[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doebidon
Berichten: 429
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Diemen

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:26

oh ik hoop zo voor je dat hij niet slechter wordt of zelfs stiekem iets verbeterd. dat je nog maar heel lang van hem mag genieten!! ik duim heel herd mee.

beetje laat maar nog gefeliciteerd met Frum z'n verjaardag!

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:54

Wat een rot nieuws zeg! Ik hoop voor je dat hij nog een flinke tijd op jullie land kan doorbrengen.

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:57

Wat rot! Ik heb nooit gereageerd, maar je topics wel altijd gelezen, hij is zo'n gaaf dier. Heel veel sterkte en hopelijk gaan jullie toch nog een relatief mooie tijd tegemoet!

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:08

Jeetje, wat heftig! Ik wil dit nog wel zeggen, gewoon omdat ik het gezegd wil hebben: 2 jaar geleden kwam de 3-jarige hengst van een stalgenootje naar huis uit de opfok, zou atactisch zijn en de dierenarts heeft hem opgegeven en gaf als advies in laten slapen. Dit heeft de eigenaresse niet gedaan en ze is hem eerst aan de longe gaan trainen om beter in conditie te krijgen en om hem sterker en soepeler te krijgen. ook is er een ostheopaat bij gekomen. Nu traint ze het paard op m niveau! Ik ben dus wel anders gaan aankijken naar Ataxie. Niet dat dit nu perse voor jouw paard ook geldt, maar ik heb zelf van dichtbij meegemaakt dat ook dierenartsen zich kunnen vergissen. Het paard van mijn stalgenootje was anders dood geweest terwijl ze er nu een super gaaf rijpaard aan heeft.

Sterkte met alles!

farahmunda

Berichten: 1311
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Groningse Platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:13

Wat verdrietig! Sterkte en ik hoop voor je dat er een oplossing komt!
Mijn jonge Hero (3jaar) is ook behoorlijk atactisch geweest als 1jarige, waardoor weet ik nog steeds niet (hard gegroeit/ongelukje?) Hij kon eigenlijk niet meer staan en je wilt niet weten hoe we hem naar binnen hebben gehaald. Uiteindelijk kregen we hem met allerlei medicijnen van de veearts en door een hinnik van zijn moeder weer in de benen. Daarna hij heeft toch altijd verbetering laten zien en inmiddels zijn we 2jaar verder. Ik begrijp dat jou Frummel een progressieve vorm heeft, dwz hij laat dus geen verbetering zien maar het gaat juist steeds iets minder? Lijkt me echt moeilijk voor je! Sterkte!

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:51

Hij blijft ook gewoon bij ons in het land lopen tot het niet meer gaat. Op dit moment kan hij goed genoeg functioneren als weidepaard.

Voor wie een stukje van zijn ataxie en kramperigheid wil zien:

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:58

Vooral op 0:40 en 0:58 kun je het goed zien, verder vind ik dat hij nog best goed loopt, wie weet is hij er wel aan te helpen!

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:01

Je ziet het eigenlijk ook alleen als zijn hoofd-halshouding horizontaal of lager is. Bij een hogere halshouding, dus als hij normaal in beweging is, loopt hij goed. Met grazen / dommelen zie je zijn coordinatieproblemen het duidelijkst.

farahmunda

Berichten: 1311
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Groningse Platteland

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:13

Inderdaad Lorette, ben het met je eens. Maar hij is echt niet slecht zo hoor, de mijne kon amper staan en zwalkte er over! Kan hij trouwens zijn evenwicht goed bewaren met voetjes geven? De mijne kan dat voor goed, en achter minder, dan helpt de steun van een wand. Maar hij kan nu wel op 3 benen staan, ook met 1 achterbeen vast, al hangt hij dan wel heel erg.
Ik hoop dat hij er nog aan te helpen is of dat hij er toch nog overheen kan groeien, hij is immers nog erg jong.

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:48

Lorette wat een verschrikkelijk nieuws zeg ;( :(:)
Hopelijk kun je nog zo lang mogelijk thuis van hem genieten.
Wat is het leven soms toch oneerlijk :n

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:27

Wat een naar bericht! En van Frummel ook nog, hij was (en is) nog steeds mijn favoriete Bokt-veulen!
Ik duim voor jullie en hoop dat het weer helemaal goedkomt, en je nog minstens 30 jaar van hem mag genieten! Y;(

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:37

Ik vind dat je een hele wijze beslissing hebt gemaakt, hoe moeilijk ook. Wij hebben vorig jaar een friese jaarling verloren aan ataxie. Dat werd heel snel heel erg. Tot ie als dood neerviel, spuitje gegeven. Het is ook zo zielig om te zien, dat stuntelen. alsof ze dronken zijn.
Edit: zie nu dat je hem gaat houden. ik hoop dat jullie nog een mooie tijd hebben.

Sterkte!

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 12:43

Op dit moment is hij nog absoluut niet zielig. In de wei gaat het prima. Hij staat zichzelf alleen soms op de tenen. Als hij ook maar enige moeite krijgt met staan of opstaan, dan is het over, want dat vind ik te sneu.

Cynthia82

Berichten: 9339
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:14

Arme Frummebeest! Maar op het filmpje valt het nog wel mee, inderdaad. Al is het erg genoeg natuurlijk!
Bestaat er een kans dat hij er overheen kan groeien?

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:18

Wat vreselijk!! -O-
Veel sterkte de komende weken!! :(:)

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:27

Jeetje wat een vreselijk nieuws!!! Ik hoop dat je nog lang van hem op de wei kan genieten! Sterkte ermee :(:)

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:36

Jeetje............... Lieve Frum :(:)

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:23

Arme Frum! Wat een rotnieuws zeg |(
Leef met je mee en duim voor Frummel dat hij toch nog opknapt :(:)

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:41

Heb net al je andere topics doorgekeken. Wat een vreselijk noodlot dat je knappe vent, waar je zoveel verwachtingen voor had en die zoveel voor je betekent, dit heeft moeten overkomen.

Ik hoop dat je op een goede manier nog lang van zijn gezelschap mag genieten. Ik kan me enigszins voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn: weten dat het er aan komt, maar niet weten wanneer. Al wat je kan doen, is kijken naar wat hij je vertelt. Heel veel sterkte.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:28

Fijn dat je een filmpje hebt geplaatst. Hij ziet er inderdaad totaal niet zielig o.i.d. uit. Je komt op mij over als een persoon die met enige nuchterheid de keuzes die er zijn goed kan afwegen.
Veel sterkte de komende tijd!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:31

Wat jammer zeg! ik zou het ook zeker een kans geven, sterkte! hij is een prachtige vent!

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 14:56

Ik schop het topic even omhoog.

Frum is de laatste dagen erg druk. Hij is ook best wat dikker geworden, dus ik moet misschien iets minder fanatiek gaan voeren... Van Steffi vd Laarse mag hij eigenlijk niet gek doen, maar het dier moet ergens heen met met zijn energie. Hij staat om die reden naast de paarden i.p.v. erbij. Zijn moeder is heel rustig, maar Bam gaat gegarandeerd leuk met hem meedoen. Het zou gevaarlijk zijn als hij problemen krijgt met zijn coordinatie en vervolgens naar ten val komt. Maar aan de andere kant lijkt hij geen last te hebben van de ataxie als hij bokt en ik was niet van plan om hem zijn hele leven apart te houden van de rest. Dat vind ik sneu voor hem.



(Moest het weiland nog uitmesten en glad maaien. We hebben dit jaar een klein zuringprobleempje...)

Dit is Frum na een urenlange rodeo sessie. Ik was aan het werk rondom huis en later aan het rijden, dus ik kon het tussendoor niet filmen. Toen ik eindelijk klaar was, had Frum nog steeds last van kleine uitspattingen.

Hij schraapt als hij fris of ongeduldig is. In de opfok stond hij daarbij om de haverklap op zijn tenen of hij stond helemaal gekruist, maar dat was nu gelukkig niet zo. Hij wordt niet slechter, maar ik wil ook niet zeggen dat het beter gaat...

FryskHopke
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:00

Sterkte

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:02

Is het niet mogelijk om met hem te gaan fietsen, of iets anders waardoor hij zijn energie kwijt kan? :o

whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:06

hai lorette als ik frum zo zie,dan zie ik een vrolijke en uitgelaten paard,die lekker aan het dollen is,als ik hem zo ziet als hij bokt zie ik niks van zijn attaxtie,ik hoop echt op een wonder dat het nog goed gaat komen met hem.wat een heerlijk vrolijk paard is frum,ik denk dat hij het wel naar z,n zin heeft.ik hoop dat hij weer met de koppel meekan.en hopelijk komt het weer goed met hem.jullie verdienen het,een dikke knuffel voor frum.