Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:31

Heel eerlijk gezegd word ik een beetje moe van alle mensen die "heb je dit of dit al geprobeerd".

TS, jij hebt al heel veel tijd, energie en geld in Edje gestopt. Ik denk ook dat heel veel mensen zich laten misleiden door zijn voorkomen. Ik vraag me nl. ook af hoeveel mensen er nog tegen slacht zouden zijn als het een "lelijk" paard zou zijn. Andere dieren zoals honden worden voor veel minder afgemaakt (hond die een kind heeft gebeten).

Wat ik zo lees, heeft jouw paard veel meer schade aan gericht bij de valpartijen van de ruiters. Als je Edje zou laten slachten, kan ik niet meer dan respect voor je hebben. Dit trouwens ook als je hem toch laat leven, wel zou ik hem dan zelf houden zodat je weet wat er met hem gebeurd. Mensen kunnen gouden bergen beloven en vervolgens het niet nakomen.

Wat je ook beslist, respect.

Anouska15
Berichten: 604
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: naast de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:32

Dan is het verkeerd op mij over gekomen.
Ik zeg niet dat ik dingen kan die de TS niet kan. Ik zeg wel dat ik een flink verleden heb wbt onhandelbare paarden. Het is mijn voordeel dat ik ongelovelijk rustig kan blijven en heel veel geduld heb met deze paarden waardoor de eerste stap namelijk het vertrouwen, al snel gemaakt is. Daar vanuit kun je verder gaan werken.

hannalover
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:35

Ik kan de Ts goed begrijpen in deze situatie. Ze is juist heel verantwoordelijk in haar keuze. Veel andere doen dit niet en verkopen zo,n dier door met alle erge gevolgen van dien. Heel veel sterkte gewenst!!

Anouska15
Berichten: 604
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: naast de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:36

hannalover schreef:
Ik kan de Ts goed begrijpen in deze situatie. Ze is juist heel verantwoordelijk in haar keuze. Veel andere doen dit niet en verkopen zo,n dier door met alle erge gevolgen van dien. Heel veel sterkte gewenst!!


Hier ben ik het ook zeker mee eens!

luckyluuk
Berichten: 106
Geregistreerd: 28-02-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:37

Heel veel sterkte met de knoop doorhakken , bij mij hetzelfde gebeurt ,met mijn zoon , paard heeft hem door zijn winterjas gebeten en nog een grote wond in zijn arm.Dat was echt de druppel , en moet zeggen ben blij dat ik het gedaan heb ,nooit spijt gehad .
Als ik er aan denk hoe ze voor mij was word ik wel een beetje misselijk ,maar die van mij was echt gevaarlijk.Iedereen vond het ook een rot beest ,en dat is ook niet leuk. Maar ik denk dat ze nu beter af is ,ze was niet gelukkig. Sterkte!

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:39

TS doet er zeker goed aan. Dan heeft het dier eindelijk rust en er wordt niet meer mee gerommeld en of verkeerd begrepen. Het zal ook nooit meer bij de verkeerde personen terechtkomen.

ER is gewoon geen oplossing voor, je moet ermee om kunnen gaan en je moet ertegen kunnen en dat kan niet iedereen.

Wel vraag ik me af........... als ze weet dat het "gevaarlijk" paard is waarom laat ze dan allerlei mensen erop? er zijn al serieuze ongelukken mee gebeurd. Ik had al gelijk bij 1 serieus ongeluk niemand meer erop gelaten, nu zijn er een paar gewonden door dit paard veroorzaakt.

Mamda
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:49

Lieve lieve Laura, er kan veel gezegd of niet gezegd worden.....ik weet (als 3e koper van Ed) hoe hij is en dat hij echt levensgevaarlijk kan zijn. Hoeveel halstertouwen niet kapot zijn getrokken, hoevaak we met z'n allen hem probeerden te vangen, dan nog niet te spreken over de vele ongelukken. Dan weer een les in grondwerk, dan weer een deskundige. Klauwen met geld....zoveel investering.....je ziet geen verbetering. We hebben veel gehuild om hem, de onmacht. Enige optie is hem 'rust' te gunnen, want dat heeft hij niet in zijn koppie. En jij bent de enige die hem aan kan maar je bent ook op andere plekken nodig, je bent geen tiener meer die alle tijd heeft. En geloof me....stel dat iemand een keer slecht terecht komt of omver wordt gelopen (want dat zou ook niet de eerste keer zijn, mijn kinderen zijn vaak op het nippertje goed weggekomen) en hij/zij heeft slechte bedoelingen dan kan je een hoop heibel krijgen (en ik kan het weten). Ik houd zielsveel van paarden, maar mensenlevens zijn nog altijd belangrijker.
Sterkte meid.......

Mamda
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:52

Ragdollcat schreef:
TS doet er zeker goed aan. Dan heeft het dier eindelijk rust en er wordt niet meer mee gerommeld en of verkeerd begrepen. Het zal ook nooit meer bij de verkeerde personen terechtkomen.

ER is gewoon geen oplossing voor, je moet ermee om kunnen gaan en je moet ertegen kunnen en dat kan niet iedereen.

Wel vraag ik me af........... als ze weet dat het "gevaarlijk" paard is waarom laat ze dan allerlei mensen erop? er zijn al serieuze ongelukken mee gebeurd. Ik had al gelijk bij 1 serieus ongeluk niemand meer erop gelaten, nu zijn er een paar gewonden door dit paard veroorzaakt.


Omdat, telkens als het weer goed ging, Laura de hoop had dat hij veranderd was. En als hij dan bij haar lief is dan bedenk je al snel dat je anderen erop kan laten. Ik heb die fout ook gemaakt bij Ed.

Mamda
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:54

Ragdollcat schreef:
TS doet er zeker goed aan. Dan heeft het dier eindelijk rust en er wordt niet meer mee gerommeld en of verkeerd begrepen. Het zal ook nooit meer bij de verkeerde personen terechtkomen.

ER is gewoon geen oplossing voor, je moet ermee om kunnen gaan en je moet ertegen kunnen en dat kan niet iedereen.

Wel vraag ik me af........... als ze weet dat het "gevaarlijk" paard is waarom laat ze dan allerlei mensen erop? er zijn al serieuze ongelukken mee gebeurd. Ik had al gelijk bij 1 serieus ongeluk niemand meer erop gelaten, nu zijn er een paar gewonden door dit paard veroorzaakt.



O enneh.....je zegt het precies goed in je eerste stukje!

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:57

Lieve ts,
Jij hebt zo je best gedaan voor dit paardje.
Je hebt er vanalles aan gedaan om hem te helpen.
Deze pony doe je geen plezier door hem de verkoop in te doen, een nieuwe eigenaar te zoeken...
Ik denk dat je met slachten een hele verstandige keuze maakt.
Voor je paardje, zodat hij eindelijk rust heeft, en voor jou, je wilt het niet op je geweten hebben dat andere mensen hier nog schade aan ondervinden.
Respect voor jou.
Heel veel sterkte

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:59

Mamda schreef:
Ragdollcat schreef:
TS doet er zeker goed aan. Dan heeft het dier eindelijk rust en er wordt niet meer mee gerommeld en of verkeerd begrepen. Het zal ook nooit meer bij de verkeerde personen terechtkomen.

ER is gewoon geen oplossing voor, je moet ermee om kunnen gaan en je moet ertegen kunnen en dat kan niet iedereen.

Wel vraag ik me af........... als ze weet dat het "gevaarlijk" paard is waarom laat ze dan allerlei mensen erop? er zijn al serieuze ongelukken mee gebeurd. Ik had al gelijk bij 1 serieus ongeluk niemand meer erop gelaten, nu zijn er een paar gewonden door dit paard veroorzaakt.



O enneh.....je zegt het precies goed in je eerste stukje!



Dank je wel, Ja TS doet er heus goed aan.

Maar over de onderste stuk: ik snap dat niet, bij 1 keer ok kan gebeuren maar meerdere keren? dat is toch teveel. Misschien denk ik er wel te makkelijk, want ik zit niet in TS haar situatie door het toch telkens weer toe te laten dat er opgereden werd door anderen dan zijzelf.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-02-13 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:00

Dank jullie wel voor de meningen. Sommige bokkers lezen alleen niet goed en stellen vragen die al beantwoord zijn. Erg jammer als je je eigen er op zon manier mee bemoeit vind ik het respectloos na het paard toe. Dit paard is bijzonder en verdient niet dat mensen zomaar iets roepen zonder over na te denken of te lezen. Sorry voor mijn reactie als ik hier mensen mee kwets.
Ed is niet kwaad of gemeen en doet het niet met opzet. Hij zal nooit met opzet iemand omver lopen of trappen etc. Maar in een vlugt poging of angst kan veel gebeuren.
Waarom ik geen andere mensen er meer bij wil zolang hij van mij is heel simpel ik ben verandwoordelijk voor de ongelukken en zijn gedrag. Ik voel me ook verandwoordelijk ook al zou hij niet meer van mij zijn.
Nogmaals een passens baasje is zeker te vinden maar wat kan er allemaal nog gebeuren voor ik die heb gevonden.
Ook is het rijden niet het enige probleem en zelf heb ik er mee om leren gaan.
Als ik niet lekker in me vel zit etc doe ik gewoon lekker niks met ed zelfs geen contact maken maar iemand moet wel bewust van zich zelf zijn.....

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:03

Is het geen optie om hem zelf te houden? Jij kan ermee omgaan en je weet waar je op moet letten.

Zelf vind ik dat het enigste veiligste optie naast de slacht/afmaken.

En dat er voor jouw andere paarden een verzorgster komt, om jou te helpen met de verzorging ervan, zodat jij wat meer lucht krijgt qua tijd???

Je zei zelf dat het erg zonde is.

En ja ik heb alles goed gelezen. Toch stel ik de vraag of het geen optie is om hem te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:07

Mamda schreef:
Ragdollcat schreef:
TS doet er zeker goed aan. Dan heeft het dier eindelijk rust en er wordt niet meer mee gerommeld en of verkeerd begrepen. Het zal ook nooit meer bij de verkeerde personen terechtkomen.

ER is gewoon geen oplossing voor, je moet ermee om kunnen gaan en je moet ertegen kunnen en dat kan niet iedereen.

Wel vraag ik me af........... als ze weet dat het "gevaarlijk" paard is waarom laat ze dan allerlei mensen erop? er zijn al serieuze ongelukken mee gebeurd. Ik had al gelijk bij 1 serieus ongeluk niemand meer erop gelaten, nu zijn er een paar gewonden door dit paard veroorzaakt.


Omdat, telkens als het weer goed ging, Laura de hoop had dat hij veranderd was. En als hij dan bij haar lief is dan bedenk je al snel dat je anderen erop kan laten. Ik heb die fout ook gemaakt bij Ed.


Hoe deed hij het bij jou onder het zadel dan?

Maar nogmaals, al die ongelukken die met het paard zijn gebeurd, zijn dat doelgerichte acties van het paard geweest? Was de man van TS bijvoorbeeld een ervaren ruiter of had hij niet zo'n vaste zit en is hij middels een bok er af gegooid, omdat hij het niet kon uitzitten. Zijn twee verschillende dingen. Ik lees inderdaad dat het paard ongelukken veroorzaakt, maar hoe doet ie dat dan precies, hoe heeft hij een arm uit de kom getrokken, een gebroken heup veroorzaakt, uit gemenigheid? Ik lees hier over de dingen die hij veroorzaakt heeft, maar niet hoe het daar toe gekomen is.

Edit: zie net dat je al geschreven hebt dat hij het niet uit gemenigheid doet. Wat is je eigen theorie, waarom hij zo schrikt overal van en probeert te vluchten? Is er iets gebeurt ooit? Had je hem ooit niet gratis gekregen of heb ik dat verkeerd gelezen? Was zijn gedrag een van de redenen, waarom hij van de hand ging toen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:09

Er is een ander topic op bokt, dat heet 'de laatste dag van Vera'. Dat paard was ook niet gezond, maar een goede diagnose was heel moeilijk. Het paard is ook uiteindelijk geslacht en het bleek verbeende ligamenten te hebben. Dat paard was ook niet gemeen, maar had wel erg veel last van de blessure die er wel was.

Als je je paard laat slachten, dan kun je aan de slager vragen of hij wil kijken of er verborgen problemen waren. Bij het paard in het andere topic was alles op de foto gezet, en er was veel mee gedokterd, maar er was niets te zien. Pas bij het bekijken van de benen bleek hoe slecht ze was, en dat ze bij iedere stap pijn had. Het kan heel goed zijn dat Ed een probleem heeft ergens, bijvoorbeeld in zijn hoofd. Dat kan moeilijk te diagnostiseren en moeilijk te behandelen zijn. Je hebt in ieder geval zekerheid dat er niet meer ongelukken gebeuren als je hem laat slachten. En het kan zijn dat er toch iets helemaal mis is met hem. Dat kun je dan ook gelijk laten onderzoeken.

je hebt echt je best gedaan, jaren lang, maar genoeg is genoeg. Verbrijzelde schouder, heupfracturen, verbrijzelde wervels, dat zijn serieuze verwondingen bij mensen. Hoe moeilijk ook, soms is het beter om los te laten.

Mamda
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:10

herhalen schreef:
Dank jullie wel voor de meningen. Sommige bokkers lezen alleen niet goed en stellen vragen die al beantwoord zijn. Erg jammer als je je eigen er op zon manier mee bemoeit vind ik het respectloos na het paard toe. Dit paard is bijzonder en verdient niet dat mensen zomaar iets roepen zonder over na te denken of te lezen. Sorry voor mijn reactie als ik hier mensen mee kwets.
Ed is niet kwaad of gemeen en doet het niet met opzet. Hij zal nooit met opzet iemand omver lopen of trappen etc. Maar in een vlugt poging of angst kan veel gebeuren.
Waarom ik geen andere mensen er meer bij wil zolang hij van mij is heel simpel ik ben verandwoordelijk voor de ongelukken en zijn gedrag. Ik voel me ook verandwoordelijk ook al zou hij niet meer van mij zijn.
Nogmaals een passens baasje is zeker te vinden maar wat kan er allemaal nog gebeuren voor ik die heb gevonden.
Ook is het rijden niet het enige probleem en zelf heb ik er mee om leren gaan.
Als ik niet lekker in me vel zit etc doe ik gewoon lekker niks met ed zelfs geen contact maken maar iemand moet wel bewust van zich zelf zijn.....


Ed is idd heel bijzonder Laura maar je moet ook denken aan de veiligheid. Maar je zegt het precies goed en dat is wat jou ook bijzonder maakt. Jij blijft het positieve inzien van Ed.......hem beschermen. Redenen zien waarom hij iets doet. Je vind vast wel een oplossing.....is het niet de 'rust' dan wel iets anders.

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:17

Ragdollcat schreef:
Is het geen optie om hem zelf te houden? Jij kan ermee omgaan en je weet waar je op moet letten.

Zelf vind ik dat het enigste veiligste optie naast de slacht/afmaken.

En dat er voor jouw andere paarden een verzorgster komt, om jou te helpen met de verzorging ervan, zodat jij wat meer lucht krijgt qua tijd???

Je zei zelf dat het erg zonde is.

En ja ik heb alles goed gelezen. Toch stel ik de vraag of het geen optie is om hem te houden.

Die optie heb ik overwogen alleen ik kan het niet meer opbrengen de zorg voor ed alleen. Mijn grens is berijkt hoe zwak het ook klinkt. Kan het moeilijk uitleggen wat ik bedoel maar ik kan ed niet meer zien als iets leuks. Alleen maar als iets negatiefs.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:19

klinkt helemaal niet zwak!

je zou toch isabel even kunnen contacten! zij koopt het paard over *( als ze er wat in ziet ) , traint hem en zoekt een geschikt baasje , waar ze heel kieskeurig in is! verder kan ze je advies geven!

maar ook jouw beslissing om hem zijn rust te geven, respecteer ik ook zeer zeker!

sterkte

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:21

Waarom hij het doet dat blijft gissen ed kan nog steeds niet praten. Zelfs met dierentolk niet hahahaha heb het echt geprobeerd. Hij is zolang ik hem ken alijd zo geweest geschiedenis is niet te achterhalen. Ze mag met mij zelf contact op nemen heb ook al verschillende pb's gehad vaak van mensen die niet goed lezen en een weloverwogen beslissing maken. Sja dan heb je volgens mij al geen enkele kans dan behalve verongelukken als je deze moeite al niet eens neemt

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:22

Mamda schreef:
herhalen schreef:
Dank jullie wel voor de meningen. Sommige bokkers lezen alleen niet goed en stellen vragen die al beantwoord zijn. Erg jammer als je je eigen er op zon manier mee bemoeit vind ik het respectloos na het paard toe. Dit paard is bijzonder en verdient niet dat mensen zomaar iets roepen zonder over na te denken of te lezen. Sorry voor mijn reactie als ik hier mensen mee kwets.
Ed is niet kwaad of gemeen en doet het niet met opzet. Hij zal nooit met opzet iemand omver lopen of trappen etc. Maar in een vlugt poging of angst kan veel gebeuren.
Waarom ik geen andere mensen er meer bij wil zolang hij van mij is heel simpel ik ben verandwoordelijk voor de ongelukken en zijn gedrag. Ik voel me ook verandwoordelijk ook al zou hij niet meer van mij zijn.
Nogmaals een passens baasje is zeker te vinden maar wat kan er allemaal nog gebeuren voor ik die heb gevonden.
Ook is het rijden niet het enige probleem en zelf heb ik er mee om leren gaan.
Als ik niet lekker in me vel zit etc doe ik gewoon lekker niks met ed zelfs geen contact maken maar iemand moet wel bewust van zich zelf zijn.....


Ed is idd heel bijzonder Laura maar je moet ook denken aan de veiligheid. Maar je zegt het precies goed en dat is wat jou ook bijzonder maakt. Jij blijft het positieve inzien van Ed.......hem beschermen. Redenen zien waarom hij iets doet. Je vind vast wel een oplossing.....is het niet de 'rust' dan wel iets anders.

Thnx voor de steun en begrip

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:24

TS, respect hoe jij reageert op alle 'adviezen'.
Uit je woorden proef ik dat je je keuze zo langzamerhand al hebt gemaakt.
Sommige keuzes zijn enorm moeilijk, ook al weet je wat 'het beste' is.
Sterkte.

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:38

herhalen schreef:
Waarom hij het doet dat blijft gissen ed kan nog steeds niet praten.


De optie die je hebt na de slacht is hem te laten onderzoeken op eventuele lichamelijke problemen. Hetzij in zijn hoofd, waar hij al een litteken op heeft, hetzij in de rug of benen of nek.

Ik heb alle respect voor de beslissing die je gaat nemen, wat het ook moge zijn. Het is een van de moeilijkste keuzes in het leven. Na het lezen van alle informatie begrijp ik het als je voor slacht wil gaan. In Nijkerk doen ze ook rondleidingen. Met mensen op bokt kun je contact opnemen hoe dat gaat.

Ik snap ook niet goed hoe mensen al heel snel een oordeel klaar hebben, zonder alles goed te hebben gelezen. Het is echt niet zomaar iets wat je doet. En je wil ook niet op je geweten hebben dat er nog iemand verongelukt.

Anasha

Berichten: 171
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:43

Mijn paard heeft iets weg van ed, maar natuurlijk niet zo erg... Hij is ook flink in de handel geweest, als onhandelbaar paard waar geen land mee te bezeilen viel, en al veel botten bij mensen heeft gebroken! (Maar geen heupen e.d.) Mijn sleutelbeen is wel door hem gebroken geweest, hij bokte vooral in het begin behoorlijk veel, maar allen om andere van zijn rug te krijgen, en mij niet. Als heeft hij het nog wel eens in zijn koppie om buiten te gaan bokken, soms uit joligheid en soms uit verzet (als hij alleen moet). Hij heeft een gebruiksaanwijzig van hier tot daar, en zover heeft hij nog niemand anders toegelaten dan ik! Maar bij mij kan hij blijven en dat geeft verder dus niet zo'n groot probleem...
Hij is nou eenmaal een trots paard, die met respect behandeld wil worden, en als je niet door andere ogen kunt kijken, laat je geen respect zien maar argwaan. (Ik lees dat jij hem wel gewoon met respect behandeld en hem aan kan voelen, maar mensen waarmee hij niet vertrouwd is, moeten dat nog zien te winnen.) Ik vind dat je hem niet naar de slacht hoef te brengen, maar 'gewoon' naar een goede eigenaar. 1 die niet gelijk wil rijden en doen, maar die het ervoor over heeft een maand of langer alleen maar vertrouwen te winnen door middel van geduld, en die zijn zeldzaam ;)
De meeste willen hun paard de baas zijn, maar niet elk paard laat dat toe, zoek iemand die samen wil werken, zodat ed vrijwillig zijn trots kan afgeven en wil samenwerken. Ik weet dat je daarvoor heel veel tijd en geduld nodig voor hebt.

Maar als ik dit lees;
Ed is niet kwaad of gemeen en doet het niet met opzet. Hij zal nooit met opzet iemand omver lopen of trappen etc. Maar in een vlucht poging of angst kan veel gebeuren.

Is het het probleem dat de nieuwe eigenaren niet laten zien dat zij leider waardig zijn. Daarom neemt hij die positie op zich. De leider houdt nml het gevaar in de gaten en de rest van de kudde de leider. Nu heeft hij geen 'echte' leider voor zijn gevoel en gaat op onderzoek uit.
Veel succes nog met je besluit :)

Anasha

Berichten: 171
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Drenthe

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:53

Wat ik ook nog las is dat je hem naar een dressuur ruiter bracht, (niet banketstaaf bedoeld hoor) maar die hebben iets van: AANpakken die handel! En dat werk met die van mij averechts, want dan leg je ernaast ;) het is geen standaard paard, en daar past geen standaard ruiter bij ;) Ik zou voor een baas gaan die voorlopig even niet hoeft te rijden, maar eerst wil laten zien dat hij leider waardig is voor het paard.

Sachet

Berichten: 607
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:56

XNavrant schreef:
Wat ik ook nog las is dat je hem naar een dressuur ruiter bracht, (niet banketstaaf bedoeld hoor) maar die hebben iets van: AANpakken die handel! En dat werk met die van mij averechts, want dan leg je ernaast ;) het is geen standaard paard, en daar past geen standaard ruiter bij ;) Ik zou voor een baas gaan die voorlopig even niet hoeft te rijden, maar eerst wil laten zien dat hij leider waardig is voor het paard.

Correct dat was ook bij mijn paard het geval..
Je haalt met de woorden letterlijk uit mijn mond, TS voor mijn exacte verhaal over mijn paard etc mag je pb'en. :)