[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 23:19

Omdat ik te lui ben om terug onder de camera te halen deel ik maar alvast wat foto’s die ik met de WiFi van de camera naar telefoon heb gestuurd, maar ik vind ze zo leuk!

Gisteren wilde zus wel met Duke meewandelen zodat ik met Dexter kon gaan rijden. Dus die heb ik uiteraard de camera in haar handen geduwd :Y)

Was wel eens fijn om te zien hoe Duke bij anderen is want behalve mij en mijn vriend doet eigenlijk niemand anders wat met hem. Maar ze heeft dat goed gedaan :D Duke was wat opdringerig en wilde haar voorbij lopen (en dat is het eerste wat hij geleerd heeft hier, achter mij blijven lopen) en ze heeft hem steeds gecorrigeerd en terug gezet! Terwijl ze vaak wel een stuk onzekerder is dan ik.

Maar we zijn dus weer naar het strandje gewandeld, waar net dag van de jeugdbeweging was :') maar goed, als alle kinderen eens ooooh en aaaah hadden geroepen gingen die ook weer terug naar hun spelletjes gelukkig haha

Dexter wilde niét in het water, en Duke dus al helemaal niet :+ dichter dan dit zijn we niet geraakt
Afbeelding

Ik wilde proberen of ik kon rechtstaan met 1 voet per paard maar ik kreeg mijn been zo ver niet dus ben maar waar terug gaan zitten. Als je eigen paard je zelfs al uitlacht :')

Afbeelding

Kijk hier weer even naar de buik-kont ratio
Afbeelding

Hij was wel lief hoor <3
Afbeelding

Nog wat foto’s aan het water

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kusjessssss <3

Afbeelding

Heb nog een leuk filmpje ook maar die deel ik morgen even!

Op de terugweg hebben we gewisseld en heeft zu nog eens op Dexter gereden! Doet ze normaal nooit want van de 3 keer dat ze er op heeft gezeten is ze er de laatste 2 keer af gevallen _O- maar nu ging het helemaal prima! Heb haar gelijk Duke er bij gegeven (nee grapje, alleen voor de foto ;) )

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:28

Klinkt als een geslaagd uitje!
Die foto waar Dexter je "uitlacht" is echt hilarisch :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:01

Haha, ik heb het briljante filmpje al gezien!

Wat een lol met die twee van jou... over een paar jaar hoop ik ook zo met die twee van mij te kunnen prutsen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 17:06


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:01

Granoek schreef:
Haha ik kwam hem net hier ook delen, hij staat onderaan deze tip
[ITP] Double the trouble, twice the fun

Gaat met die van jou ook helemaal goed komen! Denk je dat Pleun groter wordt dan Duke?



Ja, sowieso wordt ze groter. Hun ruggen zijn nu al even hoog. Duke heeft een belachelijk hoge schoft en die is 177 cm, maar zijn rug is een stuk lager (en achterwerk weer een stuk hoger).
Pleun lijkt geen hoge schoft te krijgen (daar hoop ik in ieder geval op) en ze was begin deze maand 169 cm. Ik gok dat Pleun de 182 cm gaat halen en dat ze sowieso een 10 cm hogere rug gaat krijgen dan Duke.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 18:02

Haha ohja weinig twijfel aan daar :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 12:58

Ahh jongens waarom doe ik ook nog moeite -:(-
Afbeelding

En het ergste is, ik kan het hem steeds gewoon niet kwalijk nemen. Hij hoort gewoon dat er geen stroom op staat en dan gaat hij op slooptocht.
En nu had mama blijkbaar aan het huis de stekker uit getrokken om de feestlichtjes voor papa zijn verjaardag in te steken, maar dat wist ik dus niet. En ik maar zoeken waar die stroom verloren ging want hij gaf gewoon 0 volt aan op mijn meter. Kan niet kan niet kan niet.. hoe dan?!
Kabel gevolgd, niet eens ingestoken grrrrrr.
Hij heeft zelfs de weipaal scheef geduwd.

Ik zeg hij, ik was er niet bij maar ik durf na 2,5 jaar met 100% zekerheid te zeggen dat dit Duke was.

Voeg dit toe aan een al slecht humeur na een baaldag gisteren en je kunt je ongeveer voorstellen dat ik niet op mijn best ben vandaag :+
Hij moest gisteren voor het eerst mee op shoot, in zijn eentje, op vreemd terrein... Laat ik vooropstellen dat ik echt 0,0 verwachtingen had van de shoot, ik snap dat hij nerveus is, onwennig en daardoor mogelijks ietwat vervelend, maar gisteren slaat echt alles.

Hij zet zijn nek bol, neus in de lucht en hij sleept me zo door de hei, als ik voor hem sta loopt hij me omver en ik denk dat hij over een periode van pakweg een half uur misschien opgeteld 7 sec heeft stilgestaan. Strontvervelend en dan ook nog totaal respectloos, en dat laatste heb ik dus wél moeite mee. Ben ook echt niet verlegen hem te corrigeren, mag er bij staan wie wilt, maar die ezel is dan ook nog zo slim om zijn hoofd in de lucht te gooien zodat ik telkens mis!! Schiet me dan maar helemaal af _O-

Fotograaf zei dat het meeviel voor een eerste keer van het erf af te zijn, zij had duidelijk meer geduld dan ik. En toen ze de nodige kiekjes had zijn we terug naar de auto gewandeld.
Voor ik begin met mijn tirade: thuis heb ik probleemloos beide paarden in mijn eentje op de trailer geladen, op stal alleen afgeladen, Dexter op stal gezet want als ik die alleen thuis ging laten zou hij alleen maar zenuwachtig worden en dat vind ik niet nodig, Duke gewassen, uurtje op stal laten drogen. Nergens problemen gehad! Echt nergens!
Zelfs op stal liep hij zoals ik hem geleerd heb met het touwtje over zijn hals vanzelf op de trailer, ik doe de billenstang dicht, bind hem vanvoor vast en we konden vertrekken! YAY!

Maar dan die terugweg... mijn emmer was al bijna vol door zijn gedrag tijdens de shoot, besluit meneer dat hij het wel leuk vindt in Genk en hij gaat NIET MEER OP DE TRAILER. GEWOON NIET MEER.
Nee wacht, hij liep perfect op de trailer en na 2 seconden ook weer even snel in zijn achteruit er af. Ja sh*t.
Opnieuw er op, geen beweging in te krijgen. Ik kan nu wel alles in detail vertellen maar het komt er op neer dat ik 40 à 45 minuten aan die stomme trailer heb gestaan met een paard dat mij uitlacht met zijn middelvinger omhoog.

Detail: we stonden op het parkeerterrein van een manege waar het super druk was door een toernooi, dus -tig paardenmensen die me staan aan te gapen en geen enkele die even komt vragen of hij kan helpen. Ik voelde me net zo'n straatartiest, had beter mijn cap op de grond gelegd dan had ik misschien nog een mooie cent verdiend.

uiteindelijk komt er een ouder koppel wandelaars voorbij met een hondje en die meneer zag dat ik gewoon in tranen stond, zo boos was ik, en die vroeg 'kan ik wat doen?'
Ik zeg; ja gewoon even klikken en als hij er op staat de stang dicht doen. En ja hoor op 2 seconden stond de idioot op de trailer, meneer deed de stang dicht en ik heb hem nog net niet geknuffeld.

Maar dat je daar dan 40min moet staan voor iemand wat vraagt vind ik echt frappant.
En dat je als paard probleemloos de trailer op gaat en dan besluit je baasje te naa*en vind ik nog erger -:(-

Oké sorry ik ben klaar hoor, adem in, adem uit.
Laat me maar gewoon zeggen dat ik dit niet gewend ben en dat het er ooit aan zat te komen :+
Ben zo blij met Dexter :')

Weten jullie nog dat ik het zo jammer vond dat hij altijd zo'n iel nekje had?
Ik neem het terug.
Afbeelding

Hier kan ik niks tegenin brengen :')

Als ik niet zo veel werk in zijn sokken had gestoken had ik hem daar aan een boom gebonden en was ik naar huis gereden, maar ze waren zo mooi wit.. dat vond ik zonde.

Afbeelding

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:13

Oh jemig wat een dag. Rotpony's zijn het soms ook :')

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:33

Oh damn. Je zei al dat hij een etterbak geweest was, maar dit slaat echt alles := ik snap ineens waarom je hem achter wilde laten _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:06

Hahaha, sorry, leedvermaak!

Ik heb je verhaal net hardop voor mijn moeder opgelezen en we hebben er beiden hartelijk om kunnen lachen, je klinkt net als ik een paar weken terug met mijn Duke.
Ik snap je frustratie, echt ik snap het helemaal!

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:37

Jullie zijn gemeen, zomaar Anoek uitlachen!!! Niet lief!!!

:')

Ik vond het ook best grappig. Maar stomme pwoon en stomme mensen die helemaal niet komen vragen of ze kunnen helpen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:05

Ik ben eigenlijk heel erg blij dat je het verhaal verteld!
Het is namelijk ontzettend herkenbaar! Zo deden Nick en James ook toen ze voor het eerst mee gingen op pad. Je kan op zo'n moment wel door de grond zakken en het idee krijgen je paard door de worst te draaien.
En je staat dan zo machteloos, zeker als je ook nog aangekeken wordt ook!
Het verhaal wat je verteld, had ik kunnen schrijven. Dus een troost, je bent niet de enige.
En het enige wat je kan doen is vaker op stap gaan, laat je er juist niet van weerhouden.
Heel vaak herhalen. Herhalen. En thuis grondwerk doen om respect te krijgen. Want ook op vreemd terrein - hoe spannend ook - moet je paard op jouw blijven letten.

Vandaag was ik met Nick op stap, had al een hele tijd niet op hem gereden. Flinke buitenrit gemaakt. En die knol vond ineens alles weer eng. Om chagrijnig van te worden. Een ritseltje in de bosjes en meneer schoot ene meter in de lucht. Zucht... Tot 2 keer toe, hij was meer met de omgeving bezig (die hij al 100 keer heeft gezien) dan met mij. Daar wordt je op een gegeven moment wel moe van, dus heb hem even flink op zijn plek gezet en het was over. Althans.. dat dacht ik.
We kwamen in het bos een gele putdeksel tegen. Van de gasleiding. En uiteraard was dat ding dooood eng, terwijl hij er al 100 keer langs is gelopen.
Tot vervelends toe heb ik hem er over laten lopen, tot hij normaal kon doen. En daarna nog 10 keer. En de rest van de rit had meneer weer respect.

Nick kan ook zo moeilijk doen met trailer laden. Dan wil hij gewoon niet. En dan wordt ik kwaad en dan doet ie het helemaal niet meer.
Laatst bij de manege ook. Kreeg hem er niet in, bah bah bah. Klootzak. Komt de instructrice er aan met een bezem en meneer wist niet hoe snel hij in de trailer moest gaan. Hij had nog net geen aureool boven zijn hoofd... Je weet wel, zo'n ring van een engeltje wat je ook wel eens bij tekenfilmpjes ziet.

Soms.... soms kun je ze wel achter het behang plakken. En dat hoort erbij. Achteraf moet je er inderdaad maar gewoon om lachen. Maar op zo'n moment voel je je wel machteloos... Etterbakken soms ook. :')

En ik vind het dan wel fijn om te lezen dat je het gewoon zo verteld, er zijn er ook zat die vertellen dat altijd alles goed gaat. Dat is niet zo.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:09

Huh ik zie ineens nog wat foto's die ik over het hoofd heb gezien. De foto's aan het water.
Wat leuk zeg! Vooral dat je op allebei tegelijk zit! Dat doen ze dan toch maar weer netjes. En die momenten moet je koesteren :)
En de etterbak momenten moet je maar snel vergeten ;) Maar ik snap het hoor! Het is gewoon om te janken soms.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:27

Chasey schreef:
Ik ben eigenlijk heel erg blij dat je het verhaal verteld!
Het is namelijk ontzettend herkenbaar! Zo deden Nick en James ook toen ze voor het eerst mee gingen op pad. Je kan op zo'n moment wel door de grond zakken en het idee krijgen je paard door de worst te draaien.
En je staat dan zo machteloos, zeker als je ook nog aangekeken wordt ook!
Het verhaal wat je verteld, had ik kunnen schrijven. Dus een troost, je bent niet de enige.
En het enige wat je kan doen is vaker op stap gaan, laat je er juist niet van weerhouden.
Heel vaak herhalen. Herhalen. En thuis grondwerk doen om respect te krijgen. Want ook op vreemd terrein - hoe spannend ook - moet je paard op jouw blijven letten.

Vandaag was ik met Nick op stap, had al een hele tijd niet op hem gereden. Flinke buitenrit gemaakt. En die knol vond ineens alles weer eng. Om chagrijnig van te worden. Een ritseltje in de bosjes en meneer schoot ene meter in de lucht. Zucht... Tot 2 keer toe, hij was meer met de omgeving bezig (die hij al 100 keer heeft gezien) dan met mij. Daar wordt je op een gegeven moment wel moe van, dus heb hem even flink op zijn plek gezet en het was over. Althans.. dat dacht ik.
We kwamen in het bos een gele putdeksel tegen. Van de gasleiding. En uiteraard was dat ding dooood eng, terwijl hij er al 100 keer langs is gelopen.
Tot vervelends toe heb ik hem er over laten lopen, tot hij normaal kon doen. En daarna nog 10 keer. En de rest van de rit had meneer weer respect.

Nick kan ook zo moeilijk doen met trailer laden. Dan wil hij gewoon niet. En dan wordt ik kwaad en dan doet ie het helemaal niet meer.
Laatst bij de manege ook. Kreeg hem er niet in, bah bah bah. Klootzak. Komt de instructrice er aan met een bezem en meneer wist niet hoe snel hij in de trailer moest gaan. Hij had nog net geen aureool boven zijn hoofd... Je weet wel, zo'n ring van een engeltje wat je ook wel eens bij tekenfilmpjes ziet.

Soms.... soms kun je ze wel achter het behang plakken. En dat hoort erbij. Achteraf moet je er inderdaad maar gewoon om lachen. Maar op zo'n moment voel je je wel machteloos... Etterbakken soms ook. :')

En ik vind het dan wel fijn om te lezen dat je het gewoon zo verteld, er zijn er ook zat die vertellen dat altijd alles goed gaat. Dat is niet zo.



Achh Nick toch! Kijk en dat zou je ook niet zeggen hé? Zo braaf met de kinderen en op de manege, maar inderdaad, soms zitten er gewoon van die dagen tussen en die gaan ook weer voorbij.

Ik heb het altijd gezegd, Duke was zo gemakkelijk, nergens bang voor en werkwillig maar ik wist dat ik er mijn peren nog mee ging zien.
The time has come :+

Ik las net een oud topic over iemand wiens jaarling je het licht uit slaat als je nog maar in de wei komt, en nu bedoel ik niet dat het zo extreem is, maar ik las er wel veel interessante dingen.
Duke komt zo vaak aandacht opeisen en eigenlijk laat ik dat altijd toe. Ik zag er geen kwaad in, maar hij mag potverdekke wel gewoon grenzen kennen. Ik denk gewoon dat ik bij die kleine dingen al moet beginnen, aandacht krijgt hij als ik aandacht wil geven, ik ga hem in de wei al eens wat vaker weg sturen. Ik had nooit het idee dat hij opdringerig was maar dat kwam denk ik meer omdat Dexter hem toch wel in zijn oren beet als hij even geen zin had, dus die loste dat steeds voor mij op.

Ik ga me ook zeker hierdoor niet laten afschrikken, maar weet wel dat het voor nu te veel in 1 keer was.
Duke op nieuwe locatie, Dexter niet in de buurt, ik maar alleen, alleen laden, 'lange' rit in de trailer... Normaal rijdt hij max 10 min van thuis naar stal en nu waren we bijna een uur onderweg omdat ik verkeerd was gereden (ja ook dat nog :+ ) Dus als mijn vriend klaar is met de examens gaan we gewoon nog een keer en ik zal het weer proberen zonder zijn hulp, maar ik denk dat ik dan in mijn hoofd al veel rustiger ben omdat ik weet dat er wel een plan B is, iemand die zou kunnen helpen.

Ben wel heel blij met hoe hij zich tijdens het rijden zelf gedragen heeft. Hoorde een paar keer dat hij wat trapte oid, maar nooit echt dat ik er van schrok. Dus dat is wel fijn :)

Ik huil ook echt niet vaak maar komt ook gewoon weer lekker uit deze week {:} Eenmaal in de auto heb ik nog een kwartier gewoon zitten huilen onderweg en ik wist eigenlijk zelf al niet meer waarom hahaha

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:28

Daphara schreef:
Hahaha, sorry, leedvermaak!

Ik heb je verhaal net hardop voor mijn moeder opgelezen en we hebben er beiden hartelijk om kunnen lachen, je klinkt net als ik een paar weken terug met mijn Duke.
Ik snap je frustratie, echt ik snap het helemaal!

Ja ik kan me dit best voorstellen dus geen probleem :')
Moest ook aan jouw Duke denken! En toen dacht ik we zijn niet alleen op de wereld en ook daar is het goed gekomen, dus dan moet dit ook goed komen :+

Hij is niet slecht van karakter, daar ben ik echt van overtuigd, hij is gewoon een beetje puber.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:33

Zijn puberstreken en je hebt gewoon ff teveel gehad achter mekaar, en dan is je emmertje vol :(:)

Tuurlijk komt het goed. Zijn hoofd is groot genoeg, ooit komt er verstand in :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:39

_O- Mooi gezegd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:43

Ik vind het al super knap van je dat je dit helemaal in je eentje doet.
Dat het dan soms niet volgens plan gaat, is heel vervelend. Maar dat hoort er stiekem toch wel bij als je met een paard met eigen wil op pad gaat.
Ik vergeet dat ook wel eens. Hoe braaf ook... blijft een dier met een eigen willetje af en toe.
En inderdaad als Duke ongevraagd opdringerig is, is dat eigenlijk niet goed. Ookal is het ‘gezellig’.
Hij gaat over je grenzen.
Nick is soms ook te opdringerig. Pas als hij weer normaal doet en rustig staat, gaan we weer verder met waar we gebleven waren.
Ook als ik brokjes pak, hij moet er van af blijven. Tot dat ik zeg dat het mag. Anders krijg je een klier van een paard.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:45

Ja precies! Hij maakt zich dan ook altijd groot als ik hem weg jaag, niet de bedoeling!
Maar vriend heeft al gezegd dat we er na de examens eens mee aan de slag gaan, hij is wat strenger dan mij := Een beetje good cop-bad cop haha

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:01

Tijdens onze mini vakantie met de paarden had ik altijd hulp nodig met opstappen, de laatste dag wilde mijn Duke ook echt niet meer meewerken, zelfs met hulp niet. Ik had de tranen in mijn ogen en voelde mij zo banketstaaf, iedereen wachtte op ons en het wilde gewoon niet lukken. We zijn een rondje aan de hand gaan stappen en toen lukte het wel, zodra ik op zijn rug zat ontspande hij gewoon en was de stress weg. Je voelt je zo onhandig en knullig op zo’n moment dat het niet wil lukken.

Gisteren hetzelfde, hij bleef maar drentelen en de stalgenoot kon hem niet lang genoeg laten stilstaan, uiteindelijk ben ik rechts opgestapt (hij trapte daar wel in) terwijl stalgenoot hem vast hield. Na een kwartiertje losrijden in de bak en een mini buitenritje samen met stalgenoot, kwamen we terug en stapte ik in de stalgang af, ik zette weer een kruk naast hem en kon zo weer opstappen (gewoon links) en dat kon ik gewoon 2x herhalen. Stalgenoot stond verderop met open mond te kijken.

Het is soms gewoon vreemd met die paarden. Vraag me niet waarom, ik denk dat het opstap probleem met Duke zichzelf ook wel oplost, het komt niet vanwege pijn of ongemak, maar spanning. Ik weet niet waarom hij dan ineens zo gespannen is, maar hij is het wel en dat kan heel frustrerend zijn.

Wat trouwens helpt als mijn Duke mij niet ziet staan, of geen respect voor mij heeft, is hem achteruit laten lopen. Ik heb ergens gelezen dat een paard van nature alleen achteruit loopt in een kudde als een ander paard (die hoger in rang is) hem terug zet, als een soort teken van respect.

Ik heb bij Duke het commando vanaf de grond nu op stem, op wijzen en op twee hulpen via het touw staan (druk op de neus naar achteren en schudden met het touw). Onder het zadel kent hij het ook al. Elke keer als zijn aandacht niet bij mij is, hij afgeleid is, hij ongevraagd in mijn zone komt, of hij het liefst over mij heen dendert, dan zet ik hem in zijn achteruit en dat werkt behoorlijk goed. Los in de wei heb ik ook altijd een touw bij mij en ik zwaai daarmee om mijn lijf als hij (of de brutale aap bij hem in de wei) in mijn zone komen en gebruik dan stemcommando, terug. Sinds ik dat doe gaat het echt veel beter met de standaard omgang met elkaar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 09:33

Ohhh wat een verhaal ook! En dan kan het allemaal mooi lijken op foto's maar stiekem zit je er op met het idee 'de eerste die een bod doet mag hem hebben' _O- Of ben ik dat maar? :+

Ik heb Duke ook meermaals achteruit willen zetten maar omdat hij dan ook nog nerveus was had hij eigenlijk nergens oren naar. Terwijl hij het normaal zoals jij ook zegt, gewoon kent als ik het nog maar dénk. Ik ben daar ook heel vroeg mee begonnen, ik denk dat wij hetzelfde artikel hebben gelezen want ik had dat dus ook zo in mijn hoofd! Dus achteruit kan hij als ik bij wijze van spreke me wat groter maak al, en Dexter ook. Onder zadel dan nog niet van toepassig.

Ze had zo'n speciaal fotohalster mee maar ik zeg doe maar niet hahaha

Ik denk eigenlijk ook wel dat dat probleem met opstappen bij jullie wel 'over waait'. Hoe ik het hoor is het niet iets wat hij altijd doet en het lijkt mij niet uit angst voort te komen. Langs rechts opstappen helpt hier trouwens ook wel als ik het niet te vaak doe, hij moet het niet door krijgen maar dan werkt het wel inderdaad haha!

Als het goed is komt van de week mijn zus haar merrie er bij staan. Heb het idee dat Dexter wat aan Duke's gekloot gewend is, en Dina kent hem nog totaal niet dus ik hoop dat die hem terug wat op zijn plaats zet haha. Maar ook gewoon zodat ik terug eens 1 paard kan meepakken zonder dat onze terrasgasten last hebben van het andere, brullende paard in de wei. Vind het fijn dat ze zo close zijn maar ik wil niet dat ze aan elkaar gaan plakken. En ik denk dat Dexter het ook wel heel fijn vindt om weer wat volwassen volk te hebben om mee te socializen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:25

Ook ik laat Nick achteruit lopen! Soms wel 20 meter, of meer als dat nodig is.

Nick en Bliksem hinniken ook de hele buurt bij elkaar als ik er 1 weg neem. Maar gelukkig houden ze op met hinniken als ik uit het zicht ben. Als ik weer in de buurt kom (dat horen ze van ver al), dan begint het hinniken weer, maar het blijft dan nog 'leuk'. Dan hinniken ze wat heen en weer, maar niet zo nerveus meer. Want schijnbaar weten ze dan wel dat het weer goed komt allemaal ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:42

Ja ik heb dan zelf ook wel zoiets van 'al doende leren ze' maar ik kan het niet echt maken als het terras vol zit, want de wei ligt naast het terras met enkel een beek er tussen.
Eerder was het ook wel zo dat, toch zeker Dexter, op een gegeven moment wel stopte. Maar ik was laatst met Duke gaan joggen en ik bleef hem echt lang horen.
En toen ik met Dexter was gaan rijden, een blokje om, hoorde ik Duke over de velden gewoon de hele rit :')
Terwijl het paard dat mee genomen wordt eigenlijk vrij chill is de hele weg. Duke wat kijkerig maar verder gewoon braaf in de omgeving die hij kent. Dexter interesseert zich sowieso vrij weinig in 'dingen'. :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:47

Ja als terrasgast is dat natuurlijk best hinderlijk. Kan ik me goed voorstellen. Want het klinkt nu niet bepaald zachtjes, dat gehinnikt. :P

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:47

Ik laat mijn verzorg ook altijd achteruit lopen als ze aan het donderen is, en dat gebeurt nogal vaak, tegenwoordig flikt ze het bij mij minder maar bij de andere verzorger flikt ze het bijna elke keer maar die laat over zich heen lopen. Vind het persoonlijk nogal irritant als ze zowat in me kruipt voor aandacht enzovoort.

En wat betreft het hinniken is bij mij hetzelfde, als het paard dat naast mijn verzorg staat er niet is, blijft ze hinniken totdat ik, of de andere verzorger iets met der gaat doen. Alleen bij ons vinden de mensen het altijd schattig als ze hinnikt omdat ze een hele hoge hinnik heeft.