[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:40

Wil toch nog even doorzeuren :D
Met haar zicht is dan ook niks mis he..ze zal alles goed zien maar die cystes kunnen zich wat verplaatsen en daar zou ze dan van kunnen schrikken

Ik zal erover ophouden verder nu ;)

Ja positief blijven als er veel gedoe is en je druk bent met andere dingen..dat is ook heel moeilijk..heel begrijpelijk..

Ik ga weer onder de meeleesteen zitten

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 19:43

vopo914 schreef:
Wil toch nog even doorzeuren :D
Met haar zicht is dan ook niks mis he..ze zal alles goed zien maar die cystes kunnen zich wat verplaatsen en daar zou ze dan van kunnen schrikken

Ik zal erover ophouden verder nu ;)


Als er weer een dierenarts over de vloer is, dan is het een nieuwe ivm de nieuwe woonplaats uiteraard en het kan niet schaden als ik hem er ook eens naar vraag. Second opinion is altijd interessant.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:51

Ja het is nu echt veel te vroeg om te denken dat het hier niet gaat willen. Eerst mo weer even laten landen, en dan kan je echt wel aan de gang. Eerst op de grond en dan zie je vanzelf.

Mijn paard haat me momenteel.. Ze staat weer erg kreupel en ik moet elke keer zulke vervelende dingen bij haar he. Arme moppie. Uiteindelijk wel nog een tijdje kunnen knuffelen maar ik voel me er rot over. Ik had het deze keer moeten zien aankomen

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 23:56


senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:03

_O- :D geweldig filmpje.
Villa kakelbont in optima forma.
Harde werkers zijn jullie.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:45

Wat een leuk filmpje weer !
En wat is je vriend toch zo handig.

Ik moet altijd lachen om je commentaar in de filmpjes.

Haha en dat grappig deurknopje bij de douche.

Jullie gaan hier een heel leuk en gezellig stulpje bouwen voor jezelf en de dieren.

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:04

Hoe meer ik lees over Callas, hoe meer ik denk...
Callas zou een leider moeten hebben . Een mens , maar die heeft te weinig tijd wat begrijpelijk is.
Maar anders toch in de kudde bij de buren . In elk geval tot je ver genoeg klaar bent thuis .
Callas kan het gewoon niet alleen die paarden heb je ook .
Ze moet 200% op jou kunnen bouwen en dat lukt niet altijd, ze probeert het wel want ze wil je nabijheid als ze bang is , daarom springt ze op je voet omdat ze zo dichtbij wil zijn .

Ik denk dat je of elke dag 2x 10 minuten tijd moet maken voor haar , of haar in een kudde doen met een leider die ze kan volgen.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:37

Weer genoten van het filmpje Monique

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 09:09

Hallo goedemorgen, Dank voor de complimentjes over het filmpje en ons.

Over leider en Callas. Een heel andere gedachte die regelmatig door mijn hoofd speelt. Wat nu als Shadow overlijdt. Hij is 27 bijna 28. Hij is haar leider. Ze volgt hem onverbiddelijk overal. In de natuur zal er in de overgebleven 'kudde' toch een leider opstaan denk ik. Zou dat dan Poupette zijn, of zou Callas zich dan in positieve zin ontwikkelen. Ze is echter net als ik van nature geen leider vermoed ik.

In ieder geval ben ik in het dagelijkse ritme tijd aan het nemen om in ieder geval 's morgens een wandelingetje met grazen voor hen in te bouwen. Vanmorgen, zonet dus, naar de boomgaard gewandeld, en daar van het gras dat weer begint te groeien hen laten knagen. Eerst aan de lijn, later gewoon los en bij ze zijn. Ging helemaal goed, Callas bleef netjes achter me lopen. Ze is tijdens het wandelen niet geschrokken. Pas toen ze vrij liepen en ik Shadows deken afdeed schrok ze even. Terwjil ze toch op flinke afstand stond, maar dat is dan eng. Maar het was maar een grote brrr met een paar passen deins. Dat geeft dan toch weer hoop. Dit ritme erin houden en mogelijk dan ook uitbreiden naar nog een keer in de avond. Het wordt weer normaler als ik boxen heb, dan heb ik ze sowieso twee maal per dag door de hand. Dat scheelt enorm.

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 21:05


Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:14

Wauw wat is jou man ontzettend handig!!! Wat knapt het al op. Maar die inhoud van die koelkast..... gatverdamme.... wat fijn dat je wat structuur en ritme vind nu met de paarden. Hopelijk helpt het callas ook haar plekje te vinden en zich weer wat zekerder te voelen.

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:17

Hey Moniek. Dank voor het leuke filmpje weer, en vooral dank aan je vriend voor de mooie solo. Prachtig nummer is dat toch. Had ik nodig vanavond. Mooie foto van jullie tweetjes op het einde ook. :)

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 15:10

Dank voor jullie complimentjes.

Het paardenleven gaat hier gewoon door. Zodra het mooi weer is werken we aan het ontginnen van de begraasbare percelen. Gisteren kregen ze zodoende weer een stuk erbij en zucht, vandaag was het alweer kaal. Ik dacht ik doe daar geen strookbegrazing want er staat genoeg. Vraatzuchtig als ze zijn is het dus alweer op. En het hooi gaat ook met graagte op. Waar ze het laten? O ja, in al die mesthoopjes. In het vorige huis zag ik dat niet, berg/bos en zo, maar hier wel. Af en toe haal ik er wat uit, maar dagelijks daar ontbreekt nog even de tijd voor. Wel vond ik dan maar dat ik er wel goed aan deed wormenkuren te halen. De nieuwe dierenarts is een leuke dierenarts. In zijn praktijk lopen allemaal katten rond! Oprapertjes van de weg, geopereerd, gerepareerd, wachtend op een nieuwe baasje. Helaas voor mij, of misschien maar goed ook, waren de vier die er rondwandelden al vergeven. Maar ik kocht dus wormkuren en service van de zaak, ik mag over een week met zakjes poep terugkomen voor wormtest. Zit bij de prijs inbegrepen vond hij. Heb ik nog nooit meegemaakt!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:50

Dat is nog eens fijne service!!! En wat leuk van die katten!! Klinkt als een dierenarts met het hart op de juiste plaats.

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 21:42

@mayasfrenk, ja hij lijkt inderdaad erg lief voor dieren.

Voor hen die willen weer een filmpje: de wijnspecial https://youtu.be/n-LrZHiEZDU

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:48

Jullie hebben geen huis gekocht, maar een avonturenpark.
Kostelijk vermaak.
:+ Cheers

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:57

Wauw, gewoon een eigen wijngaard! Chique de friemel hee.. Wijn <3

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:46

Ohhhh, lekker wijngaardje! Is een keer grasmaaien en een keer terugsnoeien en volgend jaar keurige struiken. Druiven moet je toch altijd lekker drastisch snoeien 8-)

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:10

Haha wat een leuk filmpje over de wijn...
Mooi om de oude pers te zien , zo krijg je een beeld over hoe het vroeger ging met het persen van druiven.

En de foto van de hond op t laatst. Lol...

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 07:54

De wijn hebben we nog geproefd Sandra, Waratje en Sintara, toch maar wel en het was zuuuuuuur. En smaakte ook niet 100% ok meer. Er zat een muffig bijsmaakje aan.

Hahaha LOL een avonturenpark. Enjoy the next ride, vooral het einde.

https://youtu.be/yrRCUsB13TM

Callas en de shetjes komen ook weer even in de picture. Wel heel grappig maar dat zag ik pas toen ik het filmpje in elkaar draaide, krijgen ze eindelijk een stuk gras, waar ze de hele dag naar hebben staan kijken achter draad en dus reuze zin in hebben, waar gaat Callas als eerste naar toe? Een stapel oud stro wat er nog ligt! Ze kwam er snel achter dat dat niet lekker was, maar vreemd dat dat haar eerste gedachte van eten was. En Poupetje bokt naar Callas, bijna niet zichtbaar maar ze deed het echt! Ze komt op voor zichzelf, yay! EDIT dat bokje heb ik helaas te kort afgeknipt, niet zichtbaar op het filmpje.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:21

Jammer dat die wijn niet meer helemaal goed was, misschien is er lucht bij gekomen.
En woww, wat is het droog bij jullie! Ik zat echt te kijken, gras? Waar dan _O-

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:55

Achossie, die arme vleermuis helemaal in de stress. Ik heb er eentje in de slaapkamer gehad in de eerste maanden dat we ons huisje hadden. Vent natuurlijk niet aanwezig, dus moest zelf zien dat ik het beest het raam uit kon boujouren. :roll:

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 18:08

Hahaha Sintara, ja echt er was ineens veel gras vonden wij en de paardjes. En zuid-Fr is wel droog ja.
Waratje, hij was idd helemaal in de stress arm beest, gelukkig hebben we hem de weg kunnen wijzen en hopelijk woont hij ergens warm voor de winter op zolder of zo.

De boxen laten op zich wachten helaas. Heb een beetje mot met die lui gehad en ik denk dat ze me nu onderaan de stapel hebben geschoven. Dus ik klooi verder met de paardjes tijdens het eten apart houden. Shadow wordt er wel zuur van, ik sluit hem op als enige, dat vindt hij prima, maar die meiden weten vaak toch de weg naar zijn emmer en dan is hij veel te lief. Hij wordt nu wel iets assertiever en gisteren mepte hij naar zijn grote zwarte vriendin, aiaiai. Ik ga er dan maar weer tussen staan als waakhond. En ook gisteren had ik ze sinaasappels gegeven (van André de buurman gehad) en Shadow doet erg lang over zijn sinaasappel. Callas had die van haar allang opgeslokt. En dus wilde ze naar zijn sinaasappel. Ik stond op een meter of 4 er vandaan. En iedere keer als ze een stap in zijn richting deed, deed ik een boze vinger wijzing en een luide UH en och och och wat vond ze het moeilijk, maar ze deed het wel. En toen hij de laatste hap stond te soppen en het van zijn lippen droop mocht ze van mij dichterbij komen en ze likte alles wat van hem droop! Helaas geen filmpje van.

Wel hier weer een filmpje https://youtu.be/QCMoZPO1GgE

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:22

Leuk filmpje weer, dank je

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:31

Zo leuk om de oude " dingen " / gereedschap te zien.
En wat een variatie aan " buurmannen" hebben jullie.

O en ga ons maar een beetje lekker zitten te maken met jullie 23 graden :o

Ik heb weer genoten van je filmpje.