[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:08

Haha lekker dier :D

Juist bij een paard als Callas is dat leren nadenken denk ik echt heel goed :j Als ze leert 'nadenken' of in ieder geval niet puur instinctief te reageren dan kan dat maar zo helpen als ze een keer in een penibele situatie komt. Wie weet blijft ze dan nadenken in plaats van dat ze in code rood schiet. En dat helpt weer in het heel houden van Callas en de mensen om haar heen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:33

Ik lees nog steeds mee en ik blijf het zeggen maar wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg.
Callas is toch wel echt een heel speciaal paard hoor. Ik heb meer dan 15 jaar paarden en al enkele gefokt gekocht en weer verkocht. Maar zo eentje als Callas nog nooit gezien.

En ik lees wel interessante info maar ook weer veel dingen waar ik het niet mee eens ben.
Maar zoals gezegd ieder paard is anders en moet je anders aanpakken. En ook iedere mens is anders en kan zich sneller vinden in de ene dan al de ander methode. Het is dan gewoon een kwestie van zoeken idd wat jullie samen past.

Ik ben wel blij dat de dingen die je ziet en vertelt er wel op wijzen dat je ze wel al goed kan lezen.
Zoals dat bokken en vooral rollen in de sneeuw. Das idd van frustratie omdat ze in tweestrijd zit en niet van plezier. Rollen is een stress teken.
Ik zeg altijd dat ik eentje heb die smetvrees heeft hahaha maar dat komt eigenlijk omdat zij nooit echt nooit over stresst raakt. Een bombproof paard bestaat dus wel, daar mag letterlijk een bom naast ontploffen. En dat komt omdat ze zichzelf geleerd heeft te ontspannen. Das iets dat sommige paarden gewoon van zichzelf hebben blijkbaar. De ene is ook al zelfzekerder dan de andere. Je moet ze eens een schrikparcour laten doen. Niks aan en heb ik ze niet geleerd.
En dat zie ik ook alle dagen in mijn kudde, zo duidelijk verschil tussen de paarden.
De ene loopt zonder twijfel of enige aarzeling over plastieken doek in de weide en de andere heeft dan een duwtje van een maatje nodig en je hebt er die niet eens interesse tonen of die die al van meters ver omlopen omdat er een spook onder zit. Is het niet eerder omdat die laatste teveel nadenkt?

Heel lastig dus en ik denk niet dat ik je veel kan bijbrengen maar wil toch even zeggen dat je zo goed bezig bent.
Hoedje af hoor
Keep up the good spirit.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 16:25

Hey allemaal,
Dank weer voor jullie berichten. Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar de man is weer op de been en dus zijn we volop aan het klussen.

@Sandra Ja Callas is slim maar inderdaad alleen als het om lekkers gaat, hahaha, ze gaat voor haar eigen belang.

@Cera_D LOL, het lijkt idd net alsof Callas ruimte krijgt om keuzes te maken, maar het is uiteraard chantage. Ik val geloof ik (nog) niet snel in mijn oude patroon, maar inwendig kook ik soms wel eens. Maar ja, iemand zei al eens, het zijn geen robotten.

@Berdien Ik hoop idd ook dat deze methode met clickeren Callas gaat helpen bij nadenken. Ik verwacht niet dat al het instinctieve eruit zal gaan. Er is ook een verschil tussen bang zijn en schrikken. Ik hoop dat bange eruit te krijgen en haar stoerder te krijgen.

@Fotsy, dank voor je uitgebreide uitleg. Ik denk idd dat veel mensen aannemen dat een rollend paard altijd blij en ontspannen is. Maar dat hoeft beslist niet zo te zijn. Ik denk dat er veel oorzaken voor rollen zijn. Uiteraard gewoon het functioneel droogrollen na regen of zweet. Het oversprong rollen. Bij moeheid de vermoeidheid uit de benen rollen. En dan ook het lekkere rollen als je bijv een nacht op stal hebt gestaan en in de heerlijke wei komt. Ik zie ook wel eens dat lome luie rollen op een hete dag. Misschien ken jij nog meer oorzaken om te rollen? En het maakt bij Callas enorm uit wat voor weer het is. Als het waait, is er vaak geen land met haar te bezeilen. Veel te veel indrukken die dan binnenkomen. En Poupette is gewoon bijna bomproof. Ik heb haar wel eens zien trillen van een schrikje, maar dat kun je echt wel bomproof noemen. Heel bijzonder hoe dat verschilt per dier.

Ik zal het weer eens filmen, Callas kan al iets langer het zweepje in haar mond vasthouden. Meestal alleen als ik het ook voor haar omhoog houd. Als ze het zelf van de grond moet pakken, is dat nog heel erg moeilijk. Ze snapt nu inmiddels wel dat als ik haar iets aanbied om vast te pakken dat dat de bedoeling is, maar ze laat het vrij snel weer vallen. Het van de grond oprapen vindt ze een stuk moeilijker. Ook is het wel grappig want bijv als er dan een strootje of zo aan het voorwerp zit, dan vindt ze dat vies, hahaha, dan wil ze duidelijk het voorwerp niet meer oppakken, bah vies. Het pootje omhoog houden, is nog steeds veel te moeilijk. Ze geeft netjes voet uiteraard, maar zelf omhoog houden, mwah. Ze gaat niet hangen, maar ik zou het leuk vinden haar te leren zelf haar been omhoog te houden. Poupette train ik niet meer dagelijks. Ze vindt het duidelijk veel minder leuk dan Callas. Het is niet zo haar ding geloof ik. Wel doe ik iedere dag de kom-oefening met haar en dat gaat altijd goed.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:54


JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:34

Leuk! Ik ben benieuwd hoe de keuken er straks uitziet :)

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:54

Veel te kort filmpje O:)
Benieuwd of de wildcamera er al staat en al wat heeft opgeleverd?

Enne met zo'n vloer in de keuken, kun je dan wel stofzuigen en dweilen? :o?

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 00:58

JudithO schreef:
Leuk! Ik ben benieuwd hoe de keuken er straks uitziet :)
Ik ook Judith :-)

Muga schreef:
Veel te kort filmpje O:)
Benieuwd of de wildcamera er al staat en al wat heeft opgeleverd?

Enne met zo'n vloer in de keuken, kun je dan wel stofzuigen en dweilen? :o?


De wildcamera doet zijn best. Mooie plaatjes overdag van Callas en Poupette. Maar geen rare dingen bij de heining. De nachtplaatjes op het laatste filmpje, zijn ook van die wildcamera. We hangen hem telkens ergens anders op 's nachts. Kijken wat we ervan leren. Tot zover dus een vreemde kat in huis in de nacht en een rat.

En schoonmaken is niet zo mijn ding. Doe ik alleen als het lijkt alsof ik achtervolgd wordt door muizen. En dan blijken het wervelingen van hondenharen te zijn, hahahaha. Dan stofzuig ik wel eens. Soms. Misschien. Aangezien het tommettes (kloosterplavuizen) zijn van honderden jaren oud zijn ze veelal gebroken. Voegen zijn er niet. Ze liggen strak tegen elkaar aan. Maar door de tands des tijds zijn er veel scheuren in gekomen. Daar komt zand in. Als ik stofzuig, áls hè, dan zuig ik dat zand er uit. Maar vreemd genoeg ligt het er een dag later gewoon weer in O:) Honden vegen hun voeten niet. Dweilen is denk ik heel handig want al het water loopt gelijk door de voegen en scheuren de grond in. Echter de enige keer dat ik tot nu toe gedweild heb was na de schoorsteenbrand. Echt, het kan me zo ontzettend niet boeien. Als we helemaal klaar zijn met verbouwen en ik me pensioenig voel misschien dat ik dan wat meer huishoudelijk ga doen.
Overigens zijn die kapotte tommetjes een van de dingen van het huis waarop ik verliefd werd. Zo heerlijk nog puur authentiek, geleefd. En kapot? Nee, een mozaïek van de tijd...

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:02

Ik dacht dat het een muis was op het filmpje :D
Die vreemde kat leek erg op mijn kat, erg grappig om te zien.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 11:21

Tamara, neuh het zijn echt ratten. Veel minder erg dan muizen overigens. Muizen knagen overal doorheen, ratten maken minder kapot. Ik heb er niet zoveel problemen mee. Mensen vinden ze vies, maar dat is een vooroordeel. Ze zijn niet viezer dan een cavia. Mensen associëren ze met vuilnis. Dat klopt uiteraard. Ratten zijn opportunisten en vuilnis is lekker makkelijk te bereiken. Daarbij zijn ze omnivoor en niet kieskeurig met wat ze eten. Het zijn net als bijv raven en gieren en vliegen, waar veel mensen ook een hekel aan hebben, opruimers van de natuur. En net als raven zijn ratten erg intelligent. Mensen denken dat ratten ziekten overbrengen, maar dat zijn niet de ratten maar de parasieten die op de ratten leven. Ik heb altijd tamme ratten gehad en ook muizen en gerbils en eigenlijk alles wat knaagt behalve chinchilla's. Vind ze erg leuk, hahaha. Desalniettemin hebben we een rattenkooi hier gevonden en proberen we ze te vangen en ver weg te brengen. De reden daarvoor is dat ze wel overal plassen en poepen en dát vind ik nou net weer niet zo'n goed plan. Nog geen vang-succes tot nu toe, maar de kooi staat pas een dag. We hebben wel de wildcamera er 's nachts bijgezet en de kooi wordt wel erg interessant gevonden.

Vanavond zet ik weer een filmpje van het huis op yt voor degenen die benieuwd waren naar de vorderingen mbt de keuken. Ook laat ik nog even zien hoe ver Callas is met vasthouden. Het gaat steeds iets beter en iets langer. Ik maak er geen apart filmpje van, want meer dan 5 seconden is het nog niet, hahaha.

Tot later.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:15

Monique1963 schreef:
Overigens zijn die kapotte tommetjes een van de dingen van het huis waarop ik verliefd werd. Zo heerlijk nog puur authentiek, geleefd. En kapot? Nee, een mozaïek van de tijd...


Wauw Mo, ik vond dit zo'n mooie zin! Zit echt in mijn hoofd nu.

En wat leuk hoe je over ratten schrijft. Ik heb dat ook wel een beetje, ik vind het gegil op stal ook altijd zo vervelend als sommige 'meiden' een rat of een muis (of allebei) zien lopen.. :')

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:16

Hier ook veel ratten op stal. Ze maken een bende, maar ik vind ze veel te schattig. Dus ik houd altijd hele verhalen tegen ze :')

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:34

Ratten vind ik onhygiënisch vanwege allerlei uitwerpselen, plasjes etc. Ik wil ze absoluut niet rond mijn huis hebben. Veld muisjes kan me niets schelen, zolang ze maar buiten blijven. Ik woon op het platteland. Op het moment dat je ziet dat je muizen hebt is het al te laat. Dus ik heb vergif op bepaalde plekken altijd liggen. Dus mocht er soms een muisje binnen komen dan blijft het ook bij eentje. HOe zielig ik het ook vind, sinds ik het zo doe, heb ik hooguit 1x per 3 jaar dat ik een dood muisje vind in huis. Toen ik nog vriendelijk ze probeerde te vangen, bleef ik maar vangen en werd het vaak een plaag waardoor ik alsnog met gif aan de slag moest, want ik dan zo naar weer vond. Dus ik doe het nu zo met altijd veel sorry voor het skeletje dat ik zeer af en toe vind.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:42

Ratten vind ik ook erger dan muizen. In mijn ervaring geven ratten veel meer schade en de stank is niet te harden. Muizen zijn eenvoudig te vangen met klapvallen, ratten zijn daar te slim voor. Dus ja alleen al om het vanggemak heb ik liever muizen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:08

Liever muizen idd, makkelijker te vangen, ze ondergraven je bestrating niet en vreten geen kuikens.
Tegenwoordig hebben we in Europa trouwens voornamelijk bruine ratten, de zwarte rat (aka pest rat) is zeldzaam, bruine rat jaagt er op als ze de kans krijgen.
Gif heb ik trouwens echt een hekel aan, daar draai je meer bestrijders mee de nek om dan muizen/ratten waar je het voor bedoeld had. Hier is dus stap 1 preventie en 2 klemmen. Bij ratten zou stap 2 schieten worden (precies en snel dood), maar dat mag helaas niet, terwijl het een groeiend probleem aan het worden is.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:04

Zwarte ratten zie je voornamelijk in de veehouderij heel veel (zwarte zijn de klimmers).
Bij ons was het met ratten inderdaad schieten. Maar toen zag je ze ook gewoon overdag en dan zijn het er gewoon te veel.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 17:25

Gelukkig heb ik geen schietwapens in huis ;-) En je moet toch erg knap kunnen schieten om een ratje te raken.

Gif vermijd ik. Behalve dat het een verschrikkelijk nare dood is, stel dat ik ze niet meer vind en mijn kat wel en die eet ze op, dan krijgt zij dat gif binnen. Of roofvogels. Dus dat doe ik niet.

We hebben een knaagdierenverjager, die geeft voor knaagdieren nare geluidjes af. Dat hielp in het vorige huis wel. Maar het is maar voor 1 ruimte. En hoe groter de ruimte hoe minder effect.

Afijn, hier het filmpje dat ik beloofde. En ja, ik heb Callas haar staart geknipt. Ik zag het te laat en ze heeft er weer een pluk uitgetrapt. https://youtu.be/AxXQ_-x8rg4

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:28

Wat doet Callas dat al goed. Super wat jullie samen alweer bereiken.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:30

Genieten zo hoor, heerlijk die kachel en dat jullie er ook mee koken. Ik bak sinds kort ook mijn eigen brood, zo lekker!
Callas is een stuk rustiger geworden met trainen lijkt wel. Wat een welbestede dag :).

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 14:16

Hi allemaal weer.

@Balance, lekker je eigen brood. Geeft veel meer voldoening. Ik had al zo'n broodbakmachine, maar dat komt er niet zo lekker uit als uit een oven. En omdat de Godin toch de hele dag brandt, is niets zo eenvoudiger als dan daar ook het brood te bakken. De eerste was wel wat zwart aan de onderkant, maar al doende leren we.

En Balance, Callas is niet per se rustiger geworden tijdens dit soort trainingen en spelletjes, wel ligt haar focus veel meer bij mij door het voer. En dat is fijn.

Dank je Jeetje voor het complimentje. Ja het gaat leuk.

Vandaag weer een stapje verder gegaan. Je moet als mens erg creatief zijn om te begrijpen waarom je paard wel of niet doet wat je graag wilt. Bijvoorbeeld Callas vindt het kennelijk nog steeds té moeilijk om het voorwerp zelf van de grond op te rapen. Als ik het voorwerp voor haar vasthoud gaat het redelijk.

Als ik wat afstand neem van het voorwerp en haar vraag het op te pakken, gebeurt er niets behalve een neus er tegen aan. Ik ben daarom nu vandaag begonnen met de skippybal. Het heeft een duidelijk vast te pakken handvat, zacht voor haar mond, en het handvat kan halverwege haar mond en de grond staan. Dus hoeft ze niet helemaal door naar beneden.

Het lukte niet meteen. Het is een nieuw voorwerp wat Callas vast moet pakken en dat is raar. Ze kent de skippybal uiteraard en snuft er met gemak aan, maar erin bijten, nee. Ik ben begonnen de bal voor haar vast te houden en haar het handvat onder haar mond aan te bieden. Mijn doel was haar de bal zelf even te laten dragen, zodat ze het gewicht kon voelen. Toen dat min of meer lukte heb ik de bal op de grond gezet en haar weer uitgenodigd het handvat aan te nemen. Oeioeioei wat was dat moeilijk. En al helemaal om hem zelf een beetje op te tillen. Het is twee keer gelukt dat ze er wat mee klierde en hij van de grond kwam een paar cm. Daar ben ik gestopt. Van een nieuw voorwerp vasthouden naar zelf een ietsiepietsie optillen is een grote stap. Ik weet dat het de komende dagen dan juist helemaal niet meer gaat lukken en dat er na een week of zo een kwartje begint te vallen, dus we gaan morgen weer een paar keer "tiens" doen ;-)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:16

Mo wat n gezellige keuken zijn jullie aan het maken.
En heb je daar een olijfboompje staan ?

En wat een genot zo'n kachel ! Heerlijk zelf je brood erin bakken en lekker eten laten pruttelen erin.
Smaakt zalig denk ik.

Je ziet in je laatste filmpje dat Callas het apporteren wel snapt. Ze gaat vooruit.
En beter in kleine stappen waar ze een goed gevoel bij heeft dan dat je iets overhaast gaat doen en waarbij ze een gefrustreerd gevoel bij heeft omdat ze de vraag niet goed snapt.
Jullie gaan in elk geval vooruit in kleine stappen waarbij je het afsluit met een goed gevoel bij Callas. +:)+

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:41

Wij vangen hier ratten met hondenvoer, dat als tip! We hebben wel ook een egel die regelmatig komt eten maar dat is niet erg bij een vangkooi, dan laat je die er 's ochtends gewoon weer uit.

De ratten die wij vangen gaan er wel aan

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:00

Hoi Allemaal,

@Sintara. Dank voor de tip. wij hebben ook hondenvoer voor de extra huisdieren neergezet, en het honden en katttenvoer aten ze graag op, maar hetgeen in de kooi ligt daar trappen ze niet in. Ik dood niets expres. Leven en laten leven. Overigens komen ze nu niet meer bij het dierenvoer sinds ik niets meer laat staan aan voer.

@ Sandra, dank voor je complimentjes over de keuken. Het olijfboompje is een grote wens van ons, dat willen we heel graag maar op dit moment is dat nog te kostbaar. Het boompje dat nu in de keuken staat is een mandarijnenboompje.

Callas gaat inderdaad vooruit. Of wij samen gaan samen vooruit. Vanmorgen was een gouden training in haar box met nog een extra zilveren randje eromheen.

Ik heb eerst de skippybal weer aangeboden met het handvat meteen onder haar mond. Dat ging redelijk goed.
Stap 2 was de meest gevorderde stap van vorige keer herhalen. Dus de skippyball op de grond en dat zij de ball dan op moet pakken. Ik heb het wel met zijn handvat omhoog gelegd. Toen Callas dat redelijk goed deed en er zelfs een keeverderrtje mee speelde en zwiepte.
Toen ben ik naar een nieuwe stap gegaan. Ik heb de skippybal in de ander hoek van haar box gelegd. Dat was erg moeilijk. Ze ging haar voerbak aanraken, likblok, skippybal aanraken, mij aanraken om een koekje, weer bal likken en mij aanraken. Maar er kwam geen click of koekje van mij. Af en toe gaf ze een likje, maar het handvat pakken was geen optie. Ik heb alleen het commando herhaalt. Niet gewezen of wat dan ook en alleen gewacht. En genoten.

Wat een geweldig beleving om Callas te zien denken, proberen, ervaren. Ge-wel-dig! Ze ging ook in de bal bijten waardoor hij omrolde en het handvat naar beneden rolde. Nog moeilijker. Ik heb de bal weer rechtop gezet. En toen magisch momentje. Ik zet de bal rechtop en stap naar achteren weg om Callas ruimte te geven en in hetzelfde ogenblik pakt ze het handvat en volgt mij die naar achteren stapte met haar hoofd, dus daarbij de bal optillende en hem vasthoudend mij volgen. Juichmomentje! De eerste keer dat ze de bal zelf heeft opgetild en verplaatst heeft naar mij. Joepie! CLICK. KOEKJE!!!!

Uitgebreid beloond en op dat moment gestopt.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:09

O het vorige postje stond er ineens al, maar ik was nog niet klaar. Maar wilde niet daarin verder gaan, omdat niet iedereen de edits in een post leest sobby.

Dus de oefening was klaar. Tijd om naar het weiland te gaan. Ik pak altijd eerst rustige Poupetje. Doe een oefeningetje met haar en dan krijgt ze ook haar koekje anders is het zo sneu. En wat gebeurde erin Callas' box? Een ontzettend jaloerse Callas die clicken hoorde bij poupette, maar niet de aandacht kreeg en dus de skippybal (die nog in haar box lag) ZELF ging oppakken. GE-WEL-DIG!

So happy! Dit gaan we uitbouwen natuurlijk.

Verder ben ik een beetje bezorgd om Callas qua gezondheid. Gisteren moest ze een eind door de blubber worstelen om naar stal te gaan en ik dacht eerst dat ze stond te snuiven omdat ze iets spannend vond, maar de hijgde gewoon van 5 minuten moddertrappen. Poupette en ik hadden hetzelfde gelopen, maar niet buiten adem. Ook ligt Callas vaker dan ik gewend ben van haar de afgelopen maanden. Ik ga vandaag weer datzelfde blubberstuk lopen. Als ze dan weer zo buiten adem is, laat ik de da komen voor een bloedtestje. Ik ben als de dood dat ze hetzelfde kan hebben als Shadow. Goed de vinger erop houden dus.

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:35

Wat leuk Mo dat Callas de bal pakt. Heb je toch maar weer voor elkaar. Ik zou ook bezorgd zijn van dat gehijg , zeker na het verlies van Shadow.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:03

Wat super goed van jullie! Dat is echt een flinke stap in de goede richting :D
Ook echt een heerlijk paard!

Hopelijk valt het mee met haar gezondheid, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt na Shadow...