Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:18

Mooi jasje!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:31

Mooi Jasje Sanne! Ik heb die kleur ook en vind het ook echt een mega mooie kleur! Alhoewel volgens mij is die van mij iets rooier. minder bordeaux dan dat ik zou willen.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:30

Thanks!
Waar is die van jou van Nouk?
Ik had er eerst eentje van QHP gepast maar die was er niet meer in mijn maat dus online maar verder gezocht en op de gok gekocht haha.
Wilde inderdaad niet té rood, dan vind ik het voor dressuur wat heftig. Val toch al op met haar kleur en formaat _O-

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:36

Ik heb hem van fair play model beatrice kleur bordeaux. Maar vind het meer rood haha. Maar vind het een super mooi jasje dus heb hem gewoon gehouden!

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:39

Ohja die zijn ook mooi!!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:05

Bordeaux is sjiek inderdaad! Leuk :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:13

Dit is zo leuk om te zien. Echt iedereen rijd zo weg met dat knulletje :+:

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:20

thnx allemaal! Ik heb het hem nog niet zien doen k_m.

Wat een gaaf jasje zeg Sanne! En een rijbroek gewonnen, wat leuk.

Ahh mirjam, wat doet hij dat braaf! Echt een hele leuke veelzijdige pony, daar moet toch wel iemand heel erg gelukkig mee gaan worden.

Ik ben nog helemaal blij met mijn kudde knapperds zo samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rijden gaat nog wel even duren denk ik. Het is een zwembad hier buiten, dus ik heb eigenlijk al weinig zin om met Veronia bezig te gaan. Flo heeft echt tijd nodig om te wennen, hij doet het super, maar het is wel een nerveus typje en ik wil dat hij zich eerst lekker thuis gaat voelen en vertrouwt dat ik zn vriendinnetjes niet ontvoer en ze niet meer terug breng :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:22

Knappies Muronia :D

Helaas krijg ik geen kijkers voor hem. Maar hij staat totaal niet in de weg. :P

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:18

Ik heb al eventjes niet gereageerd in dit topic, maar het meeste wel stilletjes meegelezen. Hier gaat het nog een beetje hetzelfde als voorheen helaas. Nu heb ik de laatste tijd vaak maar 1x per week gereden en dat helpt ook niet echt mee. Ik hoop de komende weken weer wat meer met haar te doen. De rechter galop is nog steeds een dingetje. Als er iemand bij is die me helpt lukt het me wel, maar alleen gewoon weg niet. Ik kan de moed dan niet verzamelen om aan te galopperen. Ze voelt het ook al direct als ik het wel van plan ben en gaat dan al spannen, waardoor ik ook weer ga spannen. Dus tja het stukje vertrouwen is er gewoon nog niet.

Wat een braveriken Mirjam, zo met die zeilen := Kan mijn pony nog iets van leren. Die vond een normale deken eerst al een heel probleem haha.

Inderdaad Sanne, die AC in stap vind ik ook echt een ding met mijn paard. Ze snapt er nog vrij weinig van. Ze gaat of slingeren of ze wilt constant halthouden. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik het vrijwel nooit oefen. Sowieso vind ik A afwenden een van de lastigste dingen, ik zit bijna altijd naast de AC lijn :')

Kenzo doet het echt al zo goed Mirjam. Hij pakt alles snel op en wat fijn dat iedereen zomaar op hem kan wegrijden.

Wat een punten Melissa! Komt vast goed met jullie het indoorseizoen :D

Wat ontzettend leuk Muronia, al je paardjes lekker aan huis. Ze lijken het zelf ook erg leuk te vinden!

Mooie kleur jasje Sanne. Ik vind bordeaux ook echt prachtig als wedstrijd jasje. Misschien wil ik er in de toekomst ook nog een, maar eerst meer eens vaker op wedstrijd gaan en dan zien we wel verder :) Ben benieuwd naar hoe jullie het gaan doen op wedstrijd.

Wat een leuke foto's Muronia. Ik snap dat je weinig zin hebt om te rijden in zo'n natte bak. Ik heb dat zelf ook heel erg. Nu heb ik wel het geluk dat de bak waar ik gebruik van maak bijna nooit nat ligt, maar als ie dat wel een keer zo is vind ik dat al vervelend genoeg haha.

Jammer dat je nog weinig kijkers hebt Mirjam. Aan de ene kant heb je zo wel de tijd om hem steeds meer te leren, wat ook weer makkelijker is voor de verkoop lijkt me. Komt later vast wel goed.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:57

Ah wat een schatje toch die Kenzo, heerlijke foto´s weer!
Jammer dat er nog niet veel kijkers voor komen.. Heb je Idenn ook al te koop staan?

Prachtige foto's Muronia, van je knappe kerel thuis :+:
Lekker rustig wennen is ook prima voor hem toch! Lekker de tijd nemen!
Beetje tutten, wandelen... leert hij zat van!

Welkom terug Lotte!
Lastig van die galop, en ook wel herkenbaar. Als je weet dat je paard iets spannend of moeilijk vind reageer je daar zelf ook op.
Wat mij hielp is heel veel overgangen maken, stap, draf, halthouden, weg in stap of weg in draf, middendraf, en dat echt even een tijdje veel afwisselen. En dan zonder er over na te denken aan te galopperen. Desnoods 2 passen galop en weer een overgang. Zo houd je jezelf (en je paard) bezig en ga je minder spannen.

Het jasje ligt nu bij de kleermaker voor het inkorten van de mouwen, en dan is hij helemaal perfect hopelijk *D
Ik had alleen een witte rijbroek van de wedstrijdoutfit, dus ik moest wel iets bij gaan kopen haha :))

Rijden vandaag ging weer goed, ze heeft even nodig om los en soepel te worden, maar als ze eenmaal loopt gaat het steeds beter.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:48

Dat klopt inderdaad Sanne. Ik moet ook eigenlijk zonder erover na te denken aangalopperen. Alleen als niemand tegen me zegt dat ik nu moet galopperen, ga ik een hele voorbereiding treffen vooraf. Ook al probeer ik dit zelf, lukt het me nog niet. Heel moeilijk vind ik dat, maar zal het toch echt moeten proberen wil ik eroverheen komen. Ik kan moeilijk altijd les nemen :+

Ben later benieuwd naar een plaatje van jullie uiteindelijke wedstrijd outfit bij elkaar :) Alleen een witte rijbroek is inderdaad niet zoveel haha :+ Fijn dat het rijden vandaag weer goed ging. Jullie gaan zo te horen de goede kant op. Wanneer ben je eigenlijk van plan voor het eerst te gaan starten?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:51

Sanne, Idenn staat nog niet officieel te koop zeg maar. Hij doet het wel ook super goed, de galopknop komt er ook al goed op te zitten.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:56

Muronia heerlijk zeg alle paardenbeestjes aan huis! Zag op fb al een aantal leuke plaatjes voorbij komen!
Hoe is het met jouw?

Gaaf jasje Sanne! En wauw een rijbroek gewonnen. Dat is zeker niet mis!
Ik heb vorig jaar een QHP gewonnen via FB, en dat is gewoon me fijnste rijbroek :+ Helaas heeft ie het bijna begeven haha

Mirjam wat fijn dat Kenzo het zo braaf oppakt met allerlei ruitertjes!

Lottekuh balen dat het met de galop nog niet zo wil.. Hopen dat jullie het vetrouwen in elkaar wel gaan vinden!

Sanne zo deed ik de galop in het begin ook, gewoon veel overgangen etc en dan gewoon perongeluk een keer aangaloperen
Top dat het rijden weer fijn ging, heerlijk!

Lottekuh misschien een optie om even 3 weken oid meerdere keren per week les te nemen? Dan kun je even met instructie door dat stukje heen

Hier afgelopen dagen ook niet veel aan het rijden geweest. Nogal druk met de verbouwing. Vandaag de stucadoor gehad dus er moest afgelopen week nog best veel gebeuren. Maar het resultaat is er nu ook :D

Afgelopen dinsdag wel naar de clubles geweest, we hadden paraplu training :+ Het regenden nogal dus de paraplu ging op, dat was een mooi leermoment. Ze vond het heel erg spannend en kon er eerst ook niet langskomen. Daarna linksom braaf (met wat spanning) erlangs, ging ik rechtsom was het weer eng. Natuurlijk net ander lichtinval, of de paraplu liep of draaide :+ Elke keer na van hand veranderen was het even weer eng. Laatste kwartiertje wel fijn met ontspanning kunnen afsluiten, toen was het wat meer oke.

Donderdag ging me zusje even met haar springen, en gezien ze iets onder de hindernis totaal niet eng vind zegt me zusje nouw dat leggen we er toch een paraplu bij. Mooie oefening. En de paparaplu naast de hindernis op de grond was niet eng maar zodra ik de paraplu omhoog deed vond ze het wel weer spannend. Mooi iets om mee te oefenen en vertrouwen te winnen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:16

Hihi paraplu trainjing is goed voor ze :D

Nooit meer gedacht te kunnen. Maar vandaag in het geheim op wedstrijd geweest met Eliana!
Ze deed het boven verwachting goed, wat wil zeggen, geen protest acties en braaf de proef door.
Echter door de spanning nog veel te vaak tegen de hand, scheef etc. Dus uiteraard geen winst.
Maar nu kunnen we wel de wedstrijden dus weer op gaan pakken!

Alleen jammer als je enkel vraagt hoe laat de prijsuitreiking is ivm stress niveau op de trailer. Dat ze gelijk mee moeten gaan bemoeien en met commanderende brulstem beginnen dat ze dan maar 3 uur op de trailer moet blijven tot ze kalm is.
Juist ja, zo behandel ik mijn paarden dus niet dame... :roll: Gelukkig was ze wonderlijk kalm op de trailer en heeft zelfs wat gegeten. Word nog wat met der :D

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:26

Mirjam, gelukkig dat hij niet in de weg staat, het juiste baasje meldt zich vanzelf denk ik.

Lottekuh leg jezelf in ieder geval niet teveel druk op. Het hoeft niet allemaal in 1 keer, beter rustig en goed dan te veel willen en het gaat mis.

Mooi zo Sanne, de outfit bijna klaar en het paard loopt fijn. Wanneer wil je gaan beginnen?

Melissa lief dat je vraagt. Op zich gaat het wel al een stukje beter. Er lijkt toch eindelijk wat beweging in het verhaal te zitten, al weet ik nog niet hoe het allemaal gaat lopen. Duurt lang hoor allemaal!

Paraplu-oefening is een hele goeie! Ik heb een paard gehad die panisch was en bleef voor paraplu's. Buitenwedstrijden in de regen waren daardoor gedoemd te mislukken. En dan had ik ook altijd van die handige mensen langs de ring te kijken die niet snapten dat het peerd 180 graden de andere kant op racete door hun paraplu en ze bleven dan ook gewoon stug staan. Doei proef! Moraal van het verhaal, heel slim om te zorgen dat het paard daar niet bang voor is :)

Ey Mirjam, wat gaaf dat je dat hebt gedaan! Ondanks alles, je bent er weer geweest met haar en jullie hebben het uitgereden. Dat is al wat toch! Nu rustig verder.

Ik heb na 3 weken eindelijk eens weer tijd en energie gevonden om op Veroon te stappen. Heerlijk! Echt eens weer een lekkere zondagmiddag met de paarden. Flo vond het wel interessant, dus toen ik klaar was met Veroon hem gepoetst en ook maar even gelongeerd. Hij deed het super braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:44

Mirjam wat fijn dat je weer op cc met geweest met Eliana! Waardoor kon het eerst niet meer?
Lekker op verder trainen!

Muronia fijn dat het wat beter gaat! Geloof graag dat het allemaal een langslepend verhaal is :(:)
Heerlijk dat je even weer gereden hebt! Veroon er weer zin in?
Oh en flo mocht ook even, top!

Ken vandaag ook weer fijn gereden, nat pak maar ze liep fijn :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:33

Heerlijk Muronia.

Melissa, Eliana heeft van de zomer een ongeluk gehad. Beide voorbenen diepe wonden. Rechts een peesje volledig door. Peesschedes open. Heel heftig.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:37

Ach ja dat is ook zo.. Idd heel fijn dat je dan nu wel weer lekker kunt gaan!

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:11

Lotte; officieel weet ik nog niet. Sowieso pas volgend jaar, maar ik wil binnenkort wat oefenwedstrijdjes doen. Sowieso wordt het niet het plan om heel fanatiek wedstrijden te rijden, maar op z'n tijd vind ik het wel heel leuk!

Melissa: haha paraplutrainjng is wel heel goed! Leuk hoor. Ik moet ook eens de tijd nemen om een schrikparcoursje op te bouwen oid.

Mirjam; wat stoer! Heel gaaf hoor! Lekker weer wat rust er in, dat komt vanzelf.

Muronia; knap hoe jij je staande houd in deze periode :(:) het is een poedersuiker... sterkte nog!
En weer lekker gereden! Heerlijk hoor! Ze lijkt het fijn te doen na 3 weken

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:12

Melissa ja, ze had er wel weer zin in. Ik vind het zo'n heerlijk dier, echt een trouwe vriendin. Vanmiddag weer gereden, even weer wat dingetjes opfrissen waar we mee bezig waren voor de "vakantie".

Daarna ook Flo even weer aan de longeerlijn gedaan en hij was zo relaxed met het zadel dat ik er even op gestapt ben. We hebben maar 2 rondjes gestapt want ik vond het zelf wel reuze spannend _O-
Afbeelding
Afbeelding

Het voelt een beetje als weer opnieuw beginnen qua vertrouwen, maar ik vond mezelf best stoer dat ik er toch alweer op gestapt ben!

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:12

Stil hier!!
Stoer hoor Muronia, vind het echt een heel leuk paard!

Hier is het echt een soort hoge pieken, diepe dalen. Donderdag was ik zo trots en blij. Ze was echt zo fijn en los!
Gister was er alleen maar stress, rennen en panieken.... kreeg er heel weinig uit...

Vandaag weer gereden, we hadden een foto & filmshoot! Waren uitgekozen als portfolio model, dus heel leuk!

Met fotograferen was ze echt een volleerd model, heel schattig *D
"Oh daar is de camera? Oké hoi!"

Filmen was met rijden, en de eerste 10 minuten was het weer rennen, angst en paniek. Nu gelukkig wel rustig kunnen krijgen, niet zo fijn los als dat ze kan zijn, maar we konden in ieder geval weer alle 3 de gangen zonder paniekaanvallen.

Ben heel benieuwd naar het resultaat *D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:22

Muronia super tof dat je ook weer op Flo hebt gezeten! Logisch toch dat het zo'n eerste keer wel effe weer spannend is!

Sanne gek dat ze zo ineens omslaat van heel fijn naar heel veel stres.. Enig idee waar de stress vandaan kwam?

Fijn dat je vandaag toch wel weer ontspannen hebt kunnen eindigen! Hopen dat dit zich zo voortzet..
Ben benieuwd naar de beelden :D

Ken ging afgelopen week erg fijn met rijden :) Morgenochtend weer op concours, zin in :)

Het is inderdaad rustig hier, moet ook eerlijk toegeven dat ik op moment weinig tijd heb ivm klussen. Maaarr ik hoop over 2 maand erin te kunnen :D

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:35

Ik heb het vermoeden dat het met de wind/weer temaken heeft. In de binnenbak is het minder dan buiten.

Maar ze hoeft dan maar te mesten, d'r eigen mest op de hakken te voelen en we zijn weg :')
Op een normale dag is dat natuurlijk geen probleem _O-

Oeh spannend, klussen! Daar gaat ook veel tijd in zitten *D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:25

Hier maakt het veel uit of ik al iets vraag met losstappen wat ze nog niet goed snapt. Blijkbaar mogen nieuwe oefeningen dan niet, dan word je druk, krop je de boel op en wil niet meer kalmeren
:')

Sterretje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding