Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:53

Jou houding vind ik altijd zo fijn om te zien… en zelfs tijdens een mooie rodeo blijf je super mooi zitten _O- :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 23:13

Ik ga bij paarden die bokken altijd enigszins in verlichte zit zitten, wat ik doe noemt blijkbaar "remonte zit" ben ik recent achter gekomen. :+ Maar ik ken het als "ze onder je door laten bokken". Ik vang de sprongen op in mijn knieën ipv in mijn rug zoals je doet wanneer je achteruit gaat zitten. Het is niet echt een verlichte zit maar zoals duidelijk te zien is blijf ik ook niet in mijn zadel zitten...

Ik rijd dan ook nog eens altijd met (te) lange teugels dus missy had alle ruimte om haar hoofd tussen haar voorbenen te steken en haar rug te bollen eens ze onder me uit peerde, weet nog steeds niet wat haar initiële trigger was want de buurman met een plastick zakje keek ze alleen naar maar bleef ze rustig onder, maar de geheel veilige korte zijde, daar vertrok ze ineens.. _O- Het meest intelligente waar ik mee kon komen was een verontwaardigde: "Rêve! en jong?!" _O- Mijn moeder heel droog "echt, dát is alles wat je te zeggen hebt?"
Nou... Het was al strenger dan de "Rêheve, doe es nie" die ze een paar jaar geleden kreeg toen ze lentekriebels er uit bokte. _O- (aan het begin van de lente moet het altijd even. :+)

Vervolgens voerden we dit gesprek terwijl ik haar door reed:

"wtf was dat, Hebt ge dat op film?" (Ik had geen ide wat ze aan het doen was ik zag gewoon ineens mijn paard voor me verdwijnen. _O- )
moeder: "ja, gij zegt altijd blijven filmen!"
ik: "wat was dat?"
moeder: "uhm, cowboy.. Ale, zoals die rodeo paarden..."
ik: *nog steeds enigszins beledigd* "Waarom?!"
Moeder inmiddels half slappe lach: "Weet ik veel, vraag het haar eens!"

_O-

Na een rondje draf zei ik "ik ga toch bij singelen want mijn zadel lag precies nie echt vast." toen heeft mijn moeder haar toch maar even vast gehouden hoewel dat niet echt nodig was want toen ik zei "laat haar maar los" zei ze "moet ge niet aan singelen?" "da's al gebeurt" "hoe... Wanneer?"
Dat zijn momenten dat ik besef hoe zeer ik geleerd heb om dingen "rustig" en "snel" tegelijk te doen. Ik heb geen spanning of paniek maar dergelijke dingen zijn in een oogwenk gebeurt. :=

Het enige probleem is dat het zo'n gewoonte is dat ik er echt op moet letten dat ik in mijn zadel blijf zitten wanneer ik met Sam bv een wissel rijdt en hij die wat groot springt. :+ Mijn reflex als ze gaan hupsen is nl. lichtjes gaan staan en dan verlies je dus het contact dat je nodig hebt tijdens de wissel. :+

pien_2010

Berichten: 43890
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:46

Je rijdt echt netjes en het is aan je rijden niet te zien dat je zoveel beperkingen heb.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 02:01

*sigh*
Afbeelding
Ze was actief, at meteen goed en ik mocht er op drukken dus het leek niet extreem pijnlijk.... hoop dat het morgen beter is... vind het een rare plek voor een zwelling...

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:24

Ai, hopelijk is het weggetrokken vandaag.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 09:42

Mijn man zei dat het zo goed als weg was (hij zet ze buiten om half zeven) dus geen ide wat dit geweest is.

pmarena

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:03

Reentje had wel eens zwellingen op deze plaats. Heel apart. Is een keer of 3 geweest in 20 jaar :=

Ik kon er ook niks van maken. Steekbeest? Of een beetje overbelast met grazen?
Luchtzak / speekselklier iets heb ik wel van gehoord dat dat zwellingen op deze plek kan veroorzaken.
Meestal trekken die binnen een dag weer weg.

Maar dat ligt dan vaak wat meer achter tegen de ronding van de kaak volgens mij, is deze bult meer op de kaak?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 12:21

pmarena schreef:
Reentje had wel eens zwellingen op deze plaats. Heel apart. Is een keer of 3 geweest in 20 jaar :=

Ik kon er ook niks van maken. Steekbeest? Of een beetje overbelast met grazen?
Luchtzak / speekselklier iets heb ik wel van gehoord dat dat zwellingen op deze plek kan veroorzaken.
Meestal trekken die binnen een dag weer weg.

Maar dat ligt dan vaak wat meer achter tegen de ronding van de kaak volgens mij, is deze bult meer op de kaak?

Ja bij mijn weten liggen de klieren ook meer achter de kaak.. Ik hou het iig in de gate.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 16:16

Inmiddels is het zo goed als weg. Ik zie het alleen omdat ik weet waar het zat. :+ ze gedraagt zich ook normaal dus geen ide wat dat geweest is.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:57

Zich misschien ergens aan gestoten? In de gaten kan nooit kwaad.

Damn, wat een verschil met een week geleden wat weer betreft. Hopelijk krijgen we niet meer van deze aprilse grillen de komende maand.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 00:56

Verschrikkelijk hè? Heb vandaag niet het risico genomen om ze alleen naar de weide te doen, ze waren zo heet,,. Morgen nog een dag. Zwelling is volledig weg nu. Hoop dat het morgen iig niet sneeuwt. Zou Sam willen rijden, en vraag me af of ik zijn dikke deken terug moet boven halen... >;) Rêve doet het goed met de 150 maar Sam moet misschien dikker... (Sam = koukleum zeker met deze vochtige koude)

Niet paard gerelateerd maar wel cute:
Afbeelding
Afbeelding
Valt het op dat het halfbroers zijn? :+ ( zelfde vader die behoorlijk stempelt. Andere moeder.)
De grootste op deze foto is degene die geopereerd moet worden. :(:)
Ben er best bang voor, heb me zo aan hem gehecht. :o
Ik ga weer huilen als hij onder narcose moet dus denk dat ik mijn man hem ga laten brengen. Ik ga het alleen maar erger maken voor hem. :=


Mijn vaste fysio gaat drie weken naar Nepal en hoe raar het ook klinkt. Ga hem missen. Hij gaat echt ‘off grid’ en mijn autistische kantje heeft issues met de onbereikbaarheid ook al is het in normale omstandigheden ook al bijna onmogelijk om hem echt te bereiken. :+ maar jet is wel een reis die ‘risico’s’ in houdt dus maak me zorgen. :roll:

Riviera87
Berichten: 433
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:21

Wat een schattige honden foto's! Waarom moet hij geopereerd worden?
Nepal, daar gaat je fysio heel blij van worden, ben er geweest en het land is prachtig en de mensen ook! Gaat hij naar everest Basecamp Dat hij onbereikbaar is? In de hoofdstad en aantal wat grotere plaatsen heb je namelijk best wat wifi punten. Troost voor jou, hij gaat het echt top hebben en genieten :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:06

Ah Rêve :D Je zit inderdaad als een huis! Ze ziet er goed uit, fijn dat die zwelling ook weer weg is.

En je nieuwe pup <3 Zo leuk! Maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de operatie van zijn grote (half)broer. Komt vast goed :(:)

pmarena

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:23

Ah wat super leuk die doggies zo samen, echt een kleine en een grote versie :+:

Oei ja spannend die fysio.... maarja je kan hem moeilijk in een kooitje stoppen.
Wie weet komt hij terug met een mooie ontspannende klankschaal ofzo voor wat extra zen tijdens je volgende behandeling :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 12:05

Riviera87 schreef:
Wat een schattige honden foto's! Waarom moet hij geopereerd worden?
Nepal, daar gaat je fysio heel blij van worden, ben er geweest en het land is prachtig en de mensen ook! Gaat hij naar everest Basecamp Dat hij onbereikbaar is? In de hoofdstad en aantal wat grotere plaatsen heb je namelijk best wat wifi punten. Troost voor jou, hij gaat het echt top hebben en genieten :knuffel:

Hij gaat één of andere trektoch doen, hij heeft een gids die engels spreekt en een drager die de taal van de verschillende dorpen spreekt en gaat tot aan de grens van Tibet uiteindelijk zei hij gisteren. Dus hij gaat op een aantal plekken idd wel wifi hebben maar ook hele dagen waar hij "niks" heeft.

Zie net dat hij me toegevoegd heeft aan de groep van mensen die hij een teken van leven gaat geven als hij op plaatsen met wifi is. _O-

Ik denk dat we na deze reis een heel lang gesprek gaan hebben, niet meteen na dat ie terug komt maar kort er na wel gok ik. :)) ik gun het hem van harte hoor. Ik maak me gewoon altijd zorgen om mensen waar ik om geef. :+

Riviera: hij heeft helaas OCD op de schouders. :\ Dus hij zal op vrij korte termijn geopereerd worden. We hebben nu wel een DA via vrienden gevonden die er drie per week doet en die ook nog eens in de buurt zit én die ons heel uitgebreid uitleg gaf over alles... Dus ik denk dat we de DA die het gaat doen gevonden hebben.

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:10

Succes met z’n schouders, altijd vervelend een operatie. Het valt of staat echt met de revalidatie. Een goede fysio idd, en op tijd beginnen met 2 a 3 x per week aquatraining. Zeker als ze een gewricht schoonmaken zoals een meniscus of een schouder enzo is snel weer beginnen met medisch-bewegen altijd beter dan 6 weken benchrust en dan pas beginnen. Sta je eigenlijk 6-0 achter als je dan pas begint. In een aquatrainer kunnen die leipo’s ook geen fratsen uithalen.

De arts van de artroscopie in de knie van mijn hond (mensicus) heeft al dik 25 jaar een aquatrainer staan, vanuit Amerika, lang voor de aquatrainer echt doordrong bij de revalidatie van honden hier in Europa, en binnen een week na de artroscopie moest mijn hond gelijk voor de aquatrainer komen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 12:22

Deze arts zei 3 dagen rustig houden en daarna rustig opbouwen. Hij zei ook dat die zes weken stil houden hem echt geen goed zouden doen.

Riviera87
Berichten: 433
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:33

Ayasha schreef:
Deze arts zei 3 dagen rustig houden en daarna rustig opbouwen. Hij zei ook dat die zes weken stil houden hem echt geen goed zouden doen.


Je kunt ook bij een dierfysio eens vragen om een goed revalidatie schema. Weet niet waar je woont maar ik ken wel iemand in België met veel expertise op dat gebied. Bij interesse mag je pb sturen. Dan is hij er sneller weer boven op, gepaste beweging kan veel voordeel geven op het herstelproces maar dat hoef ik jou vast niet verder toe te lichten ;) Daarbij is het bij elke gewrichtsoperatie goed om de vorming van artrose in de gaten te houden, daar wil ik je ook nog wel wat advies over geven maar wil je topic niet vervuilen dus ook daarvoor stuur gerust een berichtje.

Ja de trekkings daar zijn zo tof! Die dragers hebben gewoon 40 kg extra bij en trippelen zo naar boven terwijl wij, ook door de hoogte, zonder bagage het al zwaar hebben. Btw de beste hiking gear hebben ze daar in overvloed en in verhouding niet duur!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 16:11

Hij krijgt sowieso supplementen (nu al) ivm artrose. heb net nog twee zakken van 90 tabletten binnen gekregen. :+ Deze Da zei ook meteen met zijn grootte dat zijn groei de oorzaak zal zijn. Hij vond de foto's erg duidelijk en zei dat de OCD eigenlijk "niet mooier kon zijn". Voor het slagingssucces dus. Ik woon in Maasmechelen overigens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 00:23

Miss terror was weer in slijm-modus vandaag. Hoop dat dat een goed teken is. :+ (er is enige wrevel sinds onze ruzie van vorige week.)
Gekke vraag maar kent een van jullie deze;

Afbeelding
Agradi heeft m niet meer en geen enkele andere winkel lijkt het dus wellicht van naam veranderd? Maar het is zo’n fijn spul,.. :\ heb agradi gemaild. Hopelijk weten zij het..

Zouden jullie Rêve morgen durven rijden nu de zwelling weg is? Ik ben overbezorgd waarschijnlijk ... :o

pien_2010

Berichten: 43890
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:08

Over de mix kan ik niets zinnigs zeggen. Als Rêve normaal oogt en senang dan zou ik haar gewoon rijden. Hercule had ook wel eens bulten die dan weer verdwenen. Als alles weg was reden we hem gelijk weer want hij had er geen last van. En wat doen vond hij gewoon heel leuk en gezellig. Dus je voelt het zelf gelijk als het niet goed is met haar.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:24

Sorry, kan je met die mix ook niet helpen.

In een aquatrainer moet ze toch nog gewicht zetten op hun poten? is zwemmen met de hond dan niet beter? Wel beweging maar geen gewicht er op?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 20:44

Balen dat ik m nergens kan vinden...
Rêve vandaag gereden en ze was erg braaf. Tikkeltje lui zelfs maar zo kennen we haar. _O-

Manlief is vandaag mee naar Joy geweest omdat ik te moe was om nog auto te rijden.
Manlief zei meteen ‘als je hem ziet zou je toch zo weer fokken met Rêve hè?’
Een veel groter compliment kon Joy niet krijgen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn zo schattig samen.

Hij heeft ook twee ballen dus klophengst wordt ie al niet lijkt het.

pien_2010

Berichten: 43890
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:25

Mooi span samen.

Muga

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:30

Zo lijkt joy toch al aardig aan de maat!
Heerlijk zo'n toegankelijk veulen! Zo vaak ziet hij je man niet volgens mij.

Fijn dat reve weer vertrouwd voelde! Ze loopt er lekker bij op het filmpje!