Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:48

haha, jij hebt voortaan plek :D

Avalanche

Berichten: 15989
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:50

Toch een zoon van z'n moeder dan :+

Sterkte Ayasha :))

Ik lach je niet uit, dat lijkt alleen maar zo :))

Madammeke hier heeft idd slechts een vinger nodig en dan is ze al zeer onder de indruk :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 14:53

_O- Ik weet waar ik mee fokte toen ik Rêve liet produceren. _O- Dat daar een eerlijke merrie uit gekomen is, mag een wonder heten. Dat beetje lucifer heeft ze geheel van haar moeder mee gekregen. _O- en Joy, Joy die heeft net dat waakvlammetje dat hem gewoon een heerlijk dier gaat maken met genoeg vuur voor mij. :j

Kortweg is het Terror maar de langere omschrijving is altijd die geweest. _O- Zeker toen ze ging spelen met het vlammetje van de aansteker twee jaar geleden. Toen dacht ik echt "oh god ik bedoelde het als grapje...."

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:09

Terror als paard van de duivel bij jou in opleiding.

Ik kwam niet meer bij.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:36

:') _O-

Sorry moest ook even grinniken om Terror. Dat onschuldig kijken achteraf ken ik hier ook :')

Buurman heeft nu wel mooi kunnen zien dat het ook wel eens neig kan worden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 15:37

Maflinger_S schreef:
Terror als paard van de duivel bij jou in opleiding.

Ik kwam niet meer bij.

ja, ja... >;)

tot je de uitverkoorne bent... >;) Dan zit je der mooi mee. :))

Ja weet je, ze zien me altijd nogal nonchalant met die beesten lopen, ten tijde met Joy zelfs per drie. Maar wat zij natuurlijk niet zien is dat ik hun lichaamstaal en elke verandering in ademhaling hoor en op merk. Het mag er nonchalant uit zien, dat is het niet. :+ Ik loop wel op straat met, gecombineerd, bijna 1000kg met een eigen wil uiteindelijk. Die zowel anderen als zichzelf flink kunnen beschadigen als het mis gaat. En laat die 1000kg nu mijn meest dierbare bezit zijn ook nog. Die auto zou me een zorg zijn, daar zijn verzekeringen voor, maar als ze zichzelf zou bezeren...

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:22

Heerlijk verhaal. Ik heb ervan genoten!

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:03

Heerlijk verhaal en zo herkenbaar. De ene vreet wat uit en kijkt alsof ze de onschuld zelve is en de ander staat te rillen in een hoekje om een knullig iets.
Doen de katten ook altijd :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 01:05

Heb de eigenaresse van de ‘opfok’ vandaag een bedankje gestuurd dat ze zo goed voor hem zorgt. Hij blijft mooi stevig.. was zo bang dat hij terug zou in vallen maar hij lijkt helemaal happy met deze regeling... Ze stuurde heel lief terug dat ze blij was dat ze eentje zo lief als Joy gevonden had voor bij hare. Het klikt ook echt gewoon tussen die twee. :+:
Vigo kan wat dommig zijn in zijn nervositeit en vandaag liep hij Joy haast om maar die blijft gewoon staan (en Joy is kleiner maar steviger :+ vergeleken met Vigo is Joy een gepantserde tankwagen zeg maar.) en negeert hem. :+ Hij maakt heel duidelijk onderscheid in ‘respectloos’ als Vigo hem bv wil weg duwen van het eten of ‘beetje dom’ als hij gewoon nerveus loopt te doen... :+:
Afbeelding
Afbeelding

Beetje half gare foto’s. Ik ben erg moe en Joy was... Joy. _O- die past zijn humeur aan, aan het mijne.. := nu al. :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Allebei even charmant. :j
Afbeelding
Vigo kent nu ook ‘kusje’ en dan komt ie heel voorzichtig met zijn neus tegen je aan. :j en hij laat zich nu omhelzen en nog meer van dat soort onzin dat vooral als doel heeft dat hij straks niet meer zo snel op kijkt of schrikt van bewegingen en aanrakingen.

Afbeelding
Sam heeft vandaag zo getraind. Onder zijn deken lag een ‘pad’ die vast lag met een elastische singel omdat ik echt nul vet heb op mijn zitbeenknobbels en ik het wel een beetje comfortabel wilde hebben voor hem. Vond gisteren een foto terug van voor mijn darm ziekte... Van toen ik dus op gewicht was... Het gewicht waar ik zo graag terug naar toe wil maar gewoon niet kom. Al 11 jaar niet meer... :\
Heb een beetje een dip. Vandaag (7 Jan.) is mijn ‘dag dat het mis ging’. Mijn man begon er over. Ik probeer et zo min mogelijk bij stil te staan maar onbewust merkt mijn man altijd dat ik rond de 7e nooit mezelf ben... En als hij merkt dat ik verloren loop en mezelf niet begrijp dan herinnert ie me er altijd even aan dat het daaraan kan liggen...

Bak ligt k*t dus een vriendin zei ‘ga gewoon wat stap oefeningen met m doen.’
Daarop zei ik ‘dan zadel ik ook niet want dan blijft het toch niet bij stappen..
Het was een goede poging maar Sam... Sam is Sam....En terwijl Sam de training nuttig maakte op zoveel meer manieren dan ik eerst in gedachte had (morgen e.e.a te bespreken met mijn fysio dankzij Sam) ging ik toch maar een klein drafje doen... en ach ... een verzameld galopje... Dat deed ik vroeger met Phara altijd en dat was zo lang geleden..
En toen hij appuyementen deed dacht ik ‘zou hij wisselen?’ En ja hoor, :j Dat wilde Sam wel doen voor me. :+:

Heb nu heel duidelijk gevoeld wat ik doe voor de wissel waardoor hij onzeker wordt. Das het mooie aan geen zadel, met zadel heb je eigenlijk nog steeds te veel steun. Ook zonder beugels.
En Sam liet me geduldig mezelf corrigeren. :+: mijn lieve kleine neuroot,.. Hij is zijn gewicht in goud waard. Alle oefeningen had ik zo wat kleine dingetjes waarbij ik er ‘net niet’ kwam. Heb nu dus gevoeld waarom. :j

De avond af gesloten met wat tekenen. En nu bed in. Maar mijn hoofd is nog steeds chaos... Sam kan veel maar hij kan niet toveren... als hij dat kon ben ik zeker dat hij me zou helpen. :(:)

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:20

Het is echt Royal Loyal Sam... en aangezien hij de nonkel is van Joy... zal me niks verbazen als die straks net zo is.

Sterkte vandaag, je mag best rouwen om wat-was. Fijn dat je man je daaraan kan herinneren. Gemiddelde vent vergeet je verjaardag

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:04

Sam lijkt wel een halve teddybeer aan de haren op zijn hals te zien. :+

Fijn dat je toch nog lekker hebt gereden. Nog beter dat Joy echt op zijn gemak is nu. Het is duidelijk dat hij op de vorige plek toch niet in zijn hum was.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:10

Ben trouwens benieuwd wat voor een kleur er komt als jouw Coer uit zijn veulenvacht is.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:19

Sterkte meid. Leuk je verhaal over de veulens, Sam en het rijden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 15:16

petraaken schreef:
Sam lijkt wel een halve teddybeer aan de haren op zijn hals te zien. :+

Fijn dat je toch nog lekker hebt gereden. Nog beter dat Joy echt op zijn gemak is nu. Het is duidelijk dat hij op de vorige plek toch niet in zijn hum was.

Niet alleen op zijn hals. Sam bereid zich altijd voor op een oversteek van de noordpool. :j En alsnog moet ie een deken want anders staat ie met een zure kop te bibberen. :roll: Hij is nl. niet waterdicht. :n

Vandaag barstende hoofdpijn dus bezoekje aan Joy was kort, voeren, hooi geven en weer door. Hopelijk komt het van uit mijn nek en kan mijn fysio het zo op lossen maar zo voelt het niet eigenlijk.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:30

Al even niet gereageerd met vol plezier weer bij gelezen! Hoe jij schrijft over die gekke paarden je is geweldig <3 toppers zijn ze! En jij ook!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 21:05

Fysio heeft die af gebeld dus ik ga een leuk weekend tegemoet. :\

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:10

Ayasha schreef:
Fysio heeft die af gebeld dus ik ga een leuk weekend tegemoet. :


Ach wat balen!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:13

Ayasha schreef:
Fysio heeft die af gebeld dus ik ga een leuk weekend tegemoet. :


Niet iets van goede pijnstillers, warm bad en lekker je bed in, in de hoop dat je morgen minder last hebt?
Sterkte!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:32

:(:)

Da's balen en het ging al niet zo lekker.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 21:47

Nee, en het is geloof ik "erger-Kath-nu-ze-toch-al-iedereens-kop-er-af-wil-bijten"-dag. :x :x

We zitten hier met zoveel tegelijk en dan gebeuren er kleine dingen die op zichzelf geen ramp zijn maar die bovenop de rest tot een spanningsveld leiden. En mensen lijken daar precies toe aan getrokken als motten tot zo'n insectenlamp. :x

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:48

:knuffel: sterkte meid!

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:49

Virtuele knuffel meis

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:23

Dat lijkt maar zo. Je zit in een neerwaartse spiraal en je kan er gewoon niets bij hebben. Kleine nietsbetekenende dingetjes worden ineens kamergrote olifanten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 23:23

momenteel hebben we dus een herder pup waarvan beide ouders de beste scores hebben die ze kunnen hebben op hun gewrichten, maar onze pup heeft dus lichte OCD aan de ellebogen. Hij gaat waarschijnlijk geopereerd moeten worden wat ons ruim €1000 gaat kosten. Als dat nodig is voor dat dier dan doen we dat maar het is gewoon kl*te omdat hij dus de enige pup is uit het nest die het heeft. :x Voelt een beetje alsof de vloek er op zit zeg maar. Tis ook gewoon voor de pup kl*te want het is een hele vrolijke, actieve pup die we dus rustig gaan moeten houden. :\ en elke operatie houdt risico's in, hoe je het ook draait of keert, hij moet onder narcose en tegen mijn beste voornemens in ben ik helemaal gek van dat dier (en hij van mij, hij was bedoelt voor mijn man, ik wilde geen hond meer voor mezelf, maar als ik in de buurt sta luistert hij geen *** naar mijn man. Als mijn man dan "dicht" zegt komt hij bij mij zitten. :)) := Normaal luistert hij enorm goed, op het plein zijn ze vol complimenten, maar thuis luistert hij dus naar mij. :+ Mijn man zei vandaag nog "zodra dieje u zelfs maar gehoord heeft luistert die geen kl*ten meer naar mij.") en tsja, dat is best wel wederzijds want hij ligt ook altijd bij mij te knuffelen (hij heeft niet door dat ie 30kg weegt dus hij vindt dat hij prima nog op schoot kan. :j :+) dus maak me enorm zorgen om die operaties.

Beetje familiale problemen er boven op... Keek best wel uit naar geholpen worden met de pijn vanavaond, belt ie af... Denk dat ik zo de paarden naar huis ga halen en bed in ga (wat vroeg is voor mijn doen)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:36

En het was toch al een dag met een rouwrandje. Het werd dus niet beter. Bummer.

Ook balen van de pup die onder het mes moet. Zorgen om dieren lijken vaak nog groter dan zorgen om mensen. Zal wel komen door een communicatiekloofje.

Van je familie moet je het hebben ... not.

Volgens mij wil je een winterslaap. Als dat zou kunnen gun ik het je van harte.