[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 07:50


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 20:45

Vandaag weer een ritje gemaakt.
Opzich ging het wel goed. Ik was weer alleen met hem op pad. Dit keer mocht Oscar ook mee. Een paar keer schrok hij van Oscar, maar goed dat heeft met oefenen te maken. De rest van de rit boeide hem niet wat Oscar deed.
Bij ons in de buurt zijn ze heel veel bezig met bronbemaling. Dan staat er zo'n grote pomp in de bosjes met slangen waar steeds met een puls water uit komt. Nou dat vond Nick natuurlijk ook maar niks. Dat apparaat zelf maakte hem niet zo veel uit. Maar het feit dat dat water steeds zo'n raar geluid maakte als het uit de slang kwam, dat vond hij heel spannend. Stond ook op het punt om eraf te gaan om er langs te stappen. Maar uiteindelijk toch gewoon blijven zitten. Al had ik er wel de handen vol aan. Op dat soort momenten mis ik echt dat onbezorgde rijden met James... Die kon ik zowat met een blinddoek op buiten rijden. Ook hij was in het begin natuurlijk niet gelijk zo. Het heeft tijd nodig.
Uiteindelijk heeft Nick het wel netjes gedaan.
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:14

Mooi om op deze manier met je mee te kunnen op ontdekkingstocht.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 18:36

Vandaag was ik buiten en zocht wat ontspanning bij de paardjes. De hele week hang ik al ziek thuis met een flinke luchtweginfectie. Maar het zonnetje scheen, dus ik moest er even uit.
Toen ik bij de paardjes was kreeg ik heel erg de drang om even op Nick te gaan zitten. Zal ik het doen of niet? Ik besloot toch even mijn cap en hoofdstel te pakken. En met de tieten op half 7 (want een BH kan ik nu even niet verdragen) klom ik op Nick. En we hebben even 10 minuutjes rond gestapt in de paddock. Ik vond het stiekem best wel eng, maar toch gaf het zo'n gevoel van overwinning.
Met James was ons geen hindernis te hoog en geen boomstam te gek. Maar met Nick zijn de kleinste stapjes al een ware overwinning. Want ik moet tenslotte compleet overnieuw beginnen. Opnieuw vertrouwen krijgen in Nick, maar vooral in mezelf!! Ook zit ik nog volop in het rouwproces, wat ook niet meevalt...
Maar vandaag hebben Nick en ik over de 'vrijspinghindernissen' gestapt. En ookal was het maar 10 minuutjes, daarna had ik een heel voldaan gevoel. En een broek vol haar... :)
Nu weer rustig aan doen, want eigenlijk was ik er lichamelijk nog niet aan toe. Maar de drang om er even op te klimmen was te groot. En die kans moest ik pakken, want dat gevoel heb ik niet vaak meer sinds m'n gouden vriend er niet meer is. Het complete plezier is rijden is weg, ben gewoon in rouw. Al weet ik zeker dat dat wel terug komt, zeker na die 10 minuutjes van vandaag. Maar de tijd moet het leren, want het is heel belangrijk dat ik vanaf 0 begin en alles op zijn tijd doe. Niets overhaasten.
Want ookal laat ik het niet (meer) blijken, ik heb nog steeds vreselijk veel last van de dood van James.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:39

Maar waarom zou je het niet meer mogen laten blijken dan dat je James zo mist? Het is toch logisch? En het doet niets af aan je prille band met Nick. Het is los van elkaar. Dat jij geniet van rijden, knuffelen of wat dan ook met Nick is geen verraad aan James hé?
Maar eerst... Je eigen gezondheid. Beterschap!

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:47

Dat je nog rouwt om James is logisch. Heb geduld met Nick komt het allemaal vanzelf, alles op z'n tijd.

Ook van Nick mag je houden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 20:08

Omdat ik mijn omgeving niet tot last wil zijn met mijn gejank. Dus ik krop het op eigenlijk... Probeer me sterk te houden, maar ben eigenlijk nog totaal gebroken.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:15

Ik neem aan dat je naaste omgeving ook "last" heeft van rouwen om James? Het is niet niks als zo'n gezinspaard als James ineens dood in de wei/bak ligt 's morgens. David zal er toch ook wel last van hebben, en je man? Je dochter is misschien nog iets te jong om het allemaal door te hebben. Met hen kan je er toch hopelijk wel over praten en eens lekker met zijn allen janken (of alleen maar wel een aai over je bolletje krijgen)?

Met James was het destijds waarschijnlijk ook voorzichtig opbouwen. Dat is alleen zo relatief lang geleden dat je dat waarschijnlijk vergeten bent. Met Nick gaat het helemaal goed komen. Je hebt er vandaag spontaan opgezeten en wat hindernissen meegenomen. Dat is toch onbetaalbaar.

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:28

Wat heb je dit mooi en lief en met gevoel verwoord :) Ik krijg altijd zo'n warm gevoel van jouw topics, als ik kijk naar jouw gezin en hoe jullie met elkaar en met jullie dieren omgaan, ik vind het zo mooi!
Ik heb echt heel veel respect voor jou, ik vind het heel knap hoe je omgaat met het verlies van James en hoe je alles weer oppakt en tegelijkertijd ook zo'n prachtig gezin hebt :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 20:53

Ja bij Daan kan ik mij ei ook wel kwijt hoor, die snapt het helemaal. M'n ouders en zus ook wel. Zij missen James ook. Maar voor de rest houd ik me groot. Ook voor David en Marloes. David snapt het wel hoor. Die weet wel dat ik om James huil. En als ik huil zegt Marloesje ook dat James dood is. En dat ik daarom moet huilen. En dan legt ze heel lief een handje op me.
Maar gewoon voor de rest van de buitenwereld is het zo verrekte moeilijk. Ik ben een emotioneel wrak. En kan gewoon op elk moment in huilen uit barsten. In de winkel, op het schoolplein en op de manege. Overal eigenlijk.
Vooral bij de manege heb ik er behoorlijk moeite mee. Ik werk op een manege voor mensen met een handicap. En elke week vragen ze hoe het gaat. Maar dat raakt de gevoelige snaar.
Ik kan er niet over praten, want dan schiet ik gelijk vol.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:04

Een manege voor mensen met een handicap, fysiek of mentaal, lijkt mij nou de uitgelezen plek om eens heel hard te janken over het gemis van James. En wat is er mis mee om gelijk vol te schieten als je er over praat? Zeker op een manege, waar normaliter mensen komen die iets met paarden (zouden willen) hebben verwacht ik dat daar ruimte voor is. Ik vermoed echter dat je jezelf tegenhoudt omdat ...?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 21:19

Oh daar is meer als genoeg ruimte voor hoor, iedereen begrijpt me compleet daar. Maar ik vind het zelf verrekte moeilijk om dat de uitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:20

Maar je moet het ook van jezelf mogen en willen.
In mijn diepste, zwartste periode van rouw mocht ik niet van mezelf, want dat maakte het te echt.... Herken je dat?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 22:09

Afbeelding

Met knikkende knietjes stond ik vanmorgen Nick op te zadelen. Zenuwachtig en gespannen. Maar ik had zo'n gevoel 'nu wil ik een buitenrit maken en dat gaan we doen!'. Ik kon weer een beetje ademen na m'n luchtweg infectie dus ik wou er voor gaan! Naar buiten met m'n paardje! Want dat is wat ik graag wil. Maar die angst houd me tegen. Toch wilde ik vandaag er toch voor gaan.
Maar Daan kon niet mee, dus moest ik alleen. Poeh, spannend...
Ik heb David gevraagd of hij met mij mee wilde om op mij te passen. Dat vond David goed. Dus ik haalde het zadel op om Nick klaar te maken. Toen Nick het zadel zag met het fel gekleurde dekje schoot hij helemaal in de stress. Denk deels door de kleur van het dekje (want hij heeft het niet zo op felle kleuren) en deels omdat ik ook niet ontspannen was. Ik heb hem even streng toe gesproken dat hij stil moest blijven staan. Want ik kwam niet eens in de buurt met het zadel, zonder dat hij alle kanten op sprong en aan zijn halster ging hangen. Nadat ik even boos was geworden kon ik hem zo op zadelen. Het zal dus ook wel deels klieren zijn geweest. Ik weet het niet. Maar het hielp wel. Hij stond daarna keurig stil en kon hem verder klaar maken.
Nadat hij helemaal klaar was konden we gaan. David mee op de loopfiets en ik op Nick.
Een stel zenuwpezen bij elkaar, behalve David. Die was lekker relaxt. En dat deed ons goed. Want David liep de hele route voorop.
Onderweg kwamen we van allerlei 'enge' dingen tegen. Het was de ultieme training. Koeien met een lichte kleur vacht, dat is raar. Die zijn normaal zwart-wit. Wandelaars met lichte kleur honden (de donkere zijn geen probleem), wielrenners met fel gekleurde kleding, afval met rare vormen en kleuren in de berm, nog meer koeien en ook nog een ruiter te paard.
Vooral de licht gekleurde koeien en de licht gekleurde hond vond hij doodeng. Ik moest hem daar echt langs heen praten. Maar het is ons gelukt! Al vond ik het zelf ook heel spannend. Ik liet dat zo min mogelijk blijken.
Gelukkig zaten er ook hele stukken tussen dat hij wel lekker ontspannen liep.
Maar voorlopig blijft het bij ritjes 'waar je de handen vol aan hebt' om maar de oefenen, oefenen, oefenen.
James was in het begin ook niet de makkelijkste buiten, die heb ik ook wel zo ver gekregen dat hij nergens meer van op keek. Dat zal me ook bij Nick lukken. Want hij moet leren op mij te vertrouwen en ik op hem.
En we hebben het - ondanks de knikkende knietjes - toch maar weer gedaan! Ben trots op mezelf en op Nick. Maar ook super trots op David die heel goed op ons gepast heeft en ons erdoor geloodst heeft!

Afbeelding



anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:29

Leuk dat je hier telkens een verslagje op zet van wat je hebt gedaan met Nick. Toen ik van een shetlander naar een grote d pony ging heb ik ook heel erg moeten wennen. In het begin ook best bang geweest. Knap dat je gewoon je moed bij elkaar raapt en gewoon gaat!

FrNo
Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:19

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden. Iedere ervaring is er weer een.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:45

Mooi dat je alles zo mooi en eerlijk beschrijft. Het is niet altijd mooi en ontspannen met een eigen paardje. Zo te lezen komen jullie er wel :).

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:37

Helemaal leuk, toch weer een ervaring rijker. Aan het filmpje te zien let Nick heel goed op jou en heeft hij een makkelijke opdracht: volg het gele mannetje op de loopfiets. Gaaf hoor, dat je ondanks je twijfels toch weer opstapt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:17

Dankje :)
Ja ik ben gewoon heel eerlijk. Ik ben op dit moment een heel onzeker mens. Zovele meegemaakt de laatste tijd. En de dood van James hakte er zo in dat het allemaal even niet zo makkelijk gaat.
En het gaat inderdaad niet altijd op rolletjes, een band moet je opbouwen. Met vallen en opstaan!

Jaaa hij volgt David echt, dus daar hebben we beide veel steun aan :j
Ik moet er ook nog bij zeggen dat ik heel onbewust gisteren een compleet nieuwe route heb gereden. DIe reed ik natuurlijk wel vaker, met James. Maar ineens bedacht ik me ' ooooh Nick is hier nog nooit eerder geweest!' Dus dat vond ik heel knap van hem.
En als David afsloeg een ander pad in, ging Nick er inderdaad achteraan :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:18

Prachtig!

Komt wel goed, schatje :(:)
Gun elkaar wat tijd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:29

Doe ik zeker :) We doen alles lekker op een rustig tempo. Alles op zijn tijd. Ik heb geen haast.
Wat ik gisteren trouwens heel leuk vond van Nick :') We kwamen terug de straat in en de eerste paar keer als we terug kwamen van een buitenrit deed hij vrij debiel, omdat hij Bliksem weer zag. Als een malle hinniken en er naar toe willen. (logisch). Maar ik had hem dat afgestraft (klinkt een beetje bruut), want hij moet gewoon bij mij blijven en ik vertelde hem (ja net of hij me kan verstaan) dat hij geduld moest hebben en dat hij zo naar zijn vriendje mocht.
Gisteren hinnikt hij naar Bliksem, 1 keertje. En bleef heel rustig. Zo van ' ik ben er weer hoor, maar kom er zo aan ;) '
En aan onze oprit stopt Nick vanzelf, zodat ik kon afstappen. Heel rustig op de plek waar ik altijd afstap. Haha. :D En niks geen gehaast naar Bliksem. Hij wist dat hij bij me moest blijven en dat hij wel zo naar zijn vriendje mocht. Hij had zelfs eerst nog tijd om lekker brokjes te eten. Zonder te hinniken. :D

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:33

Super om te lezen. Volgens mij komen Nick en jij er wel. Met hulp van David. En het filmpje geeft zo'n mooi beeld bij wat je schrijft. Mooi om dit proces zo mee te mogen beleven. En voor jou met een heleboel luisterende oren erbij. Succes met nog veel nieuwe succesverhalen met Nick.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:39

:D Ik kan het hier lekker van me af schrijven en ik kan er zo ook nog mensen mee helpen. Want meestal lees je alleen de hoogtepunten, niet alles erom heen :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:47

:')


Afbeelding

Een screenshot uit een filmpje van vandaag. Filmpje plaats ik morgen. Het uploaden duurt hier uren.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:58

Mislukte versie van: "Twee honden vechten om een been"? :D