[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerosa

Berichten: 776
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:14

Oo leuk, met je paard over de trimbaan :D Ik als hardloper zou me even achter de oren krabben, zie ik dit nou goed of begin ik te hallucineren :Y)
Ziet er gezellig uit zo!!

gerlindie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:10

Prachtige foto die laatste!
Fijn om zo'n lach op je gezicht te zien <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 11:58

Ja het was echt even leuk! Moet ik echt vaker doen. Gewoon peerd in de trailer en gaan...

We gaan sowieso nog een keer met Nick naar de trimbaan, want we willen het ook nog anderom gaan proberen. Eerst aan de rekstok hangen, optrekken en dan op het paard gaan zitten :')
Ik hoef dat niet te proberen, lukt me toch niet. MAar die kinderen zijn nog wel sterk en lenig.
De rest van de oefeningen gaan we dan ook samen met paard doen. Gewoon lol met de knol!

Nick had wel een paar keer op het pad gemest, maar we hebben een mini sneeuwschep mee. Ideaal om mest uit de trailer te halen en van een pad te schuiven!

Aanstaande zaterdag doen Nick en ik weer mee met de Pink Ribbon rit!
Hopelijk blijft het in ieder geval droog die dag, we zien wel. Het weer kan je er toch niet bij bestellen.

Zit er aan te denken om Marloes straks op te halen met paard. Vanmorgen met de fiets gegaan.
Twijfel nog even tussen Nick of Blikkie.

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:09

Ahhh hoe ze daar aan dat klimtoestel staan te springen om op Nick te mogen, super lief!
Zo'n pink ribbon rit of ride&run wil ik ook echt nog eens ooit doen

jeetje77

Berichten: 3492
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:21

Je maakt marloes sws blij als je haar met een paard op gaat halen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 12:46

Ja dat sowieso, maar wie van de 2. Iene, miene, mutte... :')
Welke zou ik doen?

Anouk, ja doe een keer mee! Vorig jaar met de pink ribbon rit reed er ook een Shire mee. Of was het nou ook een Clydes dale, dat weet ik ff niet. Maar er rijdt van alles mee! Lekker gemengde groep! ERg leuk!
Ik voel me altijd wel heel klein met Nick :')

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:47

Neem allebei je paarden mee vanmiddag, vinden ze gezellig. En jullie ook. Lopen moet je toch ...

Je bent echt weer lekker bezig met rijden. Fijn om te lezen en te zien.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 12:54

Ja misschien kan ik ze ook wel beide meenemen :)
En om het helemaal bont te maken ook nog Oscar.
Ik neem de camera in ieder geval mee, ga een filmpje maken. Want dat doe ik ook veel te weinig de laatste tijd. En ik merk gewoon dat filmpjes maken gewoon mijn ding is. Daar word ik weer blij van.

Ook Marloes en David vinden het erg leuk om filmpjes te maken en terug te zien.

Paardjes staan intussen op stal uit te buiken, ga ze straks poetsen opzadelen en dan loop ik naar school.

jeetje77

Berichten: 3492
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:56

Heerlijk zo'n moeder.

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:00

Ja dat was een shire, ik had het gezien inderdaad!
Maar die zijn altijd heel ver rijden voor ons en vriendlief moet eerst eens van school af en trainen om mee te lopen :Y)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 13:06

O ja dat klopt ook! Dat was ook nog een bekende van bokt, toch?

Dankje Jeetje. :)

Pink Ribbon rit is zonder hardloper.
Daan liep vorig jaar wel hele stukkken mee om te filmen, maar dat kan hij niet meer.
Er is wel een fiets voor hem geregeld dit jaar, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Hij heeft wel weer op de fiets gezeten, maar dan gewoon op een vlakke weg en niet een al te groot stuk. Ik denk niet dat hij dat aan kan met zijn knie.
En vooral met de kou heeft hij er veel last van de laatste tijd.

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:09

Ik zou ook zeggen lekker handpaarden naar school, zelf op die grote en die kleine aan touwtje mee :j

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:57

Gezellig, met zijn allen naar school. Klinkt goed.

Dat van die knie die niet meer zo goed wil herken ik wel. Ik heb vorig jaar mijn pols gebroken. Is wel zo goed als hersteld maar ik kan nu ook het weer voorspellen. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 22:57

Zal morgen uitgebreid reageren. Maar in het kort: Bliksem, Nick en Oscar waren mee naar school :)
Afbeelding

En net een ultiem geluksmomentje gehad. Knuffelen met Nick in de stal. En tegen hem aan liggen!
Hele tijd zo gezeten en geknuffeld.
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3492
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 00:02

Oh wat een heerlijke foto's! Genieten.

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:14

Wat heerlijk :+:

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 17:20

Montage van go pro laat nog even op zich wachten. Drukke dag gehad. 2x therapie. Ben kapot. Dus komt later wel.
Wel alvast een screenshotje.
Afbeelding

Cerosa

Berichten: 776
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:25

Ik kijk er naar uit! Leuk fototje zeg! *D

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:07

Ik heb toch wel heel vaak dat ik bij het zien van jouw foto's spontaan aan dat liedje moet denken": "Met zijn a-ha-allen".

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 21:30

Haha grappig! Weet je wat Marloes en David vaak zingen? "Kom mee naar buiten állemaal.....". :D (Dudeljo)

Als het lukt ga ik er morgen vroeg even voor zitten.
Lig morgen het grootste gedeelte van de dag lekker in het zwembad met de kinders :)

:Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:28

Heb je Nick nu geleerd om met zijn neus op het knopje te drukken? :+

Die laatste foto laat weer eens zien hoe super braaf ze zijn (hoe super braaf JIJ ze gemaakt hebt) ... in een smal tunneltje met een auto met lange aanhanger (die waarschijnlijk lekker "bokt"), ik doe het je niet na! Ik wilde dat ik weer kind was en dat jij mijn moeder was. :D

Edit: Oh en bedankt ... nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:39

Ah wat lief dankjewel!

Haha Nick heb ik geleerd alles met de neus aan te raken. (Zo overwint hij spannende objecten). Dus nu drukt ie alles war hij tegenkom zijn neus tegenaan haha.
Moest de knop alsnog wel zelf indrukken. Die ging wel zwaar. Maar die andere waar je zo je hand op kan leggen, kan hij dus wel gebruiken :).

In de tunnel bleven we gewoon lekker (hard, want dat galmt zo lekker) zingen! Ook over de klapperende aanhangers haha. Zo blijft het gewoon relaxt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 10:21

Zo, dat was een gaaf weekend zeg!

We zijn een weekendje weggeweest, met Nick! We logeerden in een heel leuk huisje op Stal Oscarhoeve in Ede. Met ons gezinnetje.
Wij hadden een super knus, net en mooi huisje. En Nick had beschikking over een eigen warme stal of een privé paddock aan ons huisje! Echt een aanrader!

Vrijdag eind van middag kwamen we aan, Nick lekker op stal gezet en wij zijn de spulletjes gaan uitpakken in het huisje. Daarna naar de winkel voor het avond eten. De vrijdag was om te relaxen.
Na het eten had ook Nick zich te goed gedaan een een berg hooi wat in zijn stal lag. Hij mocht nog gezellig even voor het donker werd aan ons huisje staan in de paddock.

Zaterdag ochtend heb ik Nick al op tijd klaar gemaakt. Om 10:00 moest ik op de verzamelplek staan voor de Pink Ribbon Sponsor rit!

Het was helaas niet geweldig mooi weer, maar dat mocht de pret zeker niet drukken!
Afbeelding

Een groep van over de 20 ruiters druppelden binnen. Ondertussen konden we koffie, thee en wat lekkers pakken.

Rond 11:00 vertrok de grote groep ruiters voor een hele mooie rit over de Veluwe.
Afbeelding

Van de rit zelf heb ik niet veel foto's. Daan kon (in tegenstelling tot vorig jaar) niet mee rennen/fietsen om op strategische punten foto's te maken. Dit kwam door zijn knie, het weer en de twee koters die dit keer mee waren ;)

Wel kwamen ze gezellig naar onze pauze plek toe. Theeschenkerij de Mossel.
Afbeelding

Afbeelding

Hier stond een goed verzorgde lunch voor ons klaar. De paarden konden op stal, aangebonden of lekker op wei.
Nick mocht de wei op. En in plaats van rust te houden of te eten.... was meneer lekker aan het ouwehoeren met de rest. Hij vond het prachtig!!!
Lekker de boel opjagen haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nick, de shetlander... O nee haflinger vermaakte zich kostelijk tussen die grote knapen.
Afbeelding

Oeps, foutje bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover deel 1, ik plaats hem vast. Anders ben ik alles zo kwijt. Vervolg komt hoor.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 10:33

Guus, de gastheer hield niets aan de val over. Behalve een beschadigd ego ;)

Een waar schouwspel om de kudde paarden samen te zien. Dat vond ook Marloesje.
Afbeelding

Het is ook mooi om te zien hoe een kudde vreemde paarden gelijk orde bepalen. En het ging ook gelijk goed!
Afbeelding

Een aantal paarden waren ook vorig jaar mee, ik weet zeker dat ze elkaar wel herkenden.
Nick was vooral op Guus (de barock pinto) ingesteld, want die kent hij inmiddels. :j (Het paard van de gids)
Afbeelding

De fries op de voorgrond vond het maar energie verspilling. Ze negeerde de kudde en was écht aan het pauzeren ;)

Na de pauze ging de rit verder. Hadden de paarden nog wel energie? Want echt pauze hadden ze niet gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Jahoor, energie voor 10 nog. En daar gingen we weer. Weliswaar met een verkorte route, want het weer gooide roet in het eten.
Ondanks dat nog een mooie rit gereden.
Afbeelding

Afbeelding

De groep werd gesplitst. Bij de tankbaan was er gelegenheid voor een galop voluit. Uiteraard wilde niet iedereen dit.
5 ruiters wilden dit wel, waaronder Nick en ik. En nog 2 andere Haflingers.
Hier heb ik alleen go pro beelden van.
We gingen hard! Té hard! Want het dreigde even uit de hand te lopen. Eén van de merrie werd zo heet dat ze niet meer te houden was. Ze moest stoppen.
Het groepje van 5 werd nog een keer gesplitst. De 3 Haflingers bleven over om alsnog even vol gas te gaan. De bruine merrie en nog een Fries bleven samen stappen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De groep kwam weer bij elkaar, om vervolgens rustig naar het beginpunt terug te keren.
Afbeelding

Terug op de parkeerplaats stond er drinken en een broodje knakworst klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nick en ik keerden terug naar stal, stappend. Ik nam nog een ruiter mee onder mijn hoede. Een vrouw die liever niet alleen terug stapte langs de drukke straten. Vooral het oversteken vond ze niet fijn, daar hielp ik haar mee.

Terug op stal mocht Nick lekker in zijn warme stal bijkomen. Brokjes en hooi lagen al klaar.

Tot zoveel deel 2.
Want we hebben gisteren nog iets heel gaafs gedaan!

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:44

Super gaaf verslag weer. Mooi om te zien en te lezen dat jij en Nick (en de rest van de familie) enorm genoten hebben van het weekend en de Pink Ribbon rit.