Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:22

djinnie schreef:
Het woordje slacht en er struikelen heel wat mensen over hun voeten in hun haast om alternatieven te bieden. Bizar. Zijn jullie allemaal vegetariër?


Vreemde opmerking >;)

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 09:57

broadway schreef:
Je weet pas wat het is als je zelf zo'n paard hebt of hebt gehad !
Het kost ontzettend veel energie en is zenuwslopend !

Als je een paard in zijn ziel hebt gekeken wil je er alles aan doen om dit óók naar buiten toe te laten zien !
Je ziet liefde en respect , terwijl het paard door zijn gedrag (problemen !!!) alléén maar dis-respect krijgt !
Dat heeft dit paard ook bij jouw gevoeld en wil het jouw ook graag laten zien , maar hij loopt uiteraard nog steeds tegen dezelfde problemen aan !

Wat je ziet is niet wat het is ...van alle foto's is er bij 1 foto even een harmonie ,op de rechte lijn beiden even in balans maar zodra jij opzij kijkt of in een bochtje, zie je gelijk wat er gebeurd...terwijl de beenzetting verstoord,volg jij ,geef je hem de tijd te corrigeren op zijn manier....maar jij corrigeerd hem niet ,daarom kun jij nu zoveel met hem !
Zodra je hem zou corrigeren komt er een extreme correctie vanuit het paardenlichaam ,want hij kan niet anders !!! en zul je dus nóg schever komen te zitten als wat er nu al zichtbaar is !
Zou je dat doen dan kanteld hij zover dat je er gewoon afvalt als je afhankelijk blijft zitten !
Bekijk jouw schouder/heup maar eens ten opzichte van het paard en hoe het paard zijn benen plaatst !

Ook bij stress van buitenaf is iedere zijdelingse beweging een voor het paard een corrigerende beweging...maakt niet uit of het van jouw komt of vanuit het paard...

dit klopt helemaal hoe meer ik ging corrigeren (deze foto's zijn al van een tijdje terug) of toen ik beter kon zitten ging hij alleen maar slechter lopen met links achter in plaats van beter. (links achter is zowel op de foto gezet en echo heup en het komt uit de heup wat nu behandeld is) [MD] inspuiting heup gewricht depocort en hylartil

Zolang je niet weet waar die krachtverlies uit het been wegkomt mag je hem niet uit handen geven...

In een landschap gooien met zo'n probleem ? Mijn haren gaan overeind ! Is altijd zo'n makkelijke oplossing...dan zie je gewoon niks meer en is het probleem voor jouw weg....maar voor dit paard ???

Grasmaaier, uit handen geven ? Eerst weten wat er speelt !

Mocht je hem toch naar de slager brengen, blijf erbij tot hij dood is of jouw da of een goede kennis ...zou niet de 1e zijn die levend in het buitenland opduikt ! Zijn ook topics over geweest op bokt !

Een handtekening op een papier zegt niks....paspoort zegt niks....alléén als het paard in Nederland naar de slager moet !
Wees niet te goed van vertrouwen....


verder sta ik versteld van jou analyse over ed zijn beweging deze klopt namelijk exact!
ik ga zoeken voor fotos

Zoolgangster

Berichten: 9624
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:01

HorseTopShop schreef:
Ik heb niet heel het topic door gelezen, maar wil toch even reageren.
Is het niet mogelijk om dit paard weg te doen naar iemand als weidemaatje? Ik ben van mening dat een paard niet gestoord/gevaarlijk is van nature. Er moet iets gebeurd zijn dat hem/haar zo heeft gemaakt.

Wij hebben een kleine jaar geleden Boyo opgevangen waar ook niks mee te beginnen was. Meerdere mensen hebben op Boyo gereden en allemaal hebben ze aangeraden hem naar de slacht te doen. Hij zou gevaarlijk zijn, gestoord en "experts" hadden hem al opgegeven.
Hij staat nu bij ons en het gaat een lang traject worden, maar beetje bij beetje gaat hij vooruit.
( [VVDD] Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo )
Ik zou met hem aan de slag gaan, maar uiteindelijk is het mijn zusje die de klik met hem heeft en wel vorderingen maakt.

Geen enkel paard verdiend het om naar de slacht te gaan door zijn/haar gedrag. Er is altijd wel ergens een plekje waar het paard op zijn plaats is.


Naar mijn bescheiden mening verdient geen enkel mens het te verongelukken door een paard, wat al meerdere keren na verkoop als te gevaarlijk terug is gebracht.
Ik weet dat het een enkele keer soms toch goed komt met zulke paarden, maar ik ken ook mensen die hun geduld met zulke paarden beloond zagen met ernstige ongelukken en ziekenhuisopnames.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:13

Nee natuurlijk niet. Daarom zou hij bijvoorbeeld naar iemand moeten gaan als grasmaaier/weidemaatje of iemand die weet waar hij/zij mee bezig is. Die van te voren weet wat het probleem is en er gericht mee aan de slag gaat.
Boyo hoef je ook niet zomaar op te stappen en mee weg te rijden. Wij weten wat er aan de hand is en gaan daarom gericht te werk.
Er zijn ook genoeg mensen die een maatje voor hun paardje zoekt zonder de intentie ermee te willen gaan rijden.

Zoolgangster

Berichten: 9624
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:30

HorseTopShop schreef:
Nee natuurlijk niet. Daarom zou hij bijvoorbeeld naar iemand moeten gaan als grasmaaier/weidemaatje of iemand die weet waar hij/zij mee bezig is. Die van te voren weet wat het probleem is en er gericht mee aan de slag gaat.
Boyo hoef je ook niet zomaar op te stappen en mee weg te rijden. Wij weten wat er aan de hand is en gaan daarom gericht te werk.
Er zijn ook genoeg mensen die een maatje voor hun paardje zoekt zonder de intentie ermee te willen gaan rijden.


Die weidemaatjes-zoekers zijn nogal eens ordinaire doorverkopers. En dan krijg je dus dat een paard tòch weer bereden gaat worden, door nietsvermoedende mensen.
Is een vriendin van me ook al eens overkomen. Mooie praatjes, bestaand adres, prachtige beloftes, maar smoesje dit smoesje dat als ze haar paard op wilde zoeken... bleek het paard al vrijwel meteen weer doorverkocht.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:32

Kan, maar hoeft niet te gebeuren.
Is natuurlijk geen reden om een paard naar de slacht te brengen. Een betrouwbaar iemand vinden is geen onmogelijke opgave.

Zoolgangster

Berichten: 9624
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:13

Betrouwbare mensen zullen er vast zijn, maar het is verrekte lastig. Het probleem: meestal zijn die betrouwbare mensen de mensen die al genoeg paarden hebben, juist omdat ze niet de gewoonte hebben hun dieren weer door te verkopen...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:49

Ook als weidepaard is er verzorging nodig, aanraking, onderhoud, kosten.
Waarom zou je dat nog willen als een paard echt niet meer te helpen is? Ik weet niet of dat het geval is bij dit paard, die inschatting kan ik niet maken.
Maar ik vind het een raar fenomeen dat een paard niet dood mag, dat er maar eindeloos mee aangeklooid moet worden.

Mellow

Berichten: 6471
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:52

HorseTopShop schreef:
Ik heb niet heel het topic door gelezen, maar wil toch even reageren.
Is het niet mogelijk om dit paard weg te doen naar iemand als weidemaatje? Ik ben van mening dat een paard niet gestoord/gevaarlijk is van nature. Er moet iets gebeurd zijn dat hem/haar zo heeft gemaakt.

Wij hebben een kleine jaar geleden Boyo opgevangen waar ook niks mee te beginnen was. Meerdere mensen hebben op Boyo gereden en allemaal hebben ze aangeraden hem naar de slacht te doen. Hij zou gevaarlijk zijn, gestoord en "experts" hadden hem al opgegeven.
Hij staat nu bij ons en het gaat een lang traject worden, maar beetje bij beetje gaat hij vooruit.
( [VVDD] Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo )
Ik zou met hem aan de slag gaan, maar uiteindelijk is het mijn zusje die de klik met hem heeft en wel vorderingen maakt.

Geen enkel paard verdiend het om naar de slacht te gaan door zijn/haar gedrag. Er is altijd wel ergens een plekje waar het paard op zijn plaats is.


Is toppie wat jullie doen, maar als je het helemaal had door gelezen dan had je gelezen dat hij heel misschien als weidemaatje weg gaat. Maar dan had je ook gelezen dat Ed niet zozeer "vals" is. Maar ontzettend veel angst, en dat je iedere minuut in Ed zijn buurt op je hoede moet zijn met gebaren e.d. dat hij kan schrikken.

Snap je uitgangspunt maar als je wel alles had gelezen had je misschien ook gelezen vanwaar deze beslissing.

Imagination

Berichten: 684
Geregistreerd: 14-07-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:58

Misschien is het maar beter zo
Zoals ik las zijn er al gele male ruiters afgevallen
En dus is het niet verantwoordelijk er andere mensen op te laten rijden
En als een hond bijt of aanvalt kan het zijn dat deze ook geslacht wordt
Maar waarom zou dit niet mogen gebeuren bij een paard
Nog veel sucses met de knoop doorhakken ts

Anoniem

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:26

Wat een verhaal. Jeetje, wat heftig.
Ik hoop dat Aikon wat voor Ed kan doen. Vind je heel wijs TS en heel eerlijk om er goed over na te denken.

Wens je vooral heel veel sterkte.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:24

@horsetopshop: in deze discussie wordt ook een paar keer naar jullie verhaal van Boyo verwezen..Ik ben het met je eens hoor. En iedere keer die verhalen over (ver)ongelukken...: paardrijden brengt altijd een risico met zich mee..elk paard kan schrikken, elke ruiter kan van ieder paard afvallen en rot terecht komen. Er zijn tal van paarden waar maar 1 ruiter op kan rijden en zodra een ander erop rijdt het in meer of mindere mate mis gaat. Er zijn honderden redenen te bedenken waarom iets mis gaat. Ook in het land, paddock of op stal kan er van alles fout gaan.
Als een "probleem"paard bij iemand met kennis terecht kan die inderdaad gericht aan de slag gaat, waarom dan niet. Natuurlijk zijn er onbetrouwbare mensen, maar om daar nu je hele handelen op te richten... Er zijn altijd nog meer goede mensen op deze wereld.
En het vooruitzicht voor een paard dat ie slechts nog in het land hoeft te lopen in een stabiele kudde en zo nu en dan een beetje gepoetst wordt, is denk ik een pracht vooruitzicht; ook voor een getraumatiseerd paard. Stabiliteit, rust en regelmaat (voor lange tijd) is de Key-word; een paard is tenslotte een gewoontedier.
De vergelijking dat mensen liever een paard met een probleem naar de slacht zien gaan dan een gezond paard, past niet in mijn opvattingen.. Ik zie liever geen een paard naar de slacht gaan.
Ook de opmerking over het feit dat mensen nogal " hysterisch" doen over de slacht: dit is heel persoonlijk. Nee ik ben geen vegetariër. Voor mij is het gevoelsmatig vergelijkbaar als mijn hond naar de slacht brengen. In China eten ze tenslotte ook hond.. Maar dat betekent niet dat ik dat ook normaal moet vinden. Als het enigszins mogelijk is en als hun tijd daar is, sterven al mijn dieren (honden, katten, paarden) in hun eigen omgeving d.m.v. de 2 prikjes en met mij erbij. Maar goed ik weet dat daar, zeker in de paardenwereld de meningen over verdeeld zijn..

Volgens mij moeten we nu gewoon heel rustig afwachten hoe het verder loopt met Aikon en Ed..

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:57

herhalen schreef:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4599_n.jpg

ik voel mij zeker wel schuldig en het voelt als falen dat ik het niet meer trek daar kan ed niks aan doen.
de laatste keer dat ik hem terug kreeg heb ik ed beloofd dat ik hem niet meer zou verkopen. maar o wat voelt dit rot. ik twijfel er ook aan of hij ooit weer sterk genoeg wordt met links achter om intensief gereden te worden.


Wat een prachtig koppie <3
Ik denk dat je echt alles uit de kast hebt getrokken om tot hem door te dringen. Je hebt meer gedaan dan menig eigenaar heeft gedaan. Ik heb respect voor je en ik heb dit topic gelezen met tranen in me ogen. Jammer van z'n mooi paard. Misschien kan Aikon? (als ik het zo goed schrijf) nog een optie zijn.. Mocht het niet zo zijn denk ik dat je er goed aan doet om hem te slachten( of bij jou blijven).. Zoals iemand ook al zei, niet inslapen, misschien dat hij zich daar ook tegen vecht..

Wees er alsjeblieft bij, of kijk nog even naar hem als hij geslacht is, zo paard(geen enkel paard) moet niet stiekem worden door verkocht..


Ik wens je veel succes en sterkte met deze kanjer :(:) wat een pracht dier
(weet niet waar je woon, maar slachthuis in Nijkerk moet een goede zijn hoorde ik )

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:09

paulinebes schreef:
@horsetopshop: in deze discussie wordt ook een paar keer naar jullie verhaal van Boyo verwezen..Ik ben het met je eens hoor. En iedere keer die verhalen over (ver)ongelukken...: paardrijden brengt altijd een risico met zich mee..elk paard kan schrikken, elke ruiter kan van ieder paard afvallen en rot terecht komen. Er zijn tal van paarden waar maar 1 ruiter op kan rijden en zodra een ander erop rijdt het in meer of mindere mate mis gaat. Er zijn honderden redenen te bedenken waarom iets mis gaat. Ook in het land, paddock of op stal kan er van alles fout gaan.
Als een "probleem"paard bij iemand met kennis terecht kan die inderdaad gericht aan de slag gaat, waarom dan niet. Natuurlijk zijn er onbetrouwbare mensen, maar om daar nu je hele handelen op te richten... Er zijn altijd nog meer goede mensen op deze wereld.
En het vooruitzicht voor een paard dat ie slechts nog in het land hoeft te lopen in een stabiele kudde en zo nu en dan een beetje gepoetst wordt, is denk ik een pracht vooruitzicht; ook voor een getraumatiseerd paard. Stabiliteit, rust en regelmaat (voor lange tijd) is de Key-word; een paard is tenslotte een gewoontedier.
De vergelijking dat mensen liever een paard met een probleem naar de slacht zien gaan dan een gezond paard, past niet in mijn opvattingen.. Ik zie liever geen een paard naar de slacht gaan.
Ook de opmerking over het feit dat mensen nogal " hysterisch" doen over de slacht: dit is heel persoonlijk. Nee ik ben geen vegetariër. Voor mij is het gevoelsmatig vergelijkbaar als mijn hond naar de slacht brengen. In China eten ze tenslotte ook hond.. Maar dat betekent niet dat ik dat ook normaal moet vinden. Als het enigszins mogelijk is en als hun tijd daar is, sterven al mijn dieren (honden, katten, paarden) in hun eigen omgeving d.m.v. de 2 prikjes en met mij erbij. Maar goed ik weet dat daar, zeker in de paardenwereld de meningen over verdeeld zijn..

Volgens mij moeten we nu gewoon heel rustig afwachten hoe het verder loopt met Aikon en Ed..



Héél mooi verwoordt en sluit mij ook helemaal bij aan.. :~ :j

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:50

Ik vind het eng om het paard weer ergens anders heen te doen.
Paard is niet alleen met rijden gevaarlijk, ook aan de hand. Paard kan NOOIT alleen maar in de wei blijven. Zal toch ook aan een halster ergens heen moeten.
Ik zou zelf afscheid nemen van zo'n paard, paard heeft al veel mensen wat aangedaan. Hoeveel ongelukken zullen er nog gaan gebeuren??

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:33

wolter schreef:
Feria schreef:
Ik vind het wel verstandig van je om hem niet meer te verkopen en ik kan begrijpen dat het ooit eens ophoudt. Maar ergens vind ik het ook wel erg voor Ed, hij voelt zich duidelijk best bij jou en dat jij hem nu laat vallen, vind ik wel hartbrekend. Alhoewel ik in dezelfde situatie deze optie ook zeker zou overwegen.
Wat een vreselijke beslissing heb je te maken TS, echt ik wil niet in je plaats staan. Sterkte, wat je besluit ook is.

edit: aikon, ik vind dit wel knap van je :j ik hoop dat het toch wat wordt en dat Ed en TS rust vinden zo.


Maar ergens vind ik het ook wel erg voor Ed, hij voelt zich duidelijk best bij jou en dat jij hem nu laat vallen, vind ik wel hartbrekend

Pardon? besef je je wel wat je schrijft?


Ik besef heel goed wat ik schrijf ja. Ik schrijf ook dat ik het wel begrijp, maar puur menselijk gezien vind ik het hartbrekend, niets mis mee toch? Moest de TS dat niet vinden had hij al lang geslacht geweest.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

suikermeisje schreef:
Ik zou zelf afscheid nemen van zo'n paard, paard heeft al veel mensen wat aangedaan. Hoeveel ongelukken zullen er nog gaan gebeuren??


In verkeerde handen gaat dit nog veel vaker gebeuren. In goede handen niet. Een paard is van nature een vluchtdier. Een paard wat "gevaarlijk" is moet wat meegemaakt hebben wat de oorzaak is. In mijn ogen is dt altijd op te lossen, maar wel door de juiste persoon.
In GEEN ENKEL GEVAL ligt het aan het paard. Het is altijd de fout van de mens. Laat het paard daar niet de dupe van worden.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:45

paulinebes schreef:
@horsetopshop: in deze discussie wordt ook een paar keer naar jullie verhaal van Boyo verwezen..Ik ben het met je eens hoor. En iedere keer die verhalen over (ver)ongelukken...: paardrijden brengt altijd een risico met zich mee..elk paard kan schrikken, elke ruiter kan van ieder paard afvallen en rot terecht komen. Er zijn tal van paarden waar maar 1 ruiter op kan rijden en zodra een ander erop rijdt het in meer of mindere mate mis gaat. Er zijn honderden redenen te bedenken waarom iets mis gaat. Ook in het land, paddock of op stal kan er van alles fout gaan.
Als een "probleem"paard bij iemand met kennis terecht kan die inderdaad gericht aan de slag gaat, waarom dan niet. Natuurlijk zijn er onbetrouwbare mensen, maar om daar nu je hele handelen op te richten... Er zijn altijd nog meer goede mensen op deze wereld.
En het vooruitzicht voor een paard dat ie slechts nog in het land hoeft te lopen in een stabiele kudde en zo nu en dan een beetje gepoetst wordt, is denk ik een pracht vooruitzicht; ook voor een getraumatiseerd paard. Stabiliteit, rust en regelmaat (voor lange tijd) is de Key-word; een paard is tenslotte een gewoontedier.
De vergelijking dat mensen liever een paard met een probleem naar de slacht zien gaan dan een gezond paard, past niet in mijn opvattingen.. Ik zie liever geen een paard naar de slacht gaan.
Ook de opmerking over het feit dat mensen nogal " hysterisch" doen over de slacht: dit is heel persoonlijk. Nee ik ben geen vegetariër. Voor mij is het gevoelsmatig vergelijkbaar als mijn hond naar de slacht brengen. In China eten ze tenslotte ook hond.. Maar dat betekent niet dat ik dat ook normaal moet vinden. Als het enigszins mogelijk is en als hun tijd daar is, sterven al mijn dieren (honden, katten, paarden) in hun eigen omgeving d.m.v. de 2 prikjes en met mij erbij. Maar goed ik weet dat daar, zeker in de paardenwereld de meningen over verdeeld zijn..

Volgens mij moeten we nu gewoon heel rustig afwachten hoe het verder loopt met Aikon en Ed..


Thx. Dit verwoord ook precies wat ik ervan vind.

Bah, wat baal ik ervan dat ik dit paard geen goed plekje kan bieden.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:47

HorseTopShop schreef:
suikermeisje schreef:
Ik zou zelf afscheid nemen van zo'n paard, paard heeft al veel mensen wat aangedaan. Hoeveel ongelukken zullen er nog gaan gebeuren??


In verkeerde handen gaat dit nog veel vaker gebeuren. In goede handen niet.
In GEEN ENKEL GEVAL ligt het aan het paard. Het is altijd de fout van de mens. Laat het paard daar niet de dupe van worden.


Dat het paard verpest is door mensen kan nu niks meer aan gedaan worden. Paard zul je altijd voor moeten uitkijken. Voor hetzelfde geldt is het paard gevallen in de wei bijvoorbeeld, waarom zou het dan schuld van mensen zijn? We weten het verleden niet van het paard en kunnen vanalles aannemen en denken. 1 ding wat zeker is, dit paard kan bij de meeste mensen niet terecht. Ik heb best wat leuke uitdagingen gehad, ga ze ook niet uit de weg. Maar met dit paard zou ik er niet aan beginnen. Er is al zoveel gedaan, er zijn duizenden euro's in gestopt. Het is een keer klaar hoor.

Maar goed, dit is mijn mening en er zijn natuurlijk zat mensen met een andere mening erover. Ik ben in dit soort dingen vrij nuchter, hard, en kort. Ik zou al veel eerder de stekker eruit getrokken hebben. Maar ook goed om te lezen wat voor een visie anderen hebben.

Ik kan er niet om wakker liggen dat er paarden naar de slacht gaan, zijn ook dieren. Net als koeien, varkens etc. En toch eten heel veel mensen deze dieren op. Ik eet zelfs liever een stukje paardenvlees hoor. Over het algemeen hebben die dieren veel meer liefde gehad dan een koe etc.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:57

suikermeisje schreef:
Dat het paard verpest is door mensen kan nu niks meer aan gedaan worden.


Wat een onzin. Er kan genoeg aan gedaan worden. Maar wel door de juiste persoon (personen)

suikermeisje schreef:
Ik kan er niet om wakker liggen dat er paarden naar de slacht gaan, zijn ook dieren. Net als koeien, varkens etc. En toch eten heel veel mensen deze dieren op. Ik eet zelfs liever een stukje paardenvlees hoor. Over het algemeen hebben die dieren veel meer liefde gehad dan een koe etc.


Ik begrijp niet wat vlees eten met dit paard te maken heeft. Kan je mij dat uitleggen?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:02

HorseTopShop schreef:
suikermeisje schreef:
Dat het paard verpest is door mensen kan nu niks meer aan gedaan worden.


Wat een onzin. Er kan genoeg aan gedaan worden. Maar wel door de juiste persoon (personen)

suikermeisje schreef:
Ik kan er niet om wakker liggen dat er paarden naar de slacht gaan, zijn ook dieren. Net als koeien, varkens etc. En toch eten heel veel mensen deze dieren op. Ik eet zelfs liever een stukje paardenvlees hoor. Over het algemeen hebben die dieren veel meer liefde gehad dan een koe etc.


Ik begrijp niet wat vlees eten met dit paard te maken heeft. Kan je mij dat uitleggen?


Was niet op jou, maar meer op iemand die zegt dat ze liever geen enkel paard naar de slacht ziet gaan ;)

Maar jij vindt dat onzin, zoals ik dat verhaal lees is het geen onzin. Als het paard zelfs niet volledig te vertrouwen is aan de hand vind ik eng, heel eng. Zelfs bij de persoon die hij goed vertrouwt. Maar daarom zei ik al, zijn zoveel die een andere mening erover hebben. Mag toch?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:05

Solly :P Dacht dat het een reactie op mij was.
Iedereen heeft een eigen mening. Net zoals iedereen van mening was dat Boyo naar de slacht moest. Hij zou gevaarlijk zijn, gestoord, mensen zijn ermee verongelukt. En kijk nu. Het gaat hartstikke goed. Na bijna een jaar heeft hij zeker vorderingen gemaakt. Met baby stapjes, maar hij gaat vooruit.

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als dit paard naar de slacht zou gaan, terwijl er zoveel mensen zijn die hem zouden kunnen helpen.

Ik zou hem zo graag willen helpen.

abcde123ff
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:12

Vaak worden de paarden via de achterdeur van de slacht gewoon doorverkocht hoor. Mijn instuctrice wist dat dit veel gebeurde en knipte daarom de staart van haar paard af. De slager was heel kwaad daarom (wat zou het hem uitmaken als het paard toch dood ging). Een week later vond ze een advertentie met 'te koop paard zonder staart'. Het was inderdaad haar paard.

Ik prefereer hierom toch inslapen, maar sommige paarden zijn vechters en verzetten zich nogal tegen het middel. Het is dus ook een beetje dubbel.
Hoop dat je er goed over na hebt gedacht en als je het echt wil ook de juiste manier van het beëindigen kiest.

Sterkte

Ook erg jammer dat paarden zo slecht verkopen nu.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:13

Sophiemariab schreef:
Vaak worden de paarden via de achterdeur van de slacht gewoon doorverkocht hoor. Mijn instuctrice wist dat dit veel gebeurde en knipte daarom de staart van haar paard af. De slager was heel kwaad daarom (wat zou het hem uitmaken als het paard toch dood ging). Een week later vond ze een advertentie met 'te koop paard zonder staart'. Het was inderdaad haar paard.

Ik prefereer hierom toch inslapen, maar sommige paarden zijn vechters en verzetten zich nogal tegen het middel. Het is dus ook een beetje dubbel.

Ook erg jammer dat paarden zo slecht verkopen nu.


Wij hebben ze zelf weggebracht en ik weet zeker dat die paarden daar aan de haak hingen toen hoor. Zeker weten dat ze niet zijn doorverkocht. Dat is een kwestie van in de gaten houden denk ik.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:32

Aan doem scenario's heeft niemand iets. TS al helemaal niet. Mensen met kennis en geduld en een grote gevulde portomonaie zijn er helaas weinig, had ik t geld gehad had hij ook hier kunnen komen, maar dat gaat niet. Dus ook zijn zulke opmerkingen niet revevant. Ik blijf erbij dat TS een goede beslissing maakt en niet over 1 nacht ijs is gegaan. Ben zelfs zo eerlijk om toe te geven dat ze meer voor hem heeft gedaan ( en uitgegeven) dan dat ik zou doen voor mijn paard en dat terwijl ze hem niet eens heeft aangeschaft om te houden. Natuurlijk zou het supergaaf zijn als hij een kans kreeg, maar ik kan me goed voorstellen dat je na 3 X geprobeerd te hebben niet zo happig bent op weer een verhuizing. Plus de eventuele gevolgen daarvan ten tijde en zelfs daarna (doorverkoop, mooie praatjes ect.) De mensheid is zo eerlijk niet meer tegenwoordig! Om die teleurstelling en angst te voorkomen zou het een oplossing zijn voor Ed om idd naar de eeuwige weide's te gaan al dan niet voor de slacht.