Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:27

Ja daar ga ik ook heen. Heb me zelfs opgegeven om mee te rijden. Maar ja, met mij nog 60 anderen

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:12

Promisse schreef:
Ja daar ga ik ook heen. Heb me zelfs opgegeven om mee te rijden. Maar ja, met mij nog 60 anderen


Ja, ik ook.... Waren echt 80 reacties ofzo. Zat er helaas niet tussen. We zijn nu aan t kijken of we wat op stal kunnen organiseren :P

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:04

Zal wel weer eens kort filmpje laten zien van Zorro nu.
Ik doe een hoop fout ja :+
Waar we nu iig mee bezig zijn
- rechterhand ontspannen
- links - rechts evenveel contact houden
- heupen beter indraaien in de bochten
- tempo controle
En euhh nog wel meer.

Moeilijke punten Zorro
- wil standje race door de baan
- wil in 1 houding blijven hangen/niet dalen in de hals
- moet veel meer gaan liften vanuit de schoft


pol013

Berichten: 9009
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:09

Mirjam: ik zie veeeeel meer rust in zijn beweging zo. En hij loopt meer naar het bit toe zo. Is een aangenaam beeld om te zien vind ik.

Ik moest gisteren nog aan deze training denken; je paard niet in een houding dwingen.
Veel vliegjes om het hoofd van mijn paard, die reageert daar heel kriebelig en spastisch op. Dus zijn hoofd bewoog. Daar tussen heel fijn in de aanleuning. Maar dát kan de jury dan dus blijkbaar niet onderscheiden: of het een reactie is op de zwerm vliegen of een probleem in de aanleuning. Ruim 10 punten minder dan normaal (en minder dan de 2e proef bij dezelfde jury waar hij minder goed liep) omdat ik voor iedere hoofdbeweging aftrek kreeg. Jammer maar helaas. Ik ga er echt niet meer druk op zetten om hem zijn kop stil te laten houden. Volgende keer vliegenspray gebruiken en hopen dat dat helpt.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:21

Ik lees hier rustig verder mee, zelf even al een hele tijd weinig motivatie om überhaupt naar stal te gaan laat staan iets te doen. Dus zo nu en dan even longeren en heeel af en toe erop maar daar blijft het wel bij. Hebben jullie ook weleens zo'n periode gehad dat de motivatie even weg was?
Ik hoop echt dat dit tijdelijk is en dat ik straks gewoon weer zin heb om naar stal te gaan en lekker aan de slag te gaan.

@Iris leuk dat je met die pony aan de slag kan! Hoe gaat de zoektocht verder naar een nieuw paard ben je actief op zoek of rustig aan?

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:29

Zoro, echt een hele verbetering! Veel beter over de rug naar de hand toe. Hij loopt zo ook veel beter door zijn lichaam. Ga zo door zou ik zeggen!

Proven, ik denk dat iedereen wel eens een motivatiedip heeft. Maar meestal heeft dat dan wel een reden bijvoorbeeld even geen vooruitgang met rijden, te druk naast de paarden enz. Weet je hoe het bij jou komt?

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:47

Dank jullie, ook erg blij hoe het nu verbeterd.

Proven die periodes ken ik zeker wel. Ff alleen dingen doen die je leuk vind met ze, dan komt het wel weer.

Pol: veel zien het niet of strsffen het toch af omdat het zo "moet".
Zelfde met staartzwiepen naar de vliegen...moeten ze aanrekenen als protest. Blijkbaar moeten de paarden zich maar gewoon laten bijten. :n

pol013

Berichten: 9009
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:27

Die periodes heb ik eigenlijk echt nooit. Wel dat ik even minder aandacht besteed aan een bepaalde discipline. Wat minder dressuurmatig werk of juist wat minder spring. Maar niet rijden ken ik eigenlijk niet. Al zou ik het misschien wel hebben als ik altijd alles op 1 discipline zou houden denk ik. Dan ben ik snel uitgekeken, zeker als het te lang niet goed gaat. Ik verzin gewoon altijd weer iets nieuws. :+

Zou eigenlijk best eens gezond zijn voor mij denk ik :o Eens even geen paard.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:51

Hele mooie verbetering Mirjam, veel meer ontspanning. :)

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:41

Dank je.

Ben nu ook maar filmpje Sterre aan het uploaden. Ben ik weer up to date. :')
(Eliana word momenteel enkel aan de longe getraind)

Edit:
Ok Sterre
Werkpunten:
Tempocontrole
Hals zakken maar ook naar voren zien te krijgen
Neus eruit dus.
Galop uit de race modus


proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:36

Fijn te horen dat sommige van jullie dat ook weleens hebben! @sussie zit momenteel niet zo lekker in mijn vel dus denk dat dat de oorzaak is. Motivatie op andere gebieden is ook even zoek (werk/sporten) namelijk.
Gelukkig is het zomer en kan ze lekker op het land rondlopen de hele dag dus ze vind het vast niet zo erg dat ik er wat minder ben hoop ik dan maar :)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:18

Pony doet het goed, is lekker op haar gemak hier. Heb haar deze week gelongeerd, na een paar keer ook een chambon eraan gedaan. Ze begint fijn te ontspannen en haar hals te laten zakken.
Het deel waar onze eigen (!) rijbaan moet komen is nu uitgevlakt en de stenen zijn er uit.
Over een paar weken komen ze van het bedrijf waar mijn man voor werkt langs om wat delen uit te graven/op te hogen, zodat we de bak nog wat groter kunnen maken.
Zodra we dan definitief weten dat we in Namibie kunnen blijven komt er ook een omheining om heen.

Verder gaan we vandaag weer naar een fokker, om te zien of er een leuk, jong dressuurpaard rondloopt voor me :)

Mirjam, ik vind ook dat je paarden meer rust erin hebben, zou zeggen lekker zo doorgaan met je nieuwe instructie!

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:31

Dank je. Nog maar 3x bij haar gelesd dus benieuwd wat de toekomst brengt.

Fijn een eigen bak! En succes met paard kijken.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:03

Heb vandaag een leuke gezien en een filmpje van gemaakt. Zal de naam van de fokker etc niet noemen om het netjes te houden voor nu.
Dit is een 2,5 jarige, bijna 1.70m. Spring gefokt Namibisch Warmbloed.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:59

Ik lieg trouwens. Zijn moeder Namibisch, vader is Valentino v Now or Never.

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:36

Leuk paard Iriscope, maar is die echt al 2,5 en 1,70m?? Ziet er nog echt heel puppie uit! Als je zou zeggen het is een jaarling zou ik het ook geloven. Maar beweegt en springt leuk!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:39

Grappig dat je het zegt, hij ziet er heel puppy uit inderdaad, maar leeftjid en hoogte, misschien zit ik er 2 cm naast, maar hij is vrij groot ja!

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:41

@Mirjamalvaro. Ik vind dit ook een prettiger beeld. Maar voor deze lengte zou ik hem graag nog wel meer zien dalen en iets actiever van achteruit (niet sneller maar actiever). Wat ik ook wel in mijn achterhoofd heb, je hebt al weer eerder dit soort ontspannen filmpjes laten zien op deze lengte. Maar hoe gaat dit zich houden op het moment dat je meer aanspanning en verzameling gaat vragen, want dat is wel nodig op het niveau waarop je hem start.

Maar goed first things first...en dit ziet er prettig uit!

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:42

Iriscope schreef:
Grappig dat je het zegt, hij ziet er heel puppy uit inderdaad, maar leeftjid en hoogte, misschien zit ik er 2 cm naast, maar hij is vrij groot ja!

Ha ha dat zie je totaal niet op dit filmpje meer staat ook geen referentiepunt naast. Door de puppie looks denk je ook gewoon dat hij kleiner is.

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:43

Maar heb zelf ook een tijdje gereden op een paard dat enorme puppielooks hield. Leek wel of ie gewoon zijn veulen manen en staart had behouden, maar was 5 dus echt wel tijd om met hem aan de slag te gaan. Vond het wel schattig en noemde hem altijd mijn reuze veulen (1,75m)

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:23

oji schreef:
@Mirjamalvaro. Ik vind dit ook een prettiger beeld. Maar voor deze lengte zou ik hem graag nog wel meer zien dalen en iets actiever van achteruit (niet sneller maar actiever). Wat ik ook wel in mijn achterhoofd heb, je hebt al weer eerder dit soort ontspannen filmpjes laten zien op deze lengte. Maar hoe gaat dit zich houden op het moment dat je meer aanspanning en verzameling gaat vragen, want dat is wel nodig op het niveau waarop je hem start.

Maar goed first things first...en dit ziet er prettig uit!


Dat is inderdaad waar we mee bezig zijn, dat hij overal in gewoon op lengte wil blijven en nog meer zakken als ik dat vraag.
Vanuit daar kunnen we dan weer hopelijk verder.

Eerste les waren we zelfs enkel bezig om zijn bekken weer rechter te krijgen en dat hij niet zo rond rende. Tweede les lukte het om het wat te laten zakken. Derde les zakte hij alweer veel meer.

Geen idee hoe de aanspanning zo gaat, maar verwacht eigenlijk dat deze instructrice mij daar eindelijk echt mee kan gaan helpen. En daarmee de basis heel goed in de gaten houd.

Ik heb hem in het verleden inderdaad wel vaker goed op lengte gekregen, maar wel in zijn eigen hardloop stand. Dit is voor het eerst dat ik hem EN op lengte EN goed rustig tempo heb. Dus dat geeft wel wat hoop. :')

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:57

Lekker doorgaan met lessen! Komt vast goed!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:59

Wauw Mirjamalvaro, zo zie ik Zorro veel liever lopen!

Wbt de online training zie ik inderdaad dat we toegang krijgen tot het nieuwe platform en dat er nieuwe filmpjes zullen volgen...ik ben benieuwd...

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:30

Dank je. :o

Zal over paar lessen wel weer filmpje plaatsenals het goed blijft gaan. :')


Wel blij met Sterre vandaag. Haar neus komt er zowaar uit ipv zich enkel op te krullen. En de galop gaat ook steeds rustiger.
Slechte kwaliteit foto, gebroken lens, stof achter het gebroken glas. :\
Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:03

Ik heb eindelijk filmpjes van de grote vos die ik zo leuk vond. Heeft iemand zin om zijn/haar mening te geven over dit paard? Hoe meer paarden ik zie, hoe onzekerder ik word :')