Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:54

Zie idd ook dat hij een ander plekje krijgt. Ben benieuwd. Succes in ieder geval.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:04

Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat gedragen op zijn nieuwe plekje. Wat wil je met hem gaan doen, weidepaardje, of ook daadwerkelijk er wat mee doen?
Succes met hem :)

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:28

Graag sluit ik me aan bij de opmerking van pluisje88 over de hersenbeschadiging. Dat is ook wat bij mij naar voren komt als ik de foto zie. Ik hoop dat deze zoveelste verhuizing hem goed gaat doen, maar ik betwijfel het ten zeerste. In elk geval veel succes en wijsheid.

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:49

kiki1976 schreef:
Ik vraag me af.
Wanneer het toch niet goed gaat Ed toch weer terug gaat naar TS?


Nee, wanneer het bij mij niet goed gaat, dan is het definitief einde verhaal.

kiki1976

Berichten: 16887
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:52

Matheno schreef:
kiki1976 schreef:
Ik vraag me af.
Wanneer het toch niet goed gaat Ed toch weer terug gaat naar TS?


Nee, wanneer het bij mij niet goed gaat, dan is het definitief einde verhaal.

Ohh oke, wanneer het mijn paard was geweest had ik hem dan toch graag terug gewild om hem zelf dan weg te brengen (als je begrijp wat ik bedoel).
Dit is overigens niet vervelend naar jouw toe bedoeld hoor

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:04

kiki1976 schreef:
Nee, wanneer het bij mij niet goed gaat, dan is het definitief einde verhaal.

Ohh oke, wanneer het mijn paard was geweest had ik hem dan toch graag terug gewild om hem zelf dan weg te brengen (als je begrijp wat ik bedoel).
Dit is overigens niet vervelend naar jouw toe bedoeld hoor[/quote]
Misschien brengen ze hem wel samen weg dan? Daar weten wij niks van. Waarom een paard weer terug verplaatsen, om hem vervolgens weg te brengen? Kan hij zijn laatste dagen daar ook wel staan, ipv hem weer te verhuizen etc. :)

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:16

kiki1976 schreef:
Ohh oke, wanneer het mijn paard was geweest had ik hem dan toch graag terug gewild om hem zelf dan weg te brengen (als je begrijp wat ik bedoel).
Dit is overigens niet vervelend naar jouw toe bedoeld hoor


Ik snap wat je bedoelt, je wilt natuurlijk zeker weten dan of het ook echt gebeurd. TS en ik zetten het nodige op papier vast, zodat er geen miscommunicatie komt, en zodat Ed niet weer in het handelcircuit komt.

xchanel01

Berichten: 1809
Geregistreerd: 30-12-07

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:19

lees het topic net door, wat fijn dat hij nog een 2e kans krijgt, ik hoop dat hij op zijn plek is en dat hij anders zijn rust zal vinden!
ik hou het topic in de gaten!

Zoolgangster

Berichten: 9708
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:22

jiehaaa schreef:
Toch nog een vraag. Aan de hand is hij ook niet betrouwbaar genoeg zei de TS. Hoe ga jij dat doen? Beestje zal toch periodiek eens door een DA of hoefsmid nagekeken moeten worden.


Bij de hoefsmid is ie braaf, schreef TS.
Maar ik kan me je vraag voorstellen... ook aan de hand is het nogal eens misgegaan.
Ik zou zelf niet op mijn 20e het risico willen lopen door een stom ongeluk met een als onberekenbaar bekend staand paard arbeidsongeschikt te worden. Nu kan dat ook op de fiets gebeuren... Maar goed, het is niet mijn paard.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:54

Zoolgangster schreef:
jiehaaa schreef:
Toch nog een vraag. Aan de hand is hij ook niet betrouwbaar genoeg zei de TS. Hoe ga jij dat doen? Beestje zal toch periodiek eens door een DA of hoefsmid nagekeken moeten worden.


Bij de hoefsmid is ie braaf, schreef TS.
Maar ik kan me je vraag voorstellen... ook aan de hand is het nogal eens misgegaan.
Ik zou zelf niet op mijn 20e het risico willen lopen door een stom ongeluk met een als onberekenbaar bekend staand paard arbeidsongeschikt te worden. Nu kan dat ook op de fiets gebeuren... Maar goed, het is niet mijn paard.


Nou nou dit wel het meest zwarte scenario wat een mens kan bedenken...Als je geen risico wilt lopen moet je zeker niet op een paard stappen of er überhaupt iets mee doen (en inderdaad op de fiets kan het ook behoorlijk fout gaan :brr: ). De paardensport is nu eenmaal nog steeds een van de gevaarlijkste sporten. :j Gezien de ervaring van Matheno met dit soort paarden en het feit dat TS haar Edje aan Metheno toevertrouwd, zou een beetje meer vertrouwen wel op z'n plek zijn. En nogmaals als we allemaal zouden reageren zoals velen van ons op dit forum zou het met de Edjes van deze wereld snel gedaan zijn...Het is goed dat er mensen zijn die ondanks dat het er allemaal niet zo best uitziet, toch doorzetten.

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:08

Uit handen ....zeggenschap kwijt....hopen dat ze financieel sterk genoeg zijn om er een paard bij te nemen... en hun hulp oprecht is en doen wat ze zeggen !

De ts kon zover komen maar had niet de intenties dit paard te houden ...deed heel veel voor dit paard...maar de drive en energie is op...ze voelt dat het gaat escaleren...maar kan hem niet los laten...
Haar gevoel zegt haar dat dit de oplossing is , zou best kunnen....de tijd zal het zeggen !
Ik hoop voor Ed dat hij rust krijgt op zijn laatste adres !
Dat het niet een tussen station is naar opnieuw de handel in !!!

Ik heb al zoveel meegemaakt met net gekochte paarden , die naderhand een mega rugzak bij zich droegen...zooo triest !

Het feit dat ze zo lief zijn (of ogen ) maakt hun tot prima handelswaar...even verdoven...kassa !
De handel is keihard en meedogenloos !!!
Gevaarlijk ??? Dan moeten ze er maar niet op willen klimmen !!! (Uitspraak handelaar !)
Hij was goed toen hij hier weg ging,einde gesprek (antw. handelaar )

Met een keuring komt dit paard er ws wel doorheen...spierproblemen zijn niet direkt zichtbaar met 1x heen en weer lopen/draven ...
Tja en dan is het door het vervoer of verhuizing gekomen....punt !
Vreemd gedrag ? Ligt aan de koper...ws onzekerheid omdat het een nieuw paardje is.... !
Ach zovéél smoezen om te kunnen krijgen/kopen voor een appel en een ei....of om te kunnen verkopen...

EEN PAARD OP DE PROEF IS DE BESTE OPTIE dan weet je wat je krijgt...maar als je een goed paard hebt zul je dit echt nooit doen !
Je kunt een heel ander paard terug krijgen !

Besef goed dat er zulke paarden in de handel BLIJVEN, GA NIET OVER 1 NACHT IJS , neem de tijd en moeite om een paard helemaal te leren kennen , een handelaar wil winst uit zijn handel halen en niet blijven hangen aan zijn paarden/pony's !

Zoolgangster

Berichten: 9708
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:18

@Paulinebes, ik had in mijn eigen antwoord ook meteen een relativerende opmerking geplaatst en snap best dat je niet altijd alles zwart/wit kunt stellen...(ken zelf iemand die op afdeling Neurologie kwam te liggen door een fietsongeval...) ook ik heb als gevaarlijk bekend staande paarden zien veranderen in fijne paarden, maar paarden als Ed, daar heb ik dus hele nare ongelukken mee zien gebeuren, ook nadat een expert er met veel geduld mee bezig was geweest en verklaard had dat het nu goed was...

Een superbraaf paard waar ik mee reed heeft ook al eens iemand het ziekenhuis ingetrapt... Juist omdat die mensen door de schijnbare makheid te onvoorzichtig met dat paard werden. Maar dat is in dit topic niet aan de orde.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:41

Broadway, waar ik op doel is niet dat het aan TS ligt. Het is een samen loop van omstandigheden, als jij dat niet wil zien prima. Ik moet zeggen dat ik je erg zwartgallig over vind komen in dit topic. Je legt het probleem geheel bij Ed en vergelijkt hem ook nog eens met een mens met maar 1 been. Tja, jij denkt genoeg over mij te weten. Ik weet genoeg over jou, wij liggen niet op 1 lijn. Je bent het duidelijk niet eens met TS haar keuze. Ik mag aannemen dat het haar paard is en zij oud en wijs genoeg is te weten wat goed voor Ed is.
Matheno, mag ik veel geluk en plezier wensen met Ed. Ik hoop dat hij bij jullie kan aarden.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:36

_MelloW_ bovenstaande meld ik al dat het de meerdere omstandigheden zijn. Het zijn dingen die ik op zowat alle foto's zie.

kiki1976

Berichten: 16887
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:52

Matheno schreef:
kiki1976 schreef:
Ohh oke, wanneer het mijn paard was geweest had ik hem dan toch graag terug gewild om hem zelf dan weg te brengen (als je begrijp wat ik bedoel).
Dit is overigens niet vervelend naar jouw toe bedoeld hoor


Ik snap wat je bedoelt, je wilt natuurlijk zeker weten dan of het ook echt gebeurd. TS en ik zetten het nodige op papier vast, zodat er geen miscommunicatie komt, en zodat Ed niet weer in het handelcircuit komt.

Ja precies! En ik zou het persoonlijk ook zelf willen doen, zeker omdat je al zoveel meegemaakt hebt met zo'n dier. Gewoon als laatste eer zeg maar (al is het natuurlijk geen eer om te moeten doen.....)

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:59

Dat niet alleen, dan weet je zeker dat het dier er niet meer is.

lucaa2
Berichten: 1338
Geregistreerd: 15-04-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:14

Ik zou gewoon de kans grijpen om als nieuw baasje nog iets zachter te werken en te bouwen, dan krijgt het paard vanzelf vertrouwen en neemt de onvoorspelbaarheid na een jaar of 2 wel echt af hoor :D
Alle namen van bouwstenen voor een goed paard heten toch echt "geduld" en "doorzettingsvermogen" en vergeet niet dat je "doorzettingsvermogen" om kan zetten in "wilskracht" en andersom ;)

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:12

Zoolgangster schreef:
@Paulinebes, ik had in mijn eigen antwoord ook meteen een relativerende opmerking geplaatst en snap best dat je niet altijd alles zwart/wit kunt stellen...(ken zelf iemand die op afdeling Neurologie kwam te liggen door een fietsongeval...) ook ik heb als gevaarlijk bekend staande paarden zien veranderen in fijne paarden, maar paarden als Ed, daar heb ik dus hele nare ongelukken mee zien gebeuren, ook nadat een expert er met veel geduld mee bezig was geweest en verklaard had dat het nu goed was...

Een superbraaf paard waar ik mee reed heeft ook al eens iemand het ziekenhuis ingetrapt... Juist omdat die mensen door de schijnbare makheid te onvoorzichtig met dat paard werden. Maar dat is in dit topic niet aan de orde.


Ik snap ook best je zorg en ook de risico's (we kennen allemaal voorbeelden in onze omgeving waar het niet goed ging, ook bij brave paarden en ja ook op de fiets).
Maar v.w.b. die "gevaarlijke" paarden, die fijne paarden werden, daarvan zeiden vast ook velen: breng het dier weg...levensgevaarlijk. Het is altijd achteraf praten. Het is altijd afwegen. Moet je om die keer dat het toch faliekant mis gaat, al die andere gevallen dan maar niet meer helpen?
Ik ga ervan uit dat als het echt een volstrekt helder verhaal was, dat TS niet deze laatste poging zou ondernemen. Zij heeft dus nog wel degelijk hoop en vertrouwen, misschien moet het van ver komen, maar het is er nog wel.
Voor mijn gevoel zag ik in de loop van dit Topic en in de reacties Ed overigens wel steeds gevaarlijker worden...:)
Hoe dan ook we duimen heel hard dat dit verhaal een mooi einde gaat krijgen.

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:27

Ed staat hier nu op stal. TS en ik hebben schriftelijk het 1 en ander vastgelegd. Hij kan het goed vinden met zijn buurman, mijn twenter, en ze staan nu vredig te eten. Morgen lekker het weiland op.

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:28

Succes met hem Matheno, blijf je updaten?

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:30

wauw snelle actie!!

frangelica

Berichten: 1123
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:39

Matheno schreef:
Ed staat hier nu op stal. TS en ik hebben schriftelijk het 1 en ander vastgelegd. Hij kan het goed vinden met zijn buurman, mijn twenter, en ze staan nu vredig te eten. Morgen lekker het weiland op.



goed om te lezen _/-\o_ en suc 6 :j

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:46

jiehaaa schreef:
Succes met hem Matheno, blijf je updaten?


Absoluut. :j

kiki1976

Berichten: 16887
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:46

Matheno schreef:
Ed staat hier nu op stal. TS en ik hebben schriftelijk het 1 en ander vastgelegd. Hij kan het goed vinden met zijn buurman, mijn twenter, en ze staan nu vredig te eten. Morgen lekker het weiland op.

Ik zou het heel erg leuk en interessant vinden om steeds een update te lezen. En niet uit nieuwsgierigheid maar ook wij kunnen hier wellicht een hoop van leren.
Want uiteindelijk hopen we allemaal wel dat het natuurlijk goedkomt!
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 27-02-13 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:47

paulinebes schreef:
wauw snelle actie!!


Als de tijd, zin, en gelegenheid er is, waarom dan niet meteen? ;)