Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:34

miesje wat een leuke combinatie! Ben benieuwd volgend jaar :D

Laura wat super stoer!!

Sanne super fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden!
Je geduld is beloond! Hopen dat jullie nu lekker in deze lijn verder kunnen

Murosch dat zijn weer mooie punten! Julie zijn goed bezig :D
Leuk een proefgerichte clinic, ik kan ze hier in de buurt helaas nog niet vinden.
Vorig jaar wel 2 gereden, erg leerzaam!
Heerlijk gesprongen, en lol is natuurlijk het belangsrijkste!

Patty heerlijk even ertussen uit! Balen dat je ziek bent geworden..
Ondanks dat je niet fit was toch weer hele nette punten, super!
Hier ligt het gras ook los, woensdag gaat het in de baal dus tot dan moet het wel even droog blijven :j
Krisje ziet er goed uit! Lekker weer oppakken, leuk!

Murosch wat balen dat een netje hem niet helpt.. Hopen dat medicatie wel aan wil slaan..

Mirjam Kenzo had er zo te zien wel lol in!

Heel leuk filmpje Laura!

Idenn ook even lekker gesprongen, hij ziet er al heel stuk beter uit!

Ken zaterdag bij huis gelest, ze ging erg fijn :) Gister en vandaag vrij en morgen een keer weer naar de clubles.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:31

Ik heb het filmpje nu goed bekeken, wat ontzettend leuk om zo je progressie te laten zien. En wat een progressie ook in die relatief korte tijd, erg mooi!

Melissa ben je alweer beter? Is toch ondanks ziek zijn een uitstekend debuut geweest!

Wow Mirjam dat gaat echt goed, beide ook gewoon!

Ik zit erover te denken om eens een springlesje te nemen met Veroon. Ik wil graag even wat hulp bij hoe ik erop moet zitten en hoe ik haar moet begeleiden erbij.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:51

Ja goed he Murosch.
Alleen jammer dat ik echt niet meer durf te springen, dus blijft bij vrij springen. :')

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:58

Dat durfde ik eigenlijk ook niet! Mijn eerste paard (Veronia's oma) was een springpaard en ik zou ook de springsport in, maar nadat ik zoveel balken, grassprieten, zand en waterbakken van dichtbij had bestudeerd was ik er klaar mee en ben maar dressuur gaan rijden. Daar ben ik verder ook bij gebleven. Ik durfde ook echt niet meer en Veroons moeder vindt het ook helemaal niks dus prima redenen om niet te springen. Maar ja, nu heb ik Veroon en die vindt het helemaal leuk. Dat geeft mij een beetje vertrouwen en ik vind afwisseling ook wel belangrijk dus af en toe ben ik de Sjaak zullen we maar zeggen :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:10

Ooit keertje gesprongen met Sterre.
Afbeelding

Met Zor parcourtje 70cm, stond doodsangsten uit en Zor vertrouwde het daardoor ook niet meer. Zucht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:48

Murosch schreef:
Ik heb het filmpje nu goed bekeken, wat ontzettend leuk om zo je progressie te laten zien. En wat een progressie ook in die relatief korte tijd, erg mooi!

Melissa ben je alweer beter? Is toch ondanks ziek zijn een uitstekend debuut geweest!

Wow Mirjam dat gaat echt goed, beide ook gewoon!

Ik zit erover te denken om eens een springlesje te nemen met Veroon. Ik wil graag even wat hulp bij hoe ik erop moet zitten en hoe ik haar moet begeleiden erbij.

Ik ben niet ziek geweest haha, wij starten komend weekend weer :)

Murosch wel leuk om dan een keer een lesje te nemen, weet je iig waar je op kan letten :)

Denk dat voor alle paarden af en toe springen ook wel heel goed is. Blijven ze fris van in het koppie en worden ze ook wel handig van

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:03

Nou Mirjam, Idenn doet het toch ook keurig! *D

Leuk Murosch!! Echt wel leuk om een keer te doen. Ik vind springen heerlijk *D

Met m'n vorige/leasepony sprong ik altijd alles. Crossen, hindernissen, maakte niet uit. Je zette hem ervoor en hij ging af. Die gaf zo veel vertrouwen. Dat is heerlijk rijden!
Met Nova staat het ook wel op de planning maar eerst nog maar eens losspringen oid!

Jammer dat je het zo spannend vind Mirjam! Ooit iets gebeurd of zomaar?

Ik heb vandaag weer gereden en ook de galop meegepakt, deed ze heel braaf. Even een storing met de eerste keer aandraven maar verder prima. Toppertje :+:

Wel warm _O- dus flink gedoucht daarna haha

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:13

Sanne te vaak van de manegepaarden gedonderd met springen. :')

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:15

mirjamalvaro schreef:
Sanne te vaak van de manegepaarden gedonderd met springen. :')

_/-\o_ :(:) :Y)
Oeps haha! Ik stond op de manege bekend als blijft-altijd-net-hangen. Heb vreemde dingen uitgehaald. Slootje proberen te springen. Pony dacht van niet, met 1 hand op de grond teruf geduwd in het zadel...
Pony die 180 graden omdraaide voor de hindernis, ik lag op zijn nek en hoofdstel was af. Heb hem toen nog stil gekregen en er toen snel afgesprongen _O-

Maar wij hebben wel leuke springpiny's, ik ga nog steeds wel eens een rondje springen als ik het te erg mis *D

Spoiler:
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:28

Zo leuk al die springfoto's! Ik wil ook ooit beginnen met springen maar gok dat Jack niet door een B parcours komt of hij moet opeens een andere kant van zichzelf laten zien...

Klein fototje van mij dan springend op mijn andere paard:
Afbeelding
Dit is wel echt al 6 jaar geleden

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:40

Springen is zo leuk :P Maarja zeg ik als spring ruiter zeggende haha.
Lesje moet je zeker doen Murosch! Is hartstikke leuk. En Veroon doet het ook super goed!

Fijn dat het rijden goed ging Sanne!

Gister weer gesprongen in Bunschoten met Harvey. Reden alleen erg veel mensen dus lichtelijk rodeo gehad omdat paarden rakelings langs galoppeerden. Eentje sloeg hij bijna voor zn kop :7 kon m geen ongelijk geven. Hij liet wel echt een paar hele fijne sprongen zien <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:10

Sanne fijn is dat he als ze je zoveel vertrouwen geven in het springen. Ik had destijds een E pony die ook heel veel vertrouwen gaf dat ik zelfs nog weer B ben gaan springen terwijl ik daarvoor zei dat doe ik nooit meer haha.
Super dat je weer fijn hebt kunnen rijden!
Leuke springfoto! En best hoog haha

Met mijn vorige dressuurpaard sprong ik ook wel voor de afwisseling meestal tot max 60/70 cm :P
En liever geen oxers, ik heb oxerfrees haha.
Weet nog heel goed, in oktober is er altijd een tripalon hier in de buurt, rij je een dressuurproef, bosrit van 10 km met wat losse 'cross' hindernissen en daarna een parcoursje van 50/60cm. Bosrit kwamen we op het water na foutloos door en springparcours op hindernis 1 3 stops. Aan wie zou dat toch liggen :') :')
Uiteindelijk wel uitgereden :P

Ken pakt het springen tot nu toe heel leuk op, dus wie weet als ze wat meer ervaring heeft opgedaan met me zusje ga ik het zelf ook nog weer leuk vinden

Laura niet fijn dat ze kort langsrijden.. Super dat hij wat hele fijne sprongen liet zien!

Ken heeft vandaag weer een oefenparcours met me zusje gedaan. Voor de liefhebbers staat er een filmpje op mijn FB

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:57

Kenzo foto's voor de liefhebbers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:03

Heel leuk Mirjam! Toppony! *D

Ah jawel joh Nouk! Gewoon eens oefenen met hem! Je hoeft toch niet meteen op wedstrijd, voor de lol is ook leuk *D

Stoer hoor Laura! Wel heftig als ze dan allemaal zo dicht langs komen galopperen :')

Ik heb vandaag weer voor het eerst in de buitenbak gereden waar ons "ongelukje" toen gebeurd is! Was volgens mij meer een drempel voor mij dan voor haar :') maargoed.

Dit is nog een fototje van dinsdag. Kruip zelf weer lekker naar voren, moet ik echt een keer afleren :')
Afbeelding

Ben heeeel blij hoe het opstappen nu gaat. Ze is echt een stuk relaxter & blijft braaf staan tot ze van mij weg mag stappen.
Met halsstrekken durft ze nu te stofzuigen :oo nog niet constant, maar ze durft in ieder geval die lengte te pakken.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:27

Super Sanne.

Slik, heb Kenzo nu echt te koop staan. Het lieve manneke ;( :=

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:28

Oh dat lijkt me zo lastig Mirjam :(:)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:29

Ik heb het ff globaal bijgelezen (door school helaas weinig tijd). Wat een leuke foto's zijn er allemaal geplaatst! En leuk dat springen. Ik herken mezelf heel erg in sommige van jullie, ben zelf ook niet zo'n held en durf alleen heel laag te springen haha. Ik ga zelf al teveel twijfelen voor een sprong en dat geef je natuurlijk direct door een je paard.

Oh dat ziet er al super uit Mirjam, super dat het weer zo goed gaat met jullie :)

Wat fijn Sanne, ben je nu iig weer een beetje over die drempel heen, nu je het geprobeerd hebt en het goed is gegaan. Ziet er netjes uit.

Ik heb de laatste 2 weken weinig tijd gehad ivm met school en heb er van het weekend voor het laatst opgezeten en daarvoor ook een week niet := opstappen gaat echt heel goed. Ik heb sindsdien niet meer rechts gegaloppeerd, want heb niet zoveel zin om er weer naast te liggen. Ik heb aan iemand gevraagd die m'n paard ook zadelmak heeft gemaakt of hij er een keertje op wil/ mee wilt kijken. Hij had nu weinig tijd, maar komt als het goed is binnenkort helpen. Ben hier toch wel heel zenuwachtig voor eigenlijk. Puur omdat ik echt geen flauw idee heb hoe ze gaat reageren met iemand anders op haar rug. Ben ook bang dat als het opstappen niet goed gaat, we dalijk weer opnieuw kunnen beginnen. Maarja we moeten het er maar op wagen. Ik snap ook gwn niet wrm ze zo doet met rechts aanspringen, aangezien dit ook echt alleen rechts gebeurd. Hij vond het ook heel vreemd, maar goed. Ik vind het ook lastig, want weet niet of ze miss ergens last van heeft of dat het gwn tussen haar oren zit. Ik kan dat bij haar ook moeilijk inschatten. Maarja we hopen op het beste. Misschien dat ze het met iemand anders op haar rug wel helemaal niet doet. Nu ze het een paar keer heeft gedaan, zit dit toch in je hoofd en doe ik miss automatisch iets anders dan voorheen.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:14

Is ze weleens gecontroleerd door een fysio/osteopaat/chiropraktor Lotte? Als ze het echt alleen rechtsom met aangalopperen doet zou je bijna zeggen dat er toch iets dwars zit.

Ik wil over een tijdje ook iemand vragen er een keer op te stappen, gewoon zodat ze went aan meerdere mensen. Ik wil niet de enige zijn die er op kan. Maar denk dat m'n vroegere instructrice van de manege wel wilt. Die heeft ook dezelfde manier van rijden / grondwerk & is net zo klein als dat ik ben haha. Nog niet gevraagt maar denk dat ze het zo doet.

Als ik ooit iets krijg dan is het wel handig als er anderen op kunnen :')

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:26

Nee, dat niet. Alleen met longeren is het allemaal geen probleem en tijdens het rijden is het ook alleen bij het aanspringen. Als dit goed gaat of als ik haar op tijd heb weten corrigeren, is het daarna direct over en kan ik rustig verder galopperen. Dit is ook wrm ik het zo vreemd vind, kan er echt geen peil op trekken. Wel denk ik dat mocht het zadel iod niet helemaal perfect liggen of iets anders niet fijn zit, ze hierop wel direct reageert. Het is wel echt een miepert met alles en maakt altijd van een mug een olifant dusja, alleen maakt dat het in dit geval wel lastig.

Ik denk dat dat wel een goed idee is ja. Ik wilde het later ook sws oefenen, alleen vind het nu nog wat vroeg, maarja het is nu niet anders haha. Ook fijn dat je vroegere instructrice qua manier van rijden en qua grootte op jou lijkt, dan is het voor je pony ook wat minder "nieuw". Maar jij bent sowieso al wel een stuk verder met Nova dan ik ben haha. Is altijd makkelijk als er ook iemand anders op kan, weet je ook alvast hoe ze daarop reageert. Kan je beter maar alvast geoefend hebben :D

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:05

Haha ik heb er net weer 3x op gereden na 2 maanden alleen maar grondwerk he :P

Denk dat het wel goed gaat zijn voor haar ontwikkeling.

Maar bij ons komt eerst de osteopaat/fysio dinsdag dus dan moet ze waarschijnlijk toch even rustig aan doen, afhankelijk van de behandeling

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:42

Mirjam toch dapper dat je wel eens een sprongetje hebt gemaakt toch! Valt me op dat je naar beneden kijkt boven de sprong, misschien dat het daardoor ook enger lijkt voor jezelf? Als je vooruit kijkt zie je niet zo wat er daar beneden precies gebeurt haha. Kenzo ziet er hartstikke netjes uit zo, succes met de verkoop!

Melissa oeh dan heb ik dat verkeerd gelezen, nou ja beter dat je niet ziek was :). Gaat je jonkie mee dit weekend?

Sanne heel goed bezig zo!!

Nouklime, dat is wel een mooie springfoto!

Lottekuh lastig als je niet precies weet waar het aan ligt/lag maar verstandig om het dan met hulp erbij aan te pakken. Goed luisteren naar je eigen gevoel.

Wij hebben gisteren weer wedstrijd gehad en dat ging op het aanspringen in de rechtergalop goed. Bij het losrijden lukte het prima maar in de proef beide keren verkeerd. Wel snel kunnen herstellen maar toch jammer. We hadden 190 en 186.5 punten. We mogen nu L1 starten en daar gaan we in de lessen ook voor trainen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:21

Mooie punten Murosch ondanks het verkeerd aanspringen! Ik heb dit weekend weer wedstrijd ga mijn zusje is lief aankijken of zij wat foto's wilt maken want als ik de jouwe zie vind ik dat toch leuk om te hebben!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:09

Nette punten Murosch! En dat met een foutje!
Wat fijn dat je ook weer in de buitenbak hebt gereden Sanne!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:08

Nouklime, ja leuk, foto's!! Ik sleur mn camera altijd mee en meestal is er wel iemand die hem vast wil houden. Ik heb ook echt alles in mapjes op mn pc staan, leuk om terug te zien. Als ik mn foto's van de eerste wedstrijd en deze naast elkaar leg dan zie ik ook wel echt groei in onze ontwikkeling en dat is erg leuk. Ook leerzaam trouwens, zo weet ik dat ik sinds een jaar of 7-8 de neiging heb om voorover te zitten. Daarvoor zat ik altijd keurig kaarsrecht. Stom he?

Paljaslaura dank je :) Het gekke is dat ik mijn tweede proef beter vond dan mn eerste, maar de punten zijn dan weer net andersom. Dat is dressuur he?

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:56

Even weer bijleespost van deze kant :Y) Beetje te druk geweest om steeds op bokt te kijken.

Mirjam, leuk om wat foto's te zien met rijden. Word vast een leuke kinderpony <3

Xsanne wat fijn dat het stapje voor stapje weer zo goed gaat met jullie samen

Murosch, super fijn dat je nu L1 mag starten, lekker doortrainen en dan komt het vast goed! *\o/*


Hier hard aan het trainen voor onze eerste wedstrijd as zondag. Het rijden ging laatste tijd echt ontzettend goed! Helaas is de laatste dagen het een drama om hem in de galop goed te rijden. ( terwijl dit voorheen echt zijn beste gang was )
Hij springt wel netjes aan wanneer ik dit van hem vraag, alleen daarna rukt hij zijn hoofd omhoog en draait 180 graden om of hij rent als een kip zonder kop de bak rond. Is dan totaal niet meer te sturen. Van de week met lessen ging het uiteindelijk op het laatst beter, maar vanavond was het helaas weer een drama..
Morgen nog even goed oefenen, en dan ben ik heel benieuwd hoe het zondag gaat.. _/-\o_
Denk dat we dan mooi voor schut gaan staan :evaw: |o