[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:01

Heftig verhaal Mo van dat ongeluk

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:13

Ja gaat lekker met onze overeenkomsten _/-\o_ , maar deze had ik echt niet zien aankomen.
Ik hou hoop hoor wat betreft in Frankrijk wonen, al hebben we hier in Nederland nu al een tijdje typische zuid-franse temperaturen...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 14:24

Tinka schreef:
Heftig verhaal Mo van dat ongeluk


Ja echt grappig was het niet. Het ergste van dat specifieke moment was, dat ik dacht dat ik dat kindje dood zou gaan rijden. Typisch klein meisje, blond met staartjes. Ik zag haar en zij veroorzaakte ook de reactie van wegsturen. En ik zag dat ze lachte naar me. Meteen erna was er alleen maar motorkap nog te zien. Die was helemaal omhoog gevouwen. Ik kon haar niet zien. Ik weet dat ze niet in de gordel zat en ik denk dat ze door de klap op haar moeders schoot werd geworpen. Misschien is die overtreding wel de redding van dat kind geweest. Ik heb moeder en kind never nooit meer gezien. Ik werd op de grond gelegd en daar ben ik gebleven tot de ambulance kwam. Ze is nooit komen praten. Ik heb Erwin toen opgebeld en die was er supersnel, het was vlak bij huis, tegelijk met de hulpdiensten. En hij heeft haar verrot gescholden, hahaha. Ik vraag me wel eens af of dat meisje er nachtmerries van heeft gehad. Of ze het zich nog herinnert. Ze moet nu rond de 26 of 27 zijn. Ik heb er in het begin wel nachtmerries van gehad. Ik dacht echt dat ik haar dood zou rijden. Afijn, life goes on.


bribro schreef:
Ja gaat lekker met onze overeenkomsten _/-\o_ , maar deze had ik echt niet zien aankomen.
Ik hou hoop hoor wat betreft in Frankrijk wonen, al hebben we hier in Nederland nu al een tijdje typische zuid-franse temperaturen...


LOL, ik las ergens ooit, dat men verwacht dat er over een paar jaar sinaasappels in NL geteeld kunnen gaan worden. Als Bribro niet naar Frankrijk kan, komt Frankrijk wel naar Bribro ;-)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:05

Die pindakaas kun je natuurlijk ook op een helm met vizier smeren Monique. Maak je dan wel een filmpje?
Heftig zeg, dat ongeluk. Dat blijft je gruwelijk bij :(:)

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 23:36

balance schreef:
Die pindakaas kun je natuurlijk ook op een helm met vizier smeren Monique. Maak je dan wel een filmpje?
Heftig zeg, dat ongeluk. Dat blijft je gruwelijk bij :(:)


Yep. Dagelijks. En er is verder geen eens bloed gevloeid. Kan je nagaan als je in een echt ongeluk zit.

Dat is ook een briljant idee! Ik moet nu de achtervoetjes gaan doen en dat lukt niet, ook niet met pindakaas op mijn voorhoofd want dan moet ik bukken, en dan gaat zij ook bukken, werkt niet. Dus ik had al zitten denken om ergens waar het geen kwaad kan, pindakaas op de muur of grond te smeren en dan haar achtertenen te knippen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 00:57

Grapje van mij hoor, die helm. Ik wil gewoon graag een filmpje zien van jou met integraal helm en Yoda die daar pindakaas vanaf slobbert :D.
Dat ergens tegen een glad oppervlakte aansmeren van pindakaas zal vast ook helpen, zou ook mijn idee kunnen zijn inderdaad.
Toch goed op blijven letten want die snauw in je gezicht heb je zomaar zitten (goed van Tinka!) en daar wordt je niet vrolijker van lijkt mij.
Ik moet/mag mogen weer pillen gaan geven op mijn oppas adres.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er behoorlijk tegenop zie, bleh.
Hij heeft er inmiddels een gruwelijke hekel aan en dan moet ik ze er in wurmen.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:21

Voor mijn katten gebruik ik Easypill, bij de meesten werkt dat echt goed. Verstoppen in wat anders lekkers zou je ook kunnen proberen misschien?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:19

Hij krijgt ze in zo’n pill pocket. Daar moet ie dus 4x per dag 4 pillen in krijgen. De vorige keren kreeg hij er 1 of twee per keer, ander soort.
Die pill pocket is niet groot genoeg dus wordt het met pindakaas dichtgemetseld en wordt het een balletje.
Hij wil het echt niet, ik vermoed dat hij er misselijk van wordt.
Niet mijn plaats om te oordelen en al helemaal niet om te veroordelen.
Maar ik vind het naar om het toe te moeten dienen. Gelukkig maar één keer, de eigenaar doet het vier keer per dag.
Sorry, hoort misschien niet in dit topic.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 08:28

@Prairy en Balance, ik moet Yoda 4x pd anti-epilepsiepillen geven. We hebben het er al eerder over gehad, ik doe het in haar natvoer en meestentijds lukt dat. Een enkele keer merkt ze hem toch op en blijft ie liggen, dan doe ik het rechtstreeks in haar mond. Nee, vindt ze niet leuk, maar ja, ze is wel lief en laat het zich allemaal aanleunen. Maar een vreemde hond van de buren zou ik ook minder geslaagd vinden. Je hebt ook pillpoppers. Een soort injectienaald zeg maar waar je de pil met wat lekkers in doet. Ding in dierenbek tot achterin. En dan druk je het er uit en klaar is Balance.

@Balance ik moet ergens dacht ik nog wel een integraal hebben liggen. Maar we hebben ook van die transparante kappen ter bescherming voor kettingzagen. Voor de voorvoeten een goed plan. Voor de achtervoetjes moet ik iets anders bedenken, want dat werkt niet door de afstand die ik moet rekken en Yoda die dan mee gaat rekken omdat ze bij de pindakaas wil.

Wat wel werkt is de tip die jij ooit gaf over luiers en honden. Ik werd het wel spuugzat eigenlijk dagelijks meerdere keren de keuken dweilen. In ieder geval altijd 's morgens. En het maakt niet uit hoe laat ik haar 's nachts nog uitlaat, ze vindt dat met het lichter worden van de dag, zij recht heeft op aandacht en eten. Dan gaat ze piepen. Kom ik niet gaat ze plassen. Ik weet dat ze dit doet om te dwingen, want ik ben natuurlijk boos als ze geplast heeft en boos is toch aandacht al is het negatieve aandacht. Namelijk in de camper doet ze het niet. Kan ze met gemak 10 tot 12 uur haar plas ophouden. Want dan slapen we zowat zij aan zij. In huis mag ze in de slaapkamer niet komen.

Dus volgens mij jij, Balance, zei iets over luiers ooit en dus heb ik een hondenluierbroek gekocht. Dat was al een verbetering, maar als de luier zwaar wordt zakt het ding af. Nu heb ik een hondenromper en low and behold, vanmorgen was 99% in de luier gevangen. Een klein beetje was overstroomd en dus het rompertje nat, maar ik hoef in ieder geval de keuken niet te dweilen. Dus dat was een goede tip.

Over aandacht trekken. Ik weet nu zeker dat Callas niet per ongeluk met haar voet tegen de boxdeur slaat als ze buiten een dichte box staat. Gisteren keek ze namelijk om naar het huis, zo van hé hoort niemand mij, kom eens voeren! Zo grappig. Ik heb ze gisteren ontwormd en dat heb ik gefilmd. Ook daar is ze weer de clown. Zodra ze weet dat ik met dat ding aankom begint ze al te bekkentrekken. Ik zal het zondag in het filmpje stoppen.

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:32

Erwin kan toch een bakje met pindakaas voor haar neus houden en dan kan jij aan de achterkant nagels knippen. Paar minuutjes werk lukt hem toch wel?

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:35

Tinka schreef:
Erwin kan toch een bakje met pindakaas voor haar neus houden en dan kan jij aan de achterkant nagels knippen. Paar minuutjes werk lukt hem toch wel?


Ja dat zou kunnen, maar de dieren zijn mijn ding en niet het zijne. Hij doet zulke dingen liever niet en wil liever dat ik gewoon naar de d.a. met haar ga.

tamary

Berichten: 29191
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:14

Likmat optie? Die kan je ergens neerleggen of aan een muur/plank hangen, is soort dikke placemat met ribbels waar zo iets als pindakaas mooi in blijft. Beetje slowfeeden voor honden idee.
zo iets :
https://www.amazon.de/-/en/Suction-BPA- ... r=8-5&th=1
zitten veel zuignapjes op de achterkant, dus op goede hoogte aan een muurtje/kastje en klaar.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 11:30

tamary schreef:
Likmat optie? Die kan je ergens neerleggen of aan een muur/plank hangen, is soort dikke placemat met ribbels waar zo iets als pindakaas mooi in blijft. Beetje slowfeeden voor honden idee.
zo iets :
https://www.amazon.de/-/en/Suction-BPA- ... r=8-5&th=1
zitten veel zuignapjes op de achterkant, dus op goede hoogte aan een muurtje/kastje en klaar.


Ha! Dat is een leuke. Kunnen we zelf ook maken natuurlijk. Ik kan ook haar hondenspel natuurlijk neerleggen bedenk ik me nu, is ze ook afgeleid.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:48

Ik wed dat ze over een tijdje ook niet meer in de romper plast. Ik help het je althans hopen. Ik heb nu ook zo'n volledig broekje gekocht voor mijn oudste. Wel een voor teven eigenlijk maar dat weet hij toch niet. Krijgt het ook maar af en toe om.

Tjonge jonge, wat een denktanken hier allemaal. Heerlijk om oplossingen te zoeken voor van alles en nogwat.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 12:44

balance schreef:
Ik wed dat ze over een tijdje ook niet meer in de romper plast. Ik help het je althans hopen. Ik heb nu ook zo'n volledig broekje gekocht voor mijn oudste. Wel een voor teven eigenlijk maar dat weet hij toch niet. Krijgt het ook maar af en toe om.

Tjonge jonge, wat een denktanken hier allemaal. Heerlijk om oplossingen te zoeken voor van alles en nogwat.


Ja, dat vind ik ook het fijne van bokt, er is zoveel kennis die we met zijn allen kunnen delen.

En ik hoop ook dat ze niet meer gaat plassen. Even afkloppen, op dit moment doet ze het heul erg goed. Ze heeft wel gisteren gepoept helaas, erg knap luier 99% en romper 100% schoongehouden daarbij. Het had ook nog Xerox dan kunnen zijn, maar die 1% in de luier verraadde haar. Dus toch nog dweilen, maar meestal is het na een epi-aanval heel veel niet zindelijk en naarmate die aanval met de dagen wegebt gaat ze het weer steeds beter doen. In die fase zitten we nu. Ik ben aan het experimenteren met overdreven veel water bij het voer geven tot 21u (ze krijgt 5x pd klein beetje voer) en ipv 1+1+1+1 pil, 1+1+2 pillen. En die laatste 2 dan om 23u voor de nacht. Afkloppen maar het lijkt te werken. Omdat ze bijna alle aanvallen heel vroeg in de ochtend heeft gehad. Dus ik dacht laat ik dan 2 pillen voor de nacht geven en de rest verspreid over de dag. Er is me veel aan gelegen om de aanvallen te voorkomen, vooral dus omdat ze erna geheel niet zindelijk meer is. En als ik me Tinka's en Tamary's opmerking herinner, dan wordt ze na iedere aanval dementer. En meer dement is meer plas. Zoiets.

En dan heb ik nog een zorgenkindje. Ik vind Poupette veel alleen komen schuilen tegen de zon. Nu is haar maag natuurlijk sneller vol en waarom zou je dan bij de andere blijven in het land in de hitte. Gisteren was de oppas even op de thee en de paarden waren allemaal op het platform en Poupette ging liggen. Kan ook nog steeds, maar ik zie haar eigenlijk nooit liggen. De laatste keer dat ik haar heb zien liggen was toen Shadow zo ziek was en ging liggen in het land (wat hij ook nooit deed) en zij daarbij ging liggen. Dus dan ben ik gelijk alert. Het leek toch op een dutje want 5 of 7 minuutjes later was ze weer in de benen. Maar een uur later, wil ze weer gaan liggen. Doet ze niet maar wel veel geeuwen. Is ze gewoon moe, of heeft ze pijn in haar maag? Koliek? Maar ze had verder geen koliekverschijnselen. Vanmorgen wilde ze haar brokjes niet. Ook niet uit mijn hand. Ze was nauwelijks benaderbaar overigens. Nu heeft ze van de week een wormenkuur gehad, dat vindt ze niet leuk en ik ben uiteraard de boosdoener. Het is een erg emotioneel gevoelig popje. Paardensnoepjes wilde ze dan wel uit de hand. Niet met graagte, maar voor de beleefdheid dan. Ze kregen vanmorgen een nieuw stuk vers gras, dus ik was benieuwd of ze met graagte aan zou vallen. Helemaal niet. De andere wel. Zij eerst overal snuffelen. Mwah. Toen een sprietje. Toen nog eentje en toen kreeg ze de smaak te pakken en ging gewoon grazen. Ik ben opgelucht, maar ik heb toch een onderbuikgevoel dat er iets niet goed is. Ze is natuurlijk een oud dametje (22), maar ik heb dan gelijk weer Shadow voor ogen die met een week dood was. Moet ik dan een d.a. bellen. Met wat dan? Een vage onderbuikgevoel dat er iets is? Wat dan? De paardentandarts is begin dit jaar geweest. Ze kan goed kauwen, ze kan goed grazen. Niets mechanisch. En ze eet goed. Ze is niet mager of ingevallen. Maar ja.

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:47

Dat is een lastig probleem. Ligt eraan of je haar evt. nog wil laten behandelen. Indien behandelen dan zou ik de dierenarts waarschuwen. Als je gezien de leeftijd geen grote kosten meer wil maken, zou ik even afwachten. E.e.a. hangt ook van je budget af.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 00:06

Hoi Mo, wat een probleem bij Poupette! Hopen dat ze nu nog steeds haar eigen ik weer is en niet meer ziek. https://www.horses.nl/articles/afwijken ... t-normaal/ , hier zie je wat normaal is bij paarden van vitale waarden en hoe je kan checken of ze goed zijn. Misschien kan je daar iets mee, ik zou eerst eens bij allemaal kijken hoe het er uit ziet als ze in normale doen zijn, dat een paar keer, desnoods alle waarden die je vindt opschrijven en als ze dan ziek ogen, kan je dat goed vergelijken.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 00:11

uxgranta schreef:
Dat is een lastig probleem. Ligt eraan of je haar evt. nog wil laten behandelen. Indien behandelen dan zou ik de dierenarts waarschuwen. Als je gezien de leeftijd geen grote kosten meer wil maken, zou ik even afwachten. E.e.a. hangt ook van je budget af.



Jet schreef:
Hoi Mo, wat een probleem bij Poupette! Hopen dat ze nu nog steeds haar eigen ik weer is en niet meer ziek. https://www.horses.nl/articles/afwijken ... t-normaal/ , hier zie je wat normaal is bij paarden van vitale waarden en hoe je kan checken of ze goed zijn. Misschien kan je daar iets mee, ik zou eerst eens bij allemaal kijken hoe het er uit ziet als ze in normale doen zijn, dat een paar keer, desnoods alle waarden die je vindt opschrijven en als ze dan ziek ogen, kan je dat goed vergelijken.


Hi Uxgranta en Jet en all, dank voor de link. Ik moet idd eerst zelf die waardes testen voor ik een d.a. haal.

Ik ga het de komende dagen extra in de gaten houden. Ze lijkt nu toch heel normaal. Ik heb het voer in een andere bak gedaan en haar op een andere plaatst gegeven en dat wilde ze wel. Dus misschien was het toeval dat ze ging liggen, misschien gaat ze toch vaker een dutje doen naarmate ze ouder wordt en feit blijft natuurlijk dat het heet is en dat ze snel haar buik volgegeten heeft ivm de anderen en dat ze dan komt schuilen. Dus misschien loop ik weer te miepen.

Over miepen gesproken. Ik ga net de paarden checken, avondbeurt. Ze lopen bij de boomgaard en op de track sinds vanmorgen. Ik heb al wel wat valfruit gezien, kersen en pruimen, maar niet noemenswaardig. Ik kom in hun richting en ze verschieten van iets wat ik niet kan zien. Ik besluit ze naar de hooiklok te halen. Prisca en Q zijn al gekomen en Callas en Poupetten komen erachteraan. Hoor ik achter mij ineens een enorm geknaag. Staan P en Q pruimen te knagen!!!! Callas en Poupette spugen de pitten uit, maar de twee nieuwtjes hebben misschien nog nooit pruimen gezien en kauwen op de pitten! Paniek. Ik heb ze nu opgehokt en morgen schriklint bij de fruitbomen zetten.
1,5 mg amylgadine per kilo lichaamsgewicht kan dodelijk zijn. Een pruimenpit heeft 17mg. zeg voor het gemak 15mg. Dus 1 pruim is dan 10 kilo lichaamsgewicht. Prisca weegt 650 kilo dus die mag 60 pruimen voor ze doodgaat, nou waren het er niet zoveel uiteraard, stuk of 5 denk ik, maar toch.
Zucht, waarom moet het nou weer zo moeilijk allemaal. De andere twee zuigen alleen het vlees eraf en spugen de pitten uit.

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:15

Oei :=
Met huisdieren houden de zorgen nooit op he

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:32

Jeetje Mo, dat is weer spannend geweest en geeft weer veel extra werk.

Ik zag net dat er in Zuidwest Frankrijk een pittige aardbeving was geweest, ik denk dat jullie de dans net zijn ontsprongen, wat een schrik en schade zal dat gegeven hebben in het getroffen gebied: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6732211 ... aardbeving .

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 09:56

Sintara schreef:
Oei :=
Met huisdieren houden de zorgen nooit op he


Dat dus. Gelukkig was iedereen in orde vanmorgen na ophokken. De hooiklok gaan we vandaag dan elders neerzetten, permanent. En dat stuk met de fruitbomen gaat dicht tot nader order ;-)


Jet schreef:
Jeetje Mo, dat is weer spannend geweest en geeft weer veel extra werk.

Ik zag net dat er in Zuidwest Frankrijk een pittige aardbeving was geweest, ik denk dat jullie de dans net zijn ontsprongen, wat een schrik en schade zal dat gegeven hebben in het getroffen gebied: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6732211 ... aardbeving .


Ja, die aardbeving heb ik ook gelezen. Nu wonen wij heel ver weg, maar het belachelijke is, gisteren was ik op bed aan het werken, hahahaha, ja ik weet hoe het klinkt, maar niet dát, en ik had een rare sensatie. Ik kon het niet thuisbrengen en dacht dat mijn darmen opschudding veroorzaakten van binnen. Nu ik dan gisterenavond dat las, vroeg ik me af of het die aardbeving kan zijn geweest.

Ooit in NL hadden we twee honden. Die waren zo ontzettend vervelend op een dag. Onrustig, irritant etc. Die nacht voelden we dan dé aardbeving van NL, die waar in Limburg zoveel huizen schade opliepen, moet ergens in de jaren 90 zijn geweest.

Die aardbeving hebben ze tot in Frankrijk gevoeld. Dus ik zou wel die van gisteren gevoeld kunnen hebben. Ernstig l*llig voor die mensen daar. Je hele huis gescheurd en kapot. En die kerk die op omvallen staat, so sielig.

Daarover gesproken, bij het vorige huis was een dorpje waarvan slechts een meter van de punt van de kerktoren (geheel van steen ook het dak van de toren) naar beneden is gevallen in het huis eronder. Niemand gewond, leegstand, maar het zal je maar gebeuren. Wel veel huizen geëvacueerd toen, omdat ze verwachtten dat er muren gingen instorten, wat niet het geval was. https://www.sdis81.fr/actualites/effond ... mans-soult

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:14

Wel gelukkig dat jullie er toch nog een stuk vanaf zaten, maar voor iedereen die het wel treft is het natuurlijk verschrikkelijk. Hoe ver zitten jullie dan van die buitenste cirkel af hemelsbreed?

Ja, veel dieren voelen het ook aankomen, jij dan toch misschien ook. Wel bijzonder!

En dat van die spits van die kerk, dat is ook heel apart. Maar wel gelukkig dat daar geen gewonden bij zijn gevallen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 10:31

Jet schreef:
Wel gelukkig dat jullie er toch nog een stuk vanaf zaten, maar voor iedereen die het wel treft is het natuurlijk verschrikkelijk. Hoe ver zitten jullie dan van die buitenste cirkel af hemelsbreed?

Ja, veel dieren voelen het ook aankomen, jij dan toch misschien ook. Wel bijzonder!

En dat van die spits van die kerk, dat is ook heel apart. Maar wel gelukkig dat daar geen gewonden bij zijn gevallen.


Ik denk niet dat ik het heb voelen aankomen, maar ik heb hem mogelijk wel gevoeld. Wij zitten 400 km hemelsbreed van het epicentre, dus dichter dan dat op de buitenste ring. Een aardbeving van 5 op de schaal van richter kun je 300 mijl ver weg van het epicentrum voelen. Dus het zou kunnen dat ik het gevoeld heb. Het was een heel vreemde sensatie die vooral in mijn lijf leek te gebeuren, maar vooral omdat ik niet wist wat er gebeurde, was het zo gek. Het was ook zo weer weg, dus ik nam aan dat het mijn darmen waren die rommelden, hahhaha, lekker suf.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:47

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, dat je het gevoeld hebt in je lijf. Niet voorvoeld. Als dat op dat tijdstip was, klopt het vast.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 11:55

Jet schreef:
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, dat je het gevoeld hebt in je lijf. Niet voorvoeld. Als dat op dat tijdstip was, klopt het vast.


Dat denk ik dus wel, gevoelig typeje ;-) Zou Poupette er ook last van gehad hebben?