Manege Bergemo praat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:26

D'r zitten hier officieel geen bergemo-klanten meer, heb vanavond mn laatste les gereden. Op een leuk nieuw paard, dat dan wel weer :P

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:25

Jammer Judith! Snel inschrijven voor een buitenrit bij ons dan maar? :P

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:14

In jullie hele grote bos? :P Ik kom wel keertje meerijden, tot wanneer lopen die bosritten?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:36

Tot de dazenperiode. Ga je de eerste rit mee? Volgens mij hebben we daar nog de minste inschrijvingen voor. 5 oktober dacht ik. Ons bos is trouwens groot genoeg hoor, of wilde je meteen 5 uur weg? :P

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:47

We zouden de 4e vertrekken voor trektocht, maar het is voor 95 % zeker dat deze nu niet doorgaat (paard van reisgenote loopt onzuiver). Ik check dit maandag bij haar, en dan klop ik weer bij jou aan :) (en dan begint het lange wachten tot het voorjaar....eerst Arcen of toch eerst Reichswald, that will be the question...)

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:50

...kan nog niks afspreken, reisgenote is aan het overwegen wel of niet het aangeboden leenpaard aan te nemen...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:56

Oeh! dat is natuurlijk veel leuker. De 6e is trouwens iets te rustig voor je denk ik. Twee weken erna zou wel optie voor je zijn. Of trommel al je Bergemo-klasgenoten op voor een reunie en dan hebben we een groep vol.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:51

Ik ga die 6e ook mee, en ik ben ook een ex-Bergemo ganger. Helaas is het dan niet met het ex-Bergemo paardje, onze Wodka. De 6e is een rit voor omgeving liefhebbers die rustig en gezellig willen rijden, of even op willen bouwen :j ik heb er zin in!

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:21

Het begint er verdacht op te lijken dat ik weg ben de 6e *\o/* Mn klasgenotn en ik hadden juist gister besloten voor een ijslander-uitje te gaan

Nargorny

Berichten: 113
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:27

Ik weet niet of jullie interesse hebben in een update over een oude Urena pony?
In 99 heb ik haar daar gekocht en ze staat hier nog steeds.
Wegens komst van dochtertje en Kelly die toch wel érg pittig bleef om te rijden, wordt ze dus niet meer gereden. (Als je een kind hebt, word je toch wel veel voorzichtiger.)

In ieder geval geniet ze van nog van elke dag en dit samen met een vriendje.
Wel begint het me ineens op te vallen dat ze ouder wordt. Dit heb ik in al die jaren nooit gehad.

Ze heeft op de manege ook een veulen gehad, dat hadden ze Willy genoemd en is met mensen mee naar Duitsland gegaan.

Komt iemand van jullie er nog wel eens? Zien jullie nog wel eens iemand van de mannen?
Zo ja, willen jullie hen dan eens de groetjes van me doen en vertellen dat Kelly nog steeds bij me staat?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:47

Nargony. Urena is al enkele jaren verhuurd, ik rijd er nog steeds en Elke heeft er stage gelopen. De buitenritten waar ik het over heb zijn van voormalig Urena. Het heet nu HC De Sprong en wordt niet meer gerund door gebroeders Van Els.
Ik denk dat George het erg leuk zou vinden als je hem een mailtje zou sturen via de site van Urena (die nu trouwens 't Buuteland heet)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed voor de geest heb over welke pony je het hebt. Ik heb er zoveel zien gaan! Was dat een vosje?
[edit] profiel gespiekt en ja dus :) Volgens mij was Karen altijd gek van die pony en heeft zij ook nog even contact met jullie gehad. Karen heet iwayalover op bokt.

Nargorny

Berichten: 113
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:08

Ik wist niet dat het verhuurd was.

De tijd dat ik er kwam, was het dus Urena. Het jaar nadat ik haar daar gekocht heb, ben ik ook nog eens terug op vakantie gekomen met haar.
Het is inderdaad een vosje. Héél smal toen.
Ik zal eens zoeken. Normaal gezien belde ik elk jaar eens met Mat (of Mart?), maar dat is er dus uitgegaan (verhuisd naar Duitsland). Als ik er eens kom en ik spring binnen, zijn ze nog altijd erg enthousiast, dat is heel leuk. Zou eigenlijk nog eens langs moeten met mijn foto album (is wel 150 km enkel). Even bewijzen dat ze wél western aan kon. Haha.

Moest je George zien mag je hem ook altijd de groetjes doen van me, van Kelly met Kelly uit België.

Dat kan ik me niet echt meer herinneren. :o

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:29

Ik kreeg van mijn hoefsmid ook dat foldertje van de buitenritten. Ben alleen pas nog met Red Bull in de bossen daar geweest. En geen trailer dus hoop gedoe. Nou staat RB tijdelijk weer even op onze wei en dan heb ik Reichswald op rijafstand dus dat wil ik binnenkort eens gaan doen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:43

Grappig, dan heb je de zelfde hoefsmid als wij hebben. De eerste buitenrit was in elk geval erg geslaagd! Paarden waren echt ontzettend braaf en het bos lag er mooi bij.

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:08

Was mooi weer voor een ritje, ja :D Ben met Ascot en met 2 vriendinnen weekendje Reichswald in gegaan. Helaas geen week, en geen rondje Reichswald zoals de oorspronkelijke planning (geblesseerd paard), maar met dank aan leenpaard dat een bostraining goed kon gebruiken dus toch een weekendje weg.

Ascot bleek goed op weg om perfecte alpen-quarter te worden; netjes aan losse teugel rond gewandeld, terwijl hij een paar maanden geleden nog bij zien van een hoogteverschil naar boven en beneden gestormd zou zijn. Eerste leerpunten afgevinkt, door naar de volgende :P

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:15

Hoi allemaal, zijn er hier ook mensen die met een privépaard staan bij Bergemo?
Ik ga volgende week op vakantie naar het Heijderbos en neem mijn paard mee :D . Die staat dan bij Bergemo :D . Nu wil ik natuurlijk heel graag lekker buitenritjes maken. Is er iemand die met me mee wilt gezellig? Alleen is toch maar saai...

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:04

Mijn paardje staat in Afferden, 4 klm verderop, maar ik zit volgende week in friesland. Heb je niet zoveel aan, dus. Veel plezier alvast!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:51

Oh Astrid jammer. Hebben we ooit eerder gedaan samen toen je Marius nog had. Maar RB staat nu net op een andere plaats en dus niet in de buurt. Kom pas ergens in de winter weer terug.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:59

deedee19 schreef:
Oh Astrid jammer. Hebben we ooit eerder gedaan samen toen je Marius nog had. Maar RB staat nu net op een andere plaats en dus niet in de buurt. Kom pas ergens in de winter weer terug.

JAAA ik kon je al niet meer vinden op Bokt!
Jeetje, dat is wel echt héél jammer zeg! Had wel super leuk geweest :-). Alles goed verder?

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:43

Ja hoor! :) Als je weer eens gaat laat het me even op tijd weten dan kunnen we zeker wel samen gaan rijden. Hartstikke leuk.

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:38

Sorry ik zie dat er al lang niet meer gereageerd is in dit topic.
Maar ik zou graag wat meer informatie willen over een paard wat daar gestaan heeft.

Kent iemand nog Roos? Haar half zus is Moniek.
Ik verzorg roos nu bijna 5 jaar en het is een geweldig paard met een diva karakter <3

Afbeelding

Afbeelding

Roos nog op Bergemo
Afbeelding

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:37

Ik ken haar alleen van voorbij lopen.. Maar Bergemo heeft facebook, als je vragen hebt zou je het daar kunnen proberen ;)

Texellover

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-08-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:58

Hoi! 10 jaar later inmiddels, maar kent iemand Romano? Is falco toevallig ook haar vader? En weet iemand wie de moeder is? En hoe Romano was in haar manege jaren? <3 Ik ken haar inmiddels nu, maar wil graag meer weten over haar hoe ze was en wie haar ouders zijn! Hopelijk nog iemand die reageert! :P

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 20:14

Ik moet even denken...Romano is een bruine, 50% fries? Via Healthhoeve verkocht?
Als ik de juiste voor ogen heb, was zij heel chill. Kon aardig springen, leuk lopen. Falco zal best wel eens haar vader kunnen wezen, ja. Weet echt niet meer wie haar moeder was.

Texellover

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-08-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:52

Ahh ja dat is haar! Klopt via hun verkocht! Heel leuk dat ze zo’n chill paard was op de manege!

Denk indd dat falco haar vader is. Relaxed type geloof ik?

Ah jammer. In ieder geval wel de vader waarschijnlijk bekend. Was ze een van de favorieten op de manege?
Juut schreef:
Ik moet even denken...Romano is een bruine, 50% fries? Via Healthhoeve verkocht?
Als ik de juiste voor ogen heb, was zij heel chill. Kon aardig springen, leuk lopen. Falco zal best wel eens haar vader kunnen wezen, ja. Weet echt niet meer wie haar moeder was.