[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:27

Ik volg het ook al een poosje.
Ziet en klinkt allemaal erg leuk en goed!

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:51

Wat een leuk topic. Ziet er goed uit.

20Femke02
Berichten: 625
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Nieuw-Beijerland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:27

Volg al een poosje ziet er goed uit

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:39

Leuk om te lezen dat het wordt gevolgd!

Dag 4
Vandaag kon ik er helaas zelf niet bij zijn, maar heeft hij ook lekker een dagje vrij gehad!
Morgen ben ik er helaas ook niet, maar dan gaan ze een dagje zonder mij aan de slag. Dus morgen zal ik waarschijnlijk wel foto's toegestuurd krijgen + een update met wat ze hebben gedaan. Die ik uiteraard hier zal posten!
Vanaf zaterdag kan ik er gelukkig weer elke dag bij zijn, alleen werk kon mijn tijden voor vandaag en morgen helaas echt niet aanpassen! :)
Maar paardlief is in goede handen!

19marjo90

Berichten: 964
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:55

Wat leuk zeg, zo'n topic! Ben benieuwd hoe hij gaat worden onder t zadel.

M_erell

Berichten: 1010
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Groningen

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:07

Zit echt te genieten van jouw verhalen en foto's. Wat ik zo mooi vind is dat ze je paard niet alleen maar zadelmak maken maar ook leren te wennen aan andere dingen. Nu heb ik niet bijster veel verstand van zadelmak maken, maar ik denk dat dit een van de beste manieren is, omdat je niet alleen maar aan het zadelmak maken bent maar ook een beetje aan het opvoeden. Ik denk dat je straks een paard hebt wat bijna helemaal bomproof is haha.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 12:28

M_erell schreef:
Zit echt te genieten van jouw verhalen en foto's. Wat ik zo mooi vind is dat ze je paard niet alleen maar zadelmak maken maar ook leren te wennen aan andere dingen. Nu heb ik niet bijster veel verstand van zadelmak maken, maar ik denk dat dit een van de beste manieren is, omdat je niet alleen maar aan het zadelmak maken bent maar ook een beetje aan het opvoeden. Ik denk dat je straks een paard hebt wat bijna helemaal bomproof is haha.


Ja, ik heb zelf al gewerkt met hem qua grondwerk. Maar ik merk hier dat er nog zoveel meer stappen zijn die heel handig zijn voordat je überhaupt op zo'n paard kruipt!
Hij leert op deze manier aan vreemde geluiden en bewegingen te wennen + hij leert je daardoor echt vertrouwen!
Ik weet wel bijna zeker dat ik een paard mee naar huis ga nemen met iig al een fijne basis!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 20:14

Dag 5
Helaas geen boeiende update. Zoals ik gister al zei kon ik vandaag zelf niet komen, maar nu is ook degene die mij begeleid helaas ziek!
Die moet eerst maar even goed uitzieken!
Morgen ga ik iig zelf lekker langs en lekker tutten en kijken wat ik kan doen :)

Vandaag heeft paardlief, behalve de beentjes wat strekken, lekker geluierd :)

esmeerodrigo

Berichten: 337
Geregistreerd: 06-02-14

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:18

super leuk :)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:19

Zal hij vast niet erg hebben gevonden!! Haha

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:14

Leuk topic! Komt vast helemaal goed met je knappe schimmel :)

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:36

Dag 6
Eindelijk kon ik vandaag weer naar Fiëgo toe! :)
Helaas was Cor, die mij begeleid, nog steeds ziek. Toch heeft hij me even geholpen in de longeerbak & is daarna aan de kant gaan zitten en heeft nog instructies gegeven.
Heb dus veel zelf met Fiëgo gedaan vandaag. Aangezien hij twee dagen "niks" heeft gedaan, had ik verwacht dat we weer wat stapjes terug zouden doen. Maar we gingen gewoon verder waar we gebleven waren. Dekje en longeersingel zelfstandig omgedaan, en wat was ie er braaf mee! Was gelijk prima.
Daar hebben we om te beginnen even lekker mee gelongeerd, maar hij was eigenlijk net zo braaf als de laatste keer! Daarom gingen we door met het volgende..
Ik zal uitleg geven bij de foto's!

Cor geeft nog even instructies. Hij heeft hier net mijn bontje, "de baby" van vorige keer, op de longeersingel vastgebonden.
Het is de bedoeling dat Fiëgo went dat er iets op zijn rug ligt dat kan bewegen & dat hij dus van beide kanten achter zich ziet bewegen. Net als een ruiter eigenlijk. Al is dit natuurlijk een stuk kleiner, maar het gaat natuurlijk om het idee. Hetgene wordt vanzelf wel uitgebouwd naar groter, een pop & uiteindelijk een ruiter.
Afbeelding

Eerst even meelopen, om het paard te begeleiden. Hij kan hier "steunen" op mij, mocht hij het eng vinden. Deze foto is eigenlijk wel net verkeerd, ik moet namelijk wel meer afstand houden van het paard. Hier had hij namelijk zo achter op mij kunnen springen. Hier ben ik ook op gewezen door Cor.
Afbeelding

Hij was zo relaxed in stap, dat hij al snel zelfstandig aan de slag mocht. Gewoon longeren dus. :)
Afbeelding

Afbeelding

In stap voor zover dus alles oké, maar toen mocht meneer in draf. Daarop zakte de baby een beetje opzij, wat natuurlijk heel spannend was! Dus even wegspurten.
Afbeelding

"Baas, help. Wat ís dat?!"
Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk ging hij al vrij snel weer relaxed de bak door. "De baby" deed hem immers geen pijn en bleef uiteindelijk ook zo zitten.
Dus het bontje werd weer goed gelegd, en hier bleef hij trouwens keurig bij staan!! Wat was ik daar al trots op! En toen was het tijd om de andere kant op te gaan..
Afbeelding

Ja paard, het zit er nog steeds!
Afbeelding

Toch niet zo eng :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Vragen om weer rustiger te gaan/richting halthouden..
Afbeelding

En nog een keer de andere kant op!
"Eigenlijk is dit best leuk, baas!" :Y)
Afbeelding

Hij werd een beetje lui, dus even bijdrijven. Was al lang niet meer angstig :Y)
Afbeelding

Afbeelding

En een lekker drafje!
Afbeelding

Afbeelding

En daarna mocht ik alles er lekker afhalen en heb ik 'm nog lekker aan de hand uitgestapt!
Ik ben echt súpertrots op hem, want hij vindt het echt best eng als er iets achter hem klappert en doet! Maar echt, hij was al zooo snel weer relaxed! Ben zoooo blij met hoe het gaat!

Morgenavond een nieuwe update.
Enne, nog een superleuke foto om deze mooie dag weer af te sluiten!
Afbeelding

:wave:

20Femke02
Berichten: 625
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Nieuw-Beijerland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:38

Wat een knap paardje

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:46

:D hij doet het goed!!

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:19

Stoer stoer stoer :D:D

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:43

Gaaf zeg! Ik volg! Hij pikt het volgens mij allemaal super snel op, leuk om te zien. :) Hij kan leuk lopen, gaat helemaal goed komen onder het zadel, ben heel benieuwd naar jullie samen als je er op zit. :)

WorthTheWait

Berichten: 369
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:59

Wat een stoer paard! Hij zal er vast prachtig uitzien onder het zadel! :j

Lienepien3
Berichten: 334
Geregistreerd: 20-12-10

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:13

ik benecht ben echt benieuwt hoe hij het gaat doen onder het zadel, het ziet er goed uit

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:57

Waaauw leuk zeg ! Idd heel interessant om allemaal te lezen

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:11

Wat gaaf dat het allemaal zo goed gaat!
Hij pikt het allemaal zo snel op!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:41

Fijn dat jullie dit ook zien als "snel" oppikken. Het lijkt voor sommige namelijk misschien juist erg langzaam, maar het kan nooit rustig genoeg gaan!
Vooral bij Fiëgo merk ik dat hij sowieso behoefte heeft aan kleine stapjes.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 21:26

Dag 7
Vandaag was ik voor het eerst echt alleen alleen met poetsen. Voorgaande keren was vriendlief erbij en gisteren was er een vriendin mee, dus dan was het stilstaan tijdens het poetsen ook wel een stuk makkelijker. Vandaag dus alleen, en meneer ging weer graag op ontdekking. Ik mag dan echt leren om vooral duidelijker op te treden, zodat hij ook echt leert dat stilstaan > stilstaan!!< is!
Maar vooruit.
Daarna longeersingel en dekje op doen, wat ik dan weer lekker lomp deed, waardoor meneer schrok. Ergens moet hij er maar aan wennen, maar ergens voelde ik me erg lomp. Maar dankzij de goede begeleiding die precies zegt wat je moet doen (gewoon doorgaan en doorademen vooral), was er daarna helemaal niks meer aan 't handje.
:)

Eerst weer even een paar rondjes longeren met de baby!

Afbeelding

Er lag een bal in de bak, maar die was niet zo boeiend, dat was namelijk wat anders...
Afbeelding

Vandaag ging Fiëgo namelijk kennis maken met Bob! Dit wordt zijn eerste ruiter uiteindelijk, maar eerst maar eens even kennis maken...
Tijdens het longeren heeft Cor eerst in het midden van de bak met Bob gestaan en wat gewandeld en geluiden gemaakt.
Maarja, dan is paardlief toch een stuk verder weg op de hoefslag.
Dus uiteindelijk werd het tijd voor de echte ontmoeting!

"WAT is DAT?!"
Afbeelding

Paard vond het echt heeel spannend!
Afbeelding

Afbeelding

Dus dan houden we de afstand aan waarbij paardlief net met z'n neus kan snuffelen, en kan ik hem ondertussen over z'n neus aaien en geruststellen.
Dat sloeg al gauw vrij goed aan.
Na heel vaak heen en terug lopen met Bob, rustig aaien met Bob en lekker belonen en doen, ging het al snel zo..

Afbeelding

Bob mocht zelfs al een beetje tegen hem aan leunen!
Afbeelding

Daarna was het voor vandaag wel weer spannend genoeg geweest!

Heeel trots weer voor vandaag! Ik was zelf wel erg moe en ik merk dat ik zelf nog zó ontzettend veel moet leren! Vooral consequent zijn wanneer het moet en ten alle tijden goed alert blijven! Is natuurlijk best logisch, vooral met een jong paard, maar soms moet ik er nog even extra aan herinnert worden :o

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:28

Fijn dat het zo goed gaat!

esmeerodrigo

Berichten: 337
Geregistreerd: 06-02-14

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:42

Super leuk alweer :) ben benieuwd wat hij van BOB vind als hij erop zit

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:46

Wat is hij toch stoer!!

Hij vind de pop erg spannend zo te zien!