Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 2993
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:35

tienus63 schreef:
Kijk eens op wijs met wolven en of geen wolven in cultuurlandschap, volgens mij staan daar ook wel tips tussen.

Voor wie ze kan gebruiken; ik heb stuk of 20-25 ijzeren steek paaltjes over. 5 draads, 130 cm.
Afhalen grens gebied Overijssel/Drenthe voor een bloemetje.
[ [url=m/RuBVF2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das een goed idee! Zal ze morgen eens berichten.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:42

@nogo, heel heftig om te lezen dat jullie je plannen wijzigen vanwege de wolf.
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.
Voor mij ben je wel de eerste die het zo duidelijk hardop zegt.

Ik denk dat makelaars in het land dit al vaker gehoord hebben, maar die willen hun markt niet laten inkakken en hopen dat dit soort geluiden zo min mogelijk bekend worden tot het moment dat ze er niet meer omheen kunnen.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:02

Wolf die afgelopen oktober in Winterswijk ontmoeting met trein niet overleefde is op allerlei ziekten getest. De uitslagen waren overigens bij deze wolf negatief.

Citaat:
Ik lees hier letterlijk over de dode wolf, die tegen de trein is gelopen op 25 oktober 2023 in Winterswijk, in een Wildlife Diagnostic Report van het Dutch Wildlife Health Centre in Utrecht: Deze wolf is getest op usutu, westnijlvirus, InfA en Sars-2, deze wolf was hier niet bij besmet. Ook in een e-mail staat dit. Deze wolf? Zijn er dan andere wolven wel mee besmet BIJ12, Provincie Gelderland, WUR/ WENR en Dutch Wildlife Health Centre? Ik lees nu voor het eerst in sectierapporten dat hier op getest is. Maar nou mis ik nog vele sectierapporten BIJ12 en Provincie Gelderland! Waarom houden jullie rapporten achter Provincie Gelderland. Er is mij door ambtenaar beloofd ivm eerder Woo-verzoek, dat alle rapporten/ protocollen naar de Provincie zou worden gestuurd. En waar zijn de rapporten van de dode wolf Het Nationale Park De Hoge Veluwe en vele andere dood gereden wolven in de Provincie Gelderland? Wat hebben jullie te verbergen BIJ12 en Provincie Gelderland? Bij elke doodgevonden/ doodgereden wolf hoort een protocol van de WUR/ WENR te zitten en een sectierapport! Maar wederom worden er dingen voor mij achtergehouden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron van Straaten research
https://m.facebook.com/groups/609452909 ... tid=K35XfP

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:08

tienus63 schreef:
@nogo, heel heftig om te lezen dat jullie je plannen wijzigen vanwege de wolf.
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.
Voor mij ben je wel de eerste die het zo duidelijk hardop zegt.

Ik denk dat makelaars in het land dit al vaker gehoord hebben, maar die willen hun markt niet laten inkakken en hopen dat dit soort geluiden zo min mogelijk bekend worden tot het moment dat ze er niet meer omheen kunnen.

Ik volg dit topic juist omdat ik in de eerste instantie bij een huis in putten wilde kijken en toen via Google op de wolf uitkwam (waarbij ik dus heb afgezien van een bezichtiging).
Ik woon zelf niet in wolvengebied dus krijg buiten dit topic niets tot zeer weinig van de aanvallen mee.
Van dit huis baal ik wel echt mega.
Maargoed het doet teniet aan alle mensen die daadwerkelijk met de wolf te maken hebben.
Tenslotte slaap ik (nu) nog goed en zonder de dreiging dat de wolf mijn paarden/beesten pakt.

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:25

Ik vrees dat er nog maar weinig gebieden zijn waar geen wolven zijn.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:32


Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:00

Ik vrees dat een huis afzeggen vanwege de wolf geen zin heeft. De wolf komt overal meer en meer.

Wbt die tests wolf, waarom testen ze ook niet op andere ziektes? Long/hartworm?

* ik zie de biopsie.. alleen lintworm

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:16

Wintu schreef:
Heeft iemand enig idee hoe je aan ideeën komt om je hekwerk wolfwerend te maken, wolvenconsulent bellen?
Heeft iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat?


Gallagher doet dit ook.
Je kan via de website je perceel intekenen, invullen voor welk dier (wolf), dan rolt er een waslijst aan producten uit die je nodig zou zijn.
Ze bieden ook consult aan op locatie.
Zij kunnen ook een offerte voor je maken voor het aanvragen van subsidie.

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:36

NoGo schreef:
Wij wilden een bod doen op een huis in achtmaal, maar na deze laatste aanval in dezelfde straat laten wij ook deze door de aanwezigheid van de wolf toch gaan.
Wat ik hier heel erg merk als ik dit vertel (over de wolf) dan zijn mensen echt verbaasd.
Buiten wolvengebied leeft het hele wolf verhaal niet of heeft men er vaag iets van meegekregen.
Ik hou echt mijn hart vast voor de mei en zomervakantie....dit kan alleen maar fout gaan.
tienus63 bedankt voor de updates hier.



Hier hetzelfde met een huis bij Lunteren…..toch maar niet….

Wintu

Berichten: 2993
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:40

Maaaarije schreef:
Wintu schreef:
Heeft iemand enig idee hoe je aan ideeën komt om je hekwerk wolfwerend te maken, wolvenconsulent bellen?
Heeft iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat?


Gallagher doet dit ook.
Je kan via de website je perceel intekenen, invullen voor welk dier (wolf), dan rolt er een waslijst aan producten uit die je nodig zou zijn.
Ze bieden ook consult aan op locatie.
Zij kunnen ook een offerte voor je maken voor het aanvragen van subsidie.

Het perceel is nogal lastig en de diersoort ook. Voor de algemene soort, herten, kunnen we geloof ik geen subsidie aanvragen, maar we hebben er ook wat geiten. Het ziet er naar uit alsof je enkel voor geregistreerde dieren subsidie aan kunt vragen en herten zijn niet geregistreerd bij een instantie.
Verder kunnen we geen zware stroom er op zetten, vanwege de vele kinderhandjes, honden neuzen en toeristen. Dus het is echt even lastig. De wolf liep hier vandaag in het dorp en dat is echt wel even zwaar oliebol. Wilde damherten zijn we wel gewend en ook reeën en dassen lopen door het dorp, maar de wolf nu dus ook, ik was er nog enigzins gerust op, maar ben toch wel even enorm geschrokken van de aanwezigheid zo op een 100 meter afstand.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:58

Wintu schreef:
Het perceel is nogal lastig en de diersoort ook. Voor de algemene soort, herten, kunnen we geloof ik geen subsidie aanvragen, maar we hebben er ook wat geiten. Het ziet er naar uit alsof je enkel voor geregistreerde dieren subsidie aan kunt vragen en herten zijn niet geregistreerd bij een instantie.
Verder kunnen we geen zware stroom er op zetten, vanwege de vele kinderhandjes, honden neuzen en toeristen. Dus het is echt even lastig. De wolf liep hier vandaag in het dorp en dat is echt wel even zwaar oliebol. Wilde damherten zijn we wel gewend en ook reeën en dassen lopen door het dorp, maar de wolf nu dus ook, ik was er nog enigzins gerust op, maar ben toch wel even enorm geschrokken van de aanwezigheid zo op een 100 meter afstand.


Begrijpelijk, ik zou zelf eens kijken of je dan een consult aan huis kunt aanvragen, dit kan inderdaad volgens mij ook met een wolven consulent maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
Misschien even contact opnemen met de gemeente?

Wintu

Berichten: 2993
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 00:13

Dan krijg ik vast de heer Mekel.....is een dingetje :')

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:38

tienus63 schreef:
Kijk eens op wijs met wolven en of geen wolven in cultuurlandschap, volgens mij staan daar ook wel tips tussen.

Voor wie ze kan gebruiken; ik heb stuk of 20-25 ijzeren steek paaltjes over. 5 draads, 130 cm.
Afhalen grens gebied Overijssel/Drenthe voor een bloemetje.
[ [url=m/RuBVF2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tinus mag ik die overnemen?

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:34

Ja zeker! Ze zijn voor jou Rivendell.

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:38

tienus63 schreef:
Wolf die afgelopen oktober in Winterswijk ontmoeting met trein niet overleefde is op allerlei ziekten getest. De uitslagen waren overigens bij deze wolf negatief.

Citaat:
Ik lees hier letterlijk over de dode wolf, die tegen de trein is gelopen op 25 oktober 2023 in Winterswijk, in een Wildlife Diagnostic Report van het Dutch Wildlife Health Centre in Utrecht: Deze wolf is getest op usutu, westnijlvirus, InfA en Sars-2, deze wolf was hier niet bij besmet. Ook in een e-mail staat dit. Deze wolf? Zijn er dan andere wolven wel mee besmet BIJ12, Provincie Gelderland, WUR/ WENR en Dutch Wildlife Health Centre? Ik lees nu voor het eerst in sectierapporten dat hier op getest is. Maar nou mis ik nog vele sectierapporten BIJ12 en Provincie Gelderland! Waarom houden jullie rapporten achter Provincie Gelderland. Er is mij door ambtenaar beloofd ivm eerder Woo-verzoek, dat alle rapporten/ protocollen naar de Provincie zou worden gestuurd. En waar zijn de rapporten van de dode wolf Het Nationale Park De Hoge Veluwe en vele andere dood gereden wolven in de Provincie Gelderland? Wat hebben jullie te verbergen BIJ12 en Provincie Gelderland? Bij elke doodgevonden/ doodgereden wolf hoort een protocol van de WUR/ WENR te zitten en een sectierapport! Maar wederom worden er dingen voor mij achtergehouden!

[ [url=m/YigQms.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/401miQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0iTjHL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/feLxFo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wl7wDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sLNGNB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron van Straaten research
https://m.facebook.com/groups/609452909 ... tid=K35XfP


Oke, beetje een blonde vraag. :o?

Maar waarom wordt de wolf getest op deze virussen? En hoe gezond is het als ze deze virussen wel hebben en vrij rondlopen?

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:41

Gewoon omdat ze op de snijtafel de gevonden wilde dieren op van alles testen en doen. Was altijd al zo.
Die van Straaten zoekt werkelijk overal wat achter.

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:47

Oke bedankt, daar was ik niet van op de hoogte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34657
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:48

Wintu schreef:
Dan krijg ik vast de heer Mekel.....is een dingetje :')


Dat zou wat zijn als die op de stoep staat.

Wintu

Berichten: 2993
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:50

SusanH schreef:
Wintu schreef:
Dan krijg ik vast de heer Mekel.....is een dingetje :')


Dat zou wat zijn als die op de stoep staat.

Dat is wel de wolvenconsulent hier in de buurt en ik kan die man wel wat :')

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:52

Kan DS afrasteringen in Slagharen je geen advies geven?

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:57

Zichtmelding gistermiddag Ravenswaaij

Citaat:
17 april 2024/Ravenswaaij/Gelderland/Nederland
Zichtmelding wolf
Tijd: 13.18 uur

Afbeelding
Filmpje in bron
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/rwvtrPuoEU/?mibextid=WC7FNe

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:14

Wordt er ook niet standaard getest op Rabiës? Of heeft dat wetenschappelijk een andere naam die gebruikt wordt ??

Wintu

Berichten: 2993
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:17

tienus63 schreef:
Kan DS afrasteringen in Slagharen je geen advies geven?

Heb even gekeken, wat me wel op een idee brengt :D Het gaas wat zij gebruiken zou hier niet werken, ze gebruiken maaswijdte schapengaas en onze bok blijft daar in hangen en dat is vaak dodelijk. We hebben nu fijner harmonica gaas van 1.60 hoog ongeveer. Aan de onderkant kunnen we niet zo veel, omdat aan 2 zijden een voetpad loopt en aan de andere 2 zijden gemeentegrond. We kunnen enkel bovenop iets doen. Dus extra verlengstukken op de palen en 3 draden stroom er bovenop of iets, met waarschuwingen er op of iets. Lastig, lastig.

DuoPenotti

Berichten: 29595
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:24

Marigold schreef:
Gewoon omdat ze op de snijtafel de gevonden wilde dieren op van alles testen en doen. Was altijd al zo.
Die van Straaten zoekt werkelijk overal wat achter.


Zoals ik het lees gaat het haar niet om dat deze wolf op al deze dingen getest is.
Maar de omschrijving dat deze wolf het niet heeft. Dat impliceert idd dat andere het wel hebben.
Plus dat ze geen complete rapporten krijgt terwijl ze dat wel verplicht zijn te sturen.

Dus ja, je kan ook proberen iemand zwart te maken die gewoon dingen benoemd waar onze overheid niet transparant in is waar ze dat wel horen te zijn.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:27

Wat betreft stroom en kinderhandjes denk ik enerzijds ook een beetje dat willen ze toch.
Heel sneu dat die kinderen een schok krijgen en ik vergeet nooit meer dat mijn neefje als peuter bij ons thuis het stroomdraad vast pakte waar fikse tik op stond en zijn handje dus verkrampte.
Nog nooit hard gelopen om stekker uit stroom apparaat te trekken.
Hij verkrampte dusdanig dat het leek alsof ie epileptische aanval had.