[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:30

Leuke update, gaat goed met jullie zo te zien! +:)+

20Femke02
Berichten: 625
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Nieuw-Beijerland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:35

Ben benieuwd hoe hij onder het zadel doet
Volg

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:55

Leuke update weer!

M_arjolein

Berichten: 1456
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:01

Leuk! Je update weer even gelezen. Ziet er goed uit hoe het daar aangepakt wordt.
Heel vriendelijk en vooral veiligheid als belangrijk punt.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 23:58

Bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat mensen het idd interessant vinden! :)

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:09

rhijnauwen schreef:
Dreamy schreef:
..... met een vreemde man, .......
Voor iemand die roept dat een pop niet zijn/haar favoriet is, prima, maar ik zou zeggen, kom eens kijken, kom het ervaren dan weet je dat het voor een paard een stuk minder stressvol is dan je denkt!


Jammer dat mijn mening gelijk zo negatief opgevat is...
Cherry legt het uit..hoor je me erna nog?
Ik hoef het toch nirt gelijk te komen bekijken..heb er ervaring mee..
En klim er liever zelf op dan dat ik er een pop op zet. Ieder zn ding.
Jullie doen het zomij hoor je verder niet hoor..t was ook heus niet aanvallend bedoeld...


Leuke fotos cher!!
Knap paard!!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 00:14

Ik zie de reactie van Rhijnauwen niet gelijk als negatief eigenlijk Jol! Ze geeft aan dat je mening prima is, maar dat er ook wel effectief met een pop kan worden gewerkt en dat dat bij hun te zien is :)
Dat is hoe ik het opvat iig.
No hard feelings!

En dankjewel! Kom je hem eens knuffelen?

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:48

Geen kritiek, wel een vraag: wordt er ook nog wel eens echt puur grondwerk in vrijheid gedaan met hem?

Want op iedere foto zie ik een zeer braaf paard, zeer braaf en hij doet netjes wat er van hem gevraagd wordt, maar nergens zie ik echte ontspanning. Hij doet het allemaal wel, stok over zijn lijf, over het zeiltje gaan,... maar met dichtgeknepen billetjes, omdat de mens het vraagt, niet omdat hij er zelf alle vertrouwen in heeft.
Uiteraard is dit best wel normaal, jong paard, nieuwe omgeving en dan meteen al die gekke dingen. Voor mij zou het echter een teken te zijn om nog een stap terug te doen. Ik weet niet wat jullie visie daarop is?

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:02

leuk leuk leuk!! *\o/* _/-\o_

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:18

Gini schreef:
Geen kritiek, wel een vraag: wordt er ook nog wel eens echt puur grondwerk in vrijheid gedaan met hem?

Want op iedere foto zie ik een zeer braaf paard, zeer braaf en hij doet netjes wat er van hem gevraagd wordt, maar nergens zie ik echte ontspanning. Hij doet het allemaal wel, stok over zijn lijf, over het zeiltje gaan,... maar met dichtgeknepen billetjes, omdat de mens het vraagt, niet omdat hij er zelf alle vertrouwen in heeft.
Uiteraard is dit best wel normaal, jong paard, nieuwe omgeving en dan meteen al die gekke dingen. Voor mij zou het echter een teken te zijn om nog een stap terug te doen. Ik weet niet wat jullie visie daarop is?



Ik weet niet of ik het al eens eerder hier heb gemeld, maar ik ben hier al best een tijd mee bezig en bij mij thuis was er wel ontspanning. Dit is een nieuwe omgeving en hij vind het hier met een nieuw persoon wel een stuk spannender ja.
De eerste drie dagen zal alles wat spannender zijn, zelfs poetsen was ie wat gespannen maar als je dat dan al moet laten?
Naar mijn mening hebben we al wat stappen terug gedaan en doen we vrij rustig aan, want ik heb hem veel vaker met zadel laten werken etc. Hier is ie nog nieteens aangesingeld geweest, alleen hooguit 5x in de twee dagen eens op en af gedaan qua aanrakingen.
We hebben alleen nog maar met bekende voorwerpen hem aangeraakt (stok met plastic, kende hij al! Dekje, zadel, longeersingel).
Daarvoor en daarna hebben we uiteraard ontspannen momentjes, maar dat zijn niet de dingen die worden gefotografeerd eigenlijk :+ maar zal die vanavond ook op de foto laten zetten!

Maar er wordt iig goed op het paard gelet. Er werd mij gister ook gezegd dat hij totaal nog niet kon ontspannen als er alleen een dekje op z'n rug lag, dus daarmee hebben we alleen aangeraakt en ook verder niet lang laten liggen. Dat gaan we vanzelf uitbouwen.
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 02-04-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:25

Dreamy schreef:
Ik zie de reactie van Rhijnauwen niet gelijk als negatief eigenlijk Jol! Ze geeft aan dat je mening prima is, maar dat er ook wel effectief met een pop kan worden gewerkt en dat dat bij hun te zien is :)
Dat is hoe ik het opvat iig.
No hard feelings!

En dankjewel! Kom je hem eens knuffelen?


Ja moeten we doen! Leuk!

Nee oke. Duidelijk.
T was van mij ook biet negatief bedoeld. :)

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:26

Jolliegirl schreef:
Ja moeten we doen! Leuk!

Nee oke. Duidelijk.
T was van mij ook biet negatief bedoeld. :)


Kom ik ook eens foto's bij jou en je paardje maken :D

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:27

Dreamy schreef:
Jolliegirl schreef:
Ja moeten we doen! Leuk!

Nee oke. Duidelijk.
T was van mij ook biet negatief bedoeld. :)


Kom ik ook eens foto's bij jou en je paardje maken :D



Dat mag natuurlijk sowieso!!
Moet alleen ff weer in rustiger vaarwater zitten hoor... Vriendje..huisje..werk zoeken...enz enz..

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:36

Bedankt voor je antwoord Dreamy. Weet dat ik het absoluut niet als pure kritiek bedoel. Ik vind het gewoon zeer interessant om verschillende visies over de opvoeding van een jong paard te delen.

Dreamy schreef:
De eerste drie dagen zal alles wat spannender zijn, zelfs poetsen was ie wat gespannen maar als je dat dan al moet laten?


Heel eerlijk? Ik neem die stap terug wel. Omdat poetsen voor ons echt de basis van de basis lijkt, maar voor een paard is het dat eigenlijk absoluut niet. Netjes vastgebonden stilstaan op een vreemde plek en overal aangeraakt worden met vreemde objecten door vreemde mensen (behalve jij dan ;) ). Voor een paard is dat best al heel wat.

Maar het klopt dat je bij jou paard ook niet helemaal van nul begint, dus dan kan je waarschijnlijk al meteen wat verder gaan.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:40

Gini schreef:
Bedankt voor je antwoord Dreamy. Weet dat ik het absoluut niet als pure kritiek bedoel. Ik vind het gewoon zeer interessant om verschillende visies over de opvoeding van een jong paard te delen.

Dreamy schreef:
De eerste drie dagen zal alles wat spannender zijn, zelfs poetsen was ie wat gespannen maar als je dat dan al moet laten?


Heel eerlijk? Ik neem die stap terug wel. Omdat poetsen voor ons echt de basis van de basis lijkt, maar voor een paard is het dat eigenlijk absoluut niet. Netjes vastgebonden stilstaan op een vreemde plek en overal aangeraakt worden met vreemde objecten door vreemde mensen (behalve jij dan ;) ). Voor een paard is dat best al heel wat.

Maar het klopt dat je bij jou paard ook niet helemaal van nul begint, dus dan kan je waarschijnlijk al meteen wat verder gaan.


Ik snap je helemaal! Echter wordt het paard hier trouwens met poetsen ook niet vastgebonden maar mag het los staan en om zich heen kijken! (Echter niet weglopen dan)
Poetsen doe ik wel helemaal zelf tot nu en met de grondwerkles heb ik ook geleerd om ten alle tijden een hand id buurt van z'n hoofd te houden zodat als hij een aanraking spannend vindt ; hij daar aan kan snuffelen en weet dat iig ik het ben.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:42

Mochten er nog meer vragen zijn, die ook zeker welkom zijn, beantwoord ik die graag via PB! Zo blijft het topic hier overzichtelijk voor ieder :)

esmeerodrigo

Berichten: 337
Geregistreerd: 06-02-14

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:37

Wat super leuk! en wat een fijne trainingsstal, dat ziet er top uit hoe het allemaal in zijn werk gaat!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:52

Leuk! Een topic! :D

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 19:56

Dag 3

We begonnen natuurlijk met een poetsbeurt! Want meneer had wéér gelegen in de mest. Tot nu toe heb ik elke ochtend een foto toegestuurd gekregen waar meneer vrolijk in de paddock ligt te dutten. Superschattig, maar vooral een heel fijn gevoel dat hij zich op z'n gemak voelt!

Zo wordt er gepoetst, gewoon los!
Afbeelding

Baaaas, wat ben je nou allemaal aan't doen? :Y)
Afbeelding

En toen hebben we hem even lekker gelongeerd in de grote bak! Was wat lastig zonder houvast aan een rand, maar hij deed het prima!
Afbeelding

Knap paard!
Afbeelding

Toen mocht ik vervolgens zelf het dekje op leggen en de longeersingel eromheen doen. Hij bleef keurig staan dit keer, terwijl ik lekker schoof en mijn ding deed. Met zoveel mogelijk aanrakingen, zodat hij niet in eens van een plotselinge aanraking zou gaan schrikken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen was de longeerbak weer vrij en hebben we daar lekker verder gewerkt.
Eerst even gelongeerd met dekje en longeersingel;
Afbeelding

Afbeelding

En toen toch even het zadel erbij gehaald!
En wat vond ie 'm toch eng vandaag, not! Daar was het paardje dat al vaker het zadel op had gehad weer terug! :)
Afbeelding

Even ermee wandelen, kijken of hij er wel écht oke mee was. Hier mocht ie nog even bij ons leunen, stel dat ie ondersteuning nodig had.
Afbeelding

Maar al snel konden we afstand nemen en gewoon longeren als vanouds. Meneer durfde het zelfs met ogen dicht :') :Y)
Afbeelding

Toen dat duidelijk lekker ging, kwam de skippybal om de hoek. Deze ging het paard even achtervolgen..
Afbeelding

Moet ik dit eng vinden dan?
Afbeelding

Ik houd 'm toch wel in de gaten hoor, baas..
Afbeelding

Mmm, vliegend is ie ook niet súperspannend ofzo..
Afbeelding

Nou, paard is zooo braaf. Nu maar eens een baby op z'n rug zetten.
Let wel; de baby is mijn opgevouwen bontje :')
Afbeelding

Lopen met de baby, paard vindt 't nog spannend!
Afbeelding

Maar al gauw was dat wel oké..
Afbeelding

Toen lekker gestopt, paard had wel weer genoeg gedaan voor vandaag!
Tijdens het uitstappen gingen we wel nog even kennis maken met een grote reuze voetbal, maar die was alleen op het begin spannend. Al gauw begon meneer er tegen te duwen!
Afbeelding

Daarna even losgelaten in de groooote paddock, waar hij al gauw een plekje zocht om te gaan rollen.
Afbeelding

Afbeelding

Puur genieten dit :Y)
Afbeelding

Om vervolgens nóg meer te genieten van zijn welverdiende maaltijd!
Afbeelding

Ben weer supertrots :+:

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:00

Ik ga jullie volgen.

Wat reageert die leuk op die bal :))

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:00

Heb er ook een filmpje van :Y) Zal 'm ff uploaden.

Edit: Tadaaaa

Hier vond ie 'm al niet meer zo heel boeiend :Y)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 02-04-14 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:01

Ik vind hem echt zo van:
"Pfff, ik kan dit allemaal wel, laat me maar eten" paard :')

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:21

Nog foto's gemaakt door stal zelf:

Eventjes rustig wachten totdat wij klaar zijn om weer wat te doen..
Afbeelding

Het begeleid stappen met dekje + longeersingel.
Afbeelding

Met het zadel, geen probleem dus.
Afbeelding

Zzzzz :Y)
Afbeelding

Stoer doen met de bal!
Afbeelding

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:26

Wat gaaf dreamy!
hij doet het echt erg braaf allemaal, leuk ook dat je zelf aan de slag mag onder toezicht.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:28

Ja, moet het uiteindelijk ook allemaal zelfstandig kunnen immers :D