[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:16

Geweldig

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:20

Leuk topic, echt van genoten. Laat die dochter maar schuiven en Nick is een ongelooflijk lief paard. Je dochter rijdt hem netjes en met durf en plezier. Leuk filmpje <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:57

Geweldig! Ze doen het zo leuk samen <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 18:46

Vandaag moest David met zijn fiets naar school. Dus vanmorgen de fiets in de auto gepropt en naar school gereden. "Als het mooi weer blijft, dan haal ik jullie weer op met Nick".
En een wind vanmiddag..... :') :') Zou ik ze nou wel of niet met Nick ophalen?
Ach, het bleef droog... op een paar spetters na. Dus Nick opgezadeld en rond 12:45 op de stalen ros met Nick aan de hand naar school gefietst.
Ik had echt geen idee hoe lang we er over zouden doen. Maar ik had het aardig goed ingeschat. Nick had aardig was naast de fiets gedraafd en iets voor 14:00 kwamen we aan bij school.
Nick was al mooi moe, dus de automatische grasmaaier bij de buren van school viel gelukkig niet op :') :')
Hij was dan ook afgeleid, want er stond nog een paar bij school. _O-

Marloes kwam als eerst naar buiten, David was nog niet bij de school. Ze hadden een techniek les elders, vandaar de ze de fiets ook nodig hadden.
Zo had ik rustig de tijd om Marloes op Nick te zetten en kon Nick nog even pauze houden en op adem komen. Het was best een eindje naar school!
Tegen 14:30 kwam ook David bij school aan en gingen we weer rustig naar huis. We namen een aantal leuke ruiterpaden waarbij Marloes ook lekker los ging. Ze draafde, ging met Nick door het water, maar galoppeerde ook stukjes! En ze had zelfs zo de smaak te pakken, dat ze met Nick door een (droog gelegen) doorwaadbare plaats galoppeerde.
Ze had helemaal lol met de knol! *\%/*
Die twee deden het echt super leuk! Ze crosste me zelfs een keer voorbij in galop! (In galop moest ze achter me blijven) En daar gingen ze... _O- _O- lol dat ze had. Ik dacht bij mezelf 'nick stopt vanzelf wel een keer, want daar wordt ie moe van'. En ja hoor, even later stond ie te vreten. _O- En Marloes was maar aan het grinniken. :=
En Nick bleef al die tijd ook echt super braaf, gouden knollie! <3

Marloes heeft alles gefilmd met haar go pro, zit vast wel iets leuks tussen. Maar dat moet ik nog bekijken.
Hier wat leuke plaatjes van de rit! Rond 16:45 waren we pas weer thuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:04

Wat is het toch een super gezinspaard geworden. Geweldig hoor

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:47

Haha leuk. Mijn dochter vertelde het al. Op de ene foto rijd mijn man met haar achter jullie. Wat toevallig dat we vandaag beide ze hebben opgehaald van school te paard.

Onze ene pony wil ook altijd even neuzen met de ezels. Ons paard moet er niks van hebben.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 21:10

Wat leuk sjanien, ik had al wel een vermoeden. Maar ik wist het niet zeker. Zag er heel schattig uit!
Ik ben maar in het bosje gaan staan, Nick vond jullie paard veel te interessant :') En was al aan het hinniken en kijkerig. Maar gras was uiteindelijk wel verleidelijker, daar werd ie weer rustig van.
Op de heen weg draafde hij al achter ons aan, het hele stuk over het fietspad. Ook op de terugweg kwamen ze weer achter ons rijden op het fietspad. :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 12:27

Zaterdag dag tocht met Nick! Op de Veluwe! Heb er zin in. Moet wel erg vroeg weg, maar heb de auto al ingepakt en trailer staat al klaar. Mooi op tijd ;)


Afbeelding

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:58

Oh heerlijk! De Veluwe is echt prachtig, eens daar rijden staat hoog op mijn wensen lijstje! Geniet er alvast van

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:44

Hé, eerste prijs bij de Halloween foto wedstrijd. Gefeliciteerd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 15:29

Wat leuk! Ik ga straks ff uitgebreid kijken en op het topic reageren. Ben in de Veluwe.

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:07

Oh prachtig. Mooie dag voor

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 22:28

Vanmorgen in alle vroegte met Nick op pad gegaan. Om 06:00 vertrokken Nick en ik richting de Veluwe. Het was lekker rustig op de weg.
De navigatie stuurde ons via de toeristische route, wat niet heel handig was met de trailer, maarrr... om 07:30 kwamen we aan op stoeterij Willemien, daar waar Nanda ons al stond op te wachten.
Met een klein, gezellig groepje klommen we in het zadel en maakten we een hele mooie dagrit door de natuur met prachtige herfstkleuren.
De paardjes konden het prima met elkaar vinden.
Ook kwamen we de schaapskudde tegen, een heel mooi gezicht.
Bij de Mossel was het tijd voor pauze. Zo konden de paardjes even uitrusten en hooi eten. En wij hadden een lekker warm soepje en een kopje koffie.
Na de pauze was het tijd om weer terug te rijden naar de stoeterij. Op de terugweg kwamen we nog een paar mooie stieren tegen, die lekker lagen ze zonnen.
Na een hele mooie rit sloten we af met een bakje koffie en wat lekkers en was het weer tijd om naar huis te gaan.

Terug thuis werden Nick en ik opgewacht door een heel blij meisje!
Marloes had een hoop post gekregen en was er helemaal vol van!
Morgen wordt ze 7! **\O/**

Het was een mooie dag! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/lpb87FAW2rA

Spoiler:
Nick en ik zijn nog wel gestrand op de snelweg :roll: Die Volvo schoot in de noodloop, dus kon niks meer. Rustig alarmlichten aangezet en uitgerold de vluchtstrook op...
Heb ik dat ook weer eens meegemaakt, met de paardentrailer op de vluchtstrook stil staan. _O- _O-
Gelukkig wist ik wat ik moest doen en konden we snel weer verder. Maar dan sta je wel ff te kijken :roll:

:=

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:32

Schitterende foto's! Wat mooi is de herfst ook.

Spoiler:
Ik las gestrand en dacht even dat je te paard op de snelweg beland was. Dit was ook niet fijn, maar er zat gelukkig dus nog wel een trailer omheen...


En heeeeeel veel felicitaties voor Marloes! **\O/** Y)(^)

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:41

Gefeliciteerd Marloes!!! Maak er een mooie dag vandaag! 7 alweer :)

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:53

Leuke foto's weer!
Gefeliciteerd met Marloes haar verjaardag, echt een mooie datum om jarig te zijn. :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:52

Gefeliciteerd met jullie verjaardagen, Marloes en Victory-boy.

En dan ook nog de Halloween fotowedstrijd winnen, Marloes krijgt mooie kado's.

Die tocht op de Veluwe klinkt trouwens ook goed. Allemaal leuke dingen. Fijn als het zo eens meezit.

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:48

Gefeliciteerd voor Marloes! En natuurlijk met het winnen van de foto wedstrijd. Welverdiend!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:06

Dankjewel allemaal.

Victory boy ook gefeliciteerd!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:48

Gefeliciteerd met Marloes. En met het winnen van de foto wedstrijd.

Wat een schrikken met de auto.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 19:43

Nog bedankt voor de felicitatie.
Marloes heeft een prijsje opgestuurd gekregen. Daar wilde we een foto van maken vandaag, maar dat zijn we vergeten. :')

Wel is David lekker bezig geweest met Nick vandaag!

Vandaag was het David zijn beurt om lekker met Nick aan de slag te gaan.
David begon met losrijden, lekker stappen, slalommen en over de balkjes.
Daarna in draf over de balkjes en wat overgangen maken.
Toen was het tijd om een klein sprongetje te maken, dat ging goed.
De laatste sprong ging niet helemaal volgens plan. Nick maakte van een klein steiltje een hele grote!
Dat had David niet verwacht, maar het was een heel goede oefening. En een goed moment om lekker uit te stappen.
En als beloning plukte David een appel voor Nick vanaf zijn rug!
Het kon nog mooi even in het ondergaande zonnetje.
Marloes mocht als afsluiter nog even over het erf stappen met Nick.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:24

Mooi verhaal, leuk te lezen en heerlijke foto's <3

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:10

Wat heerlijk zo in het zonnetje. Klinkt inderdaad als een goede les! Nick is een wereldpaard :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 11:31

Ja Nick is echt super lief! En braaf.

Zal ik nog een grappig verhaal vertellen? :') Ik heb me echt bescheurd. _O-

Mijn moeder en tante waren hier gisteren om lekker in het zonnetje mee te helpen met compost rond de fruitbomen leggen, stal leeg maken, mesthoop omscheppen etc.
Ze waren al een paar uur lekker bezig, maar ik moest om 14:00 de kinderen van school halen.
Dus terwijl ik naar school ging, gingen mijn moeder en tante door. Ze waren bezig in de wei waar Bliksem en Nick ook liepen.
Op een gegeven moment kwam ik terug en stonden ze op hun hark te leunen met een opgelucht gezicht. _O-
"Je wilt niet weten wat deze twee oude wijven net moesten doen". Zie m'n moeder toen ik aan kwam lopen.
"Vertel!"
"Bliksem was ontsnapt en we moesten hem vangen!"
Ik schoot gelijk in de lach, want mijn moeder is al zo'n held met paarden. "En lukte dat een beetje?" Gniffelde ik.
'Nee! Want hij rende steeds voor ons weg en Oscar begon zich er óók nog mee te bemoeien en die jaagde hem alleen maar verder weg! En het halster was ook veel te groot, die paste helemaal niet".
Ik kwam toen al niet meer bij van het lachen. Want ik kon me heel goed inbeelden hoe dat zou zijn gegaan. Dat geklungel met een halster en Oscar die Bliksem lekker opjaagd.
"Welk halster heb je gebruikt dan?" Vroeg ik.
"Ja, die rode van Nick, maar die was veel te groot voor Bliksem!" Antwoordde mijn tante.
"Rode? Bliksem heeft helemaal geen rood halster, Nick ook niet".
"En toen ik het halster beter om wilde doen, vloog Bliksem weer weg!"Ging m'n tante verder. "Maar uiteindelijk heb ik hem alsnog met het grote halster gevangen, wat dicht geknepen en hem terug gebracht naar de wei". Zei ze trots.
"Welk halster dan?" Vroeg ik me nog steeds af.
"Ja, ze hangen daar nog bij het hek". En m'n moeder wees naar een paaltje waar twee 'halsters' hingen.
Want ze had ondertussen ook al het bitloos hoofdstel van Nick gepakt om te proberen _O- En een bak brokken om Bliksem te lokken, maar dat was niet meer nodig.
Dus ik loop naar die paal en toen ik de 'halsters' zag hangen, kwam ik niet meer bij!
Ze hadden het tuig van Oscar gebruikt! _O- _O- _O- Ik zeg "Dat is helemaal geen halster! Dat is het tuig van Oscar!"
Dus m'n moeder en tante keken elkaar aan begonnen ook te lachen, want ze snapte er ook al niks van. "Oooh! Daarom paste het niet! Maar we hebben hem er wel mee terug gebracht! En gelukkig rende hij niet kilometers ver het maïsveld op"!
En ik vroeg me nog af "En Nick dan?"
"Ja, die was compleet over de zeik aan het hinniken bij de draad, maar het is ons gelukt!" _O-
Dus ik antwoord ook heel droog: "Ik kan jullie ook echt niet even alleen laten he? :+, maar wees blij dat Bliksem de cafetaria niet opzocht". (Dat snap je alleen als je ons al een paar jaar volgt :p )

Wat een avontuur, en mooi verhaal om te vertellen op feestjes _O- _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 21:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding