Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:16

Gaaaf op het strand Nouk! Staat ook wel op mijn bucketlist *D

Volgende keer mag het wel wat hoger denk ik _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:10

Wauw Sanne wat springen jullie leuk! Nah dat mag inderdaad wel wat hoger :D

Nouklime ik ben jaloers, zo even het strand op! Woon je er dichtbij? Lijkt me geweldig, ik heb nog nooit op het strand gereden. Bucket-list dingetje al zal het wel nooit met een eigen paard worden.

Ik heb vanavond les gehad met Aik, onze nieuwste aanwinst. Ik heb met hem ook een startkaart aangevraagd vanaf het binnenseizoen, maar ik moet hem minimaal Z1 starten dus we hebben nog wel wat te trainen voor die tijd. Met Veronia doe ik het even op mijn manier, zodat we het vertrouwen niet weer kwijt raken. Over een paar weekjes les ik weer met haar, maar ik ga er even tussenuit omdat ik donderdag aan mij knie word geopereerd. Eindelijk na jaren pijn! In 2016 bij de MRI kreeg ik te horen dat ze me niet konden helpen. Mijn knie is versleten door artrose en ik ben te jong voor een nieuwe knie. Nu heb ik een nieuwe huisarts en ben ik naar een ander ziekenhuis doorgestuurd en opeens kunnen ze wel iets voor me doen. Wat zou dat heerlijk zijn om nog een paar jaar met minder pijn door te kunnen.

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:16

@Muronia ik woon op 20 minuten rijden van het strand af! Met de paarden doe ik er 35 minuten over vanaf stal omdat ik niet overal erop mag. Wat super fijn voor je dat ze je nu willen/kunnen helpen! Dat zal je veel plezier brengen als je weer zonder pijn kan rond rijden!

Die kunnen zeker hoger Sanne haha! Ze doet het springen echt heel leuk!

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:20

Oh gaat spannend, meteen Z1 Muronia! Maar leuk dat hij het zo goed doet *D

En wat fijn van je knie zeg... hopelijk kunnen ze wat doen!

Heerlijk zo dicht bij het strand Nouk <3

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 11:22

Het strand daar stond ik 10 minuten stappen bij vandaan op mn vorige stal :')
Nu ongeveer 10/15 minuten met de trailer, maar vind ik niet erg.

Wat een leukerd Muronia, vertel eens wat meer over het paard? Heel veel succes Donderdag met de operatie :j

Sanne, wat gaan jullie goed zeg!

Ik had gisteren een makkie, Kensi is aan de hand getraind. Ze word daar zoveel beter van en heb er enorm veel baat bij in het rijden. 1x in de week laat ik haar dressuurmatig aan de hand werken. Het is ook echt super leuk om te zien hoe snel kensi het allemaal aanleert <3 Ik kreeg een app van de trainster gisteren dat het heel goed ging. Traver van de wand af en van daaruit appuyeren :') Knap kind *\o/*
Het is ook een mooie afwisseling in de training.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:01

Aah wat leuk odenxia! Werk je zelf ook weleens aan de hand of alleen je trainer?
Travers/appuyeren is Nova's favoriete oefening _O-
Schouderbinnenwaards daarentegen vind ze lastiger.
Maar ik vind het ook heel leuk (en nuttig) om aan de hand te trainen!

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:15

Oh ik ben niet jaloers op jullie hoor, zo dichtbij het strand :+

Aik is een 15-jarige ruin v. Highline x Jetset D x Jazz. Bij de vorige eigenaar liep hij Z2 met winst (en dat is dan ook de reden dat ik hem minimaal Z1 moet starten). Ik heb hem gekocht als leerpaard voor mijn dochter en dat doen ze leuk samen. Zij wil er straks graag mee in de B gaan beginnen als eerste wedstrijdpaard. We rijden hem nu samen voorlopig. Voor mij stopt het wedstrijdseizoen met Veronia nu omdat ze drachtig is en ik vind het wel fijn om zelf een beetje in die routine te blijven omdat ik net van mn wedstrijdspanning af was. Aik kent de knopjes, maar is denk ik veel op de rem gereden geweest in zogenaamde verzameling. Ik ben nu met hem bezig om hem mooi op eigen benen en op het achterbeen te trainen. Zijn galop is erg goed, draf mag met meer expressie dus daar werken we aan. Het is een braaf paard, liever lui dan moe, totdat hij in de werkmodus zit en dan wil hij wel gaan. Mijn dochter is nog wat voorzichtig en daardoor niet altijd heel duidelijk, dan komt zijn jazz-kantje wel naar boven, maar als hij weet wat hij moet, is het een topper. Voor mij is het 14 jaar geleden dat ik Z heb gereden dus een mooie motivatie om mezelf na de operatie heel flink aan het werk te zetten.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 13:30

xSannee schreef:
Aah wat leuk odenxia! Werk je zelf ook weleens aan de hand of alleen je trainer?
Travers/appuyeren is Nova's favoriete oefening _O-
Schouderbinnenwaards daarentegen vind ze lastiger.
Maar ik vind het ook heel leuk (en nuttig) om aan de hand te trainen!


Nou de basis beginselen doe ik wel eens, maar verder als dat kom ik zelf niet hoor haha. Dat laat ik lekker aan haar over :-)
Zelf doe ik wel regelmatig grondwerk en dan voornamelijk TRT methode. Daar ben ik wel handig in en vind ik ook heel erg leuk.
Merk je het ook onder het zadel dat het dan allemaal wat makkelijker gaat en ze de oefening sneller begrijpen? Ik wel bij Kensi namelijk.

Super gave uitdaging Muronia en klinkt als een fijn leerpaard voor je dochter. En natuurlijk leuk dat jij Z met hem gaat starten. Is weer even een ander niveau dan die slingerende jonkies :')

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:34

Ja ik merk wel dat het kwartje sneller valt onder het zadel! Al vind ze d'r kont naar buiten plaatsen nog wel ontzettend lastig. Maar komt vanzelf!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:34

Leuk bezig allemaal.

Ik rijd de paarden niet meer, misschien straks in zweden weer door de bossen oid. Moet zeggen dat ik het niet mis. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:27

12 oktober komt steeds dichterbij :):)

Vandaag te horen gekregen dat we steeds elanden in de weides hebben, zooooooo gaaf :oo
En eekhoorntjes, zullen leuke beestjes :D

Nog wat foto's van de kleintjes die deze maand helaas alweer weg gaan. Zucht.

Phallon MT, gaat 18sept weg
Afbeelding

Afbeelding

Perelada MT, gaat 27sept weg

Afbeelding

Afbeelding

Perfect fit MT, gaat eind sept weg

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:52

Oh wat heeft die vos een onwijs gave, diepe, voskleur zeg! <3

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:41

Wij hebben voor het eerst helemaal alleen buiten gereden *D <3

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:43

Muronia wat fijn dat je weer heerlijk ontspannen hebt kunnen rijden met Veroon!

Sanne super dat het oefenparcours zo goed ging, jullie gaan echt goed!

Nouk wat gaaf dat je naar het strand bent geweest, super dat Jack zo het water in ging!
Heb je je L2 debuut al gehad?

Sanne ruimte zat op de sprong inderdaad!

Muronia wat leuk dat je met Aik ook gaat starten! Wel pittig inderdaad gelijk in het Z1
Hoe is de operatie gegaan? Duimen dat je nu inderdaad met veel minder pijn kunt!

Odenxia wat super dat Kensi het zo aan de hand zo goed oppakt, lijkt me mooi om te zien inderdaad!

Mirjam even gestopt met het rijden, te druk met het voorbereiden voor de emigratie?
Wat een knappe veulens, daar gaan een aantal mensen vast heel blij van worden!

Sanne heerlijk dat je zo alleen naar buiten kan met Nova!

Ik ben weer terug van een heerlijk weekje Oostenrijk, was echt genieten :D Aantal dagen in het Zillertal geweest (mijn vriend heeft daar een winter gewerkt dus die kent er van alles, ideaal) en daarna nog 3 dagen vlakbij Fieberbrun. Vanmorgen mocht Ken er weer even aan geloven na een weekje vakantie. Wel eerst even 10 minuten gelongeerd, ze was goed fris. Daarna was het ook opstappen en wegrijden :) Heerlijk om weer te rijden na een week vakantie.

Het andere paard (van me zusje) wat ik destijds reed is afgelopen week gekeurd en verhuisd naar haar nieuwe eigenaresse, wel gek thuiskomen na vakantie en de stal is leeg :+
Ze staat op ca 30 minuten hier vandaan dus we zullen haar zeker nog wel weer zien denk ik :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:22

Hele mooie foto Sanne!!

Nee ons debuut nog niet gehad! Plan a is 26 september maar we kunnen nog steeds geen stap achterwaarts haha.

Wat lekker dat je nog een weekje bent weg geweest Melissa! heb je wat gemerkt van corona daar?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:03

Ooh dat is al bijna, leuk! Ach en achterwaarts is maar 1 oefening he

Nee eigenlijk heel weinig, supermarkt en tankstation moet je een mondkapje op en officieel in de bergliften ook maar daar werd maar bij 1 bergstation wat opuit gedaan waar het ook wat drukker was. Verder helemaal niks

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:54

Lekker even op vakantie Melissa!
Nu weer lekker aan de slag met Ken *D fijn dat je dan zo wegrijd hoor!

Hier weer dressuurles gehad sinds een hele tijd :+
Volgens mij was de laatste in juni, maar we hadden het druk, zijn weggeweest en m'n instructrice zat vrij vol.
Maar vanochtend mochten we er weer aan geloven, en dat was heel fijn!

Ze heeft de neiging om links vast te pakken, en ik moet zelf echt nog meer opletten dat ik links dus loslaat.
Veel gewerkt aan rechtrichten, voorwaarts, gelijke stelling op beide handen, overgangen en het wijken.
Dus weer genoeg materiaal om de komende tijd mee aan de slag te gaan :+

Vorige week had ik zelf het achterwaards geïntroduceerd:
Dag 1: NOPE. NOT DOING THIS. DIT IS STOM.
Dag 2: oh moet het zo? prima... als jij het wilt... ^)

Merrie's :') :')

Maar dat pakt ze nu dus eigenlijk heel goed op, dus die nemen we ook tussen het schakelen door mee, om haar fijn actief te krijgen.

Enige ding is: op locatie is ze fijner & voorwaartser dan thuis _O-
Ik vermoed dat ze op een andere locatie gewoon toch iets meer adrenaline heeft haha, maar die kunnen we thuis soms ook wel gebruiken }:)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:49

Sanne heerlijk om dan weer te lessen! Weer mooi wat knutselwerk meegekregen, fijn!
Heb je al plannen om ook officieel te gaan starten?
Haha ja soms is het wat he met de merrie's :+

Ik heb nog een paar foto's van vorige week met het concours :)



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:12

Nog niet direct, misschien volgend jaar. Wil graag m'n BE gaan halen om wat flexibeler te worden, ben nu wel heel afhankelijk van andeten. Ik heb zelf ook geen trekauto oid.

Zal nooit fanatiek elk weekend op wedstrijd gaan, maar af en toe lijkt me wel leuk en leerzaam!

Nova is ook een engel op vreemd terrein, dus dat is niet zo'n drempel.

Maar eerst nog even goed doortrainen :D

Wat een mooie foto's zeg! Was er een fotograaf aanwezig of doet jouw groom dit? :P

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:35

Ziet er heel netjes uit Melissa! Oostenrijk is mooi he?

Sanne achterwaarts knopje gesnapt, dat is heel fijn. Verschilt enorm per paard hoe makkelijk ze die leren. Veronia had hem gelukkig ook snel door. En dan maar afwisselen met halt-voorwaarts om ervoor te zorgen dat ze hem niet op eigen houtje gaan uitvoeren waar het niet de bedoeling is.

Nog een maand Mirjam. Elanden in je wei, hoe fantastisch <3

Ik ben benieuwd wanneer ik weer op het paard kan zitten. Donderdag geopereerd en inmiddels loop ik kleine stukjes zonder krukken maar daar houdt het mee op. Het is allemaal nog stijf en dik.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:24

Oh is de operatie helemaal goed gegaan? Wat verwachten de artsen qua opbouw? Ook met lopen e.d.?

Ja daar moet ik inderdaad voor opletten haha. Ze is mega slim, en denkt dan ook echt mee _O-
Dus ik doe het nooit 2x op dezelfde plek, keer bij de A, keer op de X, keer gewoon op de lange zijde. En dan tussendoor inderdaad gewoon halthouden en weer vooruit haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:35

Sanne er was inderdaad een fotograaf aanwezig, mijn moeder is niet zo goed in foto's maken. Ben allang blij dat ze het leuk vind om mee te gaan en te lezen etc :)
BE halen is dan inderdaad wel fijn, dan kan je iets makkelijker gaan en staan waar je wil. Ik heb nu nog het geluk dat ik de auto van pa en ma mee mag naar les etc maar als die het een keer begeeft zal ik toch zelf wel een grotere aanschaffen.

muronia ja echt super mooi, ben er als kind 2x geweest maar daarna niet meer. Echt genoten :)
Fijn dat je weer kleine stukjes zonder kruk kan lopen, hoelang gaat het herstel duren is de verwachting?

Hier ook zo'n slim paard haha. Opzich wel fijn dat ze mee willen denken maar teveel vooruit denken is ook niet altijd handig.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:27

Haha ohja als m'n moeder mee is, vraag ik altijd of ze wilt filmen, dat werkt vaak beter dan foto's maken :))
Maar voorlezen hoeft ze ook nog echt niet te proberen hoor, ze is trouw supporter maar dat laat ze graag aan anderen over haha!

Hier ging het rijden gister echt fijn, veel dingen uit de les weer kunnen meepakken, dus heel blij mee!
Nu ben ik het weekend weg, en maandag komt eindelijk m'n springzadel *\o/*

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 06:50

Heerlijk, zo'n trouwe supporter. Mijn moeder las altijd mijn proefjes voor. Ik weet dat ze het wel heel spannend vond. Helaas leeft ze niet meer en ik mis haar nog altijd als ik op wedstrijd ga hoor!

Ik loop inmiddels weer aardig. Autorijden nog niet, want in- en uitstappen gaat nog niet zo soepel. Paardrijden gaat ook nog wel even duren denk ik, maar in de tussentijd geniet ik wel van mn dochter en onze stalamazone als toeschouwer.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:03

Mijn moeder leest me al voor sinds de bixie toen ik 6 was haha. En eerder heeft ze ook altijd zelf gereden.
Trouwe supporter is ook heel fijn Sanne!
Super dat je de werkpunten uit de les fijn hebt kunnen toepassen!

Muronia ik kan me goed voorstellen dat je haar altijd nog wel mist als je op concours gaat..
FIjn dat je weer aardig te been bent, hopelijk ook gauw weer in het zadel!

Ik heb fijn kunnen rijden gisteren :)
1e proef paar kleine rommeltjes, scheefstaan met halthouden groeten en een keer kwam ze iets eruit in de aanleuning in een overgang. Daar een 3e prijs met 206 punten en de 2e proef ging nog fijner, daar 213,5 en een 1e prijs :D <3