De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:28

Cioccolato schreef:
Art_Ificious schreef:
Cioccolato Wat een showmerrie :D Wat zijn je toekomstplannen met haar?


Volgend jaar maar is beleren en dan kijken hoe ze het doet. Als ze 4 is springring in en de sgw, ze komt uit een eventing hengst dus ben benieuwd hoe ze alles op gaat pakken.

Denk dat ze het wel goed zal doen :)

@ Azmay wat een mooi paard heb je daar. Die zou ik ook niet kunnen verkopen hoor ;)

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:51

Hoi, ik heb 7 oktober een 2 jarige gekocht en op 11 oktober werd ze gebracht. Ze heet Younah Chaima en meet nu ongeveer 1.55 cm. Ze heeft 2 jaar in de kudde gelopen en is echt helemaal groen maw ze kent helemaal niets niets. We zijn nu bijna 2 weken verder en we zijn rustig aan begonnen met halster leren omdoen en meelopen aan touwtje. Dit doet ze erg goed!

Dit was ze bij de fokker

Afbeelding

En deze foto bij ons op stal









Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:56

Wij hebben ook een twee jarige (Consul de la vie x Casaretto), ruin uit mijn eigen merrie .
Bedoeling is dat mijn man met hem wedstrijden gaat rijden (springen).
Ik denk dat we hem weg brengen voor het beleren, een kennis doet dat voor zijn brood en is heel eerlijk naar paarden.
Wel willen we hem voor die tijd longeren etc.

CC wat is Nova een mooie dame geworden zeg!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:41

Wouw wat een mooie en vooral veel vossen!! <3

ook ik heb een vosje uit het jaargang 2013, een I-tje <3
Hij is sinds 1 maandje uit de opfok en mag nu door het leven als knuffelpaard (voorlopig :Y) )

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:00

Ohja I is de KWPN letter _O-

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:02

ja probeerde het leuk te brengen _O-

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:40

Haha ik vond het leuk! Mijne staat niet bij het kwpn ingeschreven dus hou me niet bezig met de letter. Haha

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:36

Leuk! Wat is het er verder voor een?

Moet bekennen dat ik stiekem een vos wilde. Ook al zei ik natuurlijk dat de kleur niet uitmaakte :') :Y)

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:04

Wat een knapperds komen er voorbij!
Hier ook een vossengek! Helaas de rest van de familie niet dus hier geen vossen op stal. :')

Heb mijn baby vandaag voor het eerst aan de longeerlijn gehad, gewoon met halster. Mevrouw heeft (nu al) last van behoorlijk wat extra kilo's. Vond haar inmiddels echt te dik worden dus dan maar af en toe aan de baby gym.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:08

Cioccolato : Welk stamboek is je paardje van?

Nies: Een goed paard heeft geen kleur, ik heb liever schimmels en wou nooit geen vos haha

NibbitLotus: OO wat een grote meid al helemaal aan de longe. Stiekem je baby meisje klaarstomen O:)

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:16

Ik heb 3 vossen :Y)

De 2 jarige staat ingeschreven in een Engels stamboek. Importje haha, haar naam begint dan ook met een C

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:20

Beware Vossen Virus

Voor je het weet, heb je er 3 :Y)

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:19

Hier vooral schimmels, ben er wel achter dat ik in de toekomst geen schimmel meer wil. Pfff wat een werk.

Nog even een foto van m'n knapperd. Was niet echt onder indruk, meer bezig met rol plekjes uitzoeken en snuffelen. Ook totaal niet onder de indruk van de zweep. Benieuwd hoe ze het rijden van het zomer op gaat pakken.

Afbeelding

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:20

lekker toch zn nuchter karakter <3

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:21

Die van mij is ook zo heerlijk nuchter, maar nog niet bepaald vol. Zeker op het moment is het weer even een schrale. Ze mag zeker nog een jaar tot 2 jaar lekker op de weide staan :j

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:34

PinkPrincess schreef:
Nies: Een goed paard heeft geen kleur, ik heb liever schimmels en wou nooit geen vos haha

Is ook zo. Mijn fjord had ik ook liever rodblakk (vos) gehad, maar dan moest ik op zo veel inleveren, dat ging m echt niet worden. En bovendien wilde ik deze gewoon persé hebben. :+ Als ik ze uit mag kiezen hebben ze een kol en verder geen wit. Die missie is ook mislukt :))


Inderdaad fijn als ze zo nuchter zijn! Impala is op zich niet heel nuchter, maar wel heel nieuwsgierig dus dat is ook wel fijn.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:39

Mijne is ook heerlijk nuchter en heel relaxed in z'n hoofd, echt heel fijn.

Hij is op het moment niet helemaal fit en ook wel wat schraal. Vandaag dierenarts op bezoek gehad en voor de zekerheid maar ff bloed laten prikken en dat wachten we even af. Verder ook weer ontwormd, want daar is hij wel vatbaar voor, hopelijk dus over een tijdje weer wat voller.

Ik denk ook niet dat ik mijne dit voorjaar al oppak, vind hem echt nog te puppy en heb niet het idee dat het deze winter zo veel bijtrekt ;)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 23:42

Ik heb de allereerste keer mijn paardje rondgeslingerd aan de longe <3 Ze doet het zooo goed, ben supertrots op haar.




Mish is op het moment juist heel erg uit aan het zwaren, vind haar ineens in verhouding zooo volwassen geworden.

Hier dus ook een vos... ik wou nooit een vos :') mislukt dus. Maar ze is wel het meest perfecte paard waar ik ooit op kon hopen.

Overigens bij de arabiertjes ook geen vaste letter gelukkig :) lijkt me zo lastig om telkens met een vaste naam wat te móeten bedenken...

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:30

Azmay, leuk je het een spaanse dame!! ben benieuwd naar foto's

Nies_ er gaat niets boven je eigen topper!! Liefde op het eerste gezicht maakt het verder niet uit hoe ze eruit zien toch!!

justlizz, hopelijk is het niets ergs en komt het door de herfst en de rui. misschien een vitamenenspuitje ?

Aleeneh, wat een toppertje zeg, kan ook lekker los bewegen!!! <3

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:33

Dat doet ie braaf Aleeneh! Dan is die van mij toch een stuk drukker. Vooral drukker met dingen die niet bij longeren horen. :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:41

Wat braaf!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:44

Aleeneh, wat doet ze dat goed.
Harley zie ik morgen weer. Hij wordt over 5 daagjes 2j en 4 mnd en ben nu eigenlijk niets anders aan het doen dan wandelen met hem. Morgen naar het bos en hopen dat de zon wil schijnen voor mooie foto's.

EDIT: TYPEFOUTJE

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 20:52

Wat leuk al die lieve reacties van jullie! :) Ze doet het inderdaad superbraaf. Ze is zo'n pleaser, ze doet zo haar best om het goed te doen, echt superleuk om te zien. Ze raakt tot nu toe eigenlijk nooit afgeleid, is juist superattent. Loopt als een hondje achter me aan :=

Wandelen is ook heerlijk :) Dat is ook waar ik mee bezig was toen Mish die leeftijd had. Het is pas de afgelopen maand ofzo dat we iets meer aan het doen zijn, en dat alleen omdat ze zelf allerlei dingen aan begon te bieden :) Wandelen is een super begin. Kun je ze leren fijn naast je mee te lopen en kun je ze ondertussen de hele wereld laten zien.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:59

Gaan jullie dan gewoon alleen? Ik ben met Impala nu een keer over straat gaan wandelen met een ander braaf paard erbij. Deed ie op zich best braaf. Wil volgende keer eens zonder paard, maar met iemand erbij proberen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:05

Beetje combinatie van. Wij hebben een tweede paard, een superbraaf ding dat hartstikke makkelijk met alles is, dus daar zijn we regelmatig samen mee op pad gegaan. Soms mijn vriendin op die pony en ik dan met Mish erbij. Eerst Mish erachter, later Mish voorop, en daarna ook regelmatig alleen. Ook hebben we Mish bij de haf als handpaard meegenomen. Eigenlijk gewoon zoveel mogelijk verschillende dingen om haar aan alles te laten wennen. Eerst over een rustig zandpad zonder verkeer om het aan te leren en daarna steeds een stukje verder en dan ook de weg op. :)

We kwamen tot de conclusie dat Mish zowat verkeersmak geboren was :') vertrouwde heel fijn op ons en bleef overal super rustig bij. Enige wat ze doodeng bleek te vinden waren koeien _O-