en vannacht gevallen. gelukkig vind ze water niet erg en liep ze fijn :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:57

Thanks meiden! Vind de kleur ook echt heel mooi!

Drama vannacht om hoorde de regen tegen de ramen! Het was zoveel water!

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:24

Had nu tijd voor het filmpje; ziet er ook heel fijn uit! Hij gaat echt vooruit!!


Wij hadden weer een oefenparcoursje! Ze was fantastisch, ze wordt er ook zooo blij van! <3
Ook wat platen onder de hindernissen gesprongen & strobaaltjes!
Afbeelding

Losrijden in het donker & regen, alletwee dingen die ze lastig vind en waar zr spanning van krijgt, maar toch super te rijden en bleef ze heel lief bij me.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:51

Wat een onwijs stoere foto! Super fijn dat ze het zo fijn oppakt! :)

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:19

Ja ben ook heel blij! <3

En gister had ik haar 2 jaar! Dus reden voor een feestje *D *\o/*

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:05

Mag ik hier weer mee praten? :o

Ontzettend druk gehad en wel mee gelezen maar vaak geen zin gehad om te reageren, sorry :+

Las dat eigenlijk iedereen hier best wel aardig gaat!
Sanne echt behoorlijk grote en ineens snelle stappen gemaakt! Echt super +:)+
Muronia nog een operatie gehad, wat moet dat een verademing zijn zonder pijn aan je knie kunnen rijden! En een leerpaard voor dochters er bij. En stiekem ook voor jou haha :P Heerlijk!
Nouklime L2 debuut gemaakt, en wat voor een. Gefeliciteerd nog!
Melissa gaat ook nog steeds geweldig goed met Ken :D

Zag dat de meeste wel e.e.a. gezien hebben op facebook of/en instagram van ons :).
Baby heb ik pasgeleden voor het eerst M1 gestart (182 en 198), hebben ook onze officiële 1e B SGW gehad en zijn niet meer met springen gestart nadat het mis ging met losrijden op de indoor kampioenschappen vorig jaar. Komende maand gaan we het weer proberen in de BB en B.
Krisje heeft een aantal B wedstrijden gelopen wat ze overal gezien niet verkeerd doet. 4 1e prijzen in de wacht gesleept, das wel leuk! En ze loopt meestal net over de 200 punten. Maar ze blijft nog een erg aparte.. Zijn dan ook continu op zoek naar wat voor haar prettig is, wat er 'mis' kan zijn of of.. Staan regelmatig met grote vraagtekens naar der te koekeloeren. Logica zit niet echt in dat paard. Maar nog steeds hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt :P
Dit weekend staat de 1e selectie voor de winter gepland & SGW met Baby. Ben benieuwd hoe veel er deze winter door kan/mag gaan met de corona nog steeds :\

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:29

Patty inderdaad het een en ander voorbij zien komen op FB! Super dat krisje ook zo fijn gaat op wedstrijden. Lastig dat je haar soms moeilijk kan peilen, maar jullie gaan er vast en zeker komen!
Gaaf dat je weer SGW gaat starten komend weekend, waar ga je naar toe?
Spannend de selecties, bij ons zijn gisteren de data bekend gemaakt, ook weer in geschreven maar ben inderdaad benieuwd of het allemaal zo doorgaat, al hoop ik van wel :D

Ken gisteren gelongeerd en vandaag lekker gereden, fijn kunnen werken :D
Zaterdag gaan we weer op concours :)

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:40

Ha patty welkom terug! Ik heb je een beetje gevolgd op Insta, lekker bezig met de dames!

Succes zaterdag melissa!

Wij hadden gister les, en ondanks dat we niet veel geoefend hadden na vorige keer liep ze toch heel fijn! Ze pakte de zijgangen alweer een stuk makkelijker op!
Het wijken ook even een stukje zigzag gedaan om d'r alert te houden en daar laat ze zich eigenlijk ook wel heel fijn in rijden!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:33

Sanne super dat ze het weer zo fijn oppakte in de les! Heerlijk genieten :D

Onze wedstrijd ging afgelopen zaterdag niet helemaal fijn. Ze had wat teveel last van prikkels op de omgeving. Er was heel veel te zien (wandel/fietspad achter de baan, grote plant tussen beide banen in, struisvogels verderop en een grintpad naast de baan wat nogal lawaai maakt als er een auto overheen rijd). Ze bouwt dan spanning op, wordt wat te loperig en houd zich daardoor ook wat teveel vast. Zoals en middendraf wat ze prima kan lopen voor een 7 of meer houd nu bij een 6/6,5 op. Ook wel wat fijne stukjes erin maar niet zo fijn kunnen rijden als 2 weken terug.
Weer een mooi leermoment en ervaring rijker, ze zal ook in dit soort situaties moeten leren ontspannen. 2e proef was ze op 2 schrikmomenten na een stuk meer ontspannen dan de 1e proef.
1e proef hadden we 191 en nog een 5e prijs en de 2e proef 185,5 :) Had zelf de punten eerder andersom verwacht, maar de 2e jury had alles heel dicht bij elkaar zitten.

Wel een paar leuke foto's
Het was dus heel interessant allemaal :+
Afbeelding
Afbeelding

maar ook wel heel blij met deze plaatjes, alleen zelf nog wat meer terug blijven zitten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga er nog wel 1 bestellen, alleen nog even kiezen welke. Dit is een kleine selectie, zijn ernog zoveel meer :)

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:48

ah goede les geweest dus! En toch ook nog hele nette punten!
Worden er zo vaak foto's gemaakt op die wedstrijden bij jullie? Ik zie ze hier bijna nooit bij de dressuur :+

Nova begint thuis ook echt steeds fijner te lopen, vandaag echt megafijn gereden. Durf/kan zelf ook steeds brutaler gaan rijden, heel leuk.

Veel galopwerk gedaan vandaag, en zelfs een beginnetje gemaakt aan de stap-galop overgang en de contra. Ze laat zich echt steeds beter regele dan!

Morgen weer les en heb er echt zin in, kijken of we inderdaad zo vooruit gaan als dat ik voel haha!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:48

Ik denk meer toeval nu 2x kort achter elkaar. Over het algemeen ook niet zo vaak hier.
Super dat Nova ook zo fijn begint te gaan, heerlijk om dat zo te kunnen werken met ze he!

Ken gisteren wat gesprongen in de clubles met mn zusje. Vandaag zelf fijn gereden :) Ook wat contralijntjes mee gepakt en dat doet ze eigenlijk al best simpel :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:19

Wat een leuke foto's Melis! En alsnog mooie punten hoor! Jack was fijn te rijden hij is oké het algemeen een vrij simpel en makkelijk paard.

Leuk om te lezen Sanne! Plannen om te gaan startten? Of stel je dat even uit totbhet voorjaar als het hopelijk weer wat droger en warmer is...

Ik ben nu een weekje op vakantie op de Veluwe zonder paarden en katten, moet toe geven mis ze best haha!

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:23

Haha oh toeval dus, wel leuk mooie foto's melissa!

Nouk lekker even er uit! Geniet ervan!

Nou als ze zo gaat lopen kriebelt het wel om een keer te starten ja! Maar vind het wel altijd veel gedoe en geregel haha. Eerst maar kijken of ik m'n BE kan halen volgend jaar!

Maar ben wel benieuwd, heb zelf nooit officieel gestart dus dan zijn we alletwee groentjes :P

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:43

Nova wordt zaterdag gewogen & gemeten. Ben heel benieuwd :))

Iemand hier die een gokje durft te wagen? <<)

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:21

Ik gok rond de 500 kg en 1.54 mtr :)

Vanavond fijn gelest, lag er bijna naast maar verder fijn kunnen werken :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:26

Ik gok 1.49 en 470 kg!

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:22

Nou mevrouw is een beschaafde 400 kilo en 1.50m hoog *D
Ik had zelf het gewicht goed, maar had d'r nog een paar cm groter geschat.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:22

Jeetje ik zal er wel 70 kg naast haha!

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:28

Sanne wat leuk om te weten wat je pony nu precies weegt. Ook handig als je eens medicatie op gewicht moet geven.

Melissa haha. Fijne les maar je lag er bijna naast oeps!

Pattypaard welkom terug. Ik had het een beetje gevolgd, maar je bent echt lekker bezig.

Nouklime heeft weer een mooi nieuw jasje!

Ik heb weinig te melden. Veronia word een tijdje getraind door iemand hier thuis om haar net wat fijner in het ruggebruik te krijgen. Ik loop hierbij wat tegen mijn eigen lichamelijke beperkingen aan. Ze pakt het heel mooi op. Ook wel eens leuk om je eigen paard vanaf de zijlijn aan het werk te zien. Verder groeit ze goed, alweer over de 160 dagen drachtig inmiddels. Ik ben zelf nu meer met Aik aan het werk. We hebben ons wedstrijddebuut gisteren gehad. Nog niet winstpuntwaardig, maar na 14 jaar even weer een Z proef uit je mouw schudden is ook niet makkelijk en we hebben nu een mooi ijkpunt van waaruit we kunnen verbeteren. Ik ben wel heel trots op de knappe vent hoor! Nu lekker sleutelen, vooral aan mijn zit en conditie :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:08

Sanne leuk om te weten wat je pony weegt!

Muronia wat gaaf dat je weer Z gestart bent! foto's zien er fijn uit! Kun je inderdaad mooi mee verder sleutelen :D
Ik zou vandaag een 'crosles' hebben, om wat kennis te maken met kleine boomstammetjes etc omdat we over 2 weken tripalon gaan rijden maar het terrrein was helaas te nat. Dan zien we over 2 weken wel hoe het gaat :)

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:49

Haha je was niet de enige Nouk! De meesten hadden veel meer dan 400 gegokt!

Was leuk Muronia! Superleuk dat je met hem ook zo serieus kunt trainen! Het ziet er al goed uit hoor!

Oh wat leuk Melissa! Hopelijk is het over 2 weken beter weer!

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:28

Bedankt, hij deed het ook echt niet verkeerd. Ik heb vooral moeite met doorzitten op hem, dus daar moeten we echt aan werken.

Melissa balen, maar na al die regen lijkt het me ook niet echt veilig. Aan glijpartijen heeft niemand iets. Ik zag dat het de komende week droog zou blijven, dus hopelijk over 2 weken lekker crossen.

Ik heb dinsdag weer les. Hopelijk droogt de bak nog wat, want het is nu ook net een zwembad hier.