[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 18:42

poes schreef:
Fijn dat ze gedaan zijn! Kan wel dat het haar heel erg vertekende. Vond het ook wel extreem. Ook de been stand van die eerste vind ik wel zorgwekkend of kan dat geen kwaad?

Wel fijn dat je ze zo relax aan huis hebt. Het is toch wel spannend zo in het begin en ook alles inrichten en ervaren wat werkt en wat niet.

Staan ze enkel op deze paddock?


Hij is te vroeg geboren waardoor alles wat langer duurt om te ontwikkelen maar volgens de dierenarts en de hoefsmid kan het geen kwaad.

Ze staan nu alleen in de paddock. Als het gras is gegroeid kunnen ze het land op. Wij staan op kleigrond wat binnen 1 regenbui een grote baggerbende wordt waarin je tot je knieen wegzakt. Dus helaas in de winter in de paddock.



Kleinste 200 gram deken die ik kon vinden. Jammer genoeg nog steeds veelste groot voor Oscar. Ik heb echt geen idee meer waar ik moet gaan zoeken naar dekens -O-
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3492
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:53

Agossie

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:46

Fijn dat de hoefjes gedaan zijn!

Het is wel echt een ukkie inderdaad! Welke maat heb je nu? Dit is een veulendekentje, of niet?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 20:12

Yinthee schreef:
Fijn dat de hoefjes gedaan zijn!

Het is wel echt een ukkie inderdaad! Welke maat heb je nu? Dit is een veulendekentje, of niet?


Het groene dekentje is een veulendeken van 100 gram met ondermaat 70 en deze blauwe is een veulendeken van 200 gram met bovenmaat 60. Bij MHS waar ik het groene dekentje vandaan heb hebben ze niet hoger dan 100 gram kwa dekens in ondermaat 70. Maar hij stond zo te rillen dat ik vandaag naar 4 verschillende winkels ben gereden om uiteindelijk met het kleinste 200 gram dekentje terug te komen die ik kon vinden. Helaas nog veel te groot.

Maar wat ik voor nu ga doen is het groene dekentje onder deze grote voor de nacht. En dan doe ik morgen overdag Oliver zijn regendeken over de groene deken. Zodat Oscar wel gewoon normaal kan lopen.

Oliver heeft nu een 100 gram op liggen en heeft het nu zelfs aan de warme kant (stond vandaag te zweten, nu niet meer) terwijl Oscar het zo koud heeft. Maar Oscar is natuurlijk ook veel kleiner.

Ik vind het zo zielig! Ik heb in ieder geval alle luiken dicht gedaan van de stallen zodat er geen wind kan komen. Maar ik had ze ook niet met luizen kunnen laten staan want dan hadden ze zichzelf nog erger open gekrabbeld. Oscar zelfs tot bloedens toe.

Ik hoop dat het snel wat warmer wordt!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:17

Zijn er geen bokkers met mini’s die even met je mee kunnen denken?

senna21

Berichten: 11947
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:28

Eet Oskar wel voldoende ruwvoer?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:47

senna21 schreef:
Eet Oskar wel voldoende ruwvoer?


Os eet heel veel sinds zijn dikke vacht eraf is en hij luisvrij is. Hij staat alleen maar heel de dag door te eten. Toen hij wel nog luizen had at hij niet zo heel veel. De dierenarts is nu elke week geweest en ze vindt hem er steeds beter uit zien. Hij is ook volledig gecontroleerd (allebei de shets trouwens) en alles is zoals het hoort te zijn :D

De shets krijgen beide apart eten; eentje in stal en eentje erbuiten zodat ik zeker weet dat ze beide evenveel binnen krijgen. Ze krijgen Vitalbix Breed & Grow en wat luzerne. Het luzerne is zo gekomen omdat ik Ducky altijd wat geef om te snacken en toen kwamen de shets ook loeren en stonden ze met z’n 3en luzerne uit Duck zijn bak te eten. Ze vonden het zo lekker dus krijgen ze ook wat. Verder krijgen ze af en toe wat stukjes peer, banaan, appel, wortel en van die suikervrije snoepjes. Banaan is toch wel een favoriet!

Oh en ze krijgen bij mij heel de dag door hooi. Ze staan geen moment zonder, zelfs ‘s nachts niet.

Poes - Ik heb een berichtje op de paardenmarktplaats op fb gezet en daar heb ik veel reacties op gekregen waar ik dekens in Os zijn maat kan vinden. Ik heb nu een 250, 300 en 400 besteld! Hij heeft nu met deze temperaturen 300 gram (kleine deken onder de grote deken) om en doet het goed!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:56

Fijn dat je dekens gevonden hebt!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 16:53

Gisteren zijn mijn ouders en ik met Duck naar Vorstenbosch gereden om een westernzadel uit te zoeken. We hebben veel zadels gepast en een hele dag daar gespendeerd. Maar ik heb de perfecte gevonden! Hij ligt echt als een huis. Ik zou bij wijze van spreken zonder singel kunnen rijden.

Omdat er sale was zat er bij elke zadel die je kocht een set, dus mocht ik ook een hoofdstel, pad en singel uitzoeken. Dat was wel fijn want na het kopen van dit zadel ben ik mega blut. Maar ik weet wel waarvoor ik werk haha.

Vandaag heb ik er een klein rondje mee gereden (6 km) omdat ik het toch wel wat spannend vond. Zonder martingaal, borsttuig, oornetje en neusriem naar buiten. Echt totaal anders dan ik gewend ben, maar het ging echt zo goed!! Ducky was zo mega braaf! En dit zadel zit wel heel erg lekker :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind Duck wel heel stoer zo! <3

Sintara

Berichten: 7487
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:03

Staat jullie super goed! :D

Whizz
Berichten: 1076
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:16

prachtig, het staat jullie heel goed! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 17:24


Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:20

Wat leuk dat jullie western gaan proberen! Mooie set en het staat hem goed! :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:20

Mooi! Hoe loopt hij eronder?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 22:29

poes schreef:
Mooi! Hoe loopt hij eronder?


Heel fijn! Lekker relaxed. Hij doet ook totaal niet meer lelijk met aanslingeren. Ik zal eens vragen of mijn moeder een filmpje wilt maken als ze een keer mee gaat op de fiets. Jammer genoeg ben ik helemaal vergeten te vragen of ze een stukje wilde filmen gisteren.

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:25

Wauw dat staat hem prachtig!! Die pad is ook heel erg gaaf!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 12:31

Dankjewel!! :D

Maandag de 22e hebben we onze eerste westernles!

Het stormt vandaag echt heel erg hard maar ik heb Ducky en de shets wel gewoon buiten gezet. Ze staan momenteel maar met z’n 3en in een rijtje een beetje weg te waaien. Wat denken jullie? Moet ik ze naar binnen halen of kunnen ze er echt wel tegen? Ze eten wel gewoon tussendoor. Ik heb alleen geen schuilplekje of iets in de kraal waar ze nu staan.

Sintara

Berichten: 7487
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:56

Ze waaien niet zomaar weg hoor :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 13:44

Ze staan nu in de zon te eten en lijken er weinig last van te hebben. Ik vrees alleen voor Oscar. Dat diertje is zo klein :oo

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:56

Lekker warm dekentje op en onbeperkt ruwvoer dan komt het ongetwijfeld wel goed :j :D

Sintara

Berichten: 7487
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:08

Die kleintjes redden zich meestal nog het beste hoor! Zeker met zon lekkere deken en genoeg eten.

Je moet maar zo denken, hij heeft weinig sprietige ledematen om op af te koelen. Mooi compact geïsoleerd.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 19:11

Vandaag na het rijden had Ducky een schuurplek van (denk ik) de singelbanden (noem je dat zo?). Ik heb er gelijk honingzalf opgedaan, maar dat is natuurlijk wel heel vervelend voor hem!

Als ik hier een bontje voor bestel en dan zelf verknip zodat het over die banden heen kan, zou dat dan een oplossing zijn?

Afbeelding
De singel zat toen ik afsteeg naast de schuurplek/wondje. Is hij dan te los? Of juist te strak? Ik trek wel altijd even zijn benen naar voren zodat er geen velletje dubbel kan zitten of iets.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:15

Ik heb ooit eens een plaatje gezien van waar de gesp moet zitten bij het aansingelen. Zit hij niet te laag?

Totaal onbekend hiermee maar wilde mijn gedachte toch even delen. Wie weet heb je er iets aan.

ruitje

Berichten: 12402
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:57

Hebben ze jou uitgelegd dat je deze singel echt veel strakker kan trekken? Tenminste, mijn ervaring is dat je met dit type singel voordat je het door hebt veel meer kracht zet dan met het aansingelen van een gewone singel. Je hebt toch een soort hefboom effect door het doorlussen.

En ligt het op de goede plek? Niet teveel naar voren?

senna21

Berichten: 11947
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 03:23

Een bontje op de plaats van de schuurplek maakt de druk groter op de huid. Dus dat zou ik niet doen. Deze plek heeft even tijd nodig om te herstellen.
Dus liever even niet rijden en een goede oplossing zoeken voor de singel.
Wanneer je weer gaat rijden, is het beter om geen weekmakende zalf te gebruiken. Een beetje vettigheid is goed tegen wrijving, bijvoorbeeld vaseline