[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:37

tamary schreef:
*\o/*


*\%/*

jeetje77

Berichten: 3478
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:47

Gefeliciteerd, wat een ongelooflijk goed nieuws.

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:48

jeetje77 schreef:
Gefeliciteerd, wat een ongelooflijk goed nieuws.


<3

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18177
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:55

Gefeliciteerd!
Spoiler:
bijna ben je grootgrondbezitter!
Laatst bijgewerkt door balance op 08-02-22 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast op aanvraag

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:09

Zo zeg, dat is enorm fijn nieuws!!!

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:10

*\o/* **\O/** **\O/**

Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:59

Yaaayyy!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 01:50

Dat is geweldig nieuws

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:38

Goed om te horen! Wanneer is het officieel van jullie?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:51

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd *\%/*

En ook een leuk filmpje om te kijken, toch knap hoe die paarden toch telkens alle 4 die benen goed weten te plaatsen :P

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 20:47

Hi all, we drijven nog op een roze wolk. Plannen voorzichtig de nieuwe inrichting van div stukken oud en nieuw terrein. Maar het dringt nog niet door eigenlijk. Het houdt zóvéél in qua wat er nu mogelijk wordt en wat er nu kan, en moet. Het is natuurlijk financieel een grote aderlating, maar het moet ook nog paardveilig gemaakt worden, dat gaat niet in een dag natuurlijk. Dus een groot project om naar uit te kijken. Rijbak gaat voorlopig stuk van het grote veld worden dat hoog en droog gelegen is.

Maar goed we kunnen officieel nog niets. We wachten nu op een afspraak bij de notaris. Die staat in principe gepland op 25 feb meen ik. We proberen het naar voren te halen. We wachten nu op een mail van de notaris voor ten eerste het bedrag dat we exact moeten gaan overmaken. De bank heeft daar een paar dagen voor nodig. Dus bedrag weten. Bedrag overmaken naar notaris. Afspraak voor handtekening zetten en dan heeft de verkoper 10 dagen om zich nog terug te trekken. Franse wet. (of voor ons dat wij ons nog terugtrekken in die 10 dagen) Als het uitgespind wordt tot het einde, dan kan het eerste week van maart van ons zijn. Maar we hopen eerder.

Afijn, vandaag de volgende fase van het sprongetje gedaan. Ik had natuurlijk in mijn gedachten een galopjump. Maar ipv dat, heb ik het real slow aangepakt. Eerst met zadel erop zonder mij erop erover stappen, dan erover draven, dan met mij erop erover stappen en dan erover draven. Het ging perfect en ik ben toen ook gestopt, onder het motto, als het goed is, is het goed, waarom over de top gaan. Volgende keer pas de galop. En de boom hadden we overigens verplaatst naar een hoger droger deel.

Maar, er was een hilarisch moment. Paardenp-o-rno met Poupette ;-)

https://youtu.be/B34joBbSRco

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:11

Haha die Poupet. Wat een lekker ding is het toch ook. En geef haar eens ongelijk ;)

Brave Callas!!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:43

Ach Poupette heeft het slim bekeken zo met de boomstam :D
Sprongetje ziet er ook uit als echte lol voor jullie beide <3

Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig met het nieuwe stuk grond.

jeetje77

Berichten: 3478
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:17

Heerlijk filmpje. Er lijkt echt meer rust bij jullie te komen als combinatie.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:31

Heerlijk zo’n boomstam om lekker aan te schuren. Leuk filmpje weer Monique

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:33

Dat stukje van Poupette doet me eraan denken dat Punette zo in het verleden eens een kippenhok volledig naar de vernieling heeft geholpen hahaha. Kont er tegenaan en kraaaaken dat hij deed! Een week later lag het ding volledig in puin. Een beetje zoals Pelle de schuurtjes opruimt bij jullie haha.

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 11:54

11 februari vandaag. Blijft altijd een rare dag. In 2013 was alles in rep en roer en probeerden we alles om Thor weer op de been te krijgen, nadat hij 's morgens ineens van achteren verlamd was, dierenartsen erbij, maar hij zou later deze dag overlijden. Dus ik heb het niet zo vandaag. Helemaal al niet omdat Unique, oude hond, vanmorgen vroeg weer een epi aanval heeft gehad. Het gaat nu weer goed met hem, behalve dat hij erg veel hijgt, maar ik ben er dan helemaal van ondersteboven. Het is zo akelig om te zien. Ik denk dat ik maar niet zoveel ga doen vandaag. Veel thee en zo.

JudithO schreef:
Haha die Poupet. Wat een lekker ding is het toch ook. En geef haar eens ongelijk ;)

Brave Callas!!


Ja, maffe pony. Maar ze krijgt ongelijk, want ze is ontwormd begin december. En ik dacht nog niet dat er al staart- en manenknutjes waren. Ze staan op eind feb voor de volgende ontworming, maar dat ga ik maar naar voren halen dan.


Cera_D schreef:
Ach Poupette heeft het slim bekeken zo met de boomstam :D
Sprongetje ziet er ook uit als echte lol voor jullie beide <3

Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig met het nieuwe stuk grond.


Sprongetje ging idd erg netjes. Althans ze mag wel meer van achteren stuwen, maar voorlopig gaat het erom of ze het wil doen en ze vindt het leuk volgens mij.

Grond, nog niets gehoord verder van de notaris. We gaan in ieder geval zelf het bedrag zo ongeveer, overmaken. We horen officieel op hun exacte berekening te wachten, maar we doen wat meer en dan krijgen we dat wel weer terug en kunnen we daar in ieder geval geen gezeur mee krijgen.

jeetje77 schreef:
Heerlijk filmpje. Er lijkt echt meer rust bij jullie te komen als combinatie.


Dank je, ik hoop dat we steeds een stukje verder blijven komen. Ze wordt ouder natuurlijk, over 2 maanden is ze 10. Maar of ouderdom ook met wijsheid bij haar komt... Ik denk wel dat dit huis beter voor haar (ook voor ons trouwens) is, dan het vorige huis. Met het nieuwe terrein erbij hopelijk nog beter voor haar.

fardoe schreef:
Heerlijk zo’n boomstam om lekker aan te schuren. Leuk filmpje weer Monique


Dank je, het was maar even een tussendoortje alleen voor de bokkers omdat dat schuren zooo grappig was. Zondag weer een langer filmpje.

JudithO schreef:
Dat stukje van Poupette doet me eraan denken dat Punette zo in het verleden eens een kippenhok volledig naar de vernieling heeft geholpen hahaha. Kont er tegenaan en kraaaaken dat hij deed! Een week later lag het ding volledig in puin. Een beetje zoals Pelle de schuurtjes opruimt bij jullie haha.


Haha humor. Zou het aan de naam liggen? Poupette en Punette. Allebei een P en ette. En arme kippen, ik hoop dat ze er op tijd uit waren ;-) En ja dat schuren is heftig, dan realiseer je je pas hoe sterk ze zijn!

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:43

De kipjes liepen los in het land, daar was gelukkig niks mis mee haha.
En het zal inderdaad aan de naam liggen :D

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 17:08

Hi all,

Drukdrukdruk. Het is erg zonnig, maar ook erg koud. Gure wind. Raar weer. Niet veel bijzonders met Callas gedaan, behalve er goed op letten dat zodra ik de deur uitkom met Yoda en de pony's staan op stal, dat ik de dames even ga begroeten. Ik begon het idee te krijgen dat Callas jaloers aan het worden was. Ik laat immers Yoda zo'n 7 tot 8 keer uit. Vier keer daarvan gebeurt als de paardjes nog of alweer op stal staan. Normaal als ze daar stonden en ik kwam de deur uit dan was het voor hen. Nu ging ik gelijk met het hondje rennen voor een plas. Callas liet een paar keer merken met bonken tegen de deur dat ze dat niet leuk vond. Nu mag ze natuurlijk niet de boel slopen omdat zij per se aandacht wil, maar het deed me wel realiseren dat ze heel duidelijk vertelt dat zij ook graag dan aandacht wil. Dus nu tijdens het uitlaten, loop ik ook met Yoda langs de boxen en win win kunnen ze ook telkens wat meer aan elkaar snuffelen.

Wel weer een filmpje over het gedoetje hier. Voor jullie bokkers sommige dingen op herhaling, maar wel met een twist ;-)

https://youtu.be/c17JO1aSLQo

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:03

Heel leuk filmpje weer Monique.

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:48

Yoda tovert echt spontaan een lach op mijn gezicht. Wat doet ze het goed! Heerlijk blij ei. Dat je haar daar los hebt lopen zegt ook al heel wat.
Hoe gaat het met het dweilwerk binnenshuis? Mindert dat al een beetje?

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:56

Ik moest wel lachen hoor... Nu redden we eerst de bloemen, HAP zegt Pelle _O-

-Namiro-

Berichten: 1934
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:03

Was dat een worm?? :wow:

Tinka

Berichten: 3793
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:33

Met wat voor verf hebben jullie dat plafond gedaan?
Wij willen nog een keer het plafond van de woonkamer doen.

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 18:48

Hi Allemaal,

@Tamara, dank je. We staan iedere keer weer versteld dat we toch weer 5 minuten volkrijgen. hahaha.

@Tinka. We hebben eerst alles gewit met een witsel dat in 1x dekte. We weten dat er dan altijd nog vlekken doorheen komen, daarom zijn we er erna overheen gegaan met een exterieur verf op oliebasis die je moet schoonmaken met terpentine oid. Anders krijg je het bruin er niet onder.

@Namiro, yep. Ik rem voor vlinders en ik red wormen ;-) Maar hier zijn de wormen zowat slangen zo groot. Helemaal in het begin met de stallen maken, had ik er eentje van een cm of 40!

@Muga, ja hap zei Pelle, maar wel om te bewaren. Daarna in de kruiwagen en nu staan ze bij de oude auto's.

@Judith, het is écht zo'n lief hondje! Ze is blij, lief, aanhankelijk en ze komt steeds meer los. Ze maakt nu af en toe speel bewegingen, maar ze weet niet wat ze er mee moet geloof ik. Voor de boerderij mag ze los en dan moet ze af en toe lekker gek rennen. Heerlijk. Vandaag liet ze voor het eerst toe dat ik bij haar kwam zitten als ze lag. Zo komen we iedere dag eens stapje verder. Ik mag haar oren behandelen. En knuffelen met mijn hoofd dicht bij haar hoofd mag nu ook.
Leuke bijkomstigheid, hond 2 die zwarte, Xerox, die is superjaloers. Maar vroeger mocht ik hem 3x over zijn kop aaien en dan ging hij grommen. Nu? Hij wil helemaal doodgeknuffeld worden, als hij de aandacht maar krijgt en niet zij.

En dweilen. Tja. Met de kraan open. Vannacht heb ik geprobeerd haar voor het eerst uit de kamerbench te laten. Geplast en gepoept, helaas, dat kan dus nog niet. Ze doet het wel richting de deur, dus ze weet wel dat het de bedoeling is dat ze het achter die deur doet, zijnde buiten, alleen zit die deur dicht.

Ik voer inmiddels niet meer 6 tot 8 keer per dag, dat scheelt wel. Ik voer nu 's ochtends heel veel. tussen de middag oefenen met beloning is een halve portie, met de thee krijgt ze ook een halve portie, dan met avondeten, weer een flinke maaltijd en dan voor het slapengaan nog een handje of twee. Ik probeer te voorkomen dat ze na 10u nog drinkt. Wat ik nu doe is, ze krijgt iets en dan moet ik zorgen dat ik twee uur erna naar buiten ga met haar. Dat komt neer op 8x pd uitlaten, waarvan de laatste keer om middernacht. Als ze het buiten doet, krijgt ze meteen een koekje. Als ze het toch binnen doet, dan kijk ik heel boos naar haar. Ik zeg verder niets. En ze weet het dat het niet de bedoeling is.

Soms geeft ze het zelf aan dat ze moet plassen, dan gaat ze drinken en erna haar oren krabben heel overdreven, zo van, joehoe hoor je mij niet?

Soms als ze geplast heeft, als ze het niet redde binnen die 2 uur of als ik te laat was, dan blaft ze. Ja, als ze dat nou doet als ze moet plassen, niet zo handig om het pas te doen als je al geplast hebt. Maar goed, ze vertelt dan dat ze iets stouts gedaan heeft.

Ik weet niet of ze nu gewoon haar plas niet kan ophouden? Of dat het nog steeds gewenning is? 's nachts kan ze ook de kamerbench drooghouden.

Iemand nog tips om een volwassen hond zindelijk te maken?

Over zindelijk gesproken, als ik 's avonds namest en na-opstrooi, gaat Callas 9 van de 10 keer plassen. Ik kan erop wachten dat ze het doet. Altijd over schoon stro heen pissen. Ik zit erover te denken om er een emmer onder te houden, is dat erg debiel?