[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:51

Dat is lang geleden!
Erg leuke, spontane foto’s !!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 17:48

Weer een foto spam! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duck is echt zo super super super lief de laatste tijd *mega erg afkloppen*. Meneer heeft alleen een beetje te veel zand gegeten uit de paddock dus krijgt nu de komende 10 dagen een zandkuur. Alleen meneer weigert het te eten. Hij heeft vanochtend zelfs alle muesli ertussen uit gegeten en de psylliumvezels buiten zijn stal gegooid. Sh*t dier :=

Iets heeeel erg leuks: We hebben een huis gekocht met stallen :D Augustus krijgen we pas de sleutel en dan eerst een paar maanden verbouwen (we hopen november klaar te zijn) maar Duck komt aan huis en dat is al veeeel te leuk! (En twee kleine vriendjes maar die zitten nog in de buik van hun mama’s).

little_birdy
Berichten: 12238
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:50

Wauwww wat gaaf !
Gefeliciteerd !!
Beetje in de omgeving van waar je nu staat ook ?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 17:51

little_birdy schreef:
Wauwww wat gaaf !
Gefeliciteerd !!
Beetje in de omgeving van waar je nu staat ook ?


Dankje!! :D Het huis staat naast stal dus het zal een verhuizing van 5 min lopen worden, 2 min als we door het weiland zouden gaan :')

darkadia

Berichten: 5270
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:52

Ah wat een super leuke update! Hij ziet er goed uit!

Betreft de psyllium. Herkenbaar probleem. Enige wat hier gegeten wordt zijn de sand off extra van de Paardendrogist. Zijn brokjes waar psyllium in verwerkt zit. Alle poedertjes en vlozaad wordt hier ook geweigerd.

little_birdy
Berichten: 12238
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:55

Super leuk !
Gaat vast een paradijs worden voor jou en de kinderen :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 18:07

Dankjulliewel! <3 Het wordt echt een hele leuke zomer en nog leuker als alles af is en ik elke dag wakker word, uit mijn raam kijk en mijn paarden (1,5 paard; die twee kleine worden niet groter dan 80 cm) zie <3

Darkadia - Ik heb het bij de dierenarts opgehaald want die had zand gevonden met het mestonderzoek. Ik wist eigenlijk niet dat er nog meer varianten van zijn, miss als ik dit er echt niet in ga krijgen dat ik wat anders kan proberen! Hier trouwens een foto van mijn mooie meal prep voor Duck :') Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:12

Wauw een huis gekocht? Super, top, proficiat ! En al helemaal geweldig dat Duck aan huis komt te staan +:)+ .

Voor zo ver ik nog mee ben ... ben je dan inmiddels afgestudeerd? Ik herinner me nog dat je net niet geslaagd was en in een periode zat wachtend op een volgende studie, of zoiets :roll:

ruitje

Berichten: 12402
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:13

Wat is Ducky toch een bofkont dat hij straks zijn eigen villa heeft!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 18:35

Ik heb het misschien verkeerd gezegd (sorry): mijn ouders hebben een huis gekocht :D Het was altijd al hun droom om vrijstaand te gaan wonen maar ze zijn nooit “het huis” tegen gekomen totdat we in november met Ducky aan het wandelen waren en mijn moeder zag dat het huis te koop stond. Ze was gelijk helemaal verliefd en zag potentie (het is echt een bouwval :') ). Na maanden onderhandelen hebben we eindelijk getekend in februari!

Ik studeer nog steeds en ga ook volgend jaar op stage (als dat door gaat ivm corona). Maar Duck komt dan in ieder geval niks te kort! :D

Ik hoop dat hij de shetjes leuk gaat vinden en lief voor ze is :=

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:41

Ah oke, nu ben ik weer mee. Ik had het gelezen alsof jij en je vriend een huis hadden gekocht en daar miste ik een puzzelstukje (of enkele) :o? .

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 20:04

Lukasje schreef:
Ah oke, nu ben ik weer mee. Ik had het gelezen alsof jij en je vriend een huis hadden gekocht en daar miste ik een puzzelstukje (of enkele) :o? .


Van mijn ex ben ik gelukkig al een tijdje af. Die is meer vreemd gegaan dan dat hij trouw was dus opgeruimd staat netjes :+

Isabel_k

Berichten: 4773
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:07

Wat gaaf! Gefeliciteerd!

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:11

_mjwb schreef:
Lukasje schreef:
Ah oke, nu ben ik weer mee. Ik had het gelezen alsof jij en je vriend een huis hadden gekocht en daar miste ik een puzzelstukje (of enkele) :o? .


Van mijn ex ben ik gelukkig al een tijdje af. Die is meer vreemd gegaan dan dat hij trouw was dus opgeruimd staat netjes :+


Oh, het is niet bij die ene dame van op stal gebleven -O- . Dan heb je een goede beslissing genomen :evaw:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 14:48

Ducky is blij! :D (en vies)

Afbeelding
Afbeelding

Aan de hand heb ik al de afgelopen twee weken opgebouwd naar 40 min grazen dus ik heb hem daarnet een uur in het land gezet. Morgen anderhalf uur en dan volgende week mogen ze weer in groepen het land op! *\o/*

Blij ei:
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:01

Die laatste foto is leuuuuuuuk !

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 18:11

Dankje!! Hier nog een leuke :') Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:15

Super leuke foto’s! :D

OleJon
Berichten: 2523
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:45

Wat leuke foto's en leuk paardje aan huis

Anoniem

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:25

Wat een leuke foto's en hoe geweldig is dat om hem straks aan huis te hebben.
Ik ben jaloers!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:51

Dankjulliewel!! :D

Als het zo ver is dan zal ik updates geven over de stallen en het land (dat mag ik doen met hulp van anderen, aan het huis mag ik niet komen haha). Het hout aan de bovenkant van de stallen moet vervangen worden. Als dat gedaan is wil ik alles met de hoge druk schoonspuiten en dan schuren (als het nodig is) en de stallen opnieuw in de lak zetten. De stallen hebben een oude hout kleur en dat wilt mijn moeder wel houden, dus we moeten even opzoek naar de perfecte kleur. Misschien wel neutrale lak eroverheen. Dan wil ik de stallen van Duck en de shets gaan bekleden met stalmatten op de grond en rondom aan de wand. En een van de stallen wordt een opslag voor hooi/stro (komt ook op de zolder van de stallen) en een soort zadelkamer.
Aan de linkerkant van de stallen gaat mijn vader een overdekte poets/wasplaats bouwen waar later ook een solarium in komt en waar warm water naar toe loopt.

Ook wordt er een longeerkraal geplaatst die ook in de winter als paddock gebruikt kan worden.

Dan moeten ook nog allerlei bomen weggehaald worden en de tuin moet even rechtgetrokken worden. Er moet ook nog een soort brug komen naar het land, dus er moet nog heeeel veel gedaan worden!

Het liefst zou ik nu al willen beginnen! :D

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:54

Wel onwijs toffe plannen zo te horen! Ik lees heel graag met jullie mee als het zo ver is.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 09:48

Ducky is helemaal blij (en een beetje gek :')) want hij staat weer lekker elke dag met zijn twee beste vrienden op de wei!

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb zijn manen maar weer in vlechten gedaan want eergisteren is er een hele hap uit genomen :+

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:49

Hoi Maxime! Ik heb vorige week je hele topic gelezen (ik zit grotendeels in isolatie dus tja...) en wilde nu toch wel eens reageren! Wat zijn jullie van ver gekomen en wat ontzettend leuk om te zien dat het nu zo goed gaat met jou en Duckie! Het is in het topic al meerdere keren genoemd, maar wat heb jij een geduld en doorzettingsvermogen en wat ben jij eerlijk en oprecht naar je paard. Echt respect en ik heb met heel veel plezier jullie verhaal gevolgd.
Ik denk dat een hoop mensen de handdoek in de ring hadden gegooid, maar jij bent Duckie trouw gebleven en hard werken wordt beloond. Chapeau!

Die laatste foto is echt hilarisch, wat een clown :')

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:03

Unseen schreef:
Hoi Maxime! Ik heb vorige week je hele topic gelezen (ik zit grotendeels in isolatie dus tja...) en wilde nu toch wel eens reageren! Wat zijn jullie van ver gekomen en wat ontzettend leuk om te zien dat het nu zo goed gaat met jou en Duckie! Het is in het topic al meerdere keren genoemd, maar wat heb jij een geduld en doorzettingsvermogen en wat ben jij eerlijk en oprecht naar je paard. Echt respect en ik heb met heel veel plezier jullie verhaal gevolgd.
Ik denk dat een hoop mensen de handdoek in de ring hadden gegooid, maar jij bent Duckie trouw gebleven en hard werken wordt beloond. Chapeau!

Die laatste foto is echt hilarisch, wat een clown :')


Ja he! Ik volg dit topic al lang en heb ook een diep respect voor Maxime die zo jong al zo wijs en positief is ingesteld. Echt mooi die band tussen hen.