paard kopen van het slachthuis?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:09

Zal toch wel iets met die pony zijn geweest, want de slachtprijs is misschien 350,- met wat geluk.

Had ze bij verkoop VEEL meer voor kunnen vangen als de pony echt zo veelzijdig is als jij zegt.

@lalunamyo:
Citaat:
edit : heb het even terug gelezen, ik gaf alleen maar mijn eigen mening, als ik mijn paard weer gezond en wel terug zou zien, zal ik blij zijn dat tie een 2e kans heb gehad dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, ik snap heus wel wanneer iemand dat niet fijn zal vinden omdat hij op zon moment een paard met een reden naar de slacht heeft gebracht.


Dus als jij de hartbrekende beslissing hebt genomen om je paard naar de slacht te brengen met al het verdriet dat daarbij hoort, zeg je hier dat je blij bent als je hem een jaar later gelukkig en wel terugziet??? 8)7

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:14

Ja dat lijkt me ook vreemd als je in de veronderstelling bent dat je paard geslacht is en hem vervolgens op bokt voorbij ziet komen :+

Het zou mij niet moeten gebeuren, niet dat ik een gezond paard naar de slager zou brengen, ik eet dan liever 24/7 droog brood als het om de kosten zou gaan.
En als ik een ziek paard weg zou moeten brengen dan krijgt de slager die hem doorverkocht heeft echt een nekschot.
Zelf zou ik er echt niet bij kunnen blijven, wat dat betreft ziet inslapen er toch iets "vrediger" uit zeg maar, maar ik zou zeker mijn vader vragen of hij erbij zou willen blijven tot de klus geklaard is.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:16

Yeyo schreef:
Ja dat lijkt me ook vreemd als je in de veronderstelling bent dat je paard geslacht is en hem vervolgens op bokt voorbij ziet komen :+

Het zou mij niet moeten gebeuren, niet dat ik een gezond paard naar de slager zou brengen, ik eet dan liever 24/7 droog brood als het om de kosten zou gaan.
En als ik een ziek paard weg zou moeten brengen dan krijgt de slager die hem doorverkocht heeft echt een nekschot.
Zelf zou ik er echt niet bij kunnen blijven, wat dat betreft ziet inslapen er toch iets "vrediger" uit zeg maar, maar ik zou zeker mijn vader vragen of hij erbij zou willen blijven tot de klus geklaard is.


Zo, nou Yeyo, zeg dat! Al denk ik dat dat in NL niet heel snel zal gebeuren.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:24

Nee ik ga daar ook echt niet van uit, maar stél dat, dan zou ik echt gek worden denk ik.
Denk je dat je paard uit zijn lijden verlost is, kaapt een of andere onverlaat m weg om hem nog ff langer een miserabel leven te laten lijden.

cile205
Berichten: 1028
Geregistreerd: 29-12-06

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:29

Nekschot? nou ga ik iets heel doms vragen ws, maar ze schieten toch niet in de nek???:S

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:32

Nee schat, ik zou die sláger een nekschot geven :+ hahahah!

Evengoed, bij een nekschot schieten ze door de hersenstam dus je bent ook meteen dood, maar dat is goed mikken dus de kans dat het misgaat is ook reeel.
Dus nee, slachtvee krijg een pin netjes tussen de ogen.

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:52

Mhhh ik denk dat de meeste hier nog nooit een slachthuis van binnen hebben gezien.
Alsof daar alleen oude paarden staan, nou nee hoor eigenlijk vooral jonge dieren en vooral veel jaarlingentjes, haffies en kruisingen.
Als iemand zijn paard met artrose niet wil tegenkomen op bokt moet hij zij maar zorgen dat hij zeker weet dat zijn lieveling dood is voordat hij zij weggaat, dat is toch wel het minste wat je kunt doen.
Ik vind het een mooi initiatief.
In brugge op de paardenmarkt staan vaak slachtpaarden, komen veel Italianen daar om ze te kopen.
Maar het beste zou je bv naar utrecht kunnen gaan iedere maandagochtend, staan veel dravertjes en wat niet verkocht wordt gaat meestal naar de slacht, voor 500,= heb je super leuk en meestal jong paard, persoonlijk vind ik dravertjes de meest veelzijdigste en dapperste en mooiste paarden die er zijn.
Succes en dikke pluim voor jou.

lalunamyo
Berichten: 1273
Geregistreerd: 21-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:55

edit : foutje sorry

cile205
Berichten: 1028
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:20

Yeyo schreef:
Nee schat, ik zou die sláger een nekschot geven :+ hahahah!

Evengoed, bij een nekschot schieten ze door de hersenstam dus je bent ook meteen dood, maar dat is goed mikken dus de kans dat het misgaat is ook reeel.
Dus nee, slachtvee krijg een pin netjes tussen de ogen.

hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik had weer is niet goed gekeken.. :Y)

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:32

hahaha maakt niet uit!

eppie, dat zou ik nou wel doen op de paardenmarkt kijken, ik zou zelf ook wel een dravertje willen hebben hoor, als de tijd ooit daar is zal ik daar zeker eens gaan kijken.
tuurlijk zullen er ook gezonde paarden staan, dat heb je mij niet horen zeggen, maar persoonlijk zou ik het dus niet leuk vinden als mijn paard voorbij zou komen op bokt als ik de pijnlijke, hartverscheurende beslissing zou moeten nemen om mijn paard naar de slacht te brengen, niets mis mee imo.

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:54

eppie38 schreef:
Mhhh ik denk dat de meeste hier nog nooit een slachthuis van binnen hebben gezien.
Alsof daar alleen oude paarden staan, nou nee hoor eigenlijk vooral jonge dieren en vooral veel jaarlingentjes, haffies en kruisingen.
Als iemand zijn paard met artrose niet wil tegenkomen op bokt moet hij zij maar zorgen dat hij zeker weet dat zijn lieveling dood is voordat hij zij weggaat, dat is toch wel het minste wat je kunt doen.
Ik vind het een mooi initiatief.
In brugge op de paardenmarkt staan vaak slachtpaarden, komen veel Italianen daar om ze te kopen.
Maar het beste zou je bv naar utrecht kunnen gaan iedere maandagochtend, staan veel dravertjes en wat niet verkocht wordt gaat meestal naar de slacht, voor 500,= heb je super leuk en meestal jong paard, persoonlijk vind ik dravertjes de meest veelzijdigste en dapperste en mooiste paarden die er zijn.
Succes en dikke pluim voor jou.


Ben ik 100% met je eens ;)

04_Chico
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:29

Ik zal eerder voor deze optie gaan

gmgmelkert schreef:
ik zou er ook goed over nadenken. kun je niet via de dierenbescherming een paardje helpen? meschien 1 die verwaarloosd in beslag is genomen. en die jij weer een fijn leven kan geven.

legerpetje
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:51

ik hoor hier veel mensen zeggen "niet te oude en niet zieke paarden worden niet naar de slacht gebracht" die worden soms wel degelijk naar de slacht gebracht omdat ze iets niet goed doen of dat mensen ze niet begrijpen of niet willen begrijpen!
ik ken genoeg mensen die in amerika wonen die daar paarden van de slacht redden want omdat ze niet goed genoeg waren op de renbaan werden ze linea recta naar de slager gebracht

celinedaisy
Berichten: 348
Geregistreerd: 25-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:58

Tja, een paard gaat niet zomaar naar de slacht toe. ;)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:03

Pff ik zou het echt niet doen. Die paarden staan er echt niet voor niets, zelf niet als ze op het eerste gezicht fit zijn. Aan mijn paard zag je ook bijna niets, maar die ging ook echt niet voor niks hoor...

Dus spaar dan gewoon even door.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:11


nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:34

Dit topic is al 2 jaar oud. Denk niet dat het de bedoeling is om er nog een reactie op te plaatsen.

Ik heb even getemt

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:49

sorry zie het nu net nu jij het zegt,komt omdat er al een paar gereageerd hebben,want normaal krijg je bericht als een topic al ouder is.

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:52

ik TeM dit topic stamt uit 2009 ;)

haffie83
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:08

Een paard bij de slacht vandaan.
De meeste worden toch ook overgenomen door de verzekering.
Maar daar is altijd iets mee,ik heb het ook weleens willen doen.
En heb het ook gedaan,maar dat was een paard waar iemand van af wilde.
Een oud paard was dat,maar die is naar een vriendin gegaan.
Ik zelf zou het niet meer doen,ze kunnen ineens in een draak veranderen.
En wie zegt dat je er dan ooit nog eens op kunt rijden.
Ik heb het ooit gedaan maar zal het niet weer doen.
Ts succes met je keuze

Salvatore01
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-10-10

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:55

Moeilijk hoor deze keuze..
Aan de ene kant klinkt het heel mooi om een paard 'te redden' van de slacht, aan de andere kant kan het ook heel nadelig werken op jouw eigen leven als deze keuze niet goed uitpakt.
Maarja, dat kan natuurlijk ook met een paar dat je overneemt van een particulier.
Succes met je keuze!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: paard kopen van het slachthuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:57

Aangezien dit topic uit 2009 afkomstig is, kan ik me voorstellen dat het advies niet meer relevant is voor de TS. Voor de discussie in het algemeen kan eventueel een nieuw topic worden geopend.
Hier plaats ik een slotje gezien het voor de TS geen actuele vraag meer is.