[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:33

tamary schreef:
Ik ben er ook al lang achter dat dingen of geld of tijd kosten.
Maar qua goed weidebeheer is het niet te kort laten eten zodat de groeikern er in blijft, het meer vocht vast kan houden, grond koeler blijft en je uiteindelijk meer graasdagen per oppervlak terug krijgt ook zijn voordelen hebben. Komt bij dat er dan ook meer aan insecten en klein grut rondkruipt wat weer meer biodiversiteit en veerkracht geeft.
Enkel die rantsoendraden verzetten zou dan een stuk simpeler moeten kunnen en die puzzel kan even duren.


Dat laatste dus idd Tamary, we puzzelen op dit moment even verder. Vooral als de boerbuurman idd gaat maaien en dan bijv 400 euro vraagt, dan was dat echt de laatste keer. Voor slechts 100 euro winst ga ik al die moeite van maart t/m aug niet doen.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:15

Hoeveel heb je nu gereserveerd voor het hooien? Heb je berekend hoeveel daar ongeveer af gaat komen, en heb je dat echt allemaal nodig? Misschien is er een optie om een stuk wat voor hooien bedoeld was, weer in gebruik te nemen voor de begrazing?

Ik snap je frustratie met de draden en de paaltjes. Ik ben nu ook dagelijks in de weer, maar echt niet zolang zoals jij beschrijft. Maar goed ik heb 'strookbegrazing' binnen een bestaand perceel en niet overal en nergens wat stukjes.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 15:04

JudithO schreef:
Hoeveel heb je nu gereserveerd voor het hooien? Heb je berekend hoeveel daar ongeveer af gaat komen, en heb je dat echt allemaal nodig? Misschien is er een optie om een stuk wat voor hooien bedoeld was, weer in gebruik te nemen voor de begrazing?

Ik snap je frustratie met de draden en de paaltjes. Ik ben nu ook dagelijks in de weer, maar echt niet zolang zoals jij beschrijft. Maar goed ik heb 'strookbegrazing' binnen een bestaand perceel en niet overal en nergens wat stukjes.


Hi Juud, De stukken land die we nu gereserveerd hebben daar kwamen 21 balen van 250 kilo vanaf vorig jaar. Dat is precies wat ik nodig heb. Maarrrr vorig jaar hadden we niet zoveel regen, dus goede kans dat er teveel van af gaat komen. Dus we zijn idd aan het nadenken of we ze niet een stuk daarvan gaan geven. Maar... daar zitten ook weer problemen aan, want het gras is nu zo hoog dat Poupette er bijv in verdwijnt. Ze vinden dat ook niet lekker. Grote kans dat ze het alleen platlopen. Paarden willen helemaal geen hoog gras eten, althans die van mij niet. Kort zit veel meer suiker in is veel lekkerder. Dus ja, die optie zijn we idd aan het bekijken, of erwin dan misschien dat stuk maait op zeg 15cm. En ze er dan in zetten.

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:14

Als er meer afkomt kan dat dan de kosten van maaien, etc. dekken?

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 15:51

tamary schreef:
Als er meer afkomt kan dat dan de kosten van maaien, etc. dekken?


Dat zou idd moeten blijken. Wat op dit moment ook meespeelt in de berekening is het weer. Als het nog zo lang blijft regenen komt het over een paar weken plat te liggen. Dat is een stuk lastiger maaien.

Ik heb ook aan de buurboer gevraagd wat hij gaat rekenen, maar daar krijg ik al 3 keer vragen geen antwoord op. Het ligt aan de prijs van het filet, dus het net wat ze om die balen wikkelen. Dat moet hij inmiddels binnen hebben, dus hij weet de prijs. Hij doet het niet gratis, ook dat weet ik zeker. Heel in het begin heeft hij voor ons een stuk gemaaid en daar vroeg hij 20 euro per uur voor. Het hooien vorig jaar hebben we samsam gedaan, moitié-moitié. Hij deed het werk en kreeg daar de helft van de balen voor als loon. Dat gaat dan verder met gesloten beurzen. Maar dat wil hij niet meer. Want hij heeft geen hooi nodig. En geld kan iedereen wel gebruiken. Maar ik krijg er dus de zenuwen van dat hij zijn prijs niet noemt. Bij een Fransman is geen bericht, meestal geen goed bericht. Het is namelijk not done om nee te zeggen en dus zeggen ze dan niets meer en komen ze niet opdagen. Dus knoop in mijn buik daarover.

Nog eens iets heel anders een anekdote.

Ik wandel gisteren mijn honden. Een enorme boem en meteen hoorde ik mijn autistische buurvrouw (Christine) beneden gillen. Dus ik gelijk bellen wat er in godsnaam ontploft was, ze koken op gas. Er was gelukkig niets aan de hand bij hun thuis, maar er werd geschoten met scherp! En Christine was bang voor hun paarden, maar mocht van Daniëlle (De oudere 'normale' zus) niet naar buiten vanwege het gevaar van balles perdues, verdwaalde kogels. En autistische Christine liep dus te gillen van angst en frustratie.

Tegelijkertijd zie ik mijn paarden uit het land komen galopperen, die zijn zich ook van het schot te pletter geschrokken. Terwijl ik met Daniëlle aan de lijn hang erover, weer een boem. Zó dicht bij huis klonk het, dat ik echt dacht dat die jager in ons bos was. Daniëlle zei, dat dit het vierde schot al was en dat ze de politie had gebeld. Of ik ook wilde bellen. Dat wilde ik wel want het is buiten het jachtseizoen. Wat ik gek vond, is dat ik nergens in de verte een geparkeerde auto zag staan van een jager.

Ik bel de politie. Die was zwaar geïrriteerd want hij was net al gebeld erover, (ja door mijn buurvrouw, die inmiddels niet meer zo serieus wordt genomen, mythomane, en al vele keren zijn daar hulpdiensten voor niets naar toe geweest) en jaja ze zouden iemand sturen. Ik geloofde het niet, dus ik ging lunch maken.

Zitten we buiten te lunchen, weer boem. Gvd, zijn ze nou toch helemaal gek geworden zo dicht bij huis te schieten? Paarden waren nu inmiddels rustig eronder. Ineens begon me wat te dagen. En we namen de tijd tussen de klappen op. 2:39 minuten. exact. Iedere keer. Juist het was dus een wildverschrikker. Het land van een andere boer dat tussen ons en de buren in ligt is net ingezaaid en er staat dus een wildkanon. Oké gelukkig geen jager, geen gevaar. Ik bel Daniëlle weer op dat er geen gevaar is en wat het is. Maar Daniëlle weigert te geloven dat het geen jager is.

Ondertussen slaat Xerox als een gek aan. Dat doet ie alleen als er een auto is. Dat hoort ie echt al een km ver weg.

We zijn net aan het overleggen of we de politie zullen bellen dat het geen jager is, dan hoeven ze niet voor niets te komen.

Gaat mijn foon. Politie. Heeft u gebeld? Dus ik leg alles nog eens uit en dat ze niet meer hoeven te komen. Eh, we staan voor uw poort. Say What? Aanrijtijd van nog geen tien minuten? Ik loop naar de poort. Geen politie te bekennen. Ik bel het nummer terug dat mij net belde. Ja de politie. Ik zeg, waarbennu? U staat niet voor mijn poort. Volgens hem wel. Nah egnie. Hij zegt ik sta bij nummer 1054, ik zeg, dat zijn de benedenburen, die hebben ook gebeld. Kom maar weer omhoog de berg op. Dus ze komen terug. Een gendarme en een gendarmette. (Vind ik zo'n lief woord!)

Ik leg al bovenstaande uit. Dat er vooral beneden bij de buren paniek was vanwege het autistische 'meisje'. (56 jaar, maar ze blijft een meisje). Ja begrepen ze. Ik zeg, kun je niet ook nog even terug naar daar beneden om het hun ook uit te leggen want ze wilde mij niet geloven. Ja, dat kon, maar ze hadden op de poortbel daar gedrukt en er kwam niemand. Ik zeg, ik bel Daniëlle wel even op om te zeggen dat jullie komen. Ik bel Daniëlle weer en zeg dat de politie komt, maar de gendarmette schudde hevig nee, (die had geen zin in een autistische confrontatie van Christine vermoed ik) en vroeg mijn foon zodat zij met Daniëlle kon spreken.

Die twee zijn lekker aan het beppen en ik praat met de andere gendarme over het fenomeen, verschrikkingskanon en de regels daaromtrent. Gelukkig moet het kreng in de nacht uit. Ik vertel dat ik weet dat de autistische buur erg overstuur was daarstraks. Dat begreep hij wel en had compassie.

Ondertussen, wist ik niet, bleek dat Erwin na onze constatering bij de lunch dat het een kanon moest zijn, via onze weilanden het dal naar de buren ingerend was om te kijken of het idd een kanon was. Terwijl ik dus sta te praten met die gendarme komt Erwin via het weiland de weg omhoog op. Woest haar (van het rennen), armoedige vieze kleren (voor het werk dat we aan het doen zijn), verwilderde blik (wat gebeurt er toch allemaal?) ...

Vraagt de agent is dat nou uw autistische buur? _O-

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:56

Hahah oh geweldig!
Lijkt me overigens wel schrikken, zo'n kanon.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 16:03

JudithO schreef:
Hahah oh geweldig!
Lijkt me overigens wel schrikken, zo'n kanon.


Dat is ook de bedoeling van dat kanon, dat je schrikt ;-)

We hadden er in het eerste huis ook eentje. Maar die zette ze niet uit in de nacht, ruzie over gehad. Het is gelukkig altijd maar een paar weken. Als de zaadjes niet meer interessant zijn voor de vogels, doordat het uitloopt, dan gaat het weer weg. Maar wel jammer, want dit weekend komt Erwins zus met vriend voor drie dagen en gesteld dat we dan buiten zouden kunnen zitten en er geen regen is, dan heb je dus de hele middag tot 9u 's avonds dat knalkanon. Not funny.

En ik kan toch wel zien dat het er bij Callas inhakt, want vanmorgen is ze al 3x verschoten.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:36

:= Sorry, moest wel even lachen om de beschrijving van Erwin als gekke buur.
Nou, hier nog zo een hoor. Ik schrik best vlug dus met zo'n knal zou ik not amused zijn, ook niet als je dat op z'n frans schrijft.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 21:41

balance schreef:
:= Sorry, moest wel even lachen om de beschrijving van Erwin als gekke buur.
Nou, hier nog zo een hoor. Ik schrik best vlug dus met zo'n knal zou ik not amused zijn, ook niet als je dat op z'n frans schrijft.


Haha, geen sorry Balance, het was hilarisch en ik zei al dat het een anekdote was.

De schrikken raak je heel snel aan gewend, en ik hoor het eigenlijk al niet meer na 2 dagen. Maar als ik er naar ga luisteren wel natuurlijk. Dus ik hoop dat ze het pinksterweekend even stil zijn.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 12:06

Wisten jullie trouwens dat je hoefteer op bomen kunt smeren als wondmiddel? Ik had in NL altijd een flesje groene pasta met een kwast erin. Hier in Frankrijk kreeg ik een pot. Ik kom thuis, maak het open, is het gewoon teer!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:08

Citaat:
Mo schreef:
Ondertussen, wist ik niet, bleek dat Erwin na onze constatering bij de lunch dat het een kanon moest zijn, via onze weilanden het dal naar de buren ingerend was om te kijken of het idd een kanon was. Terwijl ik dus sta te praten met die gendarme komt Erwin via het weiland de weg omhoog op. Woest haar (van het rennen), armoedige vieze kleren (voor het werk dat we aan het doen zijn), verwilderde blik (wat gebeurt er toch allemaal?) ...

Vraagt de agent is dat nou uw autistische buur? _O-


Ik lig hier helemaal dubbel van het lachen, zie het echt zo voor me!!

Wij hebben ook vlakbij zo'n vogelverschrikker kanon gehad, vooral de honden schrokken daar erg van. Gelukkig hebben de buren gezamelijk geklaagd en ineens was het over..

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 15:15

rocymax schreef:
Citaat:
Mo schreef:
Ondertussen, wist ik niet, bleek dat Erwin na onze constatering bij de lunch dat het een kanon moest zijn, via onze weilanden het dal naar de buren ingerend was om te kijken of het idd een kanon was. Terwijl ik dus sta te praten met die gendarme komt Erwin via het weiland de weg omhoog op. Woest haar (van het rennen), armoedige vieze kleren (voor het werk dat we aan het doen zijn), verwilderde blik (wat gebeurt er toch allemaal?) ...

Vraagt de agent is dat nou uw autistische buur? _O-


Ik lig hier helemaal dubbel van het lachen, zie het echt zo voor me!!

Wij hebben ook vlakbij zo'n vogelverschrikker kanon gehad, vooral de honden schrokken daar erg van. Gelukkig hebben de buren gezamelijk geklaagd en ineens was het over..


Ja en als je dan onze autistische buuv ziet, snap ik dat ook wel. Ook zo wild en verslonst. Zij is hoogbegaafd autistisch, kan ook wat Engelse woorden, weet alle data wanneer wie wanneer geweest is zo op te noemen. Ook op welke weekdagen een datum valt. Bizar. Maar ze heeft dan bijv weer geen flauw benul dat je roodgloeiend ijzer niet met je handen moet oppakken, is niet zindelijk en doet niet aan persoonlijke hygiëne. Heel vreemd hoe hersens kunnen werken. Haar haren knippen vindt ze vreselijk, dus meest is het een woeste bos. Dus ik snap wel dat de gendarme dacht dat Erwin dan die buur was. Ik dacht wel dat ik duidelijk voisinE en autistE had gezegd, maar goed.

Het kanon verschiet niemand meer voor, maar binnenvetter Callas haar schriklevel staat wel nu continu op oranje. Er hoeft maar een takje te breken onder een schoen en ze verschiet. Dat is een hele tijd niet zo erg geweest. Dat vind ik jammer. Honden doet het niets, poes ook niet. Het ligt ook aan de wind, soms is het harder. Ik heb hem nu al weer een tijd niet gehoord, wel tussendemiddag maar verder niet.

Van het weekend drie daagjes familie over de vloer, heb ik zin an.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:45


Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 06:53

Ow Prairy, zo lief! ja die zijn verschrikkelijk cute. En Erwin zou dat wel graag willen. Ik vind ze verschrikkelijk leuk.

Hij is er al eens ingedoken, prijzen waren toch best wel weer een hele investering.
Als ik voor klein zou gaan, zou ik voor pakjes gaan. Ik vind ronde balen niet handig. Doordat je het moet afwikkelen moet zo baaltje altijd solitair staan. Met behoorlijk wat ruimte eromheen. Vierkante pakjes zijn makkelijker en je kunt met vierkante baaltjes ook efficiënter stapelen.

Maar verschrikkelijk schattig is het wel.

Wist je trouwens waarom wij mensen zulke kleine dingen zo grappig vinden? Dus kleine kinderen met nikejes aan, kleine hooibaaltjes, miniatuurhuisjes etc.? Onze hersenen krijgen tegenstrijdige info. Er is een voorwerp dat er volwassen uitziet, maar de grootte klopt niet. En dus vinden onze hersenen het grappig.

Grappig!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:31

Ja, het valt me altijd erg op dat mensen met autisme vaak erg hoogbegaafd zijn. Heel sneu dat het mensje daar zo van verschiet.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 19:01

Hi Rocymax, het autisme spectrum is enorm breed van niet begaafd/niet functionerend tot hoogbegaafd/functionerend en dus alles wat er tussen zit zoals asperge. Met allemaal hun eigen bijzonder- en eigenaardigheden.

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:16

Tegenwoordig wordt het niet meer uitgesplitst, en heet alles ASS. Hoogfunctionerend of bv zwakbegaafd kan iemand zijn en inderdaad alles er tussenin.
Ik heb de diagnose pas op mijn 49e pas gekregen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 10:32

Tinka schreef:
Tegenwoordig wordt het niet meer uitgesplitst, en heet alles ASS. Hoogfunctionerend of bv zwakbegaafd kan iemand zijn en inderdaad alles er tussenin.
Ik heb de diagnose pas op mijn 49e pas gekregen.


Klopt idd Tinka en de bijzonderheden kunnen bijzonder handig zijn, zo is concentreren op een ding erg handig!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 19:08

En ineens was het heerlijk weer, dus zadeltje op Prisca en een ritje gemaakt. Familie was over heeft meegewandeld. Staprit gemaakt, een klein galopje. Ze was enorm voorwaarts, wat wil je, bijna 3 wkn door het slechte weer niet gereden.

Toch nog een filmpje gemaakt ondanks dat de familie er is. Heb je wel eens een close-up gezien van een grazend paard in slow motion, ge-wel-dig! https://youtu.be/GTsv6tJ79yQ

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:42

Oh, wat maken jullie het toch steeds prachtig! Hoe lang liep de visite over de track? Leuke wandeling op eigen terrein.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:35

Heel mooi geworden die badkamer!
Fijn, weer een project afgevinkt.
Veel plezier nog met de visite!

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:02

Wat heerlijk, ik was op vakantie dus had nu 2 afleveringen te kijken! Erg mooie ontwikkelingen weer!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 21:42

balance schreef:
Oh, wat maken jullie het toch steeds prachtig! Hoe lang liep de visite over de track? Leuke wandeling op eigen terrein.


Hi, Balance. We hebben een uur gedaan over ongeveer 3km. Geen marstempo, maar gezellig wandel-babbeltempo. Hoewel Prisca erg veel haast had. Dus wij wachtten grazend telkens weer op de mensen, althans ik graasde niet mee ;-) . Nog wel halverwege een keer afgestapt omdat mijn zadel erg gleed, dus opnieuw opgezadeld en rechts opgestegen zonder blok. Ik kan links niet opstijgen vanwege mijn heup en gebruik thuis dus altijd die oude molensteen. En ik dacht er niet eens zo over na, hop erop! Yay.

JudithO schreef:
Heel mooi geworden die badkamer!
Fijn, weer een project afgevinkt.
Veel plezier nog met de visite!


Hi Judith, Dank je. Ja, nu op naar het volgende project, een trap naar boven, waar je niet telkens het idee hebt doorheen te zakken. ;-) Morgen gaan we nog met de visite naar Mirepoix naar de grootste brocante markt van de Ariège en dinsdag gaan ze hier weer weg, op weg naar de Atlantische kust.

Muga schreef:
Wat heerlijk, ik was op vakantie dus had nu 2 afleveringen te kijken! Erg mooie ontwikkelingen weer!


Hi Muga, wat heerlijk dat je vakantie had! Waar was je ook alweer naartoe? Heb je een beetje fijn weer gehad? En we gaan stug door met ontwikkelingswerk ;-)

Nog wel een fijn nieuwtje, de buurboer gaat nog steeds maaien. Hij was vandaag aan het maaien in een land dat grensde aan ons land, dus we zijn even gaan babbelen. Wat hij maaide was voor silage, hooi in plastic en over twee weken komt hij echt bij ons.

En ook de smid heeft eindelijk weer van zich laten horen. Hij is druk met zijn baby. Ik had hem op 6 weken al gebeld, toen op 8 dat het echt begon te dringen, en nu op 9 weken belde hij dan, en tegen de tijd dat hij komt staat ze 10 weken onbekapt. Het ziet er niet uit. Het breekt aan alle kanten bij Prisca. Ook met hogere scheuren door de flare. Ziet er erg verwaarloosd uit. Ik zat telkens op het punt van, haal ik er dan toch zelf wat af of niet. Toch dan maar niet, want hij komt altijd trouw, dus hij zal wel komen... Maar goed.

Fijne pinksterdag morgen, tot weer.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:46

Wat een mooie badkamer!! :j En wat een enorm verschil! Kreeg meteen een flashback naar die enge schoentjes.. dat was hier toch? Of ben ik in de war met een ander project?

Dat kleine caravannetje bij jouw bouwprojecten is trouwens ook heel schattig! Die heb ik volgens mij nog nooit gezien..

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 21:52

-Namiro- schreef:
Wat een mooie badkamer!! :j En wat een enorm verschil! Kreeg meteen een flashback naar die enge schoentjes.. dat was hier toch? Of ben ik in de war met een ander project?

Dat kleine caravannetje bij jouw bouwprojecten is trouwens ook heel schattig! Die heb ik volgens mij nog nooit gezien..


Heel scherp geheugen, Namiro! Inderdaad vonden we hier twee kinderschoentjes. We dachten meisjesschoenen, maar jongetjes droegen in de jaren 40 van de vorige eeuw ook zulke schoentjes.

Ja dat caravannetje is ook ernstig cute. Hier een filmpje erover https://www.youtube.com/watch?v=KZQ-_5dx0Go