[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 19:58

Lief hè.
Nick meenemen hoefde niet. Marloes rijdt een lesje mee als ik op de manege werk. Ze tijd meestal op Joris. En voor die 10 minuten kom ze de proef mooi op Joris doen.
Het is daar allemaal laagdrempelig en lol met de knol. Niets officieels.

Ergens in november is er wel een springwedstrijdje op de manege voor de vrijwilligers. Denk dat ie dan wel mee gaat.

Aankomende zaterdag ga ik een ‘airborne’ rit doen met Nick. :)
Zaterdag worden er veel parachutisten gedropt boven de ginkelse heide vanuit dakota’s.
Ik ga onderbegeleiding van gids te paard op de Veluwe mee met de ‘airborne’ rit.
Gaan we zien of Nick vliegtuig, parachute en helikopter proof is. En anders wordt ie het maar terplekke haha.

Wel spannend, moet alleen dit keer op pad. Vind ik toch altijd wel een dingetje. Maarja, moet het gewoon blijven doen.

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:00

Super goed van je!
En jouw insteek als hij nog niet bomproof is, wordt hij het terplekke maar, vind ik helemaal geweldig.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:16

Leuke plannen met Nick heb je. Een springwedstrijdje in november en die airborne rit. Dat klinkt gaaf.

Inmiddels weet je hoe het werkt met Nick en iets "spannend" vinden: zo lang de "leider", jij dus, focus heeft op Nick en niet op dat wat er "spannend" is, doet Nick braaf wat ie moet doen. Als je Nick vertrouwt, vertrouwt hij jou. Lekker samen in een bubbel.

Lekker gaan genieten met je supermafje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:27

Hahaha ja 'anders wordt hij het maar' zo ben ik ook :D
Wat een leuke rit!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:38

Klinkt leuk!
We gaan er maar vanuit dat jullie groepje zelf niet "airborne" gaat :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 17:25

Haha nou dat hoop ik niet! Want dat zou niet goed zijn. :') :')

Heb er zin in! En of dat nog niet genoeg is... blijf ik de hele dag daar. Nick gaat bij de gids op stal. En kan dan lekker bijkomen van de rit.
Om vervolgens tegen de avond een bronst rit te maken. Dan gaan we edelherten spotten te paard! *\o/*

Ik ga alleen, Daan dropt me, maar gaat daarna werken. Spannend, maar het is wel goed voor me. Even een dag voor mezelf, Nick en de natuur. David en Marloes gaan die dag naar opa en oma.
Wordt wel een lange dag, hoop dat ik het vol houd. :') Heb net een longontsteking achter de rug. We zien wel. Het wordt mooi weer, dus dat komt vast wel goed.

Vanmiddag dacht ik 'doe eens gek'. En heb Nick en Bliksem opgezadeld. Ben met de naar school gelopen om als verrassing David en Marloes op te halen.

Op de parkeerplaats geparkeerd tussen de auto's.
Afbeelding

Ja daar zijn ze! En uiteraard werden Nick en Bliksem weer volop geaaid en kregen ze veel aandacht.
Afbeelding

We zijn nog op de foto gezet door een moeder die pas nieuw is op school. "Oooh dus hier worden de kinderen te paard opgehaald, dat zag je in onze vorige woonplaats niet!"
Nou ja, eigenlijk is er maar één zo'n maffe moeder die dat ook gewoon doet. :+ :Y)
"Is het niet heel druk dan? En moet je niet heel ver?"
Ja... en ja... Maar dat geeft toch niet?

David reed - op het stuk bij de snelweg na - zelfstandig terug. Marloes mocht alleen op de rustige stukken en bij ons in de straat los.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was fijn, en had dit ook echt even nodig.

Oja vergeet het nog bijna. DAvid en Marloes hebben gisteren op de manege samen in de les gereden.
Marloes rijdt vaker op Joris mee. Maar David zei ineens in de kantine "Mag ik ook een les meerijden?"
Ja natuurlijk, regel ik.
En hij heeft de hele les op Sherlock gereden, zelfstandig! Vond het zo leuk dat hij dat zo zelf graag wilde doen. En hij had er ook echt lol aan.
Ik moest de les even overnemen tussendoor, dus ja... dan komen die rare fratsen weer aan de orde.
"Slangen volte met 6 bogen!!"
"Wat?? 6 bogen? Oké!"
"Gebroken lijn bij de M en NIET over mijn tenen rijden!" (Ik sta dan bij X en 3 keer raden wat de ruitertjes dan willen doen :') :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ruiters nemen die gekkigheid van mij al mooi over.
Afbeelding






Afbeelding

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:28

Ah, zo super tof dat je die kinders van school haalt en het allemaal zo leuk en speels maakt, je bent echt een topper +:)+ Hoe ver is het rijden naar school denk je...?

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:59

Nou, ik zie een mooie nieuwe uitdaging: handpaardrijden! Kun jij op Nick heen met Blikkie aan de hand. :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 18:01

Ik heb even op maps gekeken, hij zegt 3 km. Voelt verder trouwens haha.
Dus 3 km heen en 3km terug.

Shadow0, dat kan heel goed met Bliksem, heel af en toe doe ik dat wel eens.

Cerosa

Berichten: 775
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:06

Ik lees zo graag mee met jullie! Heerlijk zo, de kinderen te paard terug van school! Moet heerlijk zijn dat zo te kunnen doen :j

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:18

Dat wordt een vallende sterren dag zo te lezen. Als je zelf maar blijft zitten! Veel plezier! Klinkt supergaaf, zo'n dag met 2 ritten.

Wat geweldig, de kinderen weer eens te paard van school gehaald en lekker met zijn allen op de manege geweest.

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:21

Hhahah, wat heerlijk de kinderen ophalen met de ponies.Daar kon ik alleen maar van dromen dat ik klein ws. Geweldig!

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:47

Oh ik wilde dat ik vroeger te paard van school werd gehaald. Dat had ik echt zo gaaf gevonden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 20:57

Ah dankjewel allemaal, lief.

Mare... zijn Nick en Bliksem eigenlijk wel verkeersmak??? >;)


edit.
:')

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:40

:')
David wordt een puber...

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:00

Oooh ik was altijd al blij als mama de hond meenam wanneer ze ons van school haalde :')
Super leuk! Ook dat lesje, fijn dat David er ook lol in heeft :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 09:18

Het was een geslaagde zaterdag!

Zaterdag hebben Nick en ik een prachtige rit gemaakt op de Ginkelse heide.
Onder begeleiding van Nanda en Guus (Gids te paard op de Veluwe) en met gezelschap van Saskia met haar Tinker Dax hebben we de dropping van de vele parachutisten vanuit het zadel mogen bewonderen.
Wat een spectaculair gezicht! Erg mooi om de parachutisten vanuit de Dakota's te zien springen. Achter elkaar door.
We probeerden nog een stuk dichterbij te komen, dat lukte aardig. Tot aan het hoofdterrein.
Je kon er over de koppen lopen, dus we zijn maar niet over het hoofdterrein zelf gegaan. Wel vloog er op dat moment een chinook met een auto er onder over. Mooi gezicht!
We besloten een bakje koffie te doen als kleine pauze.
Guus, Dax en Nick trokken veel bekijks. Vooral een stel Engels mannen vonden het prachtig.
"Look! It's the cavelery!"
Eén van de Engels mannen bleek ook nog eens een naamgenoot van Nick te zijn. "Lovely, i am also Nick!"
Guus en Nick vonden de koffie ook wel lekker.
Guus had namelijk mijn laatste beetje koffie omgestoten, maar dat bleef niet op te tafel liggen. Het was zo weer opgelikt!
Na de pauze was het weer tijd om terug te rijden door de mooie natuur.
Maar voordat we daar waren moesten we eerst langs de mensen massa. Wauw, volgens mij heb ik nog niet eerder zoveel mensen in een stoet zien lopen!
Nick ook niet, maar de drie paarden waren super braaf.
We vingen tijdens de terugweg nog een glimp van de 'red devils' op. Ook kwamen de Dakota's weer over voor een tweede ronde van de dropping.
Ondanks de enorme drukte hoorden we een edelhert burlen!
Na een mooie, zon overgoten rit kwamen we terug op de parkeerplaats. Saskia en Dax gingen naar huis met de trailer, maar Nick en ik gingen mee naar Guus zijn stal.
Daar mocht Nick bijkomen van de eerste rit.
Want wij hadden nog een rit te gaan! De Edelherten burl rit!
Terwijl Nick en Guus op stal aan het eten en uitrusten waren, deden Nanda en ik ons te goed aan een lekkere portie kibbeling! Gezellig!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 09:25

Zaterdagavond, was het tijd voor rit nummer 2!

Nadat Nick en Guus waren uitgerust van de Airborne rit, was het tijd om ons klaar te maken voor de avond rit. Een Edelhert Burl rit.
De Edelhert mannen zijn in deze periode opzoek naar vrouwelijk schoon. Bronst tijd.
De lokroep van de Edelherten wordt burlen genoemd.
Maar zouden we de Edelherten wel spotten na zo veel drukte die dag? Zouden we ze wel horen?
Het was afwachten.
Dus nadat Guus en Nick opgezadeld waren, reden we naar de ontmoetingsplek voor de ruiter die met ons mee zou gaan.
Eigenlijk zouden nog 3 ruiters mee gaan, maar helaas moesten er 2 afzegen wegens omstandigheden.
Net als de rit ervoor, gingen we als trio op pad. Dit keer was Nicole in ons gezelschap.
Nadat de paarden even kennis hadden gemaakt, doken we het bos in.
De eerste helft van de rit was het nog erg rustig in het bos, geen wild te zien. Maar de rit zelf was natuurlijk al erg mooi!
Het eerste wild - en gelijk een obstakel - wat we tegen kwamen was een Spaanse stier!
Hij stond midden op het pad! Maar meneer stier was zo aardig om ruimte voor ons te maken en bleef keurig staan wachten tot we gepasseerd waren.
Niet veel later kwamen we nog een stier tegen. Deze liep op zijn gemak voor ons langs.
Terwijl wij de ogen op de stier gericht hadden, had Nick iets anders in de gaten! Ik keek opzij en zag wat Nick in zijn vizier had. Een groot wild zwijn! Wauw wat mooi van zo dichtbij. De details van het dier waren goed te zien.
Iets verderop werden we ook nog getrakteerd op een koppel jonge zwijntjes! Deze waren wat schuwer dan het grote zwijn. Ze namen de benen toen we dichterbij kwamen.
Ondertussen hadden we al wel geburl gehoord. Maar nog niets gezien.
We moesten wel in de buurt zijn.
En ja hoor, niet veel later zagen we een edelhert lopen! En wat was hij mooi aan het burlen!
Maar het was toch echt tijd om terug te gaan, het begon al donker te worden. En we moesten nog wel een aardig stuk terug.
Op de terugweg hoorden we nog van heel dichtbij luid geburl, gaaf!
Toen we terug kwamen op de parkeerplaats was het al donker. We namen afscheid van Nicole en Nanda en ik keerden terug naar stal.
Daar stond Daan al op ons te wachten. Had de trailer al klaar gezet en de losse spulletjes die er nog van mij lagen al netjes opgeruimd.
Het was een lange, maar super mooie dag! Veel indrukken, maar vooral ook erg veel overwonnen!!!
Een hele dag alleen op stap!
Voor herhaling vatbaar, het was super mooi!
En Nick? Die kon er ook geen genoeg van krijgen, hij bleef energie voor 10 houden. Hij was duidelijk in zijn element!


Video volgt nog


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nick heeft een zwijn gespot.
Afbeelding

Nog twee zwijntjes.
Afbeelding

En het edelhert!
Afbeelding

Hier hoorden we het geburl erg luid!
Afbeelding

En weer terug.
Afbeelding

Het was een lange dag, 06:30 met trailer vertrokken van huis en om 22:15 waren we weer thuis, maar het was erg mooi!
Daan had me gebracht en opgehaald.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:52

*\o/* *\o/* *\o/*

Gaaf! Fijn dat je een superdag had en dat je zo hebt genoten. Je verhaal en foto's zijn erg leuk om te lezen en te zien.

Cerosa

Berichten: 775
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:00

Wat een heerlijke verslagen. Klinkt als een paar geweldige dagen!

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:41

Wat heerlijk! Mijn oude fjord blijft echt niet rustig bij wilde zwijnen... als ze ze denkt te ruiken, krijg ik haar bepaalde paadjes al niet in....

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:25

Wow!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 13:59

Het was ook echt heel mooi! Moet ik vaker doen. *\o/*
Volgende week eerst nog de Autumn Desert trail!

Vandaag is de dierenarts geweest. Enting en mestonderzoek. Heb gelijk nog maar eens een keer Nick zijn ogen laten checken.
Hij kan soms zooooooooooooooooooooo in paniek raken van bepaalde objecten. En ook toen het schemer werd, werd hij bang! Voor die tijd was er niets aan de hand.
Maar in de schemer en in het donker zag hij echt overal spoken, hij trilde gewoon helemaal!
De dierenarts zag niets afwijkend aan zijn ogen. En ook de reflex testen waren allemaal goed.
Ik heb er al eens vaker naar laten kijken, omdat hij soms onverklaarbaar gedrag vertoont. Pure angst.
Ook omdat hij littekens op zijn achterbenen heeft denkt ze toch eerder aan een traumatische ervaring.
Het lijkt of Nick ooit eens vast gezeten heeft in een draad, zo zien de littekens eruit.
Hier is hij 's avonds soms ook erg bang en is al een paar keer ontsnapt in pure paniek, dwars door de draad.
Terwijl dat hij op andere moment echt bomproof is, relaxt en zelfs die mega drukte van afgelopen weekend was geen probleem.
We vermoeden dus toch echt dat hem ooit eens iets is overkomen. En dat er niets aan zijn ogen mankeert. We houden er gewoon rekening mee. Meer kunnen we niet doen. Het is een schat van een paard.
Lijkt op de baas... ook in kan compleet flippen en in complete paniek schieten 'om niets' :') :')
We hebben elkaar dus wel gevonden. :+ :Y)

Volgende week de tandarts en dan kan hij er weer een tijdje tegenaan!

Had ik trouwens al verteld dat hij 2 weken geleden op de weegschaal heeft gestaan? 480 kilo. :')

edit. De eerst keer dat hij hier 's nachts door de draad is gegaan en in paniek de straat op rende was wel de wolf bij ons in de buurt gesignaleerd.
Het is en blijft een gevoelig popje. Ik denk dat hij ook voor roofdieren in de buurt heel gevoelig is.
Hij zal wel iets meegemaakt hebben waardoor hij enorm op zijn hoede is 's nachts.
Ik doe hem ook niet meer buiten 's nachts, dat gaat niet goed.
Afgelopen week was hij ook compleet aan het flippen in de paddock. Snuiven en helemaal bang. De angst was in zijn ogen te zien. Wie weet wat er in de buurt liep of was... geen idee.

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:05

Zulk soort dingen blijven raar ja.
Mijn shetlander heeft dan weer een ander dingetje, zei is met mennen ook nergens bang voor, behalve voor... Parelhoenders :+
Van die stomme dikke kippen ja :')

Vrachtwagens, trailers, trekkers met aanhangwagen, afzetlinten, brandweer met sirenes, allemaal geen probleem,
Maar parelhoenders gaat ze echt niet langs, behalve als ik afstap en voor haar uit loop :Y)

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:59

Wat grappig te lezen dat je met Tinkermuts en Dax onderweg was. Neem haar uit een ander epic dat had ze ook al wat foto's geplaatst en dacht jou/Nick idd te herkennen. Goed gezien dus. Mooi dat het allemaal goed is gegaan.