Hoevaak gaan jullie naar je paard ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:48

5-6x per week en in principe 1x per dag.

Heel enkele keer ga ik 2x per dag (bij blessure, of om binnen/buiten te zetten. Sta op pensionstal, maar mesten zelf en binnen/buitenzetten regel ik onderling.
Nu ook 2 fijne bijrijdsters, dus ga ook regelmatig samen, en soms nemen zij even paar dagen zorg van mij over wanneer nodig (vakantie, studie).

8,5km vanaf mijn huis (reistijd ong 40min met OV/fiets).

Anoniem

Re: Hoevaak gaan jullie naar je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:49

Elke dag 4 keer, ze staan aan huis. :j

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:52

Elke dag sowieso één keer, want paardlief staat op een doe-het-zelf stal. Als het even kan ben ik er in de ochtend en avond om ze buiten en binnen te zetten, anders doen stalgenoten het. Dat regelen we onderling. Ik zou niet meer anders willen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:53

Mijn pony staat 140km verderop te genieten van het paard zijn op een volpension stalling(overdag buiten en 's avonds laat tot 's ochtends vroeg binnen) Ik ga ieder weekend of om het weekend, net wat uitkomt.

Ze staat daar lekker bij te komen (en vooral aan te komen) van een rotperiode, vriendin van mij houd een oogje in het zijl en rijd haar af en toe bij.

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:55

Ik ga 1x per dag. Mijn paard staat volpension.
Ik ga ongeveer 3/4 keer per week. In de zomer bijna elke dag. :j

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Hoevaak gaan jullie naar je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:37

Mijn vriend 2x per dag om schoon te maken en ik minimaal 3x per dag om te voeren, trainen, medicijnen te geven, dekens te wisselen en te knuffelen. Scheelt wel dat ze aan huis staan, achterdeur uit en ik ben bij ze

Mowgli4

Berichten: 1380
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:38

elke dag minimaal 2x
hij staat bij mij aan huis :)

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:55

Ik ben er 6 dagen per week, gewoon 1 keer per dag want ze staan in volpension.
Maandag is onze vrij dag :)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Hoevaak gaan jullie naar je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:08

Ik ga meestal 3x in de week naar paardlief.
Mijn paard staat met zijn vriendjes lekker buiten en wordt verzorgd. Hij vermaakt zich dus ook prima zonder mij. Ik ga er dus alleen heen om te trainen, knuffelen en tutten. Paard is nog jong en pas 3 maanden onder zadel, dus geef hem ook bewust dagen 'vrij'.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:49

Twee keer pd, doe het zelf principe.
Paardje staat 20 km bij huis vandaan maar met de auto goed te doen.

Voordat ze hb had volstond 1 keer pd maar dat gaat niet meer.
Ze mag bijvoorbeeld niet tevaak en telang op de weide. Als ze in de paddock staat is 1 keer pd hooi wel wat weinig en dr medicatie / supplementen moeten ook verdeeld worden over 24 uur.
Kortom dat gaat niet met 1 keertje pd. Soms is het wel onhandig dat niemand anders het overneemt of voor je regelt maar ja.....dan zou ik moeten verhuizen naar een vol pension stalling en eigenlijk vind ik het ook wel fijn om alles zelf te kunnen doen. Zo heb ik iedere verandering direct in de gaten.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:52

Momenteel ga ikzelf 3-4 keer per week en mijn verzorgster 2keer. Paard staat bij kennissen aan huis en komt 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Dus komt niks te kort als ik een dagje er niet ben.

Hij gaat verhuizen naar een stal met uitloop (snachts toegang tot de bak. zomers vrije uitloop het weiland in) en 1 vriendje. dan zal ik zeker 4-5 keer per week gaan en mijn verzorgster ook 2 keer.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:52

Ik ben altijd de hele dag bij mijn paarden. 3x per dag voeren, zelf rijden, lesgeven, trainen... Maar ja, mijn paarden staan aan huis dus dat scheelt een hoop!