Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48246
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:38

Het zal ook schelen dat ze er geleidelijk aan wennen met vuurwerk. Hier ben ik daarom toch wel blij dat er in de weken voor Oud & Nieuw al wat geknald wordt. Heeft dat toch nog een voordeel...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 12:15

pien_2010 schreef:
Heb je veel extra pijn of ça va? Ik ben best wat bezorgd nl.

Het valt mee. :j Ik voel het als ik loop maar er is niks gebroken volgens mij. Laat zo de fysio er nog even naar kijken, was vergeten dat ik vandaag met mijn broer mee moest dus heb me over slapen. :=
Maar denk dat ik al bij al geluk heb. :) Het zal wel blauw worden maar that's it.

petraaken: sommige steden wel, maasmechelen maakt een uitzondering en ze hebben dan ook nog een typfout gemaakt waardoor de uitzondering momenteel geldt van 1 december tot 1 januari 1 uur. :+

Elke keer als ze hier in ee buurt vuurwerk af steken zeg ik altijd "ik hoop dat ze hun fikken er af schieten, da's volgend jaar weer eentje minder die wat kan af schieten." :o

rocamor: inderdaad. En hier staan er zo twee, elk op hun eigen manier. en normal ben ik ook snel genoeg. Nu had ik alleen niet genoeg plek. :=

Ik weet niet of ik al carbid gehoord heb maar ze hebben aan een bos gestaan waar gejaagd werd en in hoogseizoen reageerden ze ook net meer op het schieten. Dus dat lijkt dan weer wel iets waar Sam aan went in tegenstelling tot vuurwerk. :\

DuoPenotti

Berichten: 29909
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:02

Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Het zal idd wel zoiets zijn als het emmertje wat te vol is geworden....
Beterschap voor je.

pien_2010

Berichten: 43664
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:08

Fijn dat het mee lijkt te vallen.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:08

pmarena schreef:
Het zal ook schelen dat ze er geleidelijk aan wennen met vuurwerk. Hier ben ik daarom toch wel blij dat er in de weken voor Oud & Nieuw al wat geknald wordt. Heeft dat toch nog een voordeel...

Eens, eens :j

Madammeke haar nieuwsgierigheid heeft het gewonnen, en ze gaat nu kijken van grote afstand wel hoor. Maar nu ze snapt wat het is, vindt ze het niet meer eng :)

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:09

DuoPenotti schreef:
Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Het zal idd wel zoiets zijn als het emmertje wat te vol is geworden....
Beterschap voor je.

Zo klinkt dat wel.

Liefjes toch :(:) volle emmertjes zijn niet leuk

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 01:36

Vandaag weer braaf en respectvol. :j
Fysio zei dat het kán zijn dat er een barst zit maar dat ze er op die plek sowieso weinig aan (kunnen) doen behalve vanzelf laten helen. Hoe dan ook weinig om me druk om te maken dus. :+

Ze krijgen nu Camille bij in aanloop naar nieuwjaarsnacht mán dat ruikt lekker. :+:
Vandaag een erg gezellige avond gehad bij mijn vader met vrienden van hem die me nog eens wilde zien. Ben niet gewoon dat mensen dat willen. :=
Maar iig was erg leuk. Mijn emmertje ook een beetje kunnen legen..

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:49

Goed bezig :+:

Rocamor

Berichten: 10945
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:14

Dan duimen we nog even dat de schade hierbij blijft.

Fijn dat je een gezellige avond hebt gehad.

Hoor je nog wel eens wat van de andere opfokgenootjes van dat eerste adres?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:25

Fijn dat het nog best meevalt.

Camille ruikt altijd heerlijk. Elke lente staat mijn track en een deel van mijn weide vol Camille... Zalig als de geur je tegemoet komt.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:12

Was ooit lang geleden op vakantie in Valkenburg. De jongste van het gezin waar wij logeerden kwam de berg af met een armvol Camille planten. Mama kijk eens wat ik heb "theebloemen".. :D
Het antwoord van zijn moeder was heel droog "maar je had een schone trui aan"

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 15:00

Morganlefay schreef:
Was ooit lang geleden op vakantie in Valkenburg. De jongste van het gezin waar wij logeerden kwam de berg af met een armvol Camille planten. Mama kijk eens wat ik heb "theebloemen".. :D
Het antwoord van zijn moeder was heel droog "maar je had een schone trui aan"

_O-


Rocamor schreef:
Dan duimen we nog even dat de schade hierbij blijft.

Fijn dat je een gezellige avond hebt gehad.

Hoor je nog wel eens wat van de andere opfokgenootjes van dat eerste adres?

We hebben een nieuwe groepsapp gemaakt zonder L en updaten elkaar daar! _O- beide hengsten zijn op een fijn adres gekomen en zijn beide zichtbaar bij gekomen net als Joy. Dus dan ligt het niet aan Joy dat hij zo in viel.

Heb ze net weer naar de weide gedaan. Rêve was bij elke pas naar mij aan het kijken. Volgens mij is ze zelf geschrokken van gisteren. _O-

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:20

Een gezellige avond met leuke mensen die echt belangstelling voor je hebben heeft iedereen op zijn tijd nodig.

Die Rêve, die is duidelijk onder de indruk. Mooi!

pien_2010

Berichten: 43664
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:10

Klinkt allemaal heel goed. Mocht je nu echt bont en blauw worden dan helpt Arnica korrels D6 of D3 wat je maar kunt krijgen heel erg fijn. En buuf heb ik onlangs de traumeel er ook nog bij gegeven voor op haar knie en zij knapte en zo snel van op. Je zag de plekken wegtrekken.
Maar als het een scheurtje is denk ik niet de arnica echt je klachtvrij zal krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 18:42

Ben gelukkig wel wat gewend. :) Pijn went tot zekere mate. Van mijn kuit heb ik uiteindelijk een week "last" van gehad als ik echt druk moest zetten maar daarna kon ik weer alles gewoon. en dat was een breuk. Tis nu irritant en gevoelig maar ik verga op zich niet van de pijn. :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:58

Haha zo ben ik dus ook.
Doorgaan, niet klagen :')

Heb stamp gehad vorig jaar eind december tegen mijn bovenbeen. Echt een gemene stamp (heel blij dat het niet tegen mijn knie was maar 5cm erboven).
Heb 5 minuten staan vloeken, naar stal gegaan de schade bekeken (snijwond/scheur wond door de druk en been onmiddellijk dikker).
Toch paard nog gezadeld, gereden en dan door naar mijn werk ondanks de pijn. Achja pijnstillers genomen.

3 dagen nog gewerkt voor ik een week rust voorgeschreven kreeg van de huisdokter want been was echt te dik. :')

pien_2010

Berichten: 43664
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:48

Mag je trots op zijn !

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 20:08

Ik moet wel zeggen dat ik bij vermoeden van echt letsel mijn fysio's laat "beslissen". Ik heb hele ervaren fysio's die er nog nooit naast gezeten hebben tot op heden. Als zij zeggen "foto's maken" bel ik dezelfde dag nog. Maar ik vertrouw hen ook als ze me gerust stellen kwa blessure. :) Ze kennen mijn lijf en mijn medische geschiedenis, ze weten waarmee ze me kunnen laten doorlopen en waarmee niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 18:58

Ze hebben de bal gemold dus ze amuseren zich iig wel. _O-
Het is hier ***weer en Joy vond dat ik maar de stal in moest gaan om te knuffelen. _O- hij vindt het dus oprecht leuk als je hem echt om de hals vast pakt en je dan tegen hem aan drukt. Dan left ie zijn hoofd tegen je rug. :+:
Niemand heeft hem uitgelegd dat normale paarden dat niet leuk vinden. _O-
Hij wilde niet poseren... Vigo wel. :j Vigo vindt dat ik hele interessante dingen doe (lees ik ben onhandig.) _O-


Vandaag een korte ‘noodstop’ aan de Aveve gemaakt en kon het weer niet laten op supplementen mee te nemen: de broncho liquid omdat Rêve kuchtte gisteren en wel een boeiend concept imo: lijnzaadolie met eucalyptus!

Gisteren schoot er ineens kramp in de spier van mijn schouder naar mijn nek, spierontspanners hielpen niet. Vandaag zwarte besblad staan fijn malen met de vijzel (ja dat lees je goed) en toen ik klaar was... was dat kramp er eindelijk uit. Ik vermoed dat het vijzelen de doorbloeding gestimuleerd heeft...

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:14

Ayasha schreef:
Vigo vindt dat ik hele interessante dingen doe (lees ik ben onhandig.) _O-


Hahahahahahaha oh ik lag echt vlák om deze zin :')

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:46

Ayasha schreef:
Ze hebben de bal gemold dus ze amuseren zich iig wel. _O-
Het is hier ***weer en Joy vond dat ik maar de stal in moest gaan om te knuffelen. _O- hij vindt het dus oprecht leuk als je hem echt om de hals vast pakt en je dan tegen hem aan drukt. Dan left ie zijn hoofd tegen je rug. :+:
Niemand heeft hem uitgelegd dat normale paarden dat niet leuk vinden. _O-


Ik pak mijn hengstveulen ook altijd om zijn hals vast en knuffel hem flink :D hij vindt het eerlijk <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 12:43

Avalanche81 schreef:
Ayasha schreef:
Vigo vindt dat ik hele interessante dingen doe (lees ik ben onhandig.) _O-


Hahahahahahaha oh ik lag echt vlák om deze zin :')

:+ Ik bleef gisteren op één of andere manier haken in hun hooinet. Joy stond gewoon rustig te wachten tot ik mezelf bevrijd had en Vigo stond van: :wow: :wow: :wow: :wow:
En dan zo heel even die neus naar Joy alsof ie wilde zeggen "zie je dat?!" en Joy stond nog steeds van: :roll: 8)7 :O

Of als ik bijna op mijn bakkes ga over hun voer emmer die ze elke dag ergens anders heen sleuren. :+
Ja, Vigo vindt mijn bezoekjes erg amusant denk ik. :j Joy loopt veelal niet te ver van me weg. Er zijn al momenten geweest dat hij zo stond dat ik even op m kon steunen waardoor ik niet op mijn gezicht ging. :+:
Hij is echt zo'n onbeschrijfelijk "wijs" en attent veulen.. Misschien omdat ie dat altijd gezien heeft van die twee hier, maar hij gedraagt zich precies zoals Sam en Rêve wat dat soort dingen betreft.

Rond half drie gaan we ze naar de stal halen om het vuurwerk te overleven. Mijn voorbereidingen rond Sam zijn grotendeels gedaan. Het enige dat nog kan gebeuren is dat ik hem de back on track maasdeken als onderdeken op leg als ik hem op stal haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:48

Ik duim mee dat ze er goed doorheen komen vannacht. :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29909
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:50

Wat een zorgen toch altijd weer voor het lolletje van een ander... hopelijk doen ze het goed.

Haha denk dat ze je gewoon uit stonden te lachen hoor, zo van zie jij dat 8)7 :))

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:50

Ik heb ook al veel aan jullie moeten denken. Hopelijk helpen je maatregelen en komt hij rustig de nacht door