Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:52

Liaan schreef:
Silly, heb je dat artikel gelezen van die van 1.91m? Moest aan jou denken toen ik het las. Hopelijk is Cas klaar met groeien.

Yakari, wat kijkt hij lief! Lekker overbouwd nog.

Iriscope, leuk beest en goede planning!

Zijn die van jullie ook zo wakker? Die van mij is heel lief, maar als ze iets eng vind kan ze echt boven mij uit springen zo hoog. Nu 2 x een soort van gelongeerd en ze kan me lopen!



Ja hier ook zo'n wakkere tante. Heel braaf en spanning zakt ook weer snel maar klimt qua spanning ook snel heel hoog.

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:25

Het erg wakker zijn is hier ook het geval. Kan opeens heel fris worden, maar gelukkig bedaart hij ook weer snel.

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:00

Puddle wat fijn dat ze steeds zekerder wordt en dat ze vertrouwen opbouwt!

Renee ik heb altijd paarden die niet in zo'n hokje passen. :')

Moony heerlijk dat je kan oefenen als handpaard, ik zou dat ook wel handig vinden maar mijn rijpaard is een fiets! :')

Leuk paard Iriscope, ik snap best dat je het zelf lastig vind, ik ga ook mijn vijftigste zelf aan de slag maar vraag me soms wel af of het verstandig is.. :D

Silly wat een knoert! :D

Yakari, leukie hoor, hij ziet er nog lekker guppie uit!

Vientje hier ook altijd opnieuw inventieve ideeën bedenken omdat ze allemaal samen lopen, zodat ze aan hun natje en droogje komen.

Liaan, Malik is al een maandje wat wakkerder, lijkt nu net wel weer ietsje minder.

Toch wel heel leuk hoor, zo'n tuinversiering! <3

Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8610
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:15

Haha Miranda, ik besef dat ik het neerzette alsof ik wat ouder was, maar ik ben "pas" 33 hoor. Maar toch he, je raakt je wilde haren kwijt en beseft je toch wat meer hoe kwetsbaar je bent.

Wat een heerlijk knap paard heb je trouwens!

Ik ben gek op Clydesdales, oude huisbazin had er een staan, heerlijk beest. Als je haar galoppeerde voelde het net als een achtbaan <3

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:06

Wat een leuke paarden, verhalen, foto's en filmpjes allemaal. Ik lees alles mee, ben alleen niet zo goed in overal op reageren. Sorry!

Ik heb wel een zwak voor Malik. Maar dat komt denk ik door mijn merrie:

Afbeelding

Die gekke Guinness van mij liep gisteren los door het bos.. :7
Ik ging even met hem wandelen, maar hij heeft energie teveel geloof ik. :):) Ik had de hond bij me en die kwam op een gegeven moment achter ons aan gerend. Daar schrok hij heel erg van en toen draaide hij 180 graden. :evaw: Ik zag dat hij aanstalten maakte om te bokken (had hem aan een leadrope), dus ik dacht ik laat nu toch maar los. Anders had ie me geraakt denk ik. Niet geheel mijn stijl, want ik vind dat je zoveel mogelijk vast moet houden, maar 650 kg paard (oid) hou ik niet hoor! :n Dus toen galoppeerde hij al bokkend naar het touw naar huis (100 meter verderop). Ik denk dat hij ook geschikt is om western te rijden := , want hij rende bijna de poort voorbij, maar maakte toen een slidingstop om nog gauw de bocht te kunnen maken met zijn grote lijf. :Y)
Hij stopte bij zijn vrienden en rende zowaar de draad niet door. Toen ik er ook weer was, heb ik hem geroepen en kwam meneer er weer aan. Hij was wel een beetje overdonderd, maar rustig. Dus ik heb de hond in de auto gezet en we zijn opnieuw begonnen. Echt wat is dat beest toch lief <3 Hij ging gewoon braaf weer mee.
Het blijft een jonkie he :')

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:20

Ja tis echt nog een puppy.

Liaan schreef:
Silly, heb je dat artikel gelezen van die van 1.91m? Moest aan jou denken toen ik het las. Hopelijk is Cas klaar met groeien.

Yakari, wat kijkt hij lief! Lekker overbouwd nog.

Iriscope, leuk beest en goede planning!

Zijn die van jullie ook zo wakker? Die van mij is heel lief, maar als ze iets eng vind kan ze echt boven mij uit springen zo hoog. Nu 2 x een soort van gelongeerd en ze kan me lopen!


Die van mij is wel wat wakker, en dan met name heel nieuwsgierig :+ .

Wanneer er een shovel in de wei rijd is hij echt de enige die er op af rent en er ook echt voor gaat staan, best brutaal dus. Dat soort dingen dus. Zit dan ook nog wel een beetje hengstengedrag in. Maar je kunt best wel om hem lachen.

Samengevat is die wakker, een beetje gek maar niet heel gauw bang. En ook een zeer hoog knuffelgehalte. Maar er moet ook wel wat geks in zitten voor een beetje kwaliteit natuurlijk.

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:16

Ik lees wel mee maar ben ook niet zo goed met reageren, zeker nu bokt op mijn telefoon dienst weigert...

Wakker, sja, soms wel en soms niet haha! Zondag was hij wel echt over de flos wakker, dus toen zijn we maar terug gegaan. Verder ishij vreselijk brutaal aan het worden, maar ik merk ook dat ik het vaak gewoon nog schattig vind wat hij doet en dat ik eigenlijk wat strenger zou moeten zijn.... Met andere woorden, na oud en nieuw als alles weer rustig wordt (er wordt hier nu al veel geknald) mag hij nog weer even laten zien hoe goed zijn longe skills zijn blijven hangen, kan ik gelijk dat brutale streakje even beetpakken, en dan daarna voorjaar-zomer lekker vakantie vieren en dan het najaar weer oppakken.
Het wandelen wisselt dus ook heel erg, soms heeft hij gewoon echt de hibbiejibbies en komt er niks zinnigs uit. Ach ja, denk ik dan, hij is nog best baby vaak. Komt vanzelf wel. Hij is superslim en leert graag.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:32

Hier gisteren ook een kwartiertje laagvliegende rodeo-Pinda gehad :)) Zo af en toe moet ze even een fors ei kwijt, maar dat is puur overtollige energie die ze in de beperkte paddockruimte niet kwijt kan. Dus dan beginnen we in de bak braaf met loswerken in stap, en dan bij de eerste keer aandraven even PIEP *zoefff stuiterstuiter zoefff* en daarna gaan we echt aan het werk :+

Gisteren 'schriktraining' gedaan na haar rodeopartij :Y) Er werd vuurwerk afgestoken in de straat >;) (reageerde ze nauwelijks op) en ik had een bal uit de schuur getrokken. Miep loopt het altijd al dun door de broek als die bal binnen een straal van 20m in haar buurt komt, dus dan verwacht je wat :+

Eerste kennismaking bal...

Afbeelding

...en dat was het :+ Ik heb hem zelfs onder haar door geschopt en over haar heen gegooid, mevrouw was niet onder de indruk :)) Dus toen hebben we maar geoefend met los mij volgen- terwijl ik met de bal dribbelde/voetbalde :P en targetten op de bal. Stiekem is ze gewoon echt een enorme hond <3

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:30

Haha super leuk toch, Pinda is echt een schatje

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:48

Vientje dat zijn ook hele leuke dingen om te doen he! Timmie is ook niet zo maar onder de indruk en dan ga ik inderdaad ook zo te werk hahaha!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:30

Leuk is dat inderdaad he :D

Vind het heerlijk om er zo wat mee om te prutsen, zo lang je maar met haar bezig bent vindt zij ook alles leuk en gezellig <3 Dikke theemuts is het. Alleen vorige week bij het opruimen van het geïmproviseerde hek in de bak was ze wat irritant, ze heeft nl ontdekt dat wanneer vrouwtje een staander door de bak draagt en je dan een duw tegen het uiteinde geeft vrouwtje heel leuk rondjes tolt en sputtert :Y) Dat is echt enorm entertaining als je paard bent blijkbaar }:0 Maar goed, ze gebruikt je ook als entertainment als je de paddock komt uitmesten (vork jatten, vork gooien, kruiwagen rollen, in je nek kriebelen, je veters losmaken, enz enz... :):) ) dus ik had het aan kunnen zien komen :')

Gelukkig hielp ze daarna wel braaf mee 20m touw oprollen zonder daar aan te trekken ofzo, zag haar al gaan :')

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:11

Jaaaa dat soort humor heeft Timmie ook :))
Even kijken of het elastie van je jas wel goed vast zit bijvoorbeeld... emmers meeslepen.... gelukkig blijft hij vooralsnog van de kruiwagen af als ik uitmest... :')

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:30

Haha hier ook van die streken hoor, meneer is ook zo'n theeleut :+ staat het liefst de hele dag bij je kriebeltjes te halen. Hij wordt alleen beledigd als ik met iemand sta te praten en hij vind dat hij te weinig aandacht krijgt. Dat probeert ie dan op te lossen door er maar gewoon tussenin te gaan staan. Als ik hem dan weer opzij zet is ie t daar merkbaar niet mee eens... :+ prinses op de erwt. Hij heeft ook een soort fascinatie met capuchons. Hij kan niet met iemand meelopen zonder die te proberen te vangen... gelukkig kan de capuchon van mijn winter jas af :Y)

MissJG

Berichten: 392
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:22

Ook wij kunnen ons melden!
Dit is Nanique :+:

Afbeelding

Ze word eind april 2020 3 jaar. We wandelen nu zo’n 1 keer per week lekker buiten en verder doen we nog niets. Op poetsen en knuffelen na uiteraard.
Ik hoop er eind volgend jaar een keer op te zitten en dan over de wintermaanden lekker rust te geven. Het echte werk wil ik pas gaan doen als ze 4 is. Ze is momenteel weer aan het groeien en wil het allemaal niet te snel doen. We hebben hopelijk nog jaren te gaan samen dus heb de tijd!
Hoofstel met bit heeft ze 1 keer ik gehad. Geen reactie.
Dekje op.. die afwaaide over haar hoofd. Geen reactie
Deken op om te oefenen. Geen reactie.
Ben benieuwd wanneer nu de reactie komt die ik toch echt elke keer verwacht :=

Leuk om iedereen te volgen!

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:39

Wat is Nanique een leukerd!

En een StuiterPinda :D :))

Wij hebben eind december onze eerste les. Stukje grondwerk, voorbereiden op longeren etc. Heel veel zin in!

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:34

Vandaag voor het eerst in ons eentje gewandeld. Klein rondje maar, denk een minuut of 10? Ze vond het best wel een beetje spannend maar ze was zó braaf :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:00

Hier dinsdag 2de ronde trailer laden :) benieuwd hoe ze het oppakt na afgelopen keer.
Ter voorbereiding op de verhuis na oud en nieuw.

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 21:47

Ik ben door gebrek aan motivatie bij mezelf nooit verder geraakt dan een wandeling van 15 minuten :+ 10 min vind ik dus al netjes hahaha!

Succes Phuddle!

fransje23

Berichten: 15440
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:10

Goed begin toch 10 minuten! Zo ben ik ook begonnen en inmiddels wandelen we ruim een uur.

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:35

We wandelen al wel langer hoor! Maar dan met een ander paardje erbij :D Dit was de eerste keer helemaal alleen.

Met mijn vorige paard sjouwde ik rustig een uur, anderhalf uur. Héérlijk!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:23

Goed bezig Berdien! *\o/* Heerlijk zo braaf samen kunnen wandelen :)

Succes Phuddle!

Nanique is leuk, welkom!

Gisteren was Pinda in een baldadige bui, ze was Stout met wandelen....met als gevolg dat ze kennisgemaakt heeft met de leadrope tegen haar snufferd :+ Even een half uurtje aan de hand buiten weer héle duidelijke afspraken gemaakt, toen was ze weer zoet dus konden we weer gezellig op het gemakje samen wandelen. Zo af en toe is het een beetje te druk in haar hoofd :')

Vandaag was ze haar eigen brave zelf weer, dus een primeur....

<3
Afbeelding

Zadelmak :D :D :D Nou ja, mak met een zadel op :+ Brave guppie! Voor de oplettende kijker: dit is een 18 inch zadel...ja, zo onbenullig groot en lang is ze := Ik zei al: kan later met zijn 2en op buitenrit....gewoon nog een zadel erachter leggen _O-

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:53

Wauw Pinda is echt groot geworden!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:33

Jeetje wat een lange rug heeft Pinda :wow:

Merlin en ik zijn inmiddels helemaal in kerstsfeer! Ons doel voor nu is nog heel even doortrainen en dan voor de kerst er een keertje op {:)
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 20:42

Wow die is inderdaad flink aan de maat :+

Leuke foto van Merlin! Mooi ook dat blauwe oog, zie ik wel graag

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:53

Hallo allemaal, ik zou graag met jullie mee willen kletsen! Ik ben in het bezit van Mattie, een 3,5 jarige wpbr van nu 1.55 groot. Mattie loopt sinds enkele weken voor de menwagen en begint dit steeds beter te snappen (ikke:heel trots). Dit doen we nog maar 1x per week momenteel. Ik hoop binnenkort ook te kunnen gaan starten met zadelmak maken. Ik ben zelf geen held met rijden, dus de eerste paar keren besteed ik hem uit, maar wil het daarna wel zelf oppakken. Ik vind het erg fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen en ideeen en tips op te doen.


Afbeelding