Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:37

Wat schattig die kalfjes! <3

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:52

Romy & rina.... osteo is er allang bji geweest en fysio ook.
hij is verder in orde, dit zit te diep om iets mee te kunnen.
Juist de rug op de foto laten zetten ómdat anders de osteo er niks mee wilde, die wilde eerst een foto om eventuele breuken uit te sluiten.

Verder krijgt hij rust nu, rust roest en is achteruitgang maar elke meter méér rechtuit lopen wordt hij slechter van. Van de arts mocht ik erop om te kijken of we hem rechter konden krijgen maar daar werd hij zó slecht van dat we dat even niet meer doen.

Dus hij is momenteel weer redelijk recht , in de zin net als vóórdat ik er 5 minuten opging.
Alleen nu wachten we gewoon verder af.... hij loopt op de wei, hij rolt en kan prima omrollen...
alleen rechtuit lukt gewoon nog niet goed. Dus heeft nog tijd nodig.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:59

Dat word dan al lastiger inderdaad, wel al eens aan rechtrichten gedacht?
Kan je gewoon mee beginnen terwijl je er naast loopt en dat later eventueel onder het zadel oppakken.

Sorry ik reageer te weinig laatste tijd, binnenkort weer wat uitgebreider.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:17

Dat gaat dus ernaast niet. We hebben het al geprobeerd met dubbele lijnen
Hij kán zijn achterhand gewoon niet recht er achter zetten.
Daarom maar besloten erop te gaan zitten.
En wellicht is er inwendig wel wat kapot maar dat kunnen niet zien zo.
Een echo inwendig is een optie, maar mijn potje is even leeg. En wat haalt het uit....

Hij mag nu de zomer de wei op en wij kijken daarna weer verder
En mocht hij eind van het seizoen niet opgeknapt zijn dan krijgt hij pensioen op zijn 31e...

Hij heeft geen pijn, heeft al zwaar op de pijnstilling gestaan maar dat gaf geen enkel verschil.
Hij is blij en kan bokken, rennen, omrollen, liggen.... alleen geen last dragen.
Nou prima dan...

Mijn trailer gaat volgende week voor een onderhoudsbeurt en vraag gelijk wat hij nog waard is. Hij gaat daarna de verkoop in. ik ga met Chico sowieso niet meer op pad buiten het dorp...
Dus mocht iemand nog een leuke 2 paards trailer zoeken.....

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:31


ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:11

Dubbel of enkel maakt niks uit het LUKT hem gewoon niet.
De enige reden dat ik er even 5 minuten OP ging was om te kijken of het dan wel lukt.
Wanneer je erop zit lukt het wel maar dat kan hij blijkbaar nog niet aan.
Dit paard loopt in de 25 jaar dat ik hem heb nooit aan een lijn of iets dergelijks.... hem nu dit gaan vragen werkt gewoon niet met deze blessure. En ik heb er geen moer verstand van.
Paard is altijd gewoon recht geweest en nu door een ernstige blessure scheef, dat ga ik niet forceren
We wachten gewoon af, hij heeft de hele zomer nog op de wei.... en dan zien we wel.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:14

Even iets heel anders..... zouden jullie je paard van 31 nog verhuizen naar een ander stekkie ??
Ze zeggen niet voor niets dat je oude bomen niet meer moet verplaatsen .....

Chico staat super waar hij staat alleen in geval van pensioen zou ik hem liever méér buiten hebben....
Alleen is dat niet zo goed te vinden waar hij én fijn staat....én hij heeft 4 ijzers ( voor ook nog wigzolen)dus een nat weiland of sloot drinken is geen optie iv verliezen....weiland moet afgezet zijn + waterbak.
Hij kán niet zonder ijzers.

hij eet geen ruwvoer meer, moet lucerne/grasmix krijgen dus een PP is ook geen goed idee waar ze ruwvoer aanbieden. Daarbij is eengrote groep voor een 31 jarige met blessure ook niet fijn...

Zucht, ik vind het écht lastig.
Ik sta op de beste stal ever!!! denken mee, letten op hem, apart afgezet lad, speciaal voer, ideren houdt hem in de gaten... perfect!!!
Alleen die paar uurtjes in de winter in de paddock vind ik jammer. Al gaat hij dan in de ochtend eruit en kan ik na werk wandelen en hem nog in de paddock zetten, maar is ook niet veel aan in de winter....

een pensioenstek vind ik vaak tegenvallen en is veel te ver.... ik wil graag iedere dag naar hem tot júist vanwege de vele oude mannen kwaaltjes....
voorlopig staat ie tot einde zomer prima, maar ben er wel over aan het nadenken....als hij niet zou opknappen, wat dan ??

Afscheid nemen is hij veel te goed voor, hij is blij, vrolijk, rent en gaat lekker rollen....

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:24

Ik zou hem niet verplaatsen. Ik denk dat die paar uur meer buiten staan niet opweegt tegenover alle voordelen die je op deze stal hebt.

Ik verplaats mijn bijna 29 jarige ook niet meer. Ze zou het best aankunnen want ze is super gezond, maar ik ga nergens in de buurt van mijn studentenwoning een plek zo goed vinden als waar ze nu staat.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:05

ElCamino dat ligt imo echt compleet aan het paard. De ene verpoot je zo zonder probleem en de ander kan er echt niet tegen. Champie (33) stond tot vorig voorjaar ook ergens anders, en hij was daar al jarenlang. Hij heeft er niet naar getaald om terug te gaan. Hij vind het hier zelfs veel leuker, en hij is zo opgeleefd daar kan zelfs zijn vorige eigenaresse niet bij. Zijn vriendje Jae (24), die hier een aantal jaar gewoond heeft, later bij mijn vriendin, taalde er ook niet na. Zolang er goed te vreten was was het hem allemaal ok, hoeveel of hoe weinig hij ook op de wei kwam. En mijn oudje Daisy was er zelfs 1 die ervan genoot als ze mee mocht ergens heen. Hoefde niet eens een wedstrijd te zijn, mee als gezelschap was al goed. Die is ooit meegeweest naar een NK, waar ik bij een kennis van me overnachte en de paarden daar stonden, ze heeft het hele NK niet gezien, was alleen maar mee als gezelschap voor de andere 2 die geshowd werden. Je jonkies waren veel meer van slag dan de dame. Die vond het alleen maar geweldig. Maar ik ken er ook die moet je echt gewoon niet verpoten. Clips (16 nu) is er zoeen. Die kan er echt heel slecht tegen. Samen met de anderen die ze goed kent tot daar aan toe, maar alleen is echt geen optie. Jij kent Chico het beste, als jij denkt dat hij er weinig tot geen last van heeft zou ik een ander stekkie zoeken, als dat beter bij hem past.
Kwa zijn scheefheid. Wat heeft de DA vastgesteld? Heb je al eens (grinnik komt ze weer) een thermografie overwogen? Als ik je verhaal zo hoor zou het me niet verbazen dat hij ergens toch een blokkade heeft die ontstoken is. Ik heb dit nu al een aantal keer in de kliniek gezien, paard wat ook of kreupel of raar liep, wat ergens in de rug (bekken) een blokkade had waar je zo niet aan kon komen. Baas maakte dan thermo, en schreef dan altijd pijnstillers en spierontspanners voor en na een week een fysio, waarna het paard nog 2 weken die pijnstilling en ontspanners moest krijgen. Het moet wel ontspannen en los (en de ontsteking een enigzins onder controle) zijn voordat een fysio oid iets kan. En je kent het van jezelf als iets zeer doet ga je erop lopen, en mag ook niemand eraan komen. Bij een ontsteking moet je overigens denken aan de zenuwuiteinden die vlak bij/naast de ruggengraat zitten. En dat kan echt zo zeer doen dat hij scheef blijft lopen en daar kom je zonder die medicijnen ed niet doorheen. (ze kruipt nu weer onder dr "ik ben geen dierenartsassistente" steen ;) geintje. Ik ben echt geen geleerde DA assistente, maar ik heb echt zoveel geleerd het afgelopen jaar.)

Leuke foto's gezien. Genieten van die oudjes.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:24

Thermografie heeft ie al eerder gehad. Mijn osteopaat had er eentje. De osteo is ook geweest en op wat kleine blokkades na had hij nergens last van. Maar ze gaf aan dat dit maanden kon duren en dacht dat ws de facet-gewrichtjes een opdonder gehad hebben. Daar kun je niet bijkomen

Er zit ws een enorme kneuzing/zwelling naast/tegen de ruggenwervel wat het scheve veroorzaakt.
De rugfoto's wezen niks uit ( behalve KS wat er al jaren zit en dit niet veroorzaakt)
De cortisone injecties knapte hij ontzettend van op, daarom weten we ook dat het er zat.
Hij heeft AB en pijnstilling gehad de eerste week. De dierenarts zei dat het gewoon tijd nodig had.
Laatst met Pinksteren heb ik hem 4 dagen op ruime Bute gezet om te kijken of er verschil was in gedrag.... niks! net zo blij als altijd...en net zo lopen als daarvoor... dus echt pijn ervaart hij niet denken we.

Maar zal de dierenarts als ze op stal is nog eens laten kijken. Het erge scheve is weg maar nu loopt hij nog iets buiten de massa met lopen. Hij staat soms wel nog scheef. En bij wandelen draait hij zijn been weg..

Chico was altijd met shows erg overstuur wanneer we 3 dagen weg waren, at niet, boxlopen, gillen...
Maar stal verhuizingen boeit hem niet zo, heb hem 24 jaar en zo'n 6 stallen gehad en overal wel happy denk ik.... maar omdat hij nu én 31 is.... én niets meer doet.... geen idee wat ik goed doe,
Afijn, eerst maar kijken of hij verder op wil knappen....

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:18

Lastig, verschilt inderdaad per paard, die van mij is een paar maanden geleden nog verhuisd en twijfelde ook toen ondanks het verhuizen van stal altijd zonder problemen ging.
Maar moet zeggen dat ik zo giga blij ben dat ik haar wel verhuisd heb, heb voor haar en voor mij ook het perfecte plekje gevonden, heeft haar alleen maar goed gedaan.
Maar in jou geval zou ik gewoon oren en ogen openhouden of je iets beters kan vinden en zolang je dat niet hebt lekker blijven staan.
Is er op je huidige stal geen mogelijkheid tot meer buiten in de winter?

Zat gisteren te twijfelen of ik zou gaan rijden met dat warme weer maar toch gedaan, lekker in de binnenbak en ging prima, niet lang maar ze had er toch wel zin in.
Daarna natuurlijk lekker afgespoten, ook al zweet die van mij bijna niet :)

Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:58

Romy1234 ze zeggen wel dat we een oplossing vinden voor hem maar ik ben bang dat het hem niet gaat worden. Er zijn meerdere mensen die niets met hun paard doen en die gaan ook gewoon 2 uurtjes naar buiten.... als het voor mij geregeld wordt krijg je deze mensen ook.... en dat snap ik. Al sta ik het er langst en is het medisch .... maar we zien wel.
Ik heb geen haast en kijk rustig verder, ik ben bij bijna ALLES hier in de buurt geweest maar niks voldoet aan mijn eisen...nou ja, aan wat Chico nodig heeft...
En anders blijft hji staan....

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:53

nou, ben op diverse bedrijven geweest maar er is er géén die me trekt. Alles heeft wel een nadeel. Twee stallen met uitloop boxen vielen af.

De een haalt gewoon de uitloop weg in de zomer want ze staan op de wei.... nou mijn paard niet snachts!
En er was nog wat gerommel over de paddocks met samen zetten en rouleren met binnen/buiten zetten. Trok me gewoon niet..
De 2e zag er perfect uit maar is uiteindelijk te duur om elke dag heen te gaan. Kost me 2x zoveel brandstof elke dag.

Maar nogmaals met stalhouder overleg gehad en ze zoeken echt een oplossing voor de winterperiode zeggen ze. Moet me niet druk maken over de andere klanten want er had nog nooit iemand gevraagd om meer paddocktijd /buiten staan. Dus heb goede hoop.

Verder knapt Chico langzaam op. Heeeel langzaam, dinsdag komt de osteopaat weer en morgen krijgt hij een equissage behandeling. Verder heeft ie een vriendinnetje erbij, een merrietje van 2 jaar. Superschattig.

Afbeelding
Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:56


Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:49

Wat een schattig ding die 2 jarige, heel lief zo samen!
Jammer dat je niks kan vinden wat in je straatje past qua stal, hopelijk kunnen ze toch wat aanpassen van waar je nu staat.

Hier osteopaat er van de week weer bij gehad, had het idee dat ze toch weer iets scheef begon te lopen onder het zadel.
Waren ook nog wel weer wat kleine blokkades maar 1e wat zij zei was van wow die is lekker opgeknapt en ziet er goed uit :o

Trekken jullie oudjes het allemaal een beetje met die warmte?
Gelukkig die van mij niet zo veel last, alleen iets slomer.


Afbeelding
Afbeelding
Grappige foto de laatste, is haar 6 jarige maatje waar ze heel goed mee opschiet (en ik ook met het baasje van dat paard), ze leken net 1 zo _O-

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:56

Chico had het wel erg warm, heeft ook best een dikke vacht ipv een dun zomervelletje.
Scheren doe ik niet, vacht heeft een werking.... en niet voor niks en hij heeft geen PPID.
Douchen lekker de boel af en uit de felle zon.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:44

Nap van 24 kan er goed tegen.Maar Iwi van 30 heeft het wel een beetje moeilijk.Maar s'avonds de 2 oude mannetjes douchen vinden ze heerlijk.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:55

Ik heb alles onder de bomen geparkeerd :+ Eikebomen wel te verstaan :+ En nee de Eikenprosessierups heeft ons nog niet gevonden ;) Als dat gebeurd wordt het hier heeeeeel kaal rondom hausen, dan laat ik ze allemaal omzagen. In het kader van onderhoudt mag dat in Dld. en minstens 4 zijn al slecht.

De ouwe heer was alweer geschoren, en die had het minste last. Mijn drakedame en moeders en kind hadden het meeste last van de warmte. En liepen ook aardig te balen dat ze niet op de wei mochten. Hooi voor hun neus was niet lekker genoeg :')

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:04

Hier gaan de oudjes goed, en komt morgen de dierenarts voor de keuring van mijn mogelijk eerste eigen paard.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:06


Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:04

Leuk een veulentje!

Die van mij trekt het altijd wel aardig goed in de warmte. Hij heeft het kleine voordeel dat die schimmel is en deze kwpn’er eigenlijk meer dan de helft arabier is en die daarom net wat beter tegen warmte kan. Hier staan ze op de warme dagen (30+ graden) overdag/in de middag in de stal omdat ze niet overal in de wei schaduw hebben en dan is het op stal koeler.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:54

Spannend Maddoxx. Succes vandaag.

ElCamino Vervelend dat die stallen geen van allen waren wat je zocht. Ik heb ze thuis staan, maar ik geloof dat ik ook echt geen stal zou kunnen vinden als die van mij in pension zouden moeten. Ik hoop dat je stalhouder woord houdt. Chico met die 2 jarige is leuk.

Romy fijn dat ze zo opknapt.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:44

Moon heeft weer van zn maandelijkse welnessbeurd migen genieten

Alles kaal wat kaal moet en manen overnieuw gevlochten <3

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:59

gisteren is de osteopaat weer voor Chico geweest.
Eerdere keren on ze niet veel doen omdat hij nog zo ontzetten slecht was maar nu is hij redelijk stabiel. Nog wel scheef en sinds kort draait hij zijn voet weg als hij hem neergezet heeft dus weer een afspraak gemaakt.

Ze vond hem heel erg opgeknapt en had dit eigenlijk niet verwacht na pas 12 weken.... pffff kan wel half jaar duren dit.... Maar, vorige keren zat de rug nog vrij los maar nu heeft hij de boel best vastgezet na 12 weken scheef staan en overbelasten op 1 kant. Dus losgewerkt met een behandeling en ook nog dry needling.
Verder hebben we balans kussentjes geprobeerd om hem te triggeren weer rechtop te staan. Hij vond het wel raar maar het werkte wel.Wel moet hij nog gecorrigeerd woren met de hand, maar dit moet snel beter gaan worden.
Na de behandeling stond hij namijl geruime tijd op rust met zijn rechterbeen wat hij eigenlijk al 12 weken overbelast..... We gaan dus door met deze oefening met hem.Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:41

Hoop dat het helpt! Die kussentjes kende ik helemaal niet, wel super interessant om te lezen.


@Jumpyhorse, heerlijk, zo'n wellness!

Ik heb wat foto's van de shoot van afgelopen week.
Mevrouw is wel een beetje rond :') .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding