[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:14

Haha ik moet er een beetje mee lachen met hoe je het omschrijft maar het is wel echt akelig accuraat ja :') Wat mensen tegenwoordig op internet gooien, pfoe!

Altijd moeilijk met omstaanders er bij inderdaad, ik durf dan ook niet goed. Zal vast ook zijn waarom hij me tijdens de shoot al door de hei sleurde. We moesten een 10min stappen tot aan de locatie en ik had mijn zware poetskoffer vast met 2 handen en zijn touw eigenlijk over mijn arm hangen (ja ik ben een beetje een debiel soms) en als ik dan HE zei, en achterrrr dan ging hij ook gewoon weer achter me lopen. Maar toen waren we alleen. Op het moment dat er mensen met camera's naar je gericht staan, probeer je toch wat liever te zijn, zeg maar. Terwijl het op dat moment net belangrijk is om niet over je heen te laten lopen, kort op de bal spelen.

Maar wederom, het is gebeurd en daar kun je toch niks meer aan doen. En ik kan nu ook wel een week kwaad op mezelf blijven maar daarmee draai ik de klok niet terug dusja helaas. Volgende keer maar weer een stapje terug dan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:25

Granoek schreef:
Op het moment dat er mensen met camera's naar je gericht staan, probeer je toch wat liever te zijn, zeg maar. Terwijl het op dat moment net belangrijk is om niet over je heen te laten lopen, kort op de bal spelen.

Ja dat bedoel ik. :j

En het is inderdaad gebeurd. De wereld is niet vergaan, Nick staat gewoon weer te vreten in de weide thuis, dus het is uiteindelijk wel goed gekomen. De volgende keer doen we het gewoon anders. En dan zien we wel weer.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:29

Amen! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:29

Herkenbaar hoor, dat je wordt beïnvloed door de omgeving en wat mensen van je vinden. Het mooie is dat nu dus duidelijk is geworden, dat dat niet werkt. Als Nick volgende keer weer een beetje de grenspaaltjes verzet, toch even duidelijker zijn. Toch maar doen wat je altijd doet. Jou kennende zal dat er nog niet erg dierenbeulerig uitzien.

Een paard in de trailer krijgen terwijl er mensen kijken is een van de lastigste dingen die er zijn. Vooral als dat mensen zijn die het beter weten dan jij. Of dat echt zo is of dat jij dat denkt of dat zij dat denken, maakt helemaal niet uit. Ik hoopte ook altijd maar dat mafje het ging doen.

Mijn mafje had ook altijd een heel lijstje van dingen die in orde moesten zijn voordat ze de trailer in ging. Jammer genoeg heeft ze dat lijstje nooit met mij willen delen. Wat er wel op stond was dat ze niet in een vuile trailer wilde. Dus voordat we weggingen moest er - in de trailer - gemest worden en dat moest ik dan nog opruimen. Sinds we die afspraak hadden gemaakt, ging ze er soms mopperend in maar als ik dan beloofde dat zij in de tijd dat ik nog even naar de wc ging kon mesten en dat ik dan bij terugkeer bij de trailer zou opruimen, ging het prima. En ze mestte ook altijd en ik ruimde ook altijd op voordat we vertrokken. We hadden denk ik allebei besloten "dat wat er niet in zit, hoeft er ook niet uit".

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:36

dat van niet willen laden herken ik met stanley ook. Heenweg loopt hij er meestal zo op.. en terug weg soms echt een draak.. En als hij er vervolgens op staat is er niks aan de hand..

miss valt het onder ik ben een haflinger.. Maar snap dat je hem dan achter behang kan plakken.

En als mensen ook nog gaan kijken/mee willen helpen krijg ik de mijne er helemaal niet meer in..

en ik durf ook niet zo goed mn haf te corrigeren al er veel mensen zijn. Maakt me dan niet uit of ze dan wel of niet dan telefoon/fotos maken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:43

En toch zou je het los moeten laten wat mensen van je vinden, maar we leven in een rot maatschappij wat dat betreft. Want overal waar je bent wordt je wel gefilmd. En voor je het weet sta je op dumpert ofzo. Met een verdraaid verhaal erbij. Iedereen vind er wel wat van. Terwijl het maar een moment opname is.
En daar ben ik bang voor.
Want wat voor mij een corrigerende tik is, kan voor een leek eruit ziet als dierenmishandeling. Je weet het tegenwoordig gewoon niet. En dat maakt het lastig. Dan durf ik niet veel meer.
(En dan te bedenken hoe paarden onderling met elkaar om gaan ;), dat gaat ook niet zachtjes).
Je komt er gewoon niet altijd met lieve woordjes, soms moet je streng optreden. Voor iets duidelijk is. Dat geldt voor iedereen.

En daarbij komt dat ik ook geen onnodige risico's wil nemen. Ook al is het een officiële plek voor paarden, er zijn daar zo veel mensen met kinderen. En honden. Wat als ik Nick per ongeluk los laat? Wat als ie los schiet in stress? Weg springt? Schrikt en over kinderen rent? Achterna gezeten wordt door honden? Dat wil ik absoluut niet! Dus ook met dat in mijn achterhoofd, bleef ik te afwachtend.
In de bak kan je wel het risico nemen dat je er af valt, na een correctie. Stel dat ie bokt ofzo, of weg springt en je lazert er af, dan kan ie geen kant op.
Maar op zo'n open plek met veel volk wil je gewoon dat alles goed gaat.

Dus hoe meer ik er nu over na denk, hoe meer ik denk dat het allemaal aan mezelf ligt. Angst!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:53

En die angst brengt je onzekerheid en dan ben je geen leider dus dan denkt Nick: "Bekijk het maar." Je hoeft mijns inziens geen angst te hebben om wat Nick gaat doen. Die is best bomproef en je kunt hem heel goed lezen en aanvoelen. Ik denk wel dat je dat vermogen op dat moment wat kwijt bent. Dus misschien werkt het volgende keer om juist meer op Nick te focussen en samen met hem in een bubbel te gaan zitten?

Ik had gisteren ook een mooi voorbeeld van hoe het voor arabierig typje werkt, mijn huidige paard. We hadden een staldag met een hindernisparcoursje, een combinatie van wat schriktraining en WE/westernachtige dingen. Arabierig typje kan nog wel eens wat groot en meeslepend worden. Dus ik begon klein, met dingen die ze al kent. In de eerste ronde waren we met 4 combinaties in 20x40 bak. Dan ben ik half aan het opletten waar de rest is. Dat werkt voor arabierig typje minder goed.
In de tweede ronde was ik nog alleen in de bak. Dat ging een stuk beter want toen kon ik me 100% op haar focussen. We hebben alle onderdelen gedaan en positief afgesloten. Ze moet nog veel leren maar ze laat elke keer zien dat ze dat graag wil.

De juiste focus is zo belangrijk.

(Arabierig typje begint mij trouwens te bijten als ik haar aan de hand meeneem en niet volledig op haar gefocused ben. Ze is geen fiets met haar (of, gezien haar karakter, een handtas).

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 14:01

Dat is wel een mooi voorbeeld.
Want ik was inderdaad ook niet 100% gefocussed op Nick. Ik moest bij het water ook veel op de mensen, kinderen en honden om me heen laten. Waar waren ze en waar waren alle opblaasdieren. Kwam nog best veel bij kijken eigenlijk. Zwemmende mensen, mensen die balletjes gooiden voor de hond, die opblaasdieren, mensen die in het water sprongen, aan de kant lagen, gillende kinderen, blaffende honden etc.
En dan niet te vergeten, het water zelf.
Ja nu ik er zo over na denk komt er nog heel wat bij kijken eigenlijk. Voor James was dit een eitje, maar Nick is zo anders.
Ik denk inderdaad dat hij de leiding nam. We waren niet echt een team gisteren, werkten langs elkaar heen.
Toch, ondanks alle spanning, miscommunicaties ed. wel weer een enorme ervaring rijker!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 14:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:08

Chasey schreef:
En toch zou je het los moeten laten wat mensen van je vinden, maar we leven in een rot maatschappij wat dat betreft. Want overal waar je bent wordt je wel gefilmd. En voor je het weet sta je op dumpert ofzo. Met een verdraaid verhaal erbij. Iedereen vind er wel wat van. Terwijl het maar een moment opname is.
En daar ben ik bang voor.
Want wat voor mij een corrigerende tik is, kan voor een leek eruit ziet als dierenmishandeling. Je weet het tegenwoordig gewoon niet. En dat maakt het lastig. Dan durf ik niet veel meer.
(En dan te bedenken hoe paarden onderling met elkaar om gaan ;), dat gaat ook niet zachtjes).
Je komt er gewoon niet altijd met lieve woordjes, soms moet je streng optreden. Voor iets duidelijk is. Dat geldt voor iedereen.

En daarbij komt dat ik ook geen onnodige risico's wil nemen. Ook al is het een officiële plek voor paarden, er zijn daar zo veel mensen met kinderen. En honden. Wat als ik Nick per ongeluk los laat? Wat als ie los schiet in stress? Weg springt? Schrikt en over kinderen rent? Achterna gezeten wordt door honden? Dat wil ik absoluut niet! Dus ook met dat in mijn achterhoofd, bleef ik te afwachtend.
In de bak kan je wel het risico nemen dat je er af valt, na een correctie. Stel dat ie bokt ofzo, of weg springt en je lazert er af, dan kan ie geen kant op.
Maar op zo'n open plek met veel volk wil je gewoon dat alles goed gaat.

Dus hoe meer ik er nu over na denk, hoe meer ik denk dat het allemaal aan mezelf ligt. Angst!


ik herken echt super veel. Ik heb daar ook heel veel last van. Daarom heel veel respect naar jou toe, dat jij het ondanks je angst het gewoon doe. Ik kies meestal van ik blijf lekker thuis... haha maar stanley heeft ook last van verlatingsangst.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:20

Ja, als je het zo analyseert, was het een supergoede ervaring. Jullie hebben het toch maar mooi gedaan en Nick heeft zich ondanks alles wat er om hem/jullie heen gebeurde, prima gedragen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 17:10

Dat is waar :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:11

Geweldige foto's! {:} *\o/*

Chasey: je hoeft niet de hele wereld op je te nemen. :(:) Dieren zijn dieren die soms hun eigen dingen doen - betekent niet dt jij het fout doet. En soms zijn de omstandigheden er niet naar om in te grijpen, ook al zou je dat anders wel doen. Dat is wat het is, niks erg, het enige wat er gebeurt is dat je wat meer tijd nodig hebt.
(In sommige opzichten is dit de belangrijkste les die ik van manegepaarden heb geleerd juist omdat ze manegepaarden zijn: ik heb het toch niet allemaal onder controle, dus het is wat het is.)
Bij eigen paarden heb je veel meer dingen onder controle, maar soms (zoals een drukke dag met veel indrukken en allemaal publiek wat misschien een mening heeft) dus niet. En dat is prima, ook al frustreert het.
En weten dat ik moe ben en daarom ook niet goed om kan gaan met dingen helpt ook. (Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een van de redenen dat het bij de trailer moeilijk was, ook kwam omdat jij net een dag had met veel drukte en indrukken. Dat hakt bij mij altijd flink in hoe ik emotioneel om kan gaan met frustraties, op verkeerde momenten kon ik bv echt niet dealen met de hagelslag die uitverkocht was. Bij mezelf denken 'oh ja, ik ben moe' hielp dan in elk geval om de frustratie over de frustratie los te laten. En dan is het misschien niet meer 'ik doe het verkeerd' of 'Nick luistert niet' maar meer 'we hebben allebei een drukke dag gehad, dus kleine dingetjes worden groot'.)

Anyway, :(:) en +:)+ voor jou!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 19:22

Ik had je berichtje gelezen Shadow, maar vergeten te reageren. Alsnog bedankt! :j +:)+

Vanmiddag een fijne middag met de paardjes thuis bezig geweest. Verslag komt nog, want we moeten eerst een bakkie :9k doen bij schoonouders.
Alvast een voorproefje.


Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:54

Jeetje wat gaat Blikkie diep. Geweldig wat genieten

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:18

Nog even en ze kunnen samen zwemmen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 23:35

Ja voor Bliksem is het een mooie diepte. Voor Nick is het water al weer laag.
Maar gelukkig zit er nog wat in :Y) :')

Zal zo even nog wat foto's uploaden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 23:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 23:59

En Loesje heeft ook even met Blikkie door het water gestapt. Ik stond erbij in het water, maar ze mocht zelf een rondje sturen.
Kwam er alleen achter bij het bewerken van de foto's dat ik de teugel aan het verkeerde oogje had gedaan. Maar ondanks dat hadden die twee lol met elkaar.
Bliksem vond het fijn en Marloes vond het ook mooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:13

Wauw <3 wat een prachtige foto's en wat zijn een GEWELDIG leuke pony's!!! <3 <3 <3

Vooral die kleine <3

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:34

Heerlijk zo'n speelpoel bij huis.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:24

Ahh ben jaloers op jullie zwembad :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 10:49

Gisteren een leuk uitje gemaakt! En het trailer laden ging goed!
Ik had Nick een oornetje opgedaan, en voor we terug gingen heeft ie eerst lekker staan grazen.
En in de trailer zelf een super lekker snoepje gegeven. Die hebben we gisteren gekocht bij Epplejack.
Voor het eerst bij Epplejack geweest in Zwolle, leuke winkel!

Volgende week ga ik met Nick een midzomer avond rit maken op de Veluwe. Onder begeleiding van een gids gaan we wild spotten!
Daarvoor moeten we donker gekleed zijn. En ik wilde heel graag een dekje met tasjes voor onder het endurance zadel. Want de rit wordt lang, dus eten en drinken moeten we ook meenemen. Ideaal voor het dekje met zadeltasjes. (Datzelfde dekje heb ik in het roze en blauw, maar die kleuren mogen niet! Dat schrikt het wild af)
Uiteraard was het dekje in de kleur bruin nergens te krijgen bij ons in de buurt. Van allerlei ruiterwinkels afgebeld, maar niemand had hem liggen.
Gelukkig had Epplejack in Zwolle hem wel! Dus zijn we daar maar 'even' naar toe gereden ;)
Koffie en broodjes onderweg, muziekjes aan de in auto. Hartstikke leuk.

's Avonds na het eten besloten we om nog op pad te gaan met Nick. Naar Neede. Konden we gelijk oefenen met trailer laden!
Thuis was het weer geen enkel probleem, liep er zo op.
Bij aankomst in Neede ging hij ook netjes de trailer af, maar durfde daarna niet meer in de buurt te komen van de trailer. Kon gelijk zijn spanning voelen en zien.
Ik ben eerst met Nick aan het halstertouw gaan wandelen, want Daan moest de trailer nog even goed parkeren.
Ik liep achter de trailer aan met Nick, en hij moest 2 keer plassen en 1 keer poepen. Dus het was écht stress! Zal het dan tóch van die noodstop op de snelweg komen?
Daan en ik besloten om gelijk rustig te oefenen, zonder eerst te gaan rijden.
Dus hup trailer open, brokjes voorin de trailer klaar hangen en ik hield het zweepje er bij en tikte hem zachtjes aan. Gewoon als hulp.
Na enige aarzeling liep hij erop. Niet van harte, maar hij deed het wel! Hup brokjes erin en de hemel in prijzen.
Na de beloning mocht hij er weer uit. Op mijn commando. "terug" Dat deed hij netjes. Dit hebben we nog 3 keer herhaald en toen was de spanning weg. Hij liep erop, en op mijn teken er weer af! De laatste keer helemaal zonder spanning! We konden rustig poetsen, opzadelen en rijden!

Daan en de kinderen gingen in 'de kuil' spelen. Dat is een oude zandafgraving in Neede. Daar staan wat klim- en speeltoestellen. Ideaal voor de kinderen. Ook had David zijn tante (de zus van Daan) geappt, of ze ook kwam spelen met de kinderen. Neefjes Bob en Sep, die dezelfde leeftijd hebben als David en Marloes.
Terwijl zij zich vermaakten in de kuil met een bakkie koffie, koffiekoekjes en wat anders lekkers, dook ik eerst met Nick het bos in.
Even lekker uitrazen! En het voelde zo goed dat we vol, écht vol gas zijn gegaan. Dat was prachtig. Ook Nick genoot er van! Hij vond het heerlijk.
We namen zelfs nog een boomstammetje mee in het bos. Echt crossen door de bossen! Mooi! Dat doen we namelijk helemaal niet zo vaak. Of eigenlijk heb ik nog nooit zo uitbundig met Nick gereden, dat deed ik met James wel. Maar met Nick toch altijd te voorzichtig? Het vol gas crossen beviel ons in ieder geval heel goed! We hadden het echt even nodig!
Op een gegeven moment was het wel weer tijd om terug te rijden naar de kuil. Daar konden we nog wat heuveltraining doen.
Nick had zijn meeste energie wel op, dus hup het zadel eraf. Als ontspannen afsluiter lekker de bult op en af stappen zonder zadel.
En omdat het zelfs zo goed ging, zelf zonder tuig gereden! Wat was ie braaf! Luisterde echt goed naar mijn stem, been hulpen en we waren op dat moment écht een goed team.
Echt compleet anders dan vorige week. Gewoon volledige controle.
Kwam het doordat we eerst als een malle hebben uitgeraasd? Of omdat ik misschien beter in mijn vel zat, omdat er geen 'pottenkijkers' waren?
Ja, Daan, mijn schoonzus en de kinderen waren er wel bij. Maar die weten wel hoe ik rijd. Gewoon lekker maf! Lol met de knol. En als het moet ff een tikkie.
Het was een fijne avond!

Nadat ikzelf ook nog koffie had gedronken aan de picknickbank, en mijn schoonzus Nick lekker liet grazen, was het tijd om weer naar huis te gaan.
Iedereen nam wat spulletjes mee terug naar de trailer.
Maar zou Nick er nu wel weer op gaan?
Ja! Dat deed ie! Met een aanmoediging "Jaaa, kom maar, goedzoooo". Stond ie er in één keer op. Hup gelijk weer zo'n lekker brokje van Epplejack erin. :D Want die ruiken ook zo super zoet, dus die brokjes houden we erin als trailerbrokjes.
Die gaan we thuis niet voeren, alleen in de trailer! :D

De foto's zal ik zo uploaden. Ik moest dit eerst even vertellen!
Laatst bijgewerkt door Chasey op 16-06-19 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:56

+:)+ super!
Dat lekker uitrazen met zijn tweetjes klinkt als heel goede teambuilding.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 11:03

Ja dat had ik eigenlijk ook nog nooit zo gedaan met Nick, altijd wat terughoudend geweest denk ik.
Heb één keer vol gas met hem gereden, dat was met de Pink Ribbon rit van vorig jaar. Maar dat is in groepverband. Toen probeerde hij uit alle macht de andere paarden bij te houden.
Alleen is het toch anders.
Want als ik vol gas ga, krijg ik hem dan nog wel terug? En met die gedachten durf je gewoon niet.

Gisteren gingen we vol gas, de zandweg was lang genoeg en er was geen mens te bekennen. Dus het kon ook.
Op het moment dat ik voelde dat Nick terug wilde gaan, moedigde ik hem eerst nog aan met stem en een tikje met de zweep. Ik wilde dat hij nog nét even een meter of 20 erbij zou racen en daarna pas op mijn 'hoooooo' terug ging. En dat werkte. Ik bepaalde wanneer we van tempo wisselden, niet hij.
En zo gingen we het hele bos door met een afwisseling van stap, draf en galop, gewoon steeds korte, krachtige stukjes en weer terug.

Hij vond het mooi, want was lekker aan het briesen en gaf steeds aan te willen draven. Als hij uit zichzelf in draf ging, zette ik hem eerst terug in stap. En pas nadat hij rustig stapte gingen we draven, hij ging dan gelijk als een speer! De draf voelde ook goed!
Hij zit goed in zijn vel op het moment. Een beetje te dik, maar heeft op dit moment weinig/geen last van zijn spat! Want dat laat hij duidelijk merken. Hij heeft er zin in!