Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:14


proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:31

Hallo allemaal ik lag er even uit door privé omstandigheden (ook bijna niet meer gereden de laatste maanden). Maar ik ben weer terug, ga het weer lekker oppakken en lees graag weer gezellig mee hier!
Wat een leukerd Iris! Hoe oud is die?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:39

Ha, ik vond al dat je erg stil was Proven! Leuk dat je weer lekker terug bent en ook weer gaat rijden!

Paard is bijna 5, ze worden hier allemaal rond deze tijd van het jaar geboren dus ik gok rond nov-dec dat ie 5 is. Zadelmak, meer nog niet :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:40

Iris dat is verreweg de leukste tot nu toe! Succes zaterdag.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:03

Oh leuke leeftijd ook om lekker mee aan de slag te gaan! Heeft die al lekker kind kunnen zijn! Succes zaterdag ben benieuwd !

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:05

Thanks dames! Ben ik met je eens Mirjam! En hij staat ook nog eens in Namibie dus we hoeven niet te importeren... Ben heel benieuwd hoe hij in het echt is.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:26

Proven, welkom terug.

Iriscope, hoop dat hij in het echt wat is, want bij jullie zijn rij/sport paarden nogal dun bezaaid, dus tja, keuze is ook stuk minder... als er al iets staat.

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:43

Hij ziet er leuk uit op de video Iris. Wat zou zijn stokmaat zijn? Die omheining is heel hoog zo te zien.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:45

Hij is 1.64m op het moment. Hek op de achtergrond lijkt een game fence te zijn, die zijn meestal rond de 2 meter hoog :j. En nog springt een kudu er vanuit stilstand zo overheen :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:45

Iriscope schreef:
Hij is 1.64m op het moment. Hek op de achtergrond lijkt een game fence te zijn, die zijn meestal rond de 2 meter hoog :j. En nog springt een kudu er vanuit stilstand zo overheen :+


Gaaf!! Gewoon dat wild daar, alleen is weitje afzetten in NL wat makkelijker, niet zoveel jagers hier.
Mooie maat toch ?

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:54

Ik vind dat een mooie maat, maar ik vond het moeilijk om te zien want ik had geen herkennings punten. Toen keek ik naar de omheining, dat hielp ook niet.

Even kudu gegoogled, lekkere horens hebben die. Zoiets was er van verdacht Arrow te hebben verwond toch?

Ben je al wezen kijken?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:00

Ja het kan inderdaad kudu zijn geweest, maar ook een ander soort bok met hoorns. Arme Arrow.

We zijn gisteren wezen kijken en ik denk dat ik "hem" gevonden heb!
Hij sjouwt net zo lekker als in de video's, in galop vond ik hem zelfs losser door zn lijf dan wat hij op de video liet zien. Hij heeft een prachtig hoofd, veel uitstraling, wel baby nog, meer in het echt dan op de video. Maar das een kwestie van tijd!
Heel kalm paard, maar echt een goed achterbeen. Zijn pa had een 9 voor zijn galop op de keuring (die hier door Duitsers van het Holsteiner stamboek o.a. gedaan wordt, dus Europese standaard) en dat kun je bij hem ook terug zien.
Hij heeft een erg mooie bouw vind ik. Hij zakt mooi van achter als ie beweegt, fijne rechte rug, mooie halsaanzet.

Enige 2 puntjes, zijn nek had wat langer mogen zijn en hij staat voor wat Frans. Helaas geen foto van gemaakt. Cam was in handen van mijn man en die was de voorbenen vergeten :+. Hij zwemt niet met zijn voorbenen, en het is niet zo ernstig dat ik hem er op zou laten staan, zeker niet gezien alle andere pluspunten die hij heeft en het feit dat hij met kop en schouders boven alle andere paarden hier uit steekt.

We vliegen vrijdag naar Kaapstad om daar wat paarden te bekijken en ik wil geen definitieve keus maken, maar de VP van de paarden in Kaapstad is bijna 2x zoveel plus het gedoe van importeren en de kosten ervan. Daarbij heb ik op geen van de filmpjes een beweging zoals de zijne gezien en das eigenlijk een van de belangrijkste pluspunten.

Kortom, het moet wel heel gek lopen in Kaapstad, mocht ik toch niet voor deze gaan.

Ik ben erg happy, de fokker fokt al 30 jaar, weet echt wat hij doet en heeft veel hart voor de sport. Hij komt nog uit een tijd dat het niveau hier ook hoger lag en probeert dat nog steeds na te streven.
Paard is bijna 5, enkel zadelmak en wordt nog 4 weken door een professional doorgereden voor me, waarbij ik kan gaan kijken en ze hem langzaam naar mij kan over dragen.
Ik heb altijd zelf ingereden maar ben ook wat ouder aan het worden en zonder hulp op de grond (mijn man zou dat eventueel kunnen doen, maar heeft geen ervaring) vind ik het prettiger als de scherpe kantjes er vast af zijn!

Giga verhaal, sorry daarvoor. Ben erg happy, zie het helemaal voor me met dit paard. Denk dat we een leuke toekomst zullen hebben samen!

Daarbij heb ik een heeeeeeel leuke Appaloosa gevonden waar ik gek mee ben, en die past in het budget. Dus, omdat ik een zwak voor aparte paarden heb (hadden jullie met Arrow vast door :+ ) Komt er ook een stippel vriend voor me en kan ik me momenteel even niet rijker wensen!

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:04

Je klinkt enthousiast. *\%/* *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:23

Wat ontzettend leuk Iris!

Hmmm hier is gisteren kort gefilmd toen ik op Sterre zat, maar beeld is zo beweeglijk dat je zowat zeeziek word. Doe ik jullie dus maar niet aan. :')

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:59

Wat ontzettend leuk Iriscope!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:25

Wat super leuk @iris! Kan je weer lekker aan de slag. Ben benieuwd of dit hem wordt :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:40

Klinkt goed!!!

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:29

Ik vind het een heel leuk paard op de filmpjes Iris!
Hij lijkt zich net wat vast te houden in zijn rug denk ik, maar als hij zich in het echt nog beter liet zien is dat misschien meer een momentopname, hij kan wel echt fijn bewegen.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:34

Hoe waren de paarden in kaapstad @iris? En heb je al een keuze gemaakt?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:29

proven02 schreef:
Hoe waren de paarden in kaapstad @iris? En heb je al een keuze gemaakt?

Ik heb twee hele toffe gezien waar ik nu tussen twijfel! Ene is een merrie van 3 jr, rond 1.65m, met oa Flemmingh, Rubinstein en Nimmerdor in haar bloedlijn. Andere is een (nog) hengst van 5jr, 1.55, zwart. Echt een plaaatje om te zien met super gangen maar wel vrij klein. Ik ben zelf ook maar net over 1.60m overigens. Hij heeft in de vaderlijn Unato v Metal en in de moederlijn ook Rubinstein.
Zooo lastig kiezen!!!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:54

Hazo heb je niets, zo heb je er twee! Succes met kiezen!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:44

Ja luxe probleempje. Grappige was wel dat Rien daar op stal is geweest om clinics met hun paarden te doen. Toevallig, is de cirkel zo ook weer rond :P. Overigens scheen hij erg gecharmeerd te zijn van de vader van de merrie. Zal morgen even wat op YT uploaden, wie weet kunnen jullie helpen de knoop door te hakken :+

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:11

Wat toevallig zeg! Leuk ben benieuwd naar ze!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:30

Hier is de (nog) hengst, 5 jaar oud, basis ingereden, rond 1.55m


En dit is de merrie, 3 jaar, nog niets mee gedaan. Gok rond de 1.62 nu, misschien iets groter

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:48

Ohh die merrie is leuk zeg ! Ze galoppeert alleen wel een beetje als een hertje maar dat komt misschien ook door de situatie in het filmpje. Die hengst is ook wel leuk maar wat standaarder die merrie vind ik echt een heel leuk dier om te zien!