[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12052
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:19

Mooi hoe je dat vertelt. Je houdt zo mooi rekening met hem, geweldig om te lezen!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:05

Het is erop of eronder voor Frum. Gisteravond werd hij om 20u ineens heel slecht. Schokken, hoge temperatuur door de inspanning, voelde zich ellendig. Hij stond hiervoor weer eens met een zweer. De dierenarts en de hoefsmeden waren er al twee keer bij geweest. Zweer was uiteindelijk iets open en Frum liep meteen een heel stuk beter. Maar ja, het eist wel zijn tol. En gisteravond ging het ineens niet meer. Ik dacht dat hij er zelf al tussenuit zou knijpen toen hij plat ging liggen met zijn hoofd op mijn schoot. Die ogen... Ik had hem toen al wel willen laten inslapen, maar er zaten net een aantal spuiten in om zijn spieren wat rust te geven en de dierenarts wilde heel graag de nacht afwachten. Gelukkig werd het zienderogen beter. Zijn lijf had weer rust.

Vanochtend zouden we een laatste check doen en de verwachting was inslapen, maar de dierenarts vond hem zo goed reageren op de spuit (lichaam meer uitgerust), dat we nog één poging wagen. Zijn voeten en gewrichten zijn op de foto gezet. Er is nog geen schade, maar hij belast zijn lijf enorm met al die spasmes/spierspanningen en krom gaan staan. Daarnaast was het kanaal van de hoefzweer goed te zien. Dat is een enorm ding en kan weer terugkomen. Het is tevens mogelijk dat zijn hoefbeen gaat kantelen. En ten slotte is de verzuring heftig. De dierenarts verwacht niet dat hij ooit nog op het oude niveau terugkomt. Dat doet wel pijn, want hij liep zo fantastisch.

Het kan zijn dat we hem morgen alsnog in laten slapen. Hij staat nu overigens heel lekker op het gras. Als je nu kijkt, zie je niet veel geks aan hem. Maar waar trek je de grens... Voor ons waarschijnlijk bij elke terugval die hij nu nog gaat krijgen. Ik wil hem niet meer meemaken zoals hij gisteravond was.

Ik ben wel hélemaal stuk gegaan. Alleen maar huilend erbij gezeten. Ik zou er alles voor over hebben om hem langer bij me kunnen te houden als dat verantwoord was naar hem toe.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 27-08-20 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:11

Ach lieve lieve Tor.... Ik huil hier met je mee :(:)
Geen woorden voor, lieve Rummie <3

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:13

Jeetje wat heftig.. schrik ervan. Heel veel sterkte! Hopelijk komt het toch goed met hem :(:)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:14

Oh jee... Heel veel sterkte, jij hebt altijd het beste met hem voor gehad en zal nu ongetwijfeld ook weten wat je wanneer moet doen. Ik duim!

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:14

Oh die frum toch... mn hart slaat even over en dan lees ik alleen nog maar je woorden. Wat moeten jullie een heftige uren hebben gehad.

Wat jullie keus uiteindelijk ook gaat zijn jullie hebben alles eraan gedaan om hem een geweldig paardwaardig leven te geven als zijn tijd gekomen blijkt te zijn straks.
Wat gun ik jou en Frum nog 30 jaar erbij...misschien ook omdat ik zelf een beetje van m ben gaan houden in al die jaren van veulen tot nu in zn volgtopics.
Maar mocht dit t zijn dan heeft ie een leven gehad waar menig paard jaloers op zou zijn.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:14

Ah gos... wat een verdriet.. Heel veel sterkte.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:21

;( wat verdrietig...ik duim.. wat een ontzettend moeilijke keus moet je maken. Tot waar inderdaad..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:22

He wat een naar bericht. Heftige reactie dan en ik kan me je ik wil hem dit niet meer aandoen heel goed voorstellen. :(:) mocht het zover komen dan heeft hij inderdaad een topleven gehad in een enorm ,ange reservertijd en heeft hij je ook veel moois gebracht.

En wie weet is dit weer een tijdelijke dio waar hij gewoon weer uitkomt, duimen gaan hard nu hier :j

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:25

Och arme jij en frummel!
Hoe je ons op de hoogte?

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:25

Oh, arme Frum. Sterkte de komende dagen. Hoop dat hij er weer gaat opknappen. Zodat je nog een tijdje van hem kan genieten. :(:)

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:28

Als hij morgen wél goed is, dan duurt het nog weken voordat hij een beetje hersteld is. Er is voor de zweer flink gesneden in zijn hoef en dat heeft tijd nodig. Zijn spieren moeten weer uit de verzuring komen. De kans bestaat dat hij niet meer goed genoeg wordt om te rijden en dan is het ook klaar. Hij houdt dat niet vol op eigen kracht.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:31

Ik kom toevallig in dit topic terecht, wat een naar bericht. Ik hoop dat hij er door komt. En mocht dat niet zo zijn hoop ik dat je er vrede mee kan hebben, want je hebt altijd alles voor hem gedaan. :knuffel: Heel veel sterkte, ik duim dat hij er weer bovenop komt!

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:01

Jeetje Frum <3 ik wens je heel veel sterkte met de juiste beslissing.
Mocht het nodig zijn weet ik zeker dat je de goede beslissing voor Frum kan maken. En zonder jouw goede zorgen had hij al niet zoveel mooie jaren gehad. Je doet het super met hem.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:05

Oh Jeetje, heb helemaal kippevel zeg! Ik ga duimen dat hij er door komt.

Kan de weerswisseling hem ook geen parten gespeeld hebben?

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:09

och, die arme Frum.
Wat een lastige keuze. Want waar doe je goed aan.
Dikke knuffel voor jouw en Frum.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:18

Jeetje, heel veel sterkte (stille meelezer)! Wat verschrikkelijk voor je..

_Anna
Berichten: 953
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:26

Wat een naar bericht, arme Frum en arme jij.
Heel veel sterkte de komende tijd, wat er ook gebeurd het zal niet makkelijk zijn.
Ik duim mee met iedereen :knuffel:

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:38

Arme drum, jeetje wat een heftig bericht in ene... Het ging zo goed. Heel veel sterkte voor jullie!!! Duimen draaien dat hij er weer goed bovenop komt.

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:39

Wat een verdrietig nieuws over Frum, hopelijk knap hij weer op en mogen jullie nog jaren van elkaar genieten. Maar ik lees in jouw berichtjes wel dat de kans maar klein is dat hij er volledig bovenop gaat komen. Ik ga onwijs duimen voor hem!

Ik heb je topic vanaf het begin gevolgd en ik denk dat welke keuze je ook maakt het is altijd goed.
Je hebt altijd alles gedaan voor hem wat in jou macht ligt, jij kent hem het beste.

Heel veel sterkte!

Jet

Berichten: 12052
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:08

Oh, arme Frum en arme jij! Ook ik duim natuurlijk voor een herstel waar jij en Frum verder mee kunnen, maar dit is natuurlijk wel een heel heftig gebeuren allemaal. Weet dat jij altijd alles voor Frum over hebt gehad en altijd in zijn belang hebt gehandeld, dat ga je ook doen als het echt tijd is om hem te laten gaan. Jullie hebben nog prachtige reserve jaren gehad, hopelijk komen daar toch nog wat jaartjes bij! Heel veel sterkte hoor!!!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:12

AH NEEEE!
Ik denk aan jullie!

Had altijd gehoopt dat hij alsnog de Subtop zou bereiken. Jullie verdienden een Penny-afloop. Maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen.

Heel veel sterkte.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:18

_Lorette_ schreef:
Voor zijn trouwe fans: helaas geen leuke topics meer van mijn kereltje...


Dit schreef je 8 jaar geleden. En er zijn geweldige topics van hem gekomen na die tijd.
8 jaar lang in de reserve tijd, hopelijk doet hij er nog wat bij.

Arme jullie, sterkte.

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:27

Ach wat verdrietig, hopelijk komt hij er toch bovenop! Heel veel sterkte en wijsheid gewenst :knuffel:

Dido2316

Berichten: 2003
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:40

Oh jeetje Frummel... :knuffel:
Wat een ellendig bericht en wat een ellendige situatie. Heel veel sterkte, moed en kracht gewenst de komende dagen Y;(