[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 10:29

Oooh oké dat is wel super handig dan ja! Dat heb ik denk ik zelfs nog liggen hier.


Hoe doen al jullie paarden het trouwens met de hitte?
Ik heb het idee dat die van mij het beter uithouden dan ikzelf. Het is fijn dat we hier langs de Maas zitten en dat het nog best wat waait, dat maakt het in de schaduw nog wel uit te houden. Ze staan ook niet op de wei te zweten deze keer. Heb ze gisteren lekker afgespoten allemaal, Dina kan daar echt zo van genieten haha, lief ding is het

Ik heb gisteren het algemeen advies van 'vermijd inspanningen' compleet genegeerd haha.
Lekker 40 pakjes hooi kunnen gaan halen bij mijn vaste boer dus ik ben heel blij en het ruikt zo lekkerrrrr <3
(vorige lading kwam van een andere boer omdat mijne nog geen kleine pakken had, heb de helft kunnen weggooien, ben helemaal in het zak gezet)

Dan was de provincie hier weer de bermen komen maaien en WEERAL mijn stroomkabel doorgesneden |o Dus in de hitte ook maar even weer de kabel gemaakt. Heb er wel schoon genoeg van nu grrrr

En mijn vriend wilde een zwembad, dus we zijn een zwembad gaan halen. Een uur later stond het op en was het vol aan het lopen *\o/* Alleen is het nu dus gevuld met grondwater en dat is zo koud dat het gewoon pijn doet om er langer dan 10 seconden in te staan :') Hopelijk warmt dat vandaag wat op.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 13:38

Oh ik heb nog leuk nieuw gekregen :)
Ik had uitgelegd dat onze weides verkocht zijn en vanaf 2020 gebaggerd zullen worden, in de tussentijd mag ik de paarden er gewoon nog laten lopen. (We hebben heel goed contact met de nieuwe eigenaars, hele fijne mensen!)

Nu zei hij vandaag dat het stuk wei met bosje rechts van onze kleine weide ook door hun gekocht is en als ik wil, mag ik daar ook de paarden wel laten lopen!
Die wei staat volledig omheind, half in de schaduw en VOL maar echt VOL gras nog. Liepen eerder schapen over maar die zijn er na de verkoop uit gehaald en nu heeft er niks meer gelopen.
Straks even uitzoeken hoe ik er water kan krijgen en dan gaan gelijk de paarden om! Heerlijk schaduw én plaats én gras <3 Dan wel maar tijdelijk, maarja de rest was ook maar tijdelijk en dat is steeds verhuizen van de ene wei (gras) 's nachts naar de andere wei (schaduw) overdag.

YAY!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 12:40

Ik had nog wat foto's van het water avontuur maar het waren het wat veel, dus even in een apart topic gezet:
[ITP] Duke kreeg natte voetjes

Schrap verder maar het vorige bericht :+ Gisteren telefoon gekregen van een boze boer dat de paarden niet in zijn wei mochten en dat ze binnen het kwartier weg moesten zijn !!!
Helemaal over de rooie, terwijl wij gewoon gehandeld hebben naar de info die wij kregen.
Blijkbaar pacht hij die wei nog, wat me raar lijkt als de mensen die hem gekocht hebben zeggen dat we hem mogen gebruiken..
Maar goed, heb geen zin in gedoe dus heb de paarden maar weer weg gehaald.

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:55

Wat banketstaaf zeg -O-

En zo rot om dan die lading te krijgen terwijl jij naar eer en geweten gehandeld hebt.......

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:23

Ja ik snap zelf niet goed waar het vandaan kwam, het contact is altijd heel goed geweest. Toen vorig jaar onze stroomdraad kapot was hebben we gevraagd of we een paar dagen zijn wei mochten gebruiken omdat dat net in het weekend viel. En hij maakte er totaal geen probleem van toen, zolang zijn schapen er niet stonden mochten ze blijven staan.

Nu stond het gras er 30 cm hoog, het onkruid ongeveer tot aan mijn schouders dus die wei was helemaal aan het onderkomen, was al maanden niemand meer geweest. (Ongeveer gelijk met de tijd dat wij onze weide verkocht hebben, toevallig hé)
En nu heb ik daar 2 dagen de paarden staan en PLOTS heeft hij 'zijn' wei terug nodig?!

Ik denk daarom dat iemand hem getipt heeft dat mijn paarden daar lopen, en wat er dan mis is gegaan in de communicatie tussen hem en dat nieuwe bedrijf dat weet ik dus niet. Misschien heeft hij niet geweten dat de eigenaar waarvan hij pacht de wei verkocht heeft?
Ik weet het niet, ga er niet over speculeren. Als hij afgekoeld is wil ik het wel uitleggen maar ik hou echt niet van ruzie en confrontaties dus ik wil hem liever niet tegenkomen nu, of met hem praten.

Hij was helemaal aan het flippen dat zijn wei nu helemaal kaal gevreten was :=
Nou mijn paarden kunnen veel eten verzetten, maar op 3 dagen die hele wei kaal dat had ik toch knap gevonden :P
Je kunt nog amper zien dat er wat gelopen heeft, alleen aan de ingang is het gras wat plat gelopen.

Heb de paarden gelijk weg gehaald, mijn waterbakken terug weg gehaald en ik heb hem ook niet meer gezien. Staan nog steeds geen schapen :+

Zoek de Dexter tussen het onkruid
Afbeelding

Zo ben ik er wel achter gekomen dat Dina haar brandnetels liever vers plukt dan gedroogd eet, en Duke zot is op de roze bloemetjes aan de distels :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 23:11

Ik heb me weer niet kunnen inhouden hoor.
Duke heeft een nieuw hoofdstel 8)7 was de laatste dag van de sale hier in België en ik had geen enkele ruiterzaak bezocht (bewust!) dus nu mocht het van mezelf :+

Ging voor een kaakgekruist voor Dexter, eigenlijk omdat ik gewoon alles een geprobeerd wil hebben. Side pull vond ie niks, dus dit was het volgende.
Nou gevonden! Een FRA Indy, super mooi, bruin! en -30%.

Thuis gepast, veel te klein natuurlijk :+ was wat optimistisch geweest en dacht met een full en dan wat speling aan die kaakriemen, moet wel lukken.

Dus niet.

MAAR. HIJ. PAST. DUKE.
Hij past echt perfect en heb wat ‘stelling’ gevraagd links en rechts en Duke was net een veertje! Beetje jammer dat ik niet echt echt kan testen nog, maar ik denk dat we hier samen heel blij mee gaan zijn.

Tadaaaa
Afbeelding

Misschien doe ik dan die micklem nog wel eens weg. En als er terug budget is laat ik voor Dexter wellicht eentje van biothane maken, ook kaakgekruist. Zijn helemaal niet zo duur dus dan kan ik het wel eens proberen.

Weinig gedaan verder, veel gewerkt dus wat minder tijd :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 10:47


Jintexx

Berichten: 466
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:01

Ohh haha echt geweldig! Loopt ook echt op z'n gemak naar je toe voor een hapje eten. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 17:11

Ja zo gaat het elke keer.
Ben stiekem aan het overwegen ze gewoon terug naar mijn vriend te brengen. Gedoe met die stomme stroom altijd grrr.
Het laatste wat ik wil proberen is ergens een cheap ass stroomklok op accu zoeken. Maar om die dan over minder dan een half jaar weer te moeten verkopen vind ik ook weer zoiets.


Oh en.. ik twijfel weer om naar de Shire show te gaan :')

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:09

Jaaaaaaaa!!! Shire show!!! Ik wil ook!!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 09:16

Ik twijfelde eerst omdat ik graag ook nog op vakantie wil gaan en ik kan heel moeilijk vrij krijgen in de zomerperiode (en die loopt tot oktober hier).
Maar nu kan ik naar die vakantie sowieso al fluiten dus nu zoek ik andere smoesjes om niet te gaan :')
Voorlopig kom ik enkel op 'het is zo ver rijden weer' en 'heb Dex al zo lang niet gereden'. Of 'wat ga ik daar zoeken met mijn non-shires'.

Maar heb al voor mezelf besloten dat ik Dex niet onder het zadel presenteer, scheelt me een hoop zenuwen en gedoe op voorhand waar ik toch geen tijd voor ga hebben en dan zie ik dit jaar zelf misschien ook nog eens wat van de show.
En er is een klasse voor heavy horses waar zelfs Duke mee mag doen als kruising, dus dat laatste is ook niet meer echt van toepassing haha.

Dan is het enkel nog ver rijden en daar heb ik weinig aan te weerleggen, dat is gewoon zo

Als ik vrij krijg, dan ga ik!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:12

Oh hoe erg, heb nog niet eens vrij gekregen en ben net in de winkel wol en lint gaan halen voor manen flights en vlechtgaren te maken _O- Uiteraard in donkergroen voor Duke hahaha
Wat ik in mijn kop heb, heb ik niet in mijn kont :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:42

IK


HEB


VRIJ!!

Wij gaan naar de Shire show *\%/*

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:50

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:42

Kom je kijken? :D

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:06

Ja leuk, stuur me ff pb met je nummer, dan spreken we het af op whatsapp :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:20

Avalanche81 schreef:
Ja leuk, stuur me ff pb met je nummer, dan spreken we het af op whatsapp :D


Ik kom ook kijken hoor! Duke doet niet mee, Pleun loopt nog tot eind november in de uiterwaarden, dus ik ben gewoon kijker!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:21

Oooh gezelligggg *\o/*
Iemand die foto’s wil maken toevallig pretty please O:)

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:01

Shire show? Klinkt goed !! :D ga het eens googlen

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:07

Ikke ga mee!!! Zonder Shire :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 16:47

Voor wie wil supporteren:
Het is 14/9 in Lunteren :)

Meer info komt op www.nshs.eu

Vandaag gelijk wol gehaald en een manenset gemaakt, geduld is niet mijn sterkste punt :+
Ik ben niet ontevreden!
Mooie kleur bij hem en voor 3 jaar niks gedaan te hebben lukte het me nog aardig :D Duke bleef ook als een heilige stil staan dus credits ook daarvoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En kijk welk uitzicht ik had vandaag <3

Afbeelding


Nee grapje ik speelde vals :+

Afbeelding

Maakt wel een lekker kussentje!

Afbeelding

Heb hem nog gelongeerd, dat ging ook super!

Afbeelding

Toen moest hij terug want Dexter had hem gemist :')

Afbeelding


Dat was het weer, doei :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:46

Granoek schreef:
Oooh gezelligggg *\o/*
Iemand die foto’s wil maken toevallig pretty please O:)


Ik wel, heb alleen geen andere camera dan mijn mobiel!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 17:54

Die heb ik wel :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 13:25

Weet niet wie nog volgt en of iemand er ervaring mee heeft, maar weet hier iemand of dit een sarcoid kan zijn?
Het zit er al een tijdje, is plots gekomen in dat formaat, nooit groter of kleiner geworden, doet geen pijn en voelt zacht als ik er op duw, zitten geen schilfertjes op, voelt gewoon als huid met minder vacht. Het is ongeveer 1,5 x 1,5 cm.

Moet zometeen antibiotica halen voor de hond die weeral geopereerd is aan zijn oor, en de praktijk van de paarden zit daar aan vast, dus ik spring er even binnen om een afspraak te maken want het ziet er niet uit en ik kan er niet tegen dat ik niet weet wat het is.

Hij heeft zo'n dergelijke knobbel ook onder zijn hals gehad, maar daar schilferde de huid wat, die voelde hard aan (als een zwilwrat) en die is ook weer weg gegaan. Ik dacht daarom dat deze ook wel weg zou gaan maar dat is dus niet. Hij wordt niet boos als ik er aan kom, terwijl hij wel boos wordt als ik zijn zwilwrat bv wegpeuter.

Het is Duke trouwens!



Afbeelding

Oei ik zie dat ik de foto heb zonder pijltje, maar het is aan de bovenkant van zijn been, waar het been overgaat naar de borst. Het linkerbeen op de foto, dus zijn rechterbeen

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:16

Heb je een close-up?