[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:54

Pien dankje hij is ook zo mooi <3 :o .

Spannende tijd voor jullie.
Alvast veel plezier die dagen!

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:29

joey2010 schreef:
Spannende tijd voor jullie.
Alvast veel plezier die dagen!
Dank je. Zonet de zeer enthousiaste appjes ontvangen van mijn vriendin. Ze heeft alleen een buitenrit op hem gemaakt, hij is super fijn voorwaarts en geeft gevoel van vertrouwen. Geen een keer omgedraaid of gehinnikt naar het thuisfront dat achterbleef, geen één deinsje of wat dan ook en hij zit zo fijn. Dus ze maakt afspraak voor dierenarts voor over paar weken. Voorlopig zal het hier over C. verder stil blijven. Want het duurt nog eventjes voordat we gaan.
O en ik heb besloten geen topic over hem te openen. Ik ben niet zo stevig in mijn schoenen als Mo. Ben te onzeker, dus ik moet hier alleen gaan lopen te klooien met hem en hopelijk mist hij zijn oude plekje niet teveel en valt dat klooien dus mee. Natuurlijk doe ik een berichtje als hij gekocht is of niet.

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:26

pien_2010 schreef:
joey2010 schreef:
Spannende tijd voor jullie.
Alvast veel plezier die dagen!
Dank je. Zonet de zeer enthousiaste appjes ontvangen van mijn vriendin. Ze heeft alleen een buitenrit op hem gemaakt, hij is super fijn voorwaarts en geeft gevoel van vertrouwen. Geen een keer omgedraaid of gehinnikt naar het thuisfront dat achterbleef, geen één deinsje of wat dan ook en hij zit zo fijn. Dus ze maakt afspraak voor dierenarts voor over paar weken. Voorlopig zal het hier over C. verder stil blijven. Want het duurt nog eventjes voordat we gaan.
O en ik heb besloten geen topic over hem te openen. Ik ben niet zo stevig in mijn schoenen als Mo. Ben te onzeker, dus ik moet hier alleen gaan lopen te klooien met hem en hopelijk mist hij zijn oude plekje niet teveel en valt dat klooien dus mee. Natuurlijk doe ik een berichtje als hij gekocht is of niet.


Kan je geen blog-achtig iets maken? Ik ben zo benieuwd :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:31

Lees nog mee hoor

Pien: hoop zo voor je dat je over en weer walt voelt bij deze merens, het hechten groeit dan wel
Daar doen ze wat langer over.
Maar neem wel mee He; geen een is zoals jullie Hercu.

Mon: fijn dat jullie weer op honk zijn en Callas je weer bezig houdt.
Goed bezig weer met trt, zou mijzelf te langzaam gaan .. ik doe dit soort zak oefeningen best wel uitbundig tot ik overduidelijk teactie krijg, het lijntje mag wel strAk staan even
Laat paard zelf oplossing zoeken , en dan is meteen alles zachter dan zacht

Maak het contrast zelf best bewust groot, maar kijken naar paard voor je is het belangerijkste

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:42

Bij vrienden waren ze ook al tijdje bezig met schrik training maar dat ging zo sloom en voorzichtig dat pony bijna in slaap viel
Maar ohz nog steeds overal van schrok en compleet in de war raakte van zichzelf
Die wist helemaal niet meer wat ie moest doen
Daar ook paar keer goed doorgepakt, open ogen , snuiven etc, etc tot zelf steiger aan de lijn toe.
Eigenaar durft dit zelf niet, maar pony had in no time door hoe ie het gevaar zelf kon oplossen

Herhaling doet de rest , en dat mag dan best weer rustiger.
Zie tukky hetzelfde soms doen indien nodig.

Het maffe is dat paard of pony prima dit gedoe kan loskoppelen van de persoon
Ook al gaat het er even heftig aan toe, je beschadigd niet zo snel het vertrouwen in jou, het wordt meestal sterker omdat je er bent na iets heftigs en rust bij je hebt
Dat is toch best bijzonder tov bv wat opjagen oid, daar zit je zomaar over de rand van vertrouwen heen

Pfff weer heel verhaal op deze laatste zomerdag, maar vanaf het bootje op het water

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:47

Peetstap schreef:
Maar neem wel mee He; geen een is zoals jullie Hercu.
Dit vind ik zo schattig. Ik hoop dat hij niet op Hercule lijkt, want Hercule was uniek. De verschillen zijn daarvoor nu al te groot. Hercule was een prachtige barokke merens (Rubens), C→ mooi moderne merens. Hercule was bonkig in de draf, C→ sierlijk en zit super lekker iets dat heel belangrijk is voor mij want Hercule kwam ik meer en meer met rugpijn af. Hercule was alleen voorwaarts als hij er zin in had en was wat traag (lui), C→ is goed voorwaarts en hoeft niet voortdurend aangespoord te worden. Hercule gaf de ruiter een enorm safe gevoel, C→ blijkt dat ook te doen. Hercule kon goed alleen op stap en was bomproof en niet zo gauw bang, C→ lijkt dat ook te hebben. Hercule had een lieve zachte vriendelijke blik, C heeft dat ook.
En inderdaad Peetstap, een merens heeft tijd nodig om te wennen.
Bij Hercule was ik daar toen totaal niet mee bezig, nu heb ik het op voorhand al met C te doen dat hij uit zijn geborgen veilige kudde moet om hier te komen wonen.
Daar zijn we nu al met mijn vriendin naar aan het kijken hoe we hem hier op voor kunnen bereiden. On verra, we zullen zien hoe het gaat.
Op dit moment is het naast het grote verdriet gewoon erg leuk om hier mee bezig te zijn en we tellen de dagen af om hem te gaan rijden en te ontmoeten.
Wat bijzonder is dat we de opdracht voor een nieuwe merens al gegeven hadden aan mijn vriendin, alleen vanwege Hercule een merrie. Ik wilde hem dat niet aan doen op zijn oude dag de concurrentie tussen de oude en de nieuwe God om Polie. Tot twee keer toe heb ik tegen mijn vriendin gezegd, ik zie een lief guitig ruintje voor me als ik aan onze nieuw rij vriendje denk.
Zelfs nog vlak voordat we naar Nl reden heb ik dat geappt naar haar. Dat maakt het verhaal bizar en ergens ook troostrijk. Wellicht heeft het dan toch zo moeten zijn en wist mijn onderbewustzijn dat de tijd van Hercule hier bij ons zo goed als voorbij was en was ik er dus toch op voorbereid.
Ik denk dat als C door de keuring komt we een nieuw paardje hebben. We vinden hem nu al erg leuk en totaal anders.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 10:47

Hai allemaal,
allereerst Pien goede reis en heel fijn nieuw avontuur met C.

Sandra wat heb jij het toch goed gedaan met jouw Joey! En wat een lieverd is het. Als je al mijn verhalen leest zul je je wel gelukkig prijzen. En het is je gegund. En mooi zoals hij zich achter jou verstopt als er enge ezels op de weg zijn ;-)

Peet dank voor je raad. Ik weet dat Tristan de trainingen een stuk heftiger doet. Inmiddels ben ik ook al een weekje een stuk meer aan het bewegen met de stick met plastic zak en het levert nog steeds even heftige reacties op. Ze gaat wel netjes stilstaan na een paar paniekbewegingen, dus dat is goed. En ik weet, dat schreef ik ook al ergens, dat in theorie je dit niet voorzichtig hoeft op te bouwen omdat de paarden het in zichzelf moeten zoeken, maar vooralsnog is, bij wijze van spreken, bewegen met een veertje net zo spannend voor Callas als bewegen met een grote vlag, maar hoe groter hoe enger en hoe meer reactie. Ik blijf het toch maar rustig aan doen, ik ben eerder ook te snel met haar gegaan en zoals het nu gaat heb ik plezier in haar en vindt zij het ook wel ok geloof ik.

Zo zijn we gisteren weer wezen paardwandelen, een hekkencheck met vriend met shet en ik op Callas en het heeft dit keer geen enkele brrr of schrik opgeleverd en dat is veel waard vind ik. Dan sluiten we het leuk af en houden we een fijne herinnering eraan over.

Wel had ze van te voren behoorlijk op haar duvel van mij gehad. Ze liep van de poetsplaats af. Dus dan laat ik haar overmatig bewegen op een kleine cirkel tot ze echt zelf stil wil staan. Onder het motto van jij wilt bewegen? Dan gaan we eens kijken of je bewegen wel zo leuk vindt. Daarna was ze weer haar lieve zelfje en bleef ze weer keurig staan zonder halster op de poetsplaats. Wel heeeeel zielig kijken, hoor, dat wel.  }>

Herinneren jullie je Kabir nog? Ik had John gisteren aan de lijn en mogelijk komt hij toch praten om Kabir en Belle-ange bij ons in te scharen. Hij heeft maar 2000m2 grond of zo, waarvan nog niet eens de helft weiland is en hij komt daarmee in de problemen. Dus ik ben benieuwd of hij langskomt om tot een oplossing bij ons te komen. Ik zie dan ook wel mogelijkheden om Kabir eventueel als handpaard mee te nemen. Wie weet...

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:52

Monique1963 schreef:
Ik blijf het toch maar rustig aan doen, ik ben eerder ook te snel met haar gegaan en zoals het nu gaat heb ik plezier in haar en vindt zij het ook wel ok geloof ik.
Lijkt me een heel erg verstandig iets.

Monique1963 schreef:
Zo zijn we gisteren weer wezen paardwandelen, een hekkencheck met vriend met shet en ik op Callas en het heeft dit keer geen enkele brrr of schrik opgeleverd en dat is veel waard vind ik. Dan sluiten we het leuk af en houden we een fijne herinnering eraan over.
Leuk dit. Het is namelijk wat het is Mo en misschien als je paar jaar verder bent met Callas dat je wel weer alleen met haar buiten kan rijden zonder nare dingen. Met Polie (die veel minder heftig was als Callas) ook paar jaar gewacht totdat ze het wel aan kon alleen naar buiten. Wel lieten we haar altijd voorop gaan.

Monique1963 schreef:
Dus ik ben benieuwd of hij langskomt om tot een oplossing bij ons te komen. Ik zie dan ook wel mogelijkheden om Kabir eventueel als handpaard mee te nemen. Wie weet...
Dat zou wel wat zijn en nieuwe kansen geven. Kan er op Kabir ook nog gereden worden? Dat ben ik eigenlijk een beetje kwijt. Want dan zou je man eventueel op Kabir kunnen gaan en Callas voorop en dan kan Kabir het overnemen als ze ondersteuning nodig heeft. Op die manier wordt ze spelenderwijs groot en zelfstandig. Zo deden wij het ook bij Polie.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 10:55

Hé Pien, nog niet onderweg? Alvast een heel fijne en mooie tijd gewenst met je nieuwe reis en nieuwe vriend C.

Kabir zou ik geen man meer op zetten. Hij is zo doorgezakt, lijkt me niet fijn voor zijn rug. Een kind zou nog wel gaan. Ik denk zo'n max 40 kilo dat dat nog wel kan. Maar ik geloof dat John daar anders over denkt want die heeft nog wel eens op Kabir gereden zegt hij het afgelopen jaar. We gaan het beleven.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:00

Hier zie ik ook weer herkenning bij mijn bijrijdmerrie, en dan eigenlijk bij het andere pownie van de eigenaresse. Die is ook stoer voorop en vindt niks eng ook niet aan groot verkeer oid. Maar als er dan bijv. een strobaal anders ligt op de standaard route... Dan staat hij nu stil (ipv 180 graden draaien en hard wegrennen) en laat de merrie voorop, tot we er voorbij zijn, dan gaat hij weer voorop.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:25

Monique1963 schreef:
Sandra wat heb jij het toch goed gedaan met jouw Joey! En wat een lieverd is het. Als je al mijn verhalen leest zul je je wel gelukkig prijzen. En het is je gegund. En mooi zoals hij zich achter jou verstopt als er enge ezels op de weg zijn ;-)


Ja inderdaad ik realiseer me wat voor n fantastisch paardje Joey is. Ik prijs me ook heel gelukkig met hem. ;)

Mo het zou wel erg leuk zijn als je Kabir in de toekomst zou kunnen meenemen als handpaardje . Is hij niet zo snel onder de indruk van geluiden en /of vreemde dingen?

Grappig wanneer je even streng moet zijn bij Callas dat ze erna dan wie een zielepiet erbij staat. :o .

Ik vindt het leuk om in dit topic zoveel verschillen te lezen in de reacties van de paardjes en in de verschillende methodes om hier goed mee om te kunnen gaan.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:40

Monique1963 schreef:
Hé Pien, nog niet onderweg? Alvast een heel fijne en mooie tijd gewenst met je nieuwe reis en nieuwe vriend C.
Nee nog niet hoor. We gaan pas zondag over twee weken, dan kan ik wat gemakkelijker de fermette over laten.

Monique1963 schreef:
Hij is zo doorgezakt, lijkt me niet fijn voor zijn rug.
Nee, dt zou ik dan ook niet meer doen. Jammer.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:30

Ha Mo. Ik moet echt weer ff goed gaan zitten om bij te lezen van waar ik gebleven ben zie ik wel :o

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 18:01

Hi allemaal, drukdrukdruk.

@Jeetje, jouw paard en de mijne zouden geen goede combi zijn, hahaha, stoer maar ook schijters. Toch goed dat hij bij jou geen 180graden meer omdraait maar stil blijft staan. Daar ben ik bij Callas nu ook continu aan aan het werken.

@Sandra, Wees maar zuinig op Joey! En ik heb een maal met John en Kabir gewandeld en Kabir was superontspannen toen. Ik heb wel begrepen dat nu Belle-ange erbij is gekomen, Kabir niet meer van huis wil en Belle-Ange helemaal gek wordt als Kabir niet in haar beeld is.

En Callas is kampioen zielig kijken als ze aangepakt wordt.

@Pien, nog 1 week. Spannend je zult aan het aftellen zijn voor C en aan het optellen voor H. Voor C zeg je, nog maar 1 week en bij H zeg je al 3 weken. Gek dat het leven "gewoon" doorgaat.

@Mondy, leuk je weer te lezen. Welkom terug...

Vandaag had ik iets grappigs. Callas is op zich met statische elementen cool. Als ik over een plank loop dan zal ze eromheen proberen te gaan, maar als dat niet gaat, gaat ze er ook overheen. Vandaag had ik wat verpakkingsdozen van laminaat op het erf gelegd. Dus lange kartonnen dozen met plastic wapperfolie. Ik liep met de drie paardjes tegelijk. Shadow even snuffelen en erlangs, geen probleem. Callas even snuffelen en ik wilde haar wel de tijd gunnen om lang te snuffen, maar Shadow liep door en trok mij mee. Door de onverwachte ruk aan mij en dus aan haar, kwam haar gezicht tegen het folie en schrok ze even van, maar ik hoorde haar erna achter mij smakken. Goede reactie!

Vanmiddag heb ik alle trt-grondwerkoefeningen, ontspannen op beweging en "longeren en op lichaam van hand veranderen" en vrijheidsdressuurkunstjes, weer gedaan. Ging allemaal erg netjes. Het bewegen boven haar is nog even spannend maar vrij snel erna gaat ze stil staan. Ze ontspant niet zo heel erg, maar ze heeft geen spastische vluchtreacties meer. Gereden heb ik al een paar dagen geen tijd voor gehad, maar misschien kan ik mijn vriend overhalen morgen weer met me mee te gaan. Tot weer.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:49

Klinkt goed Mo. Ik vind het zo leuk voor je, je verhalen klinken zo anders en dat is goed. Hopelijk kun je morgen lekker gaan rijden.

En inderdaad nog één week voor C (ik tel de dagen af) en al 3 weken. Mensen geven aan dat ik er erg moe uitzie. Tja, ik ben in de rouw ook al gaat het heel erg goed verder met ons en mij en hebben we het leuk. Maar minstens 1x per dag (eigenlijk veel vaker) denk ik met tranen in mijn ogen aan mijn grote vriend. Tja 21 jaar wis je niet zomaar uit, is 1/3 van mijn leven dat hij er elke dag was.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:53

:(:) Zo'n dier nestelt zich in je hart en is er met geen mogelijkheid uit te krijgen.. Maar weet je. Dat is precies de juiste plek waar hij hoort te zitten...altijd bij je !!

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:06

Hij mag blijven zitten in mijn hart, want daar heb ik hem graag en daar zit hij al heel erg lang. <3

Jigger00
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:52

Hi Mo, vanaf t begin van je topic lees ik mee, want zoals zo vele al hebben gezegd je schrijft erg leuk n je verhaal doet wat. Ondertussen,sinds ik je topic volg, heb ik alles met veel respect gelezen wat n doorzettingsvermogen, Chapeau! Ik kan je niet helpen, doe alles vanuit m'n gevoel maar wat Pien is overkomen, zette mij aan het denken. Inmiddels heb ik sinds jou openingstopic mijn paard verloren door n stomme fout van haarzelf, dacht doe dit nooit meer opnieuw, zo'n band krijg ik niet meer,kan het verlies niet meer aan. Maar, n dag na haar verlies zie ik n kopie van m'n dame, ik val op Paints n rijd western, te koop staan n ondanks het "werk" ben in voor haar gevallen.
Ik heb haar opnieuw ingereden, via Chris Erwin methodiek, bij lange na niet de problemen die jij met Calles hebt, n ben weer gelukkig. Het kan dus maar vergeet m'n andere paard nooit.
Wat wil ik hiermee,niets alleen laten weten dat ik weet hoeveel werk, geduld n liefde iets met zich mee brengt n de lol!
Heel veel succes, jij n Callas komen er wel.


PS heb je nog n boek liggen? Zo ja zou ik er graag eentje willen.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 18:40

Hi Jigger, wat verdrietig dat je je paard hebt verloren, maar heel fijn dat je weer een maatje hebt gevonden. Ik heb Wendy gevraagd of er nog een boek is, maar ik dacht eigenlijk dat er geen boeken meer waren. Zodra ik antwoord heb van Wendy zal ik je een pb sturen.

Hier schrikken we gewoon verder. Vanmorgen kwam ik in het land om ze naar stal te halen voor hun gebruikelijke ligdutje en voer etc. Ze stonden sowieso niet op me te wachten dat is al gek. Ik heb vier schuilhutten op een rij en normaal gesproken staan Shadow en Callas in de eerste. Poupette staat er dan zielig buiten of is slim in de derde gaan staan. De tweede vinden ze op de een of andere manier niet leuk. Nu stonden Callas en Shadow in nr 3 en Poupette stond ergens in het land. Het hoosde en ik weet dat Poupette het dan koud krijgt. Het was raar allemaal. Valt mij blik op de zijkant van de eerste schuilstal. Stuk of vier planken eraf, likblok helemaal aan de andere kant! Wat was dat nu? Ik weet het nog steeds niet, maar gelukkig geen schade bij de paardjes want het zijn enorme spijkers die daar los hingen. Maar een angst! Callas was doodsbenauwd om door de doorgang te gaan, een bries van Shadow verschoot ze van niet normaal en ze bleef verschieten. Dus wat er gebeurd is geen idee. In ieder geval is er heel veel geweld aan te pas gekomen en moet ze binnen in de schuilstal in paniek zijn geraakt en de planken eruit geramd hebben. Daarbij stond arme Poupette helemaal te shaken van de kou. Op stal kwam iedereen tot rust en Poupetje heb ik helemaal droog en warm gewreven en onder een dekje gezet. Na een paar uur heb ik hen weer naar buiten gedaan en Poupetje dan met een regendekje op. Nu was dat schuilstalletje niet meer eng, maar zodra ik Callas' halster af had gedaan ging ze er in een rengalop vandoor naar een hoger gelegen stuk wei. Dat doet ze anders nooit, dus er moet toch wel wat heftigs gebeurd zijn bij die schuilstal.

Dus ze kan met schrikken nog niet de oplossing in zichzelf zoeken. Daar kwamen we zondag ook achter. We gingen paardwandelen. Ik op Callas en vriend met Shadow aan de hand. Het woei enorm, dus niet echt favoriet Callas-weer, maar goed we waren met zijn allen, wat kan er gebeuren...

Mwah, neem de wind, rugbyspelers op het voetbalveld, tientallen auto's en toeschouwers, jagers die schieten in het bos erbij en je hebt een englevel dat na een paar minuten in het donkerrood zit. Bij iedere schrik haar op de volte zetten en haar achterhand wegzetten een paar rondjes en daarna wachten tot ze tot rust komt en een ontspanningsmoment toont. Dat lukte gelukkig iedere keer erg goed en dus hebben we het maar beschouwd als een goed trainingsmoment. Ver in het bos waar geen enge dingen waren ging het wel goed, maar ik voel dan gewoon dat ze op knappen staat. Daarom telkens een stuk vooruit gedraafd op vriend en shet en dan wachten tot ze weer bij zijn en tijdens dat wachten zijwaarts oefenen, de jambette etc. Dat ging wel fijn. Tja, van die dingen...

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:57

Misschien wild zwijn dat langs kwam en grote schrik veroorzaakte. Wie weet.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 19:58

Hi Pien, ja dat was precies wat wij ook gezegd hebben tegen elkaar, de wegberm was namelijk ook weer eens omgewroet.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:04

Oh ja dan vast een wildzwijn.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:20

En dat is ook echt eng hoor. Ooit 's nachts meegemaakt en ik lag in de open voortent. Ik hoorde hem knorren. Paarden finaal over de mik, koeien idem dito, stier ging enorm tekeer, en dat beest wilde weg. Ik heb toen snel rits dicht gedaan en zo vlug als ik kon ben ik in de caravan gekropen waar de klein kinderen sliepen. Pas toen beest hoorbaar weg liep via weiland en paarden en koeien weer rustig waren ging ik weer zelf id voortent slapen.
Het is echt voor mens en dier heel eng. Arme Callas. Geef haar maar een knuffel van mij.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:40

Ach jeetje een wildzwijn kan best en helemaal als die lopen te knorren en wroeten overal.
De volwassen exemplaren zijn echt huge hoor. Ik ben er eens een kudde tegengekomen met wandelen in het bos. Ik wist niet hoe snel ik van die plek weg wilde komen . Je hoorde ook elke keer takjes breken .
Nee ik hoef ze niet meer tegen te komen .

Arme Callas weer wat grijzer geworden van de schrikjes van het weekend. :(:)

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:05

joey2010 schreef:
Nee ik hoef ze niet meer tegen te komen .
Dit dus. Van een afstand zijn ze leuk, maar niet te dicht bij. Mijn zus is en was een zeer zware rugklant en moest wandelen om een beetje soepel te blijven en kon niet zoveel. Opeens op de Veluwe, liepen zij en haar man tussen een kudde wildzwijnen met jonkies en een moeder ging in de aanval over. Nog nooit heeft mijn zus zo hard gerend voor haar leven en soepel als een jonge meid vloog ze de boom in en toen ze met haar man in de boom zat, zei haar man stomverbaasd: "Ik wist niet eens dat je hiertoe in staat was". Vervolgens hebben ze zitten schateren in die boom van de zenuwen en opluchting terwijl die zwijnen nog een hele tijd onder die boom bleven plakken. Puur andreline schok van de angst _O- , dit is natuurlijk een leuk familie verhaal we we hartelijk om gelachen hebben.